Aihe: Miten musiikki sai sinut muuttumaan?
1 2 3 4
Teijo K.
16.05.2008 13:10:01

En haluasi tästä nyt aloittaa mitään Metal .vs. Räp sotaa, mutta minulle tuli sama. En yksinkertaisesti tajua miksi (useimmat) räppärit ostavat imagonsa takia 100e:n huppareita ynms ? Muutenkin se kovaa poikaa esittäminen vain naurattaa. Kilpaillaan kummalla on isompitissinen nainen, isompi auto, isommat aseet, enemmän blingblingejä, kalliimmat vaattet (niin tietysti kalliimman merkin) ja kumpi tulee kovemmasta ghetosta..

--Kyllähän meistä metallimiehistäkin saa tämmöisen listan, en sitä kiellä.--

P.S. Älkää viittikö aloittaa tästä ''lainaa'' sotaa.... vaikka niin tapahtuukin.

Itselleni musiikki on kyllä kaikki kaikessa, en osaa nimetä tietyllä tavalla miten se muutti/muuttaa minua mutta on musiikki hyvin tärkeä asia.

Heh, ja metallimiehet ei upota rahaa vaatteisiin imagon takia? Heh. Eikä ne esitä kovaa poikaa... Kilpaillaan kitaroiden kulmikkuudella ja tilutusnopeudella jne. Ei kyse ole ollenkaan musatyylistä, vaan ikäkaudesta. Ne täsmälleen samat toimintamallit vaan tuntuu hassuilta kun ne kilpailun kohteet on erilaisia.

:)
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Wadler
16.05.2008 14:05:59
Mie ite tykkään soittaa paljon heavyä, prodgea, klassista,
bluessia, reageä, punkkkia, funkkia, aasialaista ja monia
kulttuurisia musiikkeja.
Itse en voi sanoa sitä, että mikä musiikki on oikea
mutta voin taata sen että räp,hih hop ja ran&beat
eivät sovi meikäiläisen korville ei ollenkaan. En osaa kirjoittaa
ran&beat musiikkia edes kunnolla enkä välitä
koska 50cent, Eminem, Britney Spears, Justin Timberlake,
Snoop Dog, Puff Daddy ja monet monet sen kaltaiset
artistit ovat omasta mielestäni aivan kaupallistettuja
paskanjauhajia jotka ei osaa laulaa.
Ne kuullostavat omissa korvissa hirveältä musiikilta.
Ei Erkkikään siedä sitä paskaa lopun ikää.
Mun mielestäni esim. Loordi on vuosisadan suurin vitsi koko
Suomessa ja varmasti muuallakin. Ne tyypit on pelkkiä
kopioita GWAR nimisestä bändistä.
GWAR OLI LOORDIA PALJON ENNEMMIN!
Anonymous-jazz
16.05.2008 18:09:14 (muokattu 16.05.2008 18:09:59)

Jazzkärpänen puri vuonna -94 ja siihen ei ole olemassa antidoottia.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
t-termiitti
16.05.2008 18:10:07 (muokattu 16.05.2008 18:10:51)

Tuo on muuten hyvä perustelu. Mitä vanhempi jokin on, sen parempaa sen täytyy olla. Kaikkein parasta on kunnon luolamieskilkuttelut - kaikki sen jälkeen tullut on ollut pelkkää matkimista.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Bonesaw
16.05.2008 18:43:40 (muokattu 16.05.2008 18:46:14)
Mie ite tykkään soittaa paljon heavyä, prodgea, klassista,
bluessia, reageä, punkkkia, funkkia, aasialaista ja monia
kulttuurisia musiikkeja.
Itse en voi sanoa sitä, että mikä musiikki on oikea
mutta voin taata sen että räp,hih hop ja ran&beat
eivät sovi meikäiläisen korville ei ollenkaan. En osaa kirjoittaa
ran&beat musiikkia edes kunnolla enkä välitä
koska 50cent, Eminem, Britney Spears, Justin Timberlake,
Snoop Dog, Puff Daddy ja monet monet sen kaltaiset
artistit ovat omasta mielestäni aivan kaupallistettuja
paskanjauhajia jotka ei osaa laulaa.
Ne kuullostavat omissa korvissa hirveältä musiikilta.
Ei Erkkikään siedä sitä paskaa lopun ikää.
Mun mielestäni esim. Loordi on vuosisadan suurin vitsi koko
Suomessa ja varmasti muuallakin. Ne tyypit on pelkkiä
kopioita GWAR nimisestä bändistä.

Tän koko tekstin olisi voinut helposti tiivistää noihin kuudennen rivin kolmeen viimeiseen sanaan.
Joo'o
Jucciz
16.05.2008 21:44:27
Tän koko tekstin olisi voinut helposti tiivistää noihin kuudennen rivin kolmeen viimeiseen sanaan.

Totta. Viestinkirjotusikkunassa ei tarvitse painaa enteriä, ellei halua kappalejakoa. Normaali teksti rivittyy automaattisesti eikä kirjoitusikkunan oikeassa reunassa ole tarvetta tehdä rivinvaihtoa käsipelillä. Tietysti, jos on ikänsä käyttänyt mekaanisia kirjoituskoneita, on tietokoneella kirjoittaminen aluksi juuri tällaisista ongelmista kärsivää... ehkäpä se ajan kanssa korjaantuu.
Kailis
16.05.2008 21:47:07

Totta. Viestinkirjotusikkunassa ei tarvitse painaa enteriä, ellei halua kappalejakoa. Normaali teksti rivittyy automaattisesti eikä kirjoitusikkunan oikeassa reunassa ole tarvetta tehdä rivinvaihtoa käsipelillä. Tietysti, jos on ikänsä käyttänyt mekaanisia kirjoituskoneita, on tietokoneella kirjoittaminen aluksi juuri tällaisista ongelmista kärsivää... ehkäpä se ajan kanssa korjaantuu.

