Aihe: Eka bändi tai artisti, jonka näit livenä?
1 2 3 4
tomaattiorava
19.11.2013 15:27:41
Aerosmith '94 ruisrockissa. Olin 8-vuotias.
"Ootko avaruusolio? -En. No mee sit lääkäriin."
Jokapaikanapina
19.11.2013 16:07:44
Yallup: "tyrän rytkyvän"

:D

Eka kunnon keikka oli Motörhead 2007 Hakametsän jäähallissa, lämppäreinään Hanoi Rocks ja Los Bastardos Finlandeses. Andy McCoy oli aivan seipäässä. Joku puolituttava pääsi Motörheadin bäkkärille ja väitti saaneensa meisseliä Lemmyltä.

Iron Maiden Ratinassa 2008 oli eka stadionkeikka. Petyin, kun bändi ei kuulostanutkaan samalta kuin Live After Deathilta (vaikka settilista taisi olla kutakuinkin sama) ja yleisökin mylvi paikoitellen niin lujaa, ettei soitosta aina saanut selvää. MAN (Maailman Aikuisin Nuorimies).
Funkånaut
19.11.2013 16:59:43

Jokapaikanapina: :D

Eka kunnon keikka oli Motörhead 2007 Hakametsän jäähallissa, lämppäreinään Hanoi Rocks ja Los Bastardos Finlandeses. Andy McCoy oli aivan seipäässä.

Höhö, meiti oli samalla keikalla. Andyllä kyllä pärisi melko hyvin.
Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba Kuuntelen tämmöistä
Vessajono
19.11.2013 17:02:09
Mahtoi olla Kirka toisessa Miljoonapilkissä vuonna -97. Olin kahdeksanvuotias, eturivissä ja pääsin telkkariinkin.
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
Marlowe
19.11.2013 21:02:22
Mikko Alatalo kävi myös samoihin aikoihin soittelemassa koulun jumppasalissa, jonne pakkautui koko pikkukylä. Se voi siis olla ensimmäinen keikka. Ei oikein kiinnostanut muksua semmoinen aikuisten musiikki, muistan lähteneeni kesken kaiken pois. Luulen olleeni vähän nuorempi kuin silloin kun...

rrroope: Eka mistä on muistikuvia, taitaa olla Eero & Jussi and the boys, joskus 90-luvun alussa. olin itse tuolloin ehkä ekalla tai tokalla luokalla.

... Eero ja Jussi Raittinen pistäytyivät meidän koulussamme, arvatenkin samalla kiertueella. Olisinko ollut viidennellä tai kuudennella silloin. "Metsämökin tonttu" tuli viimeisenä biisinä. Tykkäsin kovasti. Kuultiin sitten, että yläkoululaisille olisi soitettu vähän toisenlainen setti. Ihan Beatlesiakin olisi ollut mukana.

Chuck Berryn, Little Richardin ja Jerry Lee Lewisin yhteiskeikka Hartwall Arenalla oli sitten ensimmäinen ulkomaanelävien keikka. Yläkouluiässä taisin olla.

Ja baarikeikosta ensimmäinen on sitten J. Karjalaisen esiintyminen Kajaanin Dominossa. Äiti vei keikkapaikalle ja haki poiskin, kun kotimatkaa oli sellaiset 40 kilometriä. Ei saamari, oli se syvältä ja poikittain asua siellä korpikuusen kannon alla.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Timi
20.11.2013 20:19:14
The Who Helsingin jäähallissa 1967
Vaikea.Mutta varma!
Hargon
21.11.2013 08:56:07
Danny joskus 1980-luvun alussa.

Veti isoilla kamoilla.
I was cured all right.
Chimera
22.11.2013 12:59:16
Veikkaisin, että Pentti Rasikangas ja Ohilyöntiorkesteri Jyväskylän Torikeskuksessa joskus 1991 tai 1992.
Se on ihan hyvä :: THV-klubi #25 (ps. sääh)
UltimateGreedo
22.11.2013 15:39:20

Mestarit eli Kirka, Wilberg, Maijanen ja Hector Turussa. Olisiko vuosi ollut '98 vai '99? Keikasta en paljoa muista paitsi, että Wilbergin soolonumerot olivat 5-6 vuotiaan mielestä äärettömän tylsiä. Kirka taisi vetää Steppenwolfia. Hector oli ja on edelleen nelikosta kovin ja tuli nähtyä vielä pari kertaa tämän jälkeen '06 ja '07.
shuffle
22.11.2013 16:55:15 (muokattu 22.11.2013 16:56:41)
Taisi olla Iron Maiden Helsingin jäähallissa vuonna 1988, Seventh son-kiertueella.
Keikka oli niin mahtava, etten sen jälkeen ole halunnut Maidenia lähteä katsomaan, koska sitä ei enää voi ylittää. Menisi vain upea muisto pilalle.
Jengi lauloi sanat alusta loppuun usein niin lujaa, ettei bändistä välillä kuulunut juuri mitään. Brucekin pysäytti biisin kerran, ja ihmetteli ettei voi olla totta.
Mieleenpainuvaa oli ennen kaikkea yleisön valtava hurmos ja osallistuminen. Se oli kuin jokin jumalanpalvelus. Sen jälkeen on tullut nähtyä 92 keikkaa, muttei enää samanlaista meininkiä.
Bluesmies
22.11.2013 22:13:15
Tais olla Kirka vuonna 1983.
Danko
22.11.2013 22:29:07

Ehkä eka missä olin ei-töissä elikkä ostin ihan lipun, oli Tammerfest '04 lauantain pääkonsertti: Neljä Ruusua, Tehosekoitin, CMX, Kotiteollisuus.

Silloisen naisystäväni kanssa oltiin tuota seemyaxea varauduttu katsomaan, elikkä Ruusut katsottiin kauempaa nurmikolta, Tehiksen kohdalla ujuttauduimme kohti eturiviä ja siitä vedosta muistan ainakin sen kuinka stage-apukäsi kävi työntämässä savukkeita rumpalin ja kosketinsoittajan suihin. ^_^

Kotiteollisuuden sound checkin aikaan poistuimme tapahtuma-alueelta. Good times.
"oot Danskuli ihan potslojo & morjens" -hemmo
Old Joe
22.11.2013 23:02:28
Olihan noita jo aikaisemmin, mutta ensimmäinen mieleen painuvampi oli Onni Gideon Yhtye Hämeenlinnassa kesällä -57.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Rämppy
22.11.2013 23:31:54
Isokynä Lindholm & Pen Lee Soukan kansakoululla eräänä lauantai-iltapäivänä. Tais olla Soukka-päivät. Olin ihan juniori, just alkanut Hurriganes kiinnostaa. Liput maksoi 2 markkaa.
Yllättävän paljon muistan tuosta keikasta. Muun muassa sen, että basisti (Make Lievonen) oli mun kaverin mielestä ihan Spede Pasasen näköinen. Ja tämä Isokynä soitti makeesti mustalla stratolla ja lauloi nenäänsä vähän niinku irwin. Siellä oli myös vakavailmeinen urkuri (Hessu Hiekkala) ja pieni mies rummuissa (Affe). Kyllä se touhu teki vaikutuksen nuoreen miehenalkuun.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)