Aihe: Ei mitään vakavaa mutta hieman surullista..
1 2 3 4 5 6 7 8
Klezberg
30.11.2006 19:41:51

Lisäksi wiki-muotoinen teksti ei tuo esille sitä että kirjoitus on kirjoittajansa MIELIPIDE. Kitarakamaahan on vaikea arvostella objektiivisesti, jokainen kun tykkää vähän erilaisista asioista.

Wikihän näyttää juuri siltä millaiseksi se laitetaan näyttämään. Ei sen tarvitse näyttää tietosanakirjalta vaan se voi myöskin olla kokoelma soitin- ja laitearvioita ja kokemuksia. Niin, ja en ajatellut pelkästään kitarakamoja.

(Skitta.netissä muuten on tuollainen raakile)

Tuo näyttääkin pyrkivän tietosanakirjamaisuuteen.
jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång
kivi
30.11.2006 19:50:17
Tuo näyttääkin pyrkivän tietosanakirjamaisuuteen.

no huh huh:-D

"Tilutus

SkittaWiki

Loikkaa: valikkoon, hakuun

Tilutus on nopeaa sooloilua, joka tapahtuu usein sähkökitaralla. Hyvä esimerkki tiluttajasta on ruotsalainen Yngwie Malmsteen.

Tekniikat

Tilutusta on mahdollista harjoittaa eri tekniikoilla. Esimerkiksi Eddie Van Halen käyttää paljon tappingia, Paul Gilbert alternate pickingiä, Yngwie Malmsteen sweep pickingiä. Yllä mainitut henkilöt käyttävät muitakin tekniikoita, mutta he käyttävät sooloissaan usein heihin liitettyjä tekniikoita.

Tiluttajia

Yngwie Malmsteen
Jason Becker
Steve Vai
Joe Satriani
Eddie Van Halen (Van Halen)
John Petrucci (Dream Theater)
Paul Gilbert (Racer X, Mr. Big)
Alexi Laiho (Children of Bodom)
Timo Tolkki (Stratovarius)
Michael Romeo (Symphony X)

Haettu osoitteesta http://www.skitta.net/wiki/index.php/Tilutus
Luokka: Soittaminen"

Että tämän tason "tietosanakirja".
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Twinkle
30.11.2006 19:54:11
Kauanko yksi dadaketju pysyy luettavissa, ja kuinka usein asiaan vihkiytymättömät lukevat kyseisiä tajunnanvirtaisia ryöppyjä?

just näin. Esimerkiksi minä en lue valtaosaa palstoista. Vasta hiljakkoin tajusin että bassopalstalla on omat dadat. Myöskään rumpupalstaa en ole koskaan avannut, niin en tiedä mitä hulluutta siellä on.
Sääh. Lassosin leppäkerttua ja kaik meni pimmeeks." - Mimi
Klezberg
30.11.2006 20:02:16 (muokattu 30.11.2006 20:05:22)

no huh huh:-D

Että tämän tason "tietosanakirja".

Joo, vedän takaisin. Mä katsoin vain sitä yleisvaikutelmaa ja sitten hätäisesti mitä Stratosta oli kirjoitettu. Ei näyttänyt laitearvioilta, sitä varsinaisesti tarkoitin.
jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång
kivi
30.11.2006 20:28:38
Tulin pitkästä aikaa selanneeksi m.netin tämän hetken antia noin ylipäänsä ja kattavasti - mistä loppujen lopuksi oikeasti puhutaan jne.
Saatan olla ja ehkä olenkin aivan väärässä, mutta jotenkin alkaa mieleen väkisinkin hiipiä harsomainen kuva musan ympärillä pyörähtelevästä "pulinaboksista". Itse asian ydin alkaa olla häviämässä.

Toivottavasti näin ei ole, ja uskonkin ettei ole. Täällä vain alkaa olla niin paljon väkeä, että mikä ennen oli yksinäinen puistonpenkki, on nyt stockmannin aula, ja hälyä sen mukaisesti.

