Aihe: Soittoporukat, orkesterit, bändit - miksi ?
1 2 3 4 5
Pieni rumpalipoika
05.08.2008 19:17:25

Unohdit kiimaisen huohotuksen... Ei silleen että mä oikeasti olisin kiinnostunut sulta sellaista kuulemaan..

P.S. Tätä menoa jään kyllä pikaiselle eläkkeelle tältä foorumilta. Hohhoijaa.

;D

Tylsiä eläkepäiviä toivottaen,

Lauri Elo
Rummut nurin ja nussimaan!
SirElwood
05.08.2008 19:35:25
Mulle tulee jostain syystä ne humppakeikkojen vakio ördääjät mieleen (ja ei ne ihan aina ole ihan lärvit täynnä)...

"Hei... Hei bändi! Vedetää rentun ruusu!"
- Ei.
"Ihan tosi jätkät, yks biisi nopeest."
- Ei. Mene pois sitä mikkiä repimästä.
*nuottiteline kaatuu ja alkaa olla yleistä katastrofin käryä ilmassa*
"Eiku hei jätkät ihan tosi, kuurankukka vedetää!"
*kiipeää "lauteille"*
"Vitun mulkut luuletteko et en osaa vetää hä!? Näin Irwinin kokkolan shellillä '86 ja se sano et oon hyvä jätkä. Vittu."
- Pois siitä selittämästä ja näpit irti kamoista. NYT!
*Portsari vie herran/ruovan pihalle*

Sama toistuu juuri ennen seuraavaa taukoa.
Simo78
05.08.2008 20:13:59
Mulle tulee jostain syystä ne humppakeikkojen vakio ördääjät mieleen (ja ei ne ihan aina ole ihan lärvit täynnä)...

"Hei... Hei bändi! Vedetää rentun ruusu!"
- Ei.
"Ihan tosi jätkät, yks biisi nopeest."
- Ei. Mene pois sitä mikkiä repimästä.
*nuottiteline kaatuu ja alkaa olla yleistä katastrofin käryä ilmassa*
"Eiku hei jätkät ihan tosi, kuurankukka vedetää!"
*kiipeää "lauteille"*
"Vitun mulkut luuletteko et en osaa vetää hä!? Näin Irwinin kokkolan shellillä '86 ja se sano et oon hyvä jätkä. Vittu."
- Pois siitä selittämästä ja näpit irti kamoista. NYT!
*Portsari vie herran/ruovan pihalle*

Sama toistuu juuri ennen seuraavaa taukoa.

Täällä sama juttu! En sitten tiedä pitääkö mielikuva paikkaansa?Niin ja kyllä noita "vedetään yksi biisi/saanko mä laulaa"-urpoja tulee rokki/hevikeikoillakin vastaan...

Oho menin taas pyörtämään lupaukseni. Niin ja MrQ!! Katie Melua ei ainakaan ole mikään homo...
Yön siivet
05.08.2008 20:19:11
Lukeeko kukaan noita leilan vastauksia? Meinaan kun se sanoi jo aikaa sitten ettei se menny dissaamaan laulajaa(vaikka ekasta viestistä saikin väärän kuvan). Meinaan ku täällä osa kommenteista kuulostaa ihan siltä ku kukaan ei lukisi muuta kuin aloitusviestin.

Ei mulla muuta. PIIS! :)

Kiitos 'Karipiirto'. Joku sentään, jolla ei ole lukihäiriötä ... :-)
Yön siivet
05.08.2008 20:33:18
Kyllä oikeasti halutessaan laulamaan aina pääsee..
Kokeile huvikseen laittaa tuonne wantediin ilmoitus omasta tyylistäsi niin etköhän pääse kokeilemaan siipiäsi ennen pitkää..

Turha sitä on ihmetellä ettei pääse laulamaan jos ei edes viitsi yrittää, paitsi dissaamalla esiintyjiä ja tarjoamalla itseään tilalle..

Ei se ihan niin toimi.

Laulunäyte olisi kiva kuulla, ja ihan sama minkä tyylin edustus se on, niin kyllä tällä forumilla kehutaan jos on syytä ja haukutaan jos siihen on syytä :)

Siitä olisi myös apua muutenkin bändin etsimisessä jos netistä löytyisi joku laulaa luikautettu pätkä.

Ei sulta ainakaan itseluottamusta puutu..

En dissannut ketään enkä mitään, ehdotin vain itseäni kuultavaksi. Mitä h-tin pahaa siinä on?

Väkisin en mene kenenkään 'leipää syömään' eikä kaikki ns. muusikot kelpaa mullekaan. Mutta kokemuksia voi kai koettaa hankkia ja ainakin kuvitella sillä lailla löytävänsä jotain tai pääsevänsä johonkin.

Nyt alan tajuta, mitä meteli, ns. musiikki, tekee aivoille; kuultua / luettua ei enää ymmärrä.

Ja hah! Jos mulla olisi itseluottamusta, niin ma en tällä palstalla tyhmiä kyselisi ... :-)
Yön siivet
05.08.2008 20:42:55
Toi jotenkin särähtää silmille :)

Kotoa se rehellisin palaute yleensä saadaan..

Ihan totta! Sä olet mieäs, takuuvarmasti! :-)
MrQ
05.08.2008 20:50:18
hei laila...

nyt vähän tolkkua tohon meininkiin.

elikästen. ääninäytettä jakoon profiiliin tai wantediin, samoin tyylisuunta mitä itse haluaisit duunata ja millaisessa porukassa.

bänditoiminta on ennenkaikkea kemiapohjaista. ei suoritusurheilua jossa parhaat voittavat.
paitti heavy- musiikissa mutta kuka vitun idiootti aikuisia miehia spandeksissa haluaa kuunnella falsettia kirkumassa on mulle täys mysteeri.

eniveis, moppitukat vittuun ja hevi sikseen:

askel 1: profiiliin kuvaus
askel 2: kuva ois kiva
askel 3: ääninäyte profiiliin tai jopa allekirjoitukseen
askel 4: mee inisee wantedille uudestaan näillä konstein

Muistetaan pari asiaa kuitenkin mikä tässä epäilyttää. Oletetaan että sun ympärillä surraa musikantteja. Jos sä olet oikeasti niin hyvä kuin mitä annat ymmärtää, miksei ne ole pyytäneet sua itse meshiin?

Siihen voi vaikuttaa moni tekijä.
-et vain osaa
-väärä saundi
-väärä tyyli
-eivät vain halua naisia mukaan
-eivät halua juuri sinua mukaan

Kemia ennen kaikkea. siitä se musiikki syntyy ja kertoo.
Keppis
05.08.2008 22:16:20
En dissannut ketään enkä mitään, ehdotin vain itseäni kuultavaksi. Mitä h-tin pahaa siinä on?

Siinä ei ole mitään pahaa, mutta en yhtään ihmettele miksei sulle vastattu "joo voisit oikeastaan tullakkin kun tuo meidän nykynen hoilaaja on niin huono".

Olisiko kenties "en usko että wantedista mulle bändiä löytyy" asenteessakin korjaamista?
Kimmo Pohjonen ja Samuli Kosminen & Jukka Perko Rämsöön Moottorimusiikin Festivaaleilla 16-17.8 http://www.ramsoo.fi/mmf/index.html
Margarita
06.08.2008 00:43:20 (muokattu 06.08.2008 00:44:59)

Ainakaan minun tarkoitukseni ei ollut vihjata, että olisit ketään dissannut. Tarkoitin, että sen sijaan, että ehdotat itseäsi kuultavaksi, ehdota toisin päin, että soittajat tulisivat rennoissa merkeissä SINUN kanssasi kokeilemaan soittamista. Siinä on hienovarainen, mutta merkittävä ero. Näin tulee sellainen kuva, että olet itse aktiivinen ja kykeneväinen järjestämään ympärillesi musiikillista toimintaa. Tekemisen meininki on aina puoleensa vetävää. Niin että rohkeutta peliin!

Toinen tapa luoda uusia verkostoja on vaikkapa äänittää muutaman biisin demo, ja kuljettaa sellaista aina mukanaan, kun käy tilanteissa, jossa saattaisi kohdata potentiaalisia soittokavereita. Jos sellaisia löytyy, voi esim. keikan jälkeen käydä esittäytymässä, tehdä tuttavuutta, kertoa omasta kiinnostuksesta soittaa ihmisten kanssa, ja lopuksi ojentaa ilman sen kummempaa fanfaaria demo tällaisen henkilön käteen. Ja yhteystiedot mukaan! Myspace -sivut ovat hyvä vaihtoehto, jos demo on sattunut jäämään kotiin - pyydät sähköpostiosoitteen, ja otat sitten sitä kautta yhteyttä Myspace -linkin kera. Vaikka soittokavereita ei löytyisi heti, niin ainakin sana lähtee sitä kautta leviämään, että olisi laulajaa liikkeellä. Muista olla niin itsevarma, kuin vain suinkin osaat, mutta kuitenkin hienotunteinen ja tilannetajuinen.

Rohkeutta se vaatii, etenkin jos kokemusta ei ole vielä karttunut, mutta kummasti se helpottaa kun muutaman kerran antaa mennä. Itselläni on nykyään periaate, etten mene millekään keikalle ilman musiikkinäytteitä, ja käyn esittäytymässä, jos yhteistyö kiinnostaa, vaikka kyseessä olisi suurikin stara. Ei ole kertaakaan kaduttanut, että on tullut rohkeasti otettua yhteyttä. Tämä on sosiaalinen ala, niin se vain on.
T.Nick
06.08.2008 09:01:16

Väkisin en mene kenenkään 'leipää syömään' eikä kaikki ns. muusikot kelpaa mullekaan. Mutta kokemuksia voi kai koettaa hankkia ja ainakin kuvitella sillä lailla löytävänsä jotain tai pääsevänsä johonkin.

Mutta kuten edellä on esitetty, niin sillainhan se homma toimii paremmin, että et mene kenenkään bändiin, vaan pyydät esim. yhden tai useamman bändin soittajat tulemaan sinun bändiisi. Sitten saanet vihdoinkin kovalla etsimisellä ja haulla himoitsemasi bändin kasaan.

Sitten kun on bändi, tulee niitä keikkoja. Keikoilla joku yleisöstä tulee keikan jälkeen ehdottamaan, että hän voisi tulla bändisi laulajaksi, koska kokee itsensä paremmaksi. Hänen mielestään siinä ei ole mitään pahaa, kuten ei sinustakaan.

Sitten olet jälleen ilman bändiä, mutta onneksi siinä vaiheessa bändinkasaamisprosessi on tuttu juttu.
Margarita
06.08.2008 11:36:50 (muokattu 06.08.2008 11:38:15)
Pieni lisähuomio Leilalle: Kaikella kunnioituksella, olet esittänyt tilanteesi aika ristiriitaisesti. Sanot (vapaasti lainattuna), että olet "muutamalla keikalla" käynyt "kokeilemassa bändin kanssa laulamista," ja "laulat karaokea," mutta että "jotkut pitävät" sinua "ammattilaisena" ja sinulle "eivät ihan harrastelijat enää kelpaa." Nuo toteamukset ovat mielestäni keskenään ristiriidassa (vaikka mikä sinulle kelpaa on tietenkin aivan oma asiasi), tai vähintäänkin niiden takaa paljastuu melko epärealistinen käsitys siitä, mitä ammattilaisuus laulajalle merkitsee. Eikö sinusta? "Musiikkikoulukokemuksella" moni laulaa "puhtaasti," mutta ammattilaisuus voi olla siitä kaukana. On oltava myös kokemusta, selkeä näkemys tekemisistään, ja parhaimmassa tapauksessa myös jonkin verran kunnianhimoa, joka tulee näkemyksen myötä.

Nimen omaan sen perusteella, mitä olen täällä tilanteestasi lukenut, mielestäni sinulle voisi olla eduksi pieni höllentäminen otteessa sekä näkemyksen tarkentaminen. Eli hankit nyt vaikka vähän vähemmän ammattilaisten soittajien kanssa kokemusta, jos ei muita soittokavereita vielä löydy, ja samalla mietit, mikä olisi juuri sellaista musiikkia, mitä kaikista eniten haluaisit bändissä laulaa. Selkiytä itsellesi musiikilliset päämääräsi. Sitten harjoittelet ja keikkailet vaikka yksittäisten säestäjien kanssa aina kun on mahdollista, jos et bändiä ole vielä saanut kasaan, hankkien samalla lisäkontakteja sopivan paikan tullen. Sitten kun sinulle on kertynyt lisäkokemusta ja näkemyksesi on tällä tavalla hioutunut, tulee olemaan helpompaa a) löytää samanhenkisiä muusikoita bändikavereiksi ja b) vakuuttaa ympärilläsi pörräävät ammattimuusikot siitä, että juuri sinä olisit se paras laulaja, jonka kanssa työskentelemiseen heidän tulisi käyttää aikaansa ja lahjojansa.

Onnea matkaan!
Epämuusikko
06.08.2008 12:43:02
Kiitos suorista sanoistasi. Ma en luule mitään, muut ovat arvioineet. Lavalla olen ollut monta kertaa, tosin en aina laulamassa. Laulan sulle heti kun kerrot missä. Tosin luulen, että sun musatyyli on jotain muuta kuin mun.

Mutta ma luotan nyt sun sanoihisi; ma siis pääsen varmasti laulamaan! :-)

Onko keskustelu nyt ns. tässä?
R.I.P Oksanen
C
06.08.2008 13:44:39 (muokattu 06.08.2008 13:47:55)
Nyt alan tajuta, mitä meteli, ns. musiikki, tekee aivoille; kuultua / luettua ei enää ymmärrä.

Hyvinpä otat taas palautetta vastaan.

Oikeasti: sä tulet tänne ja kysyt "miks kukaan ei ota mua bändiin laulamaan vaik oon niin hyvä." Ja kerrot epämääräisen esimerkin siitä, että menit tarjoamaan itseäsi koelauluun bändille niiden keikalla.

Täällä on sitten ihan asiallisesti yritetty selittää/pohtia niitä tekijöitä, miksi ehkä et pääse ja miten ehkä voit päästä. Vastaaminen on vaan aika vaikeaa, kun ei kukaan tiedä sinusta mitään.

Porukka on vastannut asiallisesti, vaikka toi sun kysymys on suoraan sanoen lapsellisen itsekeskeinen. Tulee sellainen jalkaa polkeva pikkutyttö mieleen: "miks mä en pääse, miks mä en pääse, te ootte tyhmii ku ette tajuu!"

Sun tekstien perusteella (ja VAIN tekstien) en ihmettele yhtään, ettet ole päässyt.

Kannattaa lukea ihan ajatuksella tämän ketjun vastaukset läpi. Siellä on monta hyvää.

Onnea matkaan.
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
THV! *tuuh*
Kailis
06.08.2008 14:01:17

Perustetaan duo; känninen rumpali ja karaokelaulaja ilman taustoja. Peruutan kymmenen ekaa keikkaa.
Bluesmies
06.08.2008 14:49:43
Arvon Leila.

Ei näin.
mindsnare
06.08.2008 15:40:20 (muokattu 06.08.2008 18:00:18)
http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=48383

Dear Layla, toivotan sinulle onnea. Sydämen suuresta riemusta laula.
Simo78
06.08.2008 16:04:40
Pieni lisähuomio Leilalle: Kaikella kunnioituksella, olet esittänyt tilanteesi aika ristiriitaisesti. Sanot (vapaasti lainattuna), että olet "muutamalla keikalla" käynyt "kokeilemassa bändin kanssa laulamista," ja "laulat karaokea," mutta että "jotkut pitävät" sinua "ammattilaisena" ja sinulle "eivät ihan harrastelijat enää kelpaa." Nuo toteamukset ovat mielestäni keskenään ristiriidassa (vaikka mikä sinulle kelpaa on tietenkin aivan oma asiasi), tai vähintäänkin niiden takaa paljastuu melko epärealistinen käsitys siitä, mitä ammattilaisuus laulajalle merkitsee. Eikö sinusta? "Musiikkikoulukokemuksella" moni laulaa "puhtaasti," mutta ammattilaisuus voi olla siitä kaukana. On oltava myös kokemusta, selkeä näkemys tekemisistään, ja parhaimmassa tapauksessa myös jonkin verran kunnianhimoa, joka tulee näkemyksen myötä.

Nimen omaan sen perusteella, mitä olen täällä tilanteestasi lukenut, mielestäni sinulle voisi olla eduksi pieni höllentäminen otteessa sekä näkemyksen tarkentaminen. Eli hankit nyt vaikka vähän vähemmän ammattilaisten soittajien kanssa kokemusta, jos ei muita soittokavereita vielä löydy, ja samalla mietit, mikä olisi juuri sellaista musiikkia, mitä kaikista eniten haluaisit bändissä laulaa. Selkiytä itsellesi musiikilliset päämääräsi. Sitten harjoittelet ja keikkailet vaikka yksittäisten säestäjien kanssa aina kun on mahdollista, jos et bändiä ole vielä saanut kasaan, hankkien samalla lisäkontakteja sopivan paikan tullen. Sitten kun sinulle on kertynyt lisäkokemusta ja näkemyksesi on tällä tavalla hioutunut, tulee olemaan helpompaa a) löytää samanhenkisiä muusikoita bändikavereiksi ja b) vakuuttaa ympärilläsi pörräävät ammattimuusikot siitä, että juuri sinä olisit se paras laulaja, jonka kanssa työskentelemiseen heidän tulisi käyttää aikaansa ja lahjojansa.

Onnea matkaan!

Tässä perusteellinen vastaus. Itse en jaksanut selitellä omaa "huonoa luetun ymmärtämistäni", mutta tuossahan ne pointit ovat! Plussa multa!
Yön siivet
06.08.2008 23:52:36
K i i t o s , Margarita! Sinä olet viisas nainen. Eli oikeassa; olen ristiriitainen ihminen. Erityiskiitos sinulle hyvästä ja opastavasta vastauksestasi.

Kiitos myös kaikille muillekin fiksun ja asiallisen vastauksen lähettäneille, olen saanut hyviä neuvoja ja ehkä, toivottavasti, osaan ottaa niistä edes jotain irti.

Ja kaikki te 'hörhöilijät', olen lukenut hymy huulessa, kiitos siitä ...

Olette kaikki ihania ja varmasti mukavia ihmisiä kun vastasitte ja osallistuitte, minun osuuteni loppuu nyt näihin sanoihin.

Humuillaan kun tavataan :-)
sarkjan
07.08.2008 22:17:26 (muokattu 07.08.2008 22:18:12)
Ok.. ja näin sivusta seuraajana huomio kiinnittyy väkisinkin kirjoitetussa tekstissä ylettömään hymiöiden viljelyyn ja muutenkin sanotun asian jälkikäteen "kumoamiseen" (tai jotain sinne päin) niin ikään ahkeralla lainausmerkkien käytöllä. Ei silleen saa selvää onk se tosissaan vai mitä.

Mut kaikkee hyvää ja onnea toivotetaan kuitennii ketjun aloittajalle.
Can we have everything louder than everything else?
Meisseli
07.08.2008 22:23:14

Älkää raivotko. Soittaminenkin (ja laulaminen) saattaa olla kivaakin.
Ehkä..
Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)