Dropped C 27.04.2008 19:24:36 | |
---|
Metallica Olympiastadionilla 2004. Aikamoista roskaa oli, varsinkin soundien puolesta. Edes humatila ei pelastanut tällä kertaa. |
gandar 27.04.2008 19:42:04 (muokattu 27.04.2008 19:43:13) | |
---|
Tuomo Pori Jazzeilla viime vuonna. Pettymys ei ollut kovin suuri, mutta henkilökohtaisesti kuitenkin pahin, ellei nyt Sly & The Family Stonea samalta päivältä lasketa, mutta se onneksi oli jo odotettavissa. Ainut levy kertaalleen läpi soitettuna ja uusi sinkkulohkaisu, ilman taustalaulajia ja levyllä ainakin henkilökohtaisesti tärkeitä puhaltimia, vieläpä pitkän päivän päätteeksi. Ei oikein napannut. Ceci n'est pas une signature |
magister 11.05.2008 19:42:05 | |
---|
Hartwall areena -08, Megadeth. Rummut oli miksattu niin, ettei niistä kuulunut muuta kuin basari. Kitaroistakaan en saanut mitään selvää kun rummut soittivat. Basso oli liian kovalla. Kaikin puolin peruspaskat hevibändisaundit. Jos metallibändillä saundit menevät pieleen, niin ne menevät näin. Lämppäri Volbeat tosin mätti ihan helvetin groovesti ja hyvillä saundeilla. Kumma juttu. Vaikeata uskoa että oltiin samassa konsertissa. Olittekos te jossakin siellä edessä? Minä olin ihan takanurkassa (meni lipunosto vähän myöhäiseksi), elacinit korvissa, ja hyvin kuului. Onko mahdollista, että jotenkin soundit olisivat olleet puuroa vain osassa hallia? Vai onko tässä joku musiikkimakukysymys, kun minä en kestänyt Volbeatia taas kuunnella koko settiä? Ja niillä tökki esim juuri se läpitunkeva basari???? Kumma juttu. Minulle isoin pettymys oli Angelique Kidjon konsertti Vanhalla, kun ao. täti rupesi ihan suoraan osoittelemaan sormella minua ja vaimoa ja opetti että ei saa juoda samalla kun kuuntelee musiikkia. Että pitää tanssia ja jammailla, ja sitten kuuntelun jälkeen vasta saa juoda. Että on tosi tyhmää :( jotenkin veti fiilikset maahan. Eikä oikein ollut esityskään sen veroista mitä levyiltä oli tottunut kuulemaan, jotain afrikkalaista propagandaa vaan. Ehkä heille musiikki ei olekaan sitten vain musiikkia, vaan sen pitää olla jotain sanomaa. Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |
Väinämöinen 11.05.2008 20:09:25 | |
---|
Opeth Wackenissa 2006. Hieno bändi ja upeita kappaleita, mutta minusta tämä ei sovi massiivisen suurelle festivaalilavalle keskelle kirkasta päivää. |
L.Ruoska 12.05.2008 17:30:56 | |
---|
Eikös tää tullut telkastakin silloin? Mulla ois tästä muistikuva, ettei Remun setti ollut edes mikitetty. Tää siis sen perusteella mitä olisin TV:n välityksellä havainnoinut. Remusta vielä, mul on aika vahva muistikuva kyllä että mä kuulin sen soittoa koska se oli vähän hassua kun kaks rumpalia vetää päällekäin ja kun toinen lähtee vetämään huonosti (arvaa kumpi) niin se feidattiin hetkeks veke. Unelmakeikka miksaajalle varmasti...voisin kyllä veikkailla että esim. MTV:llä ne Remun rummuttelut on jätetty kokonaan siitä tv-lähetyksen äänimixistä pois, hehheh =) Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! |
Lasitten 12.05.2008 21:35:03 | |
---|
Opeth Wackenissa 2006. Hieno bändi ja upeita kappaleita, mutta minusta tämä ei sovi massiivisen suurelle festivaalilavalle keskelle kirkasta päivää. Just sama fiilis Opethin Ilosaarirock '07 vedon kanssa, ei vaan toiminu niin isolla lavalla, ois ollu vaikka teltassa mieluummin. lol apua. |
ten 13.05.2008 00:56:50 | |
---|
MUSE Helsingin Jäähallissa taannoin! Loistavaa kamaa levyllä, mutta live-esitys oli suurinpiirtein rutiinilla vedetty läpensä vaisu ja välinpitämätön. Nariskaa vaan... THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Rotuvaari 13.05.2008 01:05:34 | |
---|
MUSE Helsingin Jäähallissa taannoin! Loistavaa kamaa levyllä, mutta live-esitys oli suurinpiirtein rutiinilla vedetty läpensä vaisu ja välinpitämätön. Nariskaa vaan... Njarrrrsskk sulle vaan. Itsehän sain keikalle vain katsomopaikan, joten oma keikka oli "pilalla" jo pelkän pre-salen takia. Pisteet bändille, että olivat ottaneet koko lava-arsenaalinsa mukaansa, mutta kyllä bändin esiintymisessä paistoi väsymys ja rutiini. Biisit olivat jotensakin yllätyksettömiä valintoja, niin kuin on vähän koko BH&R -kiertueen aikanakin ollut (voi tarkistaa H.A.A.R.P. julkaisulta). Ja oli siinä sekin, että keikkaa oli odottanut kuin kuuta taivaalta ja kun se kuu sinne taivaalle jäi, oli pettymys pienoinen. Lähtökohtaisestikin homma oli vähän heikko, kun bändille riitti aikaa käväistä Suomessa melko lyhyellä varoitusajalla, eikä Jäähalli ollut paras miljöö muutenkaan. No, vaikka poikavuosien kohkaaminen on bändin menosta tippunutkin, niin siltikin täytyy sanoa, että keikka oli hieno kokemus. Kentältä varmasti paljon hienompi. Olihan se sentään bändi, jota on tullut koko 2000-luku kuunneltua aika tiuhaan. Hullu paljon töitä tekee, viisas ostaa donitsin. |
chachi 13.05.2008 01:39:40 | |
---|
Mulla tulee ensimmäisenä mieleen viimeisin otsikonmukainen eli The Darkness Ilosaaressa! Voi vittu että oli väsynyttä meininkiä! Jos keikan parhaimmat hetket alkavat AC/DC-medleystä, niin enemmän kuin kuutamolla oltiin. Vaan mitenkäs nopeasti se bändi sitten loppujen lopuksi levisi? http://www.qstock.org/ |
Chunga 13.05.2008 18:47:33 | |
---|
Se Remun rahastusjuttu, Grazy Days tai jotain mikä oli makasiineillä joskus ehkä viitisen vuotta sitten. Sain liput ilmaiseksi (tai tyttöystävä/nykyinen vaimo sai tutulta) enkä oikein tienny mistä on kyse kun mentiin sinne. Mentiinpähä nyt vaan. Noh, en oo ikinä nyt ollu mikää Hurriganesin suurin ystävä mutta meillä oli VIP-liput joten sain sentään safkaa sieltä privapuolelta. Siellä oli Kirkaa ja mitä niitä muita oli, huoh huoh...ei vaan mun osastoa yhtään. Kauankohan ne veteli ilman Remua, tunnin tai puol tuntia? Jotain sellast, jonka jälkeen ne teki edellisenkin postaajan mainitsemat Paavit ja Remu jotenkin päätyi sinne lavalle. Mies oli kuin jokun maasta kaivettu vampyyri! Naama oli niin ummetuksen kouristuksissa ja ei se kyllä missään biitissä pysynyt. Remun soiton rinnalla veti koko ajan Leningrad Cowboysien rumpali, ja aina kun Remu nykäs fillin niin miksaaja väänti sen rummut hiljaselle koska se yksinkertasesti ryki aina ihan totaalisesti ohi biitin. Sitten taas odotellaan että Remu pääsee biittiin ja vähä lisää volaa kunnes se taas tyrii jotain. Toiset sanoo että hienoa että sille annettiin mahdollisuus, mä sanon että kauheaa rahastusta semmosella vanhalla raadolla. Näin yleisön joukosta saman keikan. Remun epätahtimoottorin yskähtely oli aikamoista seurattavaa... Onneksi samana iltana muistaakseni Eternal Erection osasi viihdyttää melkein lipun hinnan edestä. Muita huonoja keikkoja: just tää rahastusosasto, Sly tulee päällimmäisenä mieleen... editoin sitä mukaa kun muistelen lisää, mutta otsikosta juuri tuo remu oli sellainen joka on syöpynyt mieleen paskimpana keikkana mitä oon nähny.. ja sit se kotipelto, kirka ja mitälie.. aargh.. onneksi näin global balalaika shown :) ei voi mennä pieleen! |
Kailis 13.05.2008 20:24:36 | |
---|
Toiset sanoo että hienoa että sille annettiin mahdollisuus Tuskin, jättäis häpäisemättä. Kun ei taitu niin ei. |
J.Newkid 14.05.2008 15:46:57 | |
---|
Metallica Olympiastadionilla 2004. Aikamoista roskaa oli, varsinkin soundien puolesta. Edes humatila ei pelastanut tällä kertaa. Joo, tää oli niin suurta paskaa, etten enää mene Metallicaa katsomaan, tai ainakaan en suostu siitä maksamaan. Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t |
aksiom 14.05.2008 18:19:20 | |
---|
Se Rush:n keikka Hesassa aikamoinen pettymys Näinpä. Ei minkäänlaista imua. Steriiliä, sama kuin levy olisi pyörinyt. Kaiken kruunasi kun Alexin vahvistin hajosi ja soitto lakkasi, mutta kitara kuului kyllä hyvin kaapeista vielä tovin ennen kuin miksaaja huomasi homman. Pläh. No onneks tuubista löytyvät etenkin 70-luvun pätkät rokkaavat ja lujaa. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Hitman 14.05.2008 21:55:04 | |
---|
Dram Theater viimeksi kun kävivät. Ei olis koskaan pitäny mennä.. Niin surkea esitys..Laulaja oli niin paska ettei mitn rajaa. |
Zigura 15.05.2008 11:57:18 | |
---|
Atlas Soundin viime tiistainen Kuudennen linjan keikka oli melko hirveä. Rakenteetonta, ponnetonta, keskinkertaista. Levyltä kuulostaa kuitenkin paljon paremmalta. Onneksi Atlas Soundia lämpännyt Shogun Kunitoki oli jälleen upea. - Gee, our bodies are complicated, aren't they, dad?
- You bet. More complicated than the biggest dynamo ever built. |
arse 15.05.2008 12:52:20 (muokattu 15.05.2008 12:52:54) | |
---|
Menin kattomaan Tavastialle Liekkiä joskus Korppi-levyn aikoihin kun vielä kuvittelin sen olevan ihan kelvollinen bändi. Ja se levyhän onkin ihan jees kamaa, mutta keikalla ei Liekki toiminut niin vitun pätkääkään. Kivirekimäinen rumpali sabotoi koko porukan svengin aika tehokkaasti, ja kepeän ilmavuuden sijaan kuulinkin raskassoutuista junttaamista koko porukalta. Bändi oli muutenkin helvetin väsyneen oloinen, enkä saanut siltä keikalta juuri muuta ilonaihetta kuin parit kivat kiipparisaundit. Keskenhän sitten piti lähteä pois. On mulla se Korppi edelleen hyllyssä, mutta ei sitä hirveästi pysty kuuntelemaan kun muistaa tuon keikan ja sitten alkaa vituttaa. "The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'"
-Cozy Powell |
Retard1 17.05.2008 16:42:05 | |
---|
Vaikeata uskoa että oltiin samassa konsertissa. Olittekos te jossakin siellä edessä? Minä olin ihan takanurkassa (meni lipunosto vähän myöhäiseksi), elacinit korvissa, ja hyvin kuului. Onko mahdollista, että jotenkin soundit olisivat olleet puuroa vain osassa hallia? Vai onko tässä joku musiikkimakukysymys, kun minä en kestänyt Volbeatia taas kuunnella koko settiä? Ja niillä tökki esim juuri se läpitunkeva basari???? Minäkään en Volbeatista tykännyt sen ärsyttävän korkealle miksatun tuplabasarinakutuksen takia. Megadethin keikkakaan ei ollut niin hyvä kuin olisin luullut, olin ilman korvatulppia yli puolet ajasta kun ei muuten tahtonut saada laulusta ja kitaroista selvää. Senkään takia en tykännyt kun en ollut jaksanut tutustua hitaampaan osastoon. Muistan keikasta vain ne "kovat" biisit jotka olin kunnolla kuullut eli ToS, Take no Prisoners, Holy Wars, Hangar 18 ja pari muuta vielä kai oli. Mechanix tai Rattlehead olisi pelastanut jo paljon. Luoti pähkinä on jumala |
Henko 28.05.2008 16:34:36 | |
---|
myös amorphis on osoittanut olevansa todella paska livekankku aina Jep, tylsempää livebändiä saa hakea. Ei sillä, että musiikistaan muutenkaan välittäisin, mutta silti. Tämä hissi menee vain alaspäin. |
Matjardo 28.05.2008 17:33:45 | |
---|
Lamb of Godin keikka viimevuoden Provinssissa. Jos suoraan sanotaan, niin keikalla oli paskat soundit, soitto ei pysyny timessä, jätkät kiilaili ja laahaili miten sattui, muutenkin soitto meni paikoitellen niin penkin alle, että vähän naurattikin. Olihan se tietenkin perkeleen kova keikka muuten, yleisö oli kovasti mukana. Mutta kun vertaa esimerkiksi Unholy Alliancen vetoon vuosi pari sitten, niin tuo Provinssin keikka oli aika kuraa. Two beers or not two beers? |
gulfstream650 01.06.2008 14:32:52 | |
---|
Katselin vanhoja Hurriganes-keikkoja dvd:ltä. Kyllä Remu oli aikoinaan kova jannu. Nyt se shuffle-raidaus-kilkutus ja temmottomuus ovat eittämättä jotain aivan muuta kuin 20 vuotta sitten... Olen oman cover-bändini kanssa käynyt monta monituista kertaa säestämässä Remua ja se on ollut ihan ok menoa. Kun vaan ei päästä Remanderia laskemaan tahtia alkuun... Get On soitetaan siten kuten se aikoinaankin soitettiin. Silti Remu on uskomaton tyyppi noilla yritysbilekeikoilla. Kun ensin omalla bändillä tuutataan standardi-rockia, Remu astuu lavalla niin loppuu tanssi. Kaikki tuijottavat miestä silmät pyöreinä. Legenda se on ihmisille. Näin yleisön joukosta saman keikan. Remun epätahtimoottorin yskähtely oli aikamoista seurattavaa... Onneksi samana iltana muistaakseni Eternal Erection osasi viihdyttää melkein lipun hinnan edestä. Muita huonoja keikkoja: just tää rahastusosasto, Sly tulee päällimmäisenä mieleen... editoin sitä mukaa kun muistelen lisää, mutta otsikosta juuri tuo remu oli sellainen joka on syöpynyt mieleen paskimpana keikkana mitä oon nähny.. ja sit se kotipelto, kirka ja mitälie.. aargh.. onneksi näin global balalaika shown :) Svengaa kuin saksanhirvi. |