Todennäköisesti samanhenkiset ihmiset löytävät edelleen toisensa. Sen sijaan erilaisten ihmisten yhteenkuuluvuus, se sellainen ikä-, musa- ja ammattilaisuusrajat ylittävä "meidän jengi" -fiilis ei ehkä löydä uusia ihmisiä kaikesta paljoudesta.

Mutta ollaan me onnellisia että ollaan saatu tutustua toisiimme, auttaa toisiamme myötä- ja vastamäessä ja mahdollisesti nähdä muutaman hyvän bändin synty lähietäisyydeltä, ties vaikka olisi joku mnet-romanssi synnyttänyt lapsenkin?

Huoneet-konseptista voi olla montaa mieltä, mutta ne tarjoavat lähimmän vastineen sille alkuaikojen pienelle mnetille, johon mä 7 vuotta sitten löysin tieni (muistan lukeneeni joitain Ossin kirjoituksia, ja niistä päätelleeni että tää on varmaan hyvä paikka johon uskaltaa kirjautua). Samoin mnet-kirjallisuusringillä on oma boardinsa, ja esimerkiksi Leka ja Juoppis ovat Leka ja Juoppis MySpacessakin. Ehkä tää emo-mnet vain on niin iso jo, että se on kuin silloinen internet; ja me perustamme tänne sisään omia pikkuisia Muusikoiden.nettejämme.

Ehkä. Missään tapauksessa ei saa surra. Me olemme saaneet täältä kaikkea hienoa, ja toiset löytävät omat hienot juttunsa sitten toisella tapaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Samu S.
30.11.2006 20:30:43
Kiinnostaisi oikeasti tietää, miltä muusikoiden.net näyttää ja tuntuu uuden käyttäjän silmissä. Se on kaiketi selvää, että tänne vuosikausia kirjoitelleet törmäävät yhä enemmän jo monta kertaa nähtyihin keskusteluihin ja alkavat kenties tylsistyneinä ohjautua muille urille kuitenkin m.netin puitteissa pysyen.

Mietin tuossa vaan sitä, että onko tästä soittamisesta ja musiikista oikeasti kenelläkään eloisaa ja uusia kysymyksiä herättävää sanottavaa vaikkapa vuosikymmeniä kestäneen uran tahi harrastuksen jälkeen. Millään foorumilla, oli se sitten kapakkapöydässä vanhojen hanujen tai muusikoiden.netin kitarapalstalla nuorten ossinalkujen parissa.

Itse olen harrastanut musiikkia reilun vuosikymmenen, ja fiilispohjalta tässä on tullut pyöriteltyä samoja sloganeita ja riffejä jo vuosikaudet. Eipä se silti ole tehnyt tätä harrastusta minulle yhtään vähemmän rakkaaksi, saati että olisin tuntenut jonkinlaista surumieltä siitä, että muillakin saattaa musiikkitoiminta kulkea sitä omaa tuttua polkuaan.

Ja vielä: mikä on muusikoiden.netin "asian ydin"?
> last.fm <
" Vois vetää kännit ja tapella ittekseen." -Climax
Jani The Rock
30.11.2006 20:33:36

No ei. Tuossa sinun esimerkissä on oletus, että 'parjattu' ei kuule.

Täällä on oletuksena, että kaikki minkä kirjoitan, on kaikkien luettavissa.

Aivan. Ja sitten kun porukka lukee niitä juttuja, aletaan märistä dadan stalkkaamisesta ja ollaan niin tohkeissaan että hellanlettas. Jos on asiaa, luulis että sen vois sanoa suoraankin eikä tarttis mennä kavereiden turviin johonkin nurkan taa - etenkin, jos tää kaikki tosiaan on niin julkista hommaa kuin sä väität.

Mä luulin sillon kun toi huonesysteemi tuli, että sinne vois sitten perustaa klubeja joissa sais rauhassa keskittyä vihaamaan ja halveksimaan sellasia käyttäjiä jotka ei kuulu ns. establishmenttiin. Ehkä siellä onkin sellaisia, en tiedä. Mutta voihan sinnekin eksyä ei-toivottuja henkilöitä, jos joku erehtyy kutsumaan väärän tyypin jäseneksi.
Your funeral, my trial.
Samu S.
30.11.2006 20:34:24
Ehkä. Missään tapauksessa ei saa surra. Me olemme saaneet täältä kaikkea hienoa, ja toiset löytävät omat hienot juttunsa sitten toisella tapaa.

Ja ehkä tätä vastaavaa keskustelua käydään muutaman vuoden päästä, päätään puistelevien jäsennumerot vain ovat neljänkymmenentuhannen paremmalla puolella. :)
> last.fm <
" Vois vetää kännit ja tapella ittekseen." -Climax
Karlsson
30.11.2006 20:34:36
Kauanko yksi dadaketju pysyy luettavissa,

Riippuu palstasta. Turhuuksissa vuorokauden tai kaksi, kiipparipalstalla kuukausia.

ja kuinka usein asiaan vihkiytymättömät lukevat kyseisiä tajunnanvirtaisia ryöppyjä?

Ja mistäs mä tämmöisen tiedon saisin? Sisäpiiriltä? Sen tiedän, että niitä seuraa epämääräisen kokoinen porukka, joka ei kuitenkaan välttämättä juuri koskaan niihin kirjoita.

Edelleenkin tämä on julkinen foorumi ja tänne kirjoitettavat tekstit ovat kenen tahansa kirjautuneen luettavissa. Jos ei satu olemaan aina paikalla bongaamassa toisten kyllästymistä kirjoitteluunsa, ei se tee tästä paikasta yhtään ei-julkisempaa. Se, että näin julkisesti ilmaisee turhautumistaan jonkun kirjoitteluun tai käytökseen, kertoo omasta mielestäni joko valittajan herkkänahkaisuutta tai sitä, että valitettavan kirjoituksissa tai käytöksessä on ihan oikeasti syytä huomauttamiselle. Samanlaista palautetta voi saada ihan tuolla oikeassakin elämässä, ootte varmaan huomanneet?
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Karlsson
30.11.2006 20:37:32
Mä luulin sillon kun toi huonesysteemi tuli, että sinne vois sitten perustaa klubeja joissa sais rauhassa keskittyä vihaamaan ja halveksimaan sellasia käyttäjiä jotka ei kuulu ns. establishmenttiin. Ehkä siellä onkin sellaisia, en tiedä. Mutta voihan sinnekin eksyä ei-toivottuja henkilöitä, jos joku erehtyy kutsumaan väärän tyypin jäseneksi.

Ai siis tohon käyttöön ne huoneet on tarkoitettu? Selvis niidenkin olemassaololle syy vihdoin.
toba
30.11.2006 20:53:23

Aiheen aloittajalle senverran että itse kampesin tänne vuonna 2000 ja ensimmäisen postaukseni tein muistaakseni 2001 ihan alussa.
Silloin kirjoitin hevistä innostuneena Children of Bodomista ja hypetin sitä ja kyseenalaistin monien muiden ihmisten mielipiteitä kyseisestä bändistä kirjotuksessani. Melkein jokainen täällä nauroi minut pennuksi, mutta kun verrataan nykyiseen tasoon niin se on aika hyvä kirjoitus. Olin silloin 13vuotias.
Taitaa olla niin, ettei paljoa niitä käyttäjiä täällä enää ole jotka silloin ahkerasti kävivät m.netissä. Itse luokittelisin itseni kuitenkin aika original väestöksi.
kivi
30.11.2006 21:04:46 (muokattu 30.11.2006 21:05:41)
Taitaa olla niin, ettei paljoa niitä käyttäjiä täällä enää ole jotka silloin ahkerasti kävivät m.netissä. Itse luokittelisin itseni kuitenkin aika original väestöksi.

Onhan täällä vaikka kuinka monta "alkuperäistä" joihin tutustuin kun alkuvuodesta 2000 tänne, vasta uudelleen nimettyyn muusikoiden.nettiin tulin. Ketjun aloittaja oli jo vanha parta alueella, tosin kirjoitti nimensä zetoilla kunnes vahingossa nälvin hänet muuttamaan nimimerkkinsä paremmin persoonaan sopivaksi.

Monet nickit ovat vaihtuneet, ja joitakin hienoja ihmisiä on jäänyt matkan varrelle; mutta monet ihmiset jotka täältä olen oppinut tosielämässäkin tuntemaan ovat kyllä olleet paikalla alusta asti, monet kauemmin kuin minä.

Tietysti pitää muistaa, että mulle jää paremmin mieleen itseäni kiinnostavista aiheista kirjoittavat henkilöt, ja se tietysti sanelee miten itse koen vaihtuvuuden. Itse olen saanut täältä valtavasti tietoa ja uskoa itseeni, sekä paljon hyviä ystäviä, mikä ei ole ollenkaan huonosti.

PS. Toba, mun mielestäni on aika hienoa, että joku tulee tänne vaahtoamaan 13-vuotiaana CoB:sta, ja on täällä vielä kaksikymppisenä samalla höyryllä. Tuossa iässä se on paljon pidempi osa elämää kuin mulla.
:-D
(Handsome Dick Manitoba)
totke
30.11.2006 21:16:38

Kiinnostaisi oikeasti tietää, miltä muusikoiden.net näyttää ja tuntuu uuden käyttäjän silmissä.

Muusikkona olen aloittelija, netin eri foorumeita on tullutkin sitten seurailtua pitemmän aikaa. Aluksi kokonaisuus vaikutti turhankin massiiviselta, hirveästi eri alueita - mutta äkkiähän sitä huomas että siististi omiin lokeroihinsa niputettuinahan ne on, seurailee enemmän vaan sitä "omaa" juttuaan.

Yhtään kysymystä (ja ovatkin "tyhmiä") ei ole epäselväksi jäänyt kun on vaan asiallisesti kysynyt. Eli, ne avuliaat hyvät käyttäjätkin ovat siellä jossain. Otsikot ovat valtaosa kuvaavia, joten yleensä tietää mistä otsikon takana keskustellaan. (Tosin en yleensä viitsi edes lukea ketjuja joissa näin ei ole.)

Aloittelijatason tietoa varsinkin löytyy oikein urakalla ja "Pacifica + MicroCube" pursuaa jo korvistakin. Ilmeisesti siitä on tullut jonkinlainen totuus, myös itselleni vaikken ole moisia vehkeitä livenä nähnyt enkä kuullut. Tässä juuri tuleekin se saman vanhan jauhaminen, jokainen uusi käyttäjä tuntuu kysyvän saman kysymyksen viitsimättä lukea mitä heti ensimmäisellä sivulla lukee aiheesta. Tämä toistuu myös aiheissa halpaa putkikomboa ym.

Yksi silmäänpistävä piirre on, jos joku kysyy vertailua kahden setin välillä, niin automaattisesti viimeistään 3 replyssä lukee että osta Pacifica + MicroCube / muu vastaava "M.net suosittelee" -vehjas kategoriassa. Ei sillä, monesti se saattaa oikeasti olla hyväkin vaihtoehto. Turhan usein näissä jää vain itse vaihtoehtojen ominaisuudet punnitsematta.

Gibson / "anti-Gibson" -keskustelutkaan eivät ole usein kovin hedelmällisiä. Menevät yleensä flamewariksi.

Tuota DADA-hommaa en ole sisäistänyt, eikö sitä chattaamista voisi harrastaa niihin tarkoitetuilla medioilla?

HAUN "PUUTTUMINEN" - tämä on varmasti yksi iso syy siihen että turhia threadeja syntyy kuin sieniä sateella - toki tiedän korvikehaun olemassaolon. Ja ymmärrän myös että laiteresurssit ovat rajalliset.

Nämä kokemukset perustuvat lähinnä lukemiini alueisiin joita ovat kitara-alueet, aloittelijat, sekä vähemmän säännöllisesti yleistä ja turhuuspalsta.

Ja kappas, melkein on vuosi kirjautumisesