Aihe: Onko listamusiikin taso noussut?
1 2 3 4 5
McNulty
19.09.2007 13:18:20
Minun mielestäni listamusiikin taso on laskenut suuresti. Billboardin top 100-listat täytyyvät kerta toisensa jälkeen hiteistä, joita kukaan ei muista muutaman vuoden jälkeen. Toisin kuin esim. Hendrixit, The Beatlesit, Zeppelinit ja The Doorsit... ne nyt vain ovat legendaarisia ja kaikki tietävät. Tai edes 80-luvun hitit ja 90-luvun Nirvanat jne.

Kyllä mielestäni listahiteissä taso on siirtynyt laadusta tylsän harmaaseen massaan. Kuka enää muistaa Aaliyahia ja hänen listahittiään? Niin tai Skee-Lo:n "I Wish" räpäytystä? En usko myöskään että Metallican "Mama Said" nousee kovinkaan suureksi "hevikultiksi" vuosien saatossa... toisin mitä kävi 80-luvun Master Of Puppetsille jne.

Nykyiset listahitit ovat varmasti osittain hyviä biisejä, mutta tusinatavaraa siitä huolimatta. Ei niitä kukaan muista 20 vuoden päästä.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Sertzo S
19.09.2007 13:24:24 (muokattu 19.09.2007 13:25:55)
Setä taitaa nyt sekoittaa Timbalandin ja Timberlaken keskenään.

Saattaa olla. Pahoittelen asiantuntemattomuuttani; kaikkea kun en enää täysin pysty ja jaksa seurata tässä äänite -ja artistiviidakossa.
gasser
19.09.2007 14:55:57
Nykyiset listahitit ovat varmasti osittain hyviä biisejä, mutta tusinatavaraa siitä huolimatta. Ei niitä kukaan muista 20 vuoden päästä.

Mä oon samaa mieltä. Heti kun vähänkään maku hiipuu, niin uutta purkkaa suuhun ja vanha pois. Johtuu keinotekoisista makeutusaineista, ennenmuinoin käytettiin oikeaa sokeria.
ihan tosi?
Sertzo S
19.09.2007 15:02:39 (muokattu 19.09.2007 15:03:13)
Mä oon samaa mieltä. Heti kun vähänkään maku hiipuu, niin uutta purkkaa suuhun ja vanha pois. Johtuu keinotekoisista makeutusaineista, ennenmuinoin käytettiin oikeaa sokeria.

Heh, Jeesuskin puhui vertausksin ja loihti ohessa vielä kädenkäänteessä jollain ihmehiivalla vedenkin viiniksi tai pikasimaksi.
Trey
20.09.2007 23:11:41
Plagiointia tai ei, Timbalandin tuottamat biisit ovat täynnä hienoja melodioita ja ne toimivat mulle todella hyvin. Esim. Nelly Furtadon uusin lätty on ihan saakelin kovaa kamaa. Timbalandia tullaan vielä vuosikymmenienkin päästä arvostamaan.

jos olisin levy arvostelija niin furtadon levy sais mukavasti tähtiä...onhan se aika monipuolinen hittilevy, vaikka onkin paskaa...

kone musiikki on niin kiinni trendeissä et nää kuumat nimet on lähinnä kuumia koska kaikki toitottaa niiden olevan jeesuksia... ehkä vuosikymmenien päästä nähdään olika timbaland minkään tasonen..

off-topic entä tuleeko suomalaiset arvostaan tätä js16-heppua (olikohan jaakko salovaara?) vuosikymmenien päästä?
Henko
22.09.2007 13:22:42

Mutta kysymykseen vastatakseni, listalla ei ole sitä Techno & Dance-jumputusta niinku 90-luvun alussa, joten veikkaan että taso on noussut.

Itse voisin sanoa, että listamusiikin taso ei ole noussut, siellä vain on nykyään enemmän heviä.
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
Linnunlaulupuu
22.09.2007 16:15:33
kone musiikki on niin kiinni trendeissä et nää kuumat nimet on lähinnä kuumia koska kaikki toitottaa niiden olevan jeesuksia... ehkä vuosikymmenien päästä nähdään olika timbaland minkään tasonen..

Mitä tekemistä timbalandilla on konemusiikin kanssa? Ja mikä saa sut kuvittelemaan, että konemusiikki on pelkästään trendeissä kiinni -mitä se nyt sattuu tarkoittamaankaan?
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
ganesha
22.09.2007 22:00:27
Mitä tekemistä timbalandilla on konemusiikin kanssa? Ja mikä saa sut kuvittelemaan, että konemusiikki on pelkästään trendeissä kiinni -mitä se nyt sattuu tarkoittamaankaan?

kyllä mä ainakin lasken Timbalandin eteenottamukset jonkinlaisiksi konemusiikin emanaatioiksi ;) en hirveästi äijän tuotantoon ole perehtynyt mutta se vähä mitä olen, on kyllä ollut hyvin pitkälti ellei peräti kokonaan ns. koneistettua, ts. ei pahemmin oikeita muusikoita työllistävää, voin toki olla väärässäkin. noh, ei mies aivan täysin onnistu pilaamaan Björkin viimeisimmältä löytyviä yhteistyöraitoja :D ei ne aivan sinne timanttiseen kärkeenkään tosin levyllä sijoitu.

niinhän se on että tuo pintapuolisempi "konemusiikki", se mainstream-osasto siis, seuraa, tai ainakin yrittää seurata trendejä (tai sanotaan mielummin niin että tietyt konemusiikin tuottajat yrittävät haistella trendejä siinä vaihtelevasti onnistuen).

toisaalta ug-puolella konemusiikki on kyllä todella kaukana trendeistä, mitä nyt aika ajoin jokin suuntaus muuttuu makumoosesten mielissä cooliksi ja trendikkääksi, kuten kävi esim. drum & bass-tyylisuunnalle tuossa joskus 90-luvun loppupuolella, sekin "trendi" jäi kovin lyhytikäiseksi tosin (mm. David Bowie kävi haistelemassa runpubasso-tuulia Earthling-levyllä, joka paria onnistunutta raitaa lukuunottamatta on aika kökkö tekele IMHO).

konemusiikki on niin epämääräisen laaja käsite, että periaatteessa voisi kaiken sähköisillä instrumenteilla tuotetun musiikin lukea konemusiikiksi :D

mutta jäisihän meille puristeille sitten vielä nuotiokitarointi, tuo ripareita tuttu äärimmäisen hieno taiteenlaji :D
viina. hanuri. ja naiset.
85423321
23.09.2007 17:19:56
Sean Paulin Give It Up To Me on aika tarttuva listahitti.
http://www.youtube.com/watch?v=cIihN2ioybs
Plus tuo jamaikalainen höpötys on hauskan kuuloista.
migreeni
26.09.2007 02:09:33

No ei ole! Saatanan Radio Rockin pitäis vaihtaa nimensä Radio Metallicaksi, MTV:ltä ei tuu parin rullahuulen höpötyksen lisäksi sen enempää kun Justin Timberlaken after-castration-shittiä ja kaiken kukkuraksi joutuu Voicelta tuijottamaan Rihannan aakkosten opettelua!

Nykyään kun miettii niin mieluummin ottaisin avosylin jopa europopin vastaan.
Jormaz
26.09.2007 02:23:55
No ei ole! Saatanan Radio Rockin pitäis vaihtaa nimensä Radio Deathlike Silenceksi. Nimim. hermonsa menettänyt.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
migreeni
26.09.2007 02:26:58

Deathlike Silenceksi. Nimim. hermonsa menettänyt.

Ainiin joo meinas siitäkin valittaminen unohtua :D
Trey
27.09.2007 15:06:58 (muokattu 27.09.2007 15:07:34)
No ei ole! Saatanan Radio Rockin pitäis vaihtaa nimensä Radio Metallicaksi,

vaikka onkin off topic niin komppaan... joka vitun sinkun b-puolen remix tulee ks. orkesterilta mut muilta bändeiltä soitetaan sitä yhtä biisiä koko ajan... Tuntuu vähän et tenkasen omat mieltymykset sanelee liikaa tota Radio Paskahevin soittolistaa..onneks on paikalliskanavat!

e. mikshän tuli sinistä tekstiä?
Milkop
27.09.2007 15:08:44

e. mikshän tuli sinistä tekstiä?

Hakasulkeet falskasivat.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
ganesha
27.09.2007 17:14:16
Radiota ei voi vieläkään kuunnella.

kyllä Radio Helsinkiä onneksi voi.
viina. hanuri. ja naiset.
sus
27.09.2007 18:07:17
kyllä Radio Helsinkiä onneksi voi.

Radio Helsinki(vaikka itse asunkin kuuluvuusalueen ulkopuolella), paikallisradiot, Yle Yksi ja Groove. Siinähän on jo setitys millä kyllä pärjää.. Paikallisradioilla en tietenkään tarkoita ainakin jkl:n ja tampereen alueella vaikuttavia "Uudistuneita" "Parasta rokkia"-muottiin tehtyjä kanavankuvatuksia..
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
gorgonoidi
27.09.2007 18:29:35

Kyllä se on ollut ihan aina yhtä hyvää kuin nykyäänkin on.
kondensaattori
28.09.2007 17:05:26 (muokattu 28.09.2007 17:05:53)
ostan vuodessa keskimäärin 100-150 levyä

Ehdit varmaan aika paljon kuunnella niitä.

Aiheesta, että olen viimeikoina ihan mielenkiinnosta kuunnellut Voicea, jotta tietäis missä nykymusa menee. Ei kaikki ole paskaa, esim joku Shut up and drive ihan menevä biisi. Jotkut huipputuottajat ne biisit varmaan tekee, Rihanna tuskin on mitään keksinyt biiseihinsä. Persoonallinen vibraatto hänellä muuten. Mitään uutta/persoonallista/mielenkiintoista ei ole oikeastaan tullut vastaan. Joku Velvetin Fix me kierrättää kaikki amispoppikliseet, seuraavan äänen pystyy ennustamaan kys. biisissä.

OT:ta sen verran, että joskus mainoksissa on aika siistiä musaa. Esim. se Gigantin celebration mainos.
Tilumiässs
30.11.2007 14:22:37
Kyllä se on ollut ihan aina yhtä hyvää kuin nykyäänkin on.

Tarkoitat kai, yhtä paskaa?
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
Sertzo S
30.11.2007 14:31:00
Tarkoitat kai, yhtä paskaa?

Kyllä ennen oli kaikki paremmin, listamusiikkikin.
Vittuun koko listat!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)