Eipä ole tainnut tämä kaveri paljoa kirjoituskoneen näppäimiä kuluttaa.
Lord of the strings
17.05.2008 03:30:38
Sain jotakin jatketta pienehkölle peenikselleni ja opin juomaan kaljaa.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
janneka
17.05.2008 04:31:48

No, joskus 90luvun alussa Little Eathquakes -albumi sai minut sijoiltaan n. 4 viikoksi. Tori Amos oli tehnyt jotain hämmentävää ja nuorehkoa soittajanalkua vietiin kun kukaan muu ei vienyt. Ja näin vanhemmalla ikää se on vieläkin mainio albumi kaikkine niine hienoine teksteineen. Sitten tuli RUSH leffa ja siitä soundtrack ja voivoi....
mokkasiini
17.05.2008 12:49:45
En haluasi tästä nyt aloittaa mitään Metal .vs. Räp sotaa, mutta minulle tuli sama. En yksinkertaisesti tajua miksi (useimmat) räppärit ostavat imagonsa takia 100e:n huppareita ynms ? Muutenkin se kovaa poikaa esittäminen vain naurattaa. Kilpaillaan kummalla on isompitissinen nainen, isompi auto, isommat aseet, enemmän blingblingejä, kalliimmat vaattet (niin tietysti kalliimman merkin) ja kumpi tulee kovemmasta ghetosta..

En ole mikään räppäri, mutta jonkin verran tulee suomihoppia luukuteltua. En tiedä onko tää kyseinen teksti sit kirjoitettu ihan tosissaan, mutta kyllä tää ainakin jonkun verran taitaa edustaa joidenkin metallipäiden ennakkoluuloja (tai sitten tää on vaan mun ennakkoluulo, että niillä on ennakkoluuloja).
Eli siis kaikki räppi ei tosiaan ole sitä MTV-räppiä, johon taidat viitata. Otappa joskus huviksesi seikkailu vaikkapa Pyhimyksen tai Asan keikalle. Ei taida näkyä / kuulua mitään yllämainituista "räpin määrittelyistä".
Voisin tietysti myös nostaa esille niitä ennakkoluuloja, mitä metallisteista yleensä tehdään.. Mutta eiköhän ne oo kaikilla tiedossa.

Ja topikkiin. Konkreettisia muutoksia musiikki on ainakin tehnyt ystäväpiirissä ja ilta-aktiviteeteissa. Vaikka en minä kenenkään kanssa välejä ala poikki vetämään, jos ei satu innostumaan vaikkapa keikoilla käynnistä. Itse en mitään soita, mutta keikoilla tulee käytyä mahdollisimman usein.
sammakko54
17.05.2008 13:14:33
Kaipa se on saanut tuntemaan vähän enemmän.
Tosin en muista millon olisin nauranut yksin näin paljon, kuin nyt näitä juttuja lukiessa :D
Tender
17.05.2008 15:37:23
Olen alkanut kuunnella musiikkia enemmän. Ulkoasuni ei ole juurikaan muuttunut. Vaikka musiikkimaku on muuttunut jonkin verran niin en mitään tummia kuteita ja kaiken maailman ketjuhelistimiä pidä. Musiikista on tullut osa elämää ja olis hienoa jos joskus oppisi soittamaan tunteita ulos kitaralla. Ai että se kuulostaisi varmaan hyvältä.
On se jännä...
Jokku
17.05.2008 16:00:07

Itse kuuntelen eniten metallia, koska se nyt vaan sattuu iskemään päähän koviten. Kuitenkin tykkään monista muista genreistä, esim konemusiikista, klassisesta, rockista jne. Rapissakin on helvetin kovia biisejä, varsinkin sillon kun on oikeasti jotain sanomaa, muuta kun että riimittelijällä on rahaa ja autoja ja naisia. En pidä egohopista ihan vaan periaatteen takia, vaikka sieltäkin löytyy hyviä biisejä.

Mutta, sitten ihan aiheeseen liittyen, musiikki on jotenkin tuonut paljon hyviä tunne-elämyksiä ja tuonut asian elämään, josta voi aina nauttia vaikka vituttais kuinka.
zapateados
18.05.2008 23:00:33
Opin tavan ilmaista itseäni.
"The World is changing, music is changing, drugs are changing, even men and women are changing. In a thousand years, there will be no men and women, just wankers, sounds great to me." - Mark Renton
Wadler
21.05.2008 18:56:44
Olen ainakin oppinut myös sen ettei minusta ole koskaan tule valokuvaajaa.
Nykyään suhtaudun asiallisesti elämään enkä käytä alkoholia ollenkaan.
Huumeisiin en ole koskaan koskenut enkä nähnyt.
Ainoa ongelma minulla on tupakointi jonka haluaisin lopettaa nytten. mutta
olen sen hyväksynyt tupakan lopettamisen silloin kun
olen rikas. Jos lopettaisin tupakoinnin, musiikin, video pelien pelaamisen ja
pyöräilyn, menesin shokkiin ja rupeaisin masentumaan.
Musiikin harrastus on ainoa keino selviytyä elossa ja ainoa keino
pitää erossa ongelmista. Minulle se on terapia mielenterveydelleni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)