Mad-Mike 09.12.2011 22:09:15 | |
---|
Max Sechino: No pitää kuitenkin antaa niille känniääliöille kunnia, jotka näyttäisi olevan ainoita, ketä esiintyjä kiinnostaa. Kyllä saan kiksit itse lavalla, jos joku edes kännissä jaksaa heilua lavan edessä. Vaikka ei olisi ikinä kuullutkaan koko bändiä!!!! Siis jatkakaa samaan malliin "fanit" keep on rokin' Hmm, mielestäsi siis tarvitaan viinaa että uskaltaa heilua lavan edessä. Kyllä itse olen tähän asti uskaltanut heilua täysin selvinpäin lavan edessä jos vain tykkään musasta. Ja vaikka bändiä en edes tietäisi entuudestaan taputan ja annan aplodeja siitä huolimatta bändille joka lavalla sillä hetkellä soittaa. Mutta ehkä olen sitten ainoa sorttiani :D Dreadmonboogaloo |
Max Sechino 09.12.2011 22:16:36 (muokattu 09.12.2011 22:17:45) | |
---|
Eb-tuning: Hmm, mielestäsi siis tarvitaan viinaa että uskaltaa heilua lavan edessä. Kyllä itse olen tähän asti uskaltanut heilua täysin selvinpäin lavan edessä jos vain tykkään musasta. Ja vaikka bändiä en edes tietäisi entuudestaan taputan ja annan aplodeja siitä huolimatta bändille joka lavalla sillä hetkellä soittaa. Mutta ehkä olen sitten ainoa sorttiani :D Hmm, ei mielestäni, vaan Heilit niille ketkä heiluu, kännissä tai ei. EDIT: viina kyllä rohkaisee, siitä ei voi kukaan olla erimieltä, häh Sunrise, wrong side of another day |
Antti1997 09.12.2011 22:34:07 | |
---|
Olin muutama viikko sitten katsomassa In Flamesia jäähallilla, ja kun aloin miettiä niin oli varmaan ensimmäinen vastaava keikka jolla olin _täysin_ selvinpäin. Siinähän sitä vasta tajusi, miten kännissä jengi siellä oli. Ensimmäinen "sex ett!" huuto lavalle päin aiheutti aivan sunnatonta myötähäpeää... |
Kampela77 09.12.2011 22:40:35 | |
---|
Max Sechino: No pitää kuitenkin antaa niille känniääliöille kunnia, jotka näyttäisi olevan ainoita, ketä esiintyjä kiinnostaa. Kyllä saan kiksit itse lavalla, jos joku edes kännissä jaksaa heilua lavan edessä. Vaikka ei olisi ikinä kuullutkaan koko bändiä!!!! Siis jatkakaa samaan malliin "fanit" keep on rokin' Todelliset musiikin ystävät pysyvät keikan ajan paikoillaan ja mieluiten penkeillä, niin kuin esimerkiksi klassisen musiikin esityksissä on tapana. Tuo "vaikka ei olisi ikinä kuullutkaan koko bändiä!!!!" on itse asiassa aika kuvaava, minkä takia siellä porukka edessä usein heiluu. Musiikki ei ole pääasia vaan se, että jotain möykkää tulee jonka mukana voi tehdä primitiivisiä apinaliikkeitään. Ainoa oikea tapa kuunnella musiikkia on minimoida kaikki turhat aktiviteetit, kuten liikkuminen tai apinaäänien tuottaminen ja pysytellä paikallaan, silmät suljettuina ja keskittyä ääniin. Tämä toki vain todellisen musiikin ystävän mielipide. Voihan keikoilla käydä muutenkin, mutta olisi mukava jos todellisille musiikin ystäville olisi myös rockahtavampia keikkoja, joissa kaikki primitiivinen liikehdintä ja ääntely olisi kielletty. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Max Sechino 09.12.2011 22:58:32 | |
---|
Kampela77: Todelliset musiikin ystävät pysyvät keikan ajan paikoillaan ja mieluiten penkeillä, niin kuin esimerkiksi klassisen musiikin esityksissä on tapana. Tuo "vaikka ei olisi ikinä kuullutkaan koko bändiä!!!!" on itse asiassa aika kuvaava, minkä takia siellä porukka edessä usein heiluu. Musiikki ei ole pääasia vaan se, että jotain möykkää tulee jonka mukana voi tehdä primitiivisiä apinaliikkeitään. Ainoa oikea tapa kuunnella musiikkia on minimoida kaikki turhat aktiviteetit, kuten liikkuminen tai apinaäänien tuottaminen ja pysytellä paikallaan, silmät suljettuina ja keskittyä ääniin. Tämä toki vain todellisen musiikin ystävän mielipide. Voihan keikoilla käydä muutenkin, mutta olisi mukava jos todellisille musiikin ystäville olisi myös rockahtavampia keikkoja, joissa kaikki primitiivinen liikehdintä ja ääntely olisi kielletty. Niin, riippuu tekeekö taidetta vai ei. Itse kyllä pidän jos joku saa kiksejä esiintymisestä. Teatteria olen periaatteessa itse tekemässä. Taiteeksi tuota voi tuskin kuvata. Tästä johtuen yleisön reaktiot on tärkeitä. En osaa lukea ajatuksia, niin vaikeaa olisi (tai siis on) jos (kun) kaikki (5-20 hlöä) on aivan paikallaan. Kuka noista tykkää? Kuka miettii, että vittu mitä paskaa? Yleisöä varten siellä ollaan, ja vaikka kuinka yrittää, ei sitä fiilistä voi pyyhkiä kokonaan pois. Tämä näkyy amatöörin suorituksessa. Tosin jos olis ihan vitn hyvä, niin sais varmaan Katkon-kävelijätkin hyppimään riemusta. Mut ku ei oo. Sunrise, wrong side of another day |
Kampela77 09.12.2011 23:18:13 | |
---|
Max Sechino: Niin, riippuu tekeekö taidetta vai ei. Itse kyllä pidän jos joku saa kiksejä esiintymisestä. Teatteria olen periaatteessa itse tekemässä. Taiteeksi tuota voi tuskin kuvata. Tästä johtuen yleisön reaktiot on tärkeitä. En osaa lukea ajatuksia, niin vaikeaa olisi (tai siis on) jos (kun) kaikki (5-20 hlöä) on aivan paikallaan. Kuka noista tykkää? Kuka miettii, että vittu mitä paskaa? Yleisöä varten siellä ollaan, ja vaikka kuinka yrittää, ei sitä fiilistä voi pyyhkiä kokonaan pois. Tämä näkyy amatöörin suorituksessa. Tosin jos olis ihan vitn hyvä, niin sais varmaan Katkon-kävelijätkin hyppimään riemusta. Mut ku ei oo. No kun nyt näin asiallisesti vastattiin, niin myönnettäköön etten ihan vakavissani viestiä kirjoittanut. Itse kuitenkin tykkään keskittyä enemmän musiikkiin kuin riehumiseen keikoilla. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Max Sechino 10.12.2011 00:30:52 (muokattu 10.12.2011 00:32:35) | |
---|
Kampela77: No kun nyt näin asiallisesti vastattiin, niin myönnettäköön etten ihan vakavissani viestiä kirjoittanut. Itse kuitenkin tykkään keskittyä enemmän musiikkiin kuin riehumiseen keikoilla. No probs, itse yleensä *riehun keikoilla. Se kun lähtee niin se lähtee, humala avittaa. *kovin fani evö luonteelleen ihminen ei voi mitään, ja ei kukaan koskaan ole tullut pienemmillä(kään) keikoilla tullut valittamaan, varsinkaan artistin tekniikasta, että voitko poistua. Tosin tosissaan sitä yleensä vedetään. On sellainen **hauskanpidon geeni koodattu joskus, jotkut sanoo sitä alkoholismiin taipuvaiseksi. Motörheadin katson aina: 0-2 kaljaa sisään keikkapaikalle, loput niin monta kuin ehtii kaataa saumoissa. **Joo, kärsin rankasta depiksestä tämän hauskan jälkeen, mutta olen uskotellut itselleni sen johtuvan vain aivokemiasta. EDIT: tästä varmaankin suvaitsevaisuus? Sunrise, wrong side of another day |
Terry Pantheras 10.12.2011 22:52:21 | |
---|
Max Sechino: No probs, itse yleensä *riehun keikoilla. Se kun lähtee niin se lähtee, humala avittaa. *kovin fani evö luonteelleen ihminen ei voi mitään, ja ei kukaan koskaan ole tullut pienemmillä(kään) keikoilla tullut valittamaan, varsinkaan artistin tekniikasta, että voitko poistua. Tosin tosissaan sitä yleensä vedetään. On sellainen **hauskanpidon geeni koodattu joskus, jotkut sanoo sitä alkoholismiin taipuvaiseksi. Motörheadin katson aina: 0-2 kaljaa sisään keikkapaikalle, loput niin monta kuin ehtii kaataa saumoissa. **Joo, kärsin rankasta depiksestä tämän hauskan jälkeen, mutta olen uskotellut itselleni sen johtuvan vain aivokemiasta. EDIT: tästä varmaankin suvaitsevaisuus? Riehuminen ja melskaaminenhan on keikoilla vallan suotavaa! Mutta jos se on semmosta riidanhaluista reuhtomista ja porukan runnomista ilman, että nostetaan rapatessa roiskunut kaatunut kaveri ylös, niin se on eri asia ja siitähän tässä topicissa tais olla pitkälti kysekin. Itse tykkään olla pahimmista piteistä syrjässä, ikääkin on jo 37, mutta hauskahan niitä on kattella ja pistää hymyn huulille. MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola |
Leikari 11.12.2011 12:13:54 | |
---|
jazzmies: Kannattaa valita huolellisemmin bändit, paikat ja ajankohdat, jolloin käy kuuntelemassa elävää musiikkia. tarkoittaa, että kannattaa valita parempi musiikkimaku & käydä kuuntelemassa uudessa Musiikkitalossa, jossa voi istua sivistyneessä seurassa rauhassa omalla paikalla istuen. jaaha... seuraavaksi menenkin Musiikkitaloon & sen jälkeen vuorossa Motörhead Kaapelilla... |
Skywriter 14.12.2011 18:13:16 | |
---|
Itsehän korkeintaan kännissä olen hyvä keikallakävijä. Selvinpäin kuuntelen musiikkia, kännissä saatan joskus sitten käyttää aikaani myös turhanpäiväiseen hillumiseen ehkä jopa lavan edessä. Kuuntelen vain paskaa musiikkia ja soitan sitä huonosti. |
jazzbass-73 14.12.2011 22:46:09 | |
---|
JuhaHo: Aloimme Juniorin kanssa käymään viikoittain Jazz jameissa pojan ollessa yhdeksän ikäinen. Välillä poika oli keikan jälkeen todella ahdistunut känniörvelöiden takia. En kyllä itsekään ymmärtänyt miksi pitää sen kaljamukin kanssa ängetä juuri siihen pöytään jossa juodaan kahvia ja kaakaota kun viereisissä pöydissä on vapaita paikkoja ja kaljamukeja ennestään. Mitä tekee henkilökunta: kantaa tietenkin lisää kaljaa ördääjille. Miten tuo on edes mahdollista ? 9-vuotiaan lapsen paikka iltajamien aikaan pitäisi kyllä olla jossain ihan muualla kuin kapakoissa pyörimässä ! Henkilökunnan ainut virhe ko. tapauksessa on se että on päästänyt alaikäisen koko paikkaan ! En olisi edes ilenny moista ääneen kertoa .... |
JuhaHo 15.12.2011 20:26:11 | |
---|
jazzbass-73: Miten tuo on edes mahdollista ? 9-vuotiaan lapsen paikka iltajamien aikaan pitäisi kyllä olla jossain ihan muualla kuin kapakoissa pyörimässä ! Henkilökunnan ainut virhe ko. tapauksessa on se että on päästänyt alaikäisen koko paikkaan ! En olisi edes ilenny moista ääneen kertoa .... Poikako odottaisi pakkasessa lavavuoroaan ja sitten taas pihalle jos joku muu haluaa soittaa? Saisiko hän kuitenkin säilyttää kontraansa sisällä lämpöisessä; pysyy paremmin vireessä? |
Terry Pantheras 15.12.2011 20:50:25 | |
---|
JuhaHo: Poikako odottaisi pakkasessa lavavuoroaan ja sitten taas pihalle jos joku muu haluaa soittaa? Saisiko hän kuitenkin säilyttää kontraansa sisällä lämpöisessä; pysyy paremmin vireessä? 9-vuotiashan mahtuu sinne kontraan sisään, ni eiks siihen vois duunata luukkua ja vuorata jollain vanulla ja plyyssillä ni tarkenee väliajat ulkona pakkasessakin? ;) MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
jazzbass-73 15.12.2011 21:17:30 (muokattu 15.12.2011 21:19:27) | |
---|
Kyse on siitä että onko 9-vuotiaan lapsen paikka pyöriä ILLALLA jossain jatsijameissa yleensäkään ! Eikös ne iltakaakaot pitäisi juoda KOTONA tuohon aikaan ? Kyllä se kundi ehtii noissa kuppiloissa hengailla aikuisenakin . |
Epämuusikko 15.12.2011 22:14:30 (muokattu 15.12.2011 22:15:51) | |
---|
jos kuitenkin pari vuotta vielä odottelis :D ~16-vuotta on ihan hyvä ikä mennä jameihin ilman huoltajia. Baarihenkilökunta ja lainvalvojat ovat sivuseikka, jammailu on todella tärkeä kevyen musan sisäistämisen osa ja kokemuksen tuoja. Ja mitä tulee känniördääjiin ja varsinkin äänekkäästi musan päälle puhujiin, niin kunnon kyltti "Yleisö hiljaa bändin soittaessa" on monesti nähty ja joskus se jopa toimii. Surullista jos siihen tarvii mennä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Ronttimus 15.12.2011 22:31:14 | |
---|
Epämuusikko: mitä tulee känniördääjiin ja varsinkin äänekkäästi musan päälle puhujiin, niin kunnon kyltti "Yleisö hiljaa bändin soittaessa" on monesti nähty ja joskus se jopa toimii. Surullista jos siihen tarvii mennä. :-----D. Mitäs se yleisö sitten tekee? Tekee muistiinpanoja keikasta kynällä kirjoittaen? "Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis |
Terry Pantheras 15.12.2011 23:17:07 | |
---|
Ronttimus: :-----D. Mitäs se yleisö sitten tekee? Tekee muistiinpanoja keikasta kynällä kirjoittaen? Diggailee kybällä. MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Rodger 16.12.2011 00:02:10 | |
---|
Meilläkin oli kerran keikalla pari känniääliötä. Molemmat soittivat kitaraa. Onneksi rock'n'rollissa oleellisinta on laulu, basso ja rummut. Kitaristin soitelkoot mitä haluavat tai mihin kykenevät :-) |
Askr 16.12.2011 10:41:04 | |
---|
jazzbass-73: Kyse on siitä että onko 9-vuotiaan lapsen paikka pyöriä ILLALLA jossain jatsijameissa yleensäkään ! Eikös ne iltakaakaot pitäisi juoda KOTONA tuohon aikaan ? Kyllä se kundi ehtii noissa kuppiloissa hengailla aikuisenakin . Olkoot suomi-paska-euroopassa-kaikki-paremmin-jargonia, mutta tää on kyllä seikka joka on kaikissa itämeren pohjoisrannan maissa ihan perseestä. Lapsia ei saisi (eikä käytännössä voikaan) ottaa mukaan mihinkään, missä niitä voisi kasvattaa käyttäytymään ravintolassa. Saksasta alkaen lasten näkyminen ravintoloissa perheen kanssa on ihan normaalia iltaisin yhdeksän jälkeenkin. Tietenkään ei bilepaikoissa, mutta esim. rauhallisisssa jazzpaikoissa, jossa syödään niin kyllä. Ahdistaa joka kerran kun roadtripeiltä palaa ja iltaruokailut menee kauniina kesäiltana terasseillakin säätämiseksi jo Ruotsissa. Prkl aivoton, lastensuojelun tarpeeseen johtava kännikulttuuri näiltä osin. |
Epämuusikko 19.12.2011 14:56:17 | |
---|
Ronttimus: :-----D. Mitäs se yleisö sitten tekee? Tekee muistiinpanoja keikasta kynällä kirjoittaen? Kuuntelee, perkele vieköön. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |