opaa 13.02.2012 15:46:21 | |
---|
Ootteko lukeneet noin vuoden vanhan tekstin lupaavista tutkimustuloksista: http://www.iltalehti.fi/terveys/2011011913033494_tr.shtml Lisäksi terveyskeskuksen sivuilta löytyy mielenkiintoista faktaa tinnituksesta. Mä luulin, että se on joku modernin ajan riesa, mutta se on tuhansia vuosia vanha vaiva. |
kipu69 06.03.2012 18:21:18 | |
---|
vastattu! Itse harrastanut musahommia aktiivisesti n 15vuotta (treeniksellä ja keikoilla siis). Tulppia oon aina käyttänyt ja on kannattanut sillä pari kuukautta sitten työterveystarkastuksessa oli kuulokoe ja tulos oli parhaassa a-ryhmässä. viimeiset 3 vuotta oon mennyt valetuilla tulpilla joissa on -15db:n vaimennus, ja vois sanoa että en tulis enää toimeen ilman... Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: Se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja sen jälkeen lentää omien luokse kehumaan voitollaan.... |
baron 07.03.2012 00:37:22 (muokattu 07.03.2012 00:38:28) | |
---|
opaa: Lisäksi terveyskeskuksen sivuilta löytyy mielenkiintoista faktaa tinnituksesta. Mä luulin, että se on joku modernin ajan riesa, mutta se on tuhansia vuosia vanha vaiva. Kyllä ihmiskunta on osannut möykkää pitää jo ennen sähköistä äänenvahvistusta. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
belarusman 12.03.2012 16:56:41 | |
---|
Kyl on kuulo menossa ja pahasti..oma moga .olis pitäny sillon nuorempana suojata kuuloo paremmin.Nyt vinkuu ja tinnittää ja päässä humisoo muutenki..Kyl kandee kaikkien suojata kuuloa, vaikkei se ny niin ROCK oliskaan... Crossroads calling... |
Brownie 20.03.2012 16:40:01 | |
---|
Mulla on mukamas kuulovaurio. En ole itse sitä mieltä. Mulla on tosi hyvä kuulo. Kuulen semmosiakin ääniä mitä muut eivät kuule. |
Diamond J 30.10.2012 18:20:06 | |
---|
Vanha topikki näky olevan mutta nostellaanpa nyt.. Eli jonkinasteinen kuulovaurio itselläkin vasemmassa korvassa ollut nyt noin 13 vuotta. En nyt muista taajuutta mutta selkeästi se kuitenkin testissä näkyi. Iron Maiden ja Megadeth ja Helsingin jäähalli 1999. Yksi elämäni parhaimmista keikkakokemuksista, mutta tinnitus siitä molempiin korviin jäi. Megadethin keikan aikana joku kitarasoolon pätkä tuli semmosella volalla että tunsin välittömästi että nyt tais jotain korvissa naksahtaa. Lääkäriläkin kävin mutta eipähän tuo mitään osannu sanoa muuta kuin että kuulemma tottuu. Ja kyllähän siihen on tottunut ja oppinut tuon vinkumisen ja sirinän ja ties minkä kanssa elämään. Nyt ihan viime aikoina on sitten tuo vasemman korvan huutaminen jostain syystä koventunut. Monta kertaa aiemmin on aina muutaman sekunnin ajan ollut kovempaa vinkumista mutta aina se on palannut siihen "perus-tasolle". Nyt sitten jäi varmaan pysyvästi tuohon. Ei kyllä pahemmin enää naurata jos tuosta vielä kovenee. Noista tulpista vielä, eli ihan normihifikuusitulppia olen käyttänyt mutta harkinnassa nyt valetut mallit. Liekö järkevämpää ottaa se -25 db:n vaimennus kun välillä ainakin tuntuu noiden hifitulppien vaimennus liian pieneltä?, oliko se noissa jotain 10-15 db. |
Arkka 30.10.2012 19:30:28 (muokattu 30.10.2012 19:31:46) | |
---|
Diamond J: Iron Maiden ja Megadeth ja Helsingin jäähalli 1999. Yksi elämäni parhaimmista keikkakokemuksista, mutta tinnitus siitä molempiin korviin jäi. Megadethin keikan aikana joku kitarasoolon pätkä tuli semmosella volalla että tunsin välittömästi että nyt tais jotain korvissa naksahtaa. Olin samalla keikalla. Harmi että noin kävi. Hienot keikat vetivät. Me oltiin katsomossa suht kaukana lavasta, eli äänenpaine ei ollut hirvittävä. Muistelisin kyllä itekkin että liidit kuulu aika hyvin. |
Tawsky 30.10.2012 21:28:21 | |
---|
Bändireeneissä vetelen monesti ilman tulppia/suojaimia. Ei ehkä kannattaisi, mutta noinhan se parhaalta kuulostaa. Armeijan lopputarkastuksessa otettiin toi kuulo ja tuntui olevan kuosissa. Ite luulen että on voinut kuulo alentua jonkin verran soittoharrastuksen takia, mutta tiedä sitten luulenko vaan. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
DownWithTheSickness 30.10.2012 22:23:20 | |
---|
Vastasin, vaikka alunperin kuulovaurion sainkin pyssyllä ampuessa, varmaan pahentunut vaan musiikkiharrastuksen myötä :) I has the cookie boogie woogie |
Kalmo 30.10.2012 23:12:55 | |
---|
opaa: Mä luulin, että se on joku modernin ajan riesa, mutta se on tuhansia vuosia vanha vaiva. Voihan tinnitus tulla tulehduksistakin, ja onhan ruuti tunnettu jo kauan. Minä aina neuvoskelen ihmisiä sijoittamaan kuulolaitefirmoihin :o). Kun nykyiset alle kolmekymppiset MP3-kuulokesukupolvet ovat keski-ikäisiä, niin heidän yleisin sanansa on nykyisen "v*tun" sijasta on "Mitäh?" Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
baron 30.10.2012 23:31:57 (muokattu 30.10.2012 23:33:15) | |
---|
ADEHD: Bändireeneissä vetelen monesti ilman tulppia/suojaimia. Ei ehkä kannattaisi, mutta noinhan se parhaalta kuulostaa. Armeijan lopputarkastuksessa otettiin toi kuulo ja tuntui olevan kuosissa. Ite luulen että on voinut kuulo alentua jonkin verran soittoharrastuksen takia, mutta tiedä sitten luulenko vaan. On se aika jännä että metsureille kuulo on niin tärkeä että ne kyllä suojaa kuulonsa, mutta muusikoille se ei tunnu olevan lainkaan tärkeä:-) (Tunnen aivan liian monta nuorta/keski-ikäistä rokkimuusikkoa jotka ovat pilanneet kuulonsa!) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Funkånaut 31.10.2012 00:19:08 | |
---|
baron: On se aika jännä että metsureille kuulo on niin tärkeä että ne kyllä suojaa kuulonsa, mutta muusikoille se ei tunnu olevan lainkaan tärkeä:-) Tämä on totta. Miehet jotka menevät, näkevät ja tekevät, vetävät ne väkevät.
Kuuntelen tämmöist |
Hobare 31.10.2012 00:53:15 | |
---|
Kimppatilaus valettuihin tulppiin vois olla poikaa. |
Tawsky 31.10.2012 08:20:20 | |
---|
baron: On se aika jännä että metsureille kuulo on niin tärkeä että ne kyllä suojaa kuulonsa, mutta muusikoille se ei tunnu olevan lainkaan tärkeä:-) (Tunnen aivan liian monta nuorta/keski-ikäistä rokkimuusikkoa jotka ovat pilanneet kuulonsa!) Tottakai se on tärkeä, mutta soitosta saa vaan parhaiten selvää ja se kuulostaa paremmalta ilman suojausta. Onhan seksi ilman kondomiakin riski muttaa.... "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
baron 31.10.2012 08:29:36 (muokattu 31.10.2012 08:37:42) | |
---|
ADEHD: Tottakai se on tärkeä, mutta soitosta saa vaan parhaiten selvää ja se kuulostaa paremmalta ilman suojausta. Joo, sen jälkeen kun kuulo on pilattu pitää olla helvetisti volaa! Onhan seksi ilman kondomiakin riski muttaa.... Se ero että tää riski korjautuu lääkkeillä tai rahalla mutta kuulo-ongelmaa saa kantaa mukanaan loppuelämänsä ja se ei korjaudu millään. Mutta jatkakaa vaan: Ei teidän tinnitukset mua häiritse ja heti tiedän että jätkä joka koko ajan toistaa "mitä, mitä, mitä" on rockmuusikko. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Tawsky 31.10.2012 08:56:40 | |
---|
baron: Joo, sen jälkeen kun kuulo on pilattu pitää olla helvetisti volaa! Ei se meillä ainakaan niin jumalaton ole se äänenvoimakkuus ainakaan reeneissä. Keikoilla sitten tulee tulppia käytettyä jos meteli on kovempi. Tai jos itse olen yleisön joukossa äänekästä bändiä kuuntelemassa. Se ero että tää riski korjautuu lääkkeillä tai rahalla mutta kuulo-ongelmaa saa kantaa mukanaan loppuelämänsä ja se ei korjaudu millään. No nimenomaan. Mukulanhan voi aina dumpata johonkin jätelavalle tai käyttää jo ennaltaehkäisevää henkaritemppua. Suurin osa taudeistakin lähtee parin viikon antibiottikuurilla. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Kailis 31.10.2012 11:59:52 (muokattu 31.10.2012 12:01:34) | |
---|
Ei nuoria kannata varoittaa, ei huumeista, ei kuulon suojauksesta tai että ei kannata seistä liikkuvan junan edessä. Hiljaakin soittavalla bändillä ylittyy kuuloa vaurioittava kynnys helposti varsinkin kun altistus on pitkäaikainen. Valetuilla tulpilla soundi on parempi. Eri asia sitten olla niin laiska/tyhmä/köyhä ettei hanki niitä. Ja lähtökohtaisesti keikoilla ei soiteta ainakaan lujempaa kuin treenikämpillä. Tai mistä mä tiedän millä stadioneilla te veivaatte. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
HaloOfFlies 31.10.2012 12:40:00 | |
---|
Kalmo: Voihan tinnitus tulla tulehduksistakin, ja onhan ruuti tunnettu jo kauan. Minä aina neuvoskelen ihmisiä sijoittamaan kuulolaitefirmoihin :o). Kun nykyiset alle kolmekymppiset MP3-kuulokesukupolvet ovat keski-ikäisiä, niin heidän yleisin sanansa on nykyisen "v*tun" sijasta on "Mitäh?" Parikymppisten kanssa tähän törmää jo nykyään. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Kefiiri 31.10.2012 14:15:33 | |
---|
Kailis: Hiljaakin soittavalla bändillä ylittyy kuuloa vaurioittava kynnys helposti varsinkin kun altistus on pitkäaikainen. Joku saisi kyllä keksiä semmoiset soittopelit mistä tulee riittävän hiljainen ääni ilman korvatulppia. |
baron 31.10.2012 14:27:32 | |
---|
Kefiiri: Joku saisi kyllä keksiä semmoiset soittopelit mistä tulee riittävän hiljainen ääni ilman korvatulppia. Ne on keksitty: Nää sähköisesti vahvistetut soittimet, niissä on sellainen vipu josta saa volumen sopivaksi. Jos rumpalille vielä sähkörummut niin homma täysin hanskassa! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |