Aihe: Paras livetaltiointi
1 2 3 4 5 6 7
professori
23.03.2009 19:16:57 (muokattu 23.03.2009 19:17:09)
Meikä tykkää älyttömästi Opethin the Roundhouse Tapesista. Siinä on hyvät soundit, hyvä setti ja jotain arvostelua lainatakseni "takana olevan pitkän kiertueen myötä soitto kuulostaa sekä rennolta että tiukalta" tai jotain. Åkerfeldtin välispiikkejäkin on mukava kuunella. DVD minua ei tosin kiinnosta, mielikuvat keikasta on paljon kivempia, ja YouTuben perusteella katsottuna paikan päällä oli ihan liikaa valoja, jotka syövät tunnelmaa.

Ja tuo edellämainittu Pink Floydin Pompeii oli myös tajunnanräjäyttävä kokemus, vaikka näin siitä vaan osan. Isohkolla screenillä vielä!
tsugaru
25.03.2009 08:23:56
Iggy itse kehaisi Ylen Provinssi-rock-87 osuutensa taltioinnin loistavaksi.
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
Valtsu88
25.03.2009 17:38:29

Van Halenin Right here, right now -DVD on soundillisesti ja soitannollisesti ihan mahtavaa settiä. Mielestäni vetävät paremmin tuossa livellä jopa kuin levyllä (F.U.C.K -kiertueelta New Havenissa kuvattu)
Jyrken
26.03.2009 15:17:04
Queen Live At Wembley. Äänestettiin myös hiljattain netissä parhaaksi live (rock) albumiksi. (http://www.votenumber1.com/votebestlivealbum.html)

Kaikki toimii. Eräs viimeisiä keikkoja ennen Mercuryn kuolemaa.
And I don't worry about nothin' no 'Cause worrin's a waste of my... time
The Clansman
31.03.2009 18:19:17
Iron Maidenin Rock In Rio oli kyllä loistava, kattosin kyllä uuvestaan mielelläni.
Monet muutki maidenin livetaltioinnit hyviä.
pöö
kk80
01.04.2009 08:22:53
Jyrken: Queen Live At Wembley. Äänestettiin myös hiljattain netissä parhaaksi live (rock) albumiksi. (http://www.votenumber1.com/votebestlivealbum.html)

Legendaarinen keikka. Itse Queen fanina koen Montrealin We Will Rock You -nimellä julkaistun keikan ja loistavan Live At The Bowlin (molemmat 80-luvun alusta)hienommiksi taltioinneiksi kuin Wembleyn. Mercuryn vokaalit sujuvat paremmin ja muutenkin homma ei ole ihan niin "stadionrokkia" kuin Wembleyn pätkässä. We Will Rock You DVD:llä tulee bonuksena Queenin Live Aid esiintyminen joka on kiistatta paras veto koskaan. Piste.

Kaikki toimii. Eräs viimeisiä keikkoja ennen Mercuryn kuolemaa.

Harmi ettei ihan viimeistä Queen keikkaa Knebworthista taltioitu. John Deaconin bassonheittely eri kuvakulmista olisi ollut makea lisä DVD:n extroille :)
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Käyttäjätunnus
01.04.2009 23:06:33 (muokattu 01.04.2009 23:06:53)
Queenin paras livetaltiointi on Hammersmith Odeonin keikka vuodelta 75! Piste :)!
Lonely, I guess that's where I'm from, if I was from Canada then I'd best be called lonesome. -Paul Westerberg
Sambba
01.04.2009 23:31:53
Muhun nuo live-CD:t ei oikein iske, kyllä siinä pitää olla aina kuva mukana.
Siispä mun suosikki-DVD:t, por favor:

Pink Floyd - Live in Pompeii
Hienoa soittoa, yleisön poissaolo vain lisää maagisuutta. Directors Cutissa bonuksena mielenkiintoisia pätkiä Kuun Pimeän Puolen sessioista...

Roger Waters - In the Flesh live
Siitä huolimatta, että on pätkitty kolmelta-neljältä eri keikalta, aivan tajuttoman kova keikkataltiointi. Naisvokalistit viimeistelevät paketin. Eikä maestro Watersistakaan ole havaittavissa minkään sortin diivailua tms. hankaluutta mistä häntä on joskus syytetty.

The Who - Live at the Royal Albert Hall
Papathan rokkaa! Entwhistlekin oli kovassa tikissä. (RIP)

Metallica - S&M
Tämä menee myös CD-muodossaan. Puritanistien ällöämä lätty, mutta mun mielestä sinfoniaorkka tuo aivan mielettömän paljon lisää tuttuihin jyystömättöbiiseihin. Outlaw Torn soi komiasti etenkin.
Simple music for simple people, made by simple musicians...
BigPapa
01.04.2009 23:42:55

Live Cream vol II
Slade Alive
Deep Purple - Made In Europe
Deep Purple - Made in Japan
Mountain - Twin Peaks
Uriah Heep - Live
Deep Purple-Perihelion
Deep Purple - California Jam
Fabulous Thunderbirds - Rockpalast 1980
ZZ Top - Rockpalast 1980
Rainbow - Live At Munich 1977
Eric Clapton - 24 Nights

Tässä muutamia.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Mika Kangas
02.04.2009 00:31:29
Miten teillä muilla vaikuttaa noitten livelevyjen paremmuuteen jos olette nähneet bändin sillä kiertueella jolta live on nauhoitettu?Itse olen jo pitemmän aikaa huomannut miten loistavalta vaikka Dion Intermission kuulostaa koska olin silloin 1986 kattomassa jäähallissa ja sattui olemaan vielä ensimmäinen ulkomaanelävä minkä ikinä olen nähnyt livenä.Samaten juuri äsken fiilistelin taas Rushin Snake & Arrowsin liven kanssa Hartwallin keikkaa uudelleen.
MJS50
03.04.2009 10:00:53
Vinyyliajoilta tulee mieleen Rainbown,Mountainin ,Deep Purplen ja Molly Hatchetin live-julkaisut, nykyisin tulee ostettua enemmän noita live-DVD-julkaisuja, kuten:

Deep Purple:Live At Montreux
Queen:Live At Wembley
ZZ Top:Live At Texas
Lynyrd Skynyrd:Live At Texas
Saga:Contact
Ken Hensley:Blood On The Highway

.....ja onhan ne Claptonit,Rainbowt,Whitesnaket , Alput ja muut, ei näin vanha jaksa kaikkia muistaa :)....
Minäkö tyhmä,anteeksi,nyt en ymmärrä...
Jokapaikanapina
05.04.2009 16:21:27
kk80: Itse Queen fanina koen Montrealin We Will Rock You -nimellä julkaistun keikan ja loistavan Live At The Bowlin (molemmat 80-luvun alusta)hienommiksi taltioinneiksi kuin Wembleyn.

Yllättävää, mun mielestä Live At The Bowl on tosi paskasaundinen! Mut on se keikkana sit muuten hieno
Jyrken
08.04.2009 07:40:00
Oikeastaan Rock Montreal on tosiaan parempi kuin Wembley. Vaikka yleisö ei oikein tee mitään osoittaakseen olemassaolonsa, siinä on Keep Yourself Alive ja muuta rankkaa. Niin ja Live Aid toisella levyllä. Live Aidin Crazy Little Thing Called Lovessa Brian käyttää muistaakseni kolmea eri kitaraa.
And I don't worry about nothin' no 'Cause worrin's a waste of my... time
Source
09.04.2009 09:03:07
Motörhead - No Sleep 'til Hammersmith

ilmestyi hyvään saumaan -81 kun punk alkoi menettää energiaansa ja jotain piti saada tilalle. Kuuntelin lättyä joka päivä koko kesän, silloin olin sitä mieltä, että maailman kovin levy ;)

Myöhemmin ostamiani MH:n sudiolevyjä en ole jaksanu kuunnella, ne on tän rinnalla niin vaisuja.
jummijammi
11.04.2009 01:01:24
oikeastaan tämäkin on suurimmaksi osin "lisää suosikkiyhtyeesi/-artistisi nimi tähän keikka oli todella hyvä!"
mhukka
11.04.2009 06:30:49

Prodigy: Their law

Faithless:Live at Alexsandra Palace

Lamb of God: Walk with me in hell

Zappa: Playes Zappa
Voiko keikalla olla kolmen promillen humalassa? Riippuu raiderista!
Nolte
12.04.2009 00:10:42 (muokattu 12.04.2009 00:10:57)
Mika Kangas: -Saxon:The Eagle Has Landed

Tämä minullekin tulee mieleen hyvästä livelevystä. Siihen on saatu hyvin taltioitua bändin energia ja parhaiden aikojen kova meininki. Ei mitään krumeluureja, vaan sitä ihtiään . Toimii!
meiän bändin paras rumpali
dipshit
12.04.2009 20:46:53
Rage Against the Machine - Livet at the Grand Olympic Auditorium. Harvalta keikkatallenteelta välittyy noin hyvin bändin energia kotisohvalle asti. Bändin viimeinen keikka ennen hajoamistaan vuonna 2000 ja jokainen pienikin pisara aggressiota ja meininkiä tiristetään ulos ja se kyllä näkyy. Yleisökin on ihan pähkinöinä ja meininki on varmasti ollut ihan tajuton. Kuvaus on myös onnistunutta ja hyvällä leikkauksella ollaan saatu aikaan "siellä olon tunne". Varmaankin paras livetaltiointi mitä olen nähnyt.
"Music is there when words fail us"
RocknRoll
27.04.2009 20:49:54
Tänään pyöräytin soittimessa Stevie Vaughan & double troublen -live in Austin 1.5.1980 lättyä pitkästä aikaa ja kyllä saatana. Tin Pan Alley vetää joka _hiton_ kerran miehen hiljaiseksi.
Jokapaikanapina
28.04.2009 19:54:39
Deep Purplen Made In Japan kuulostaa pirun hyvältä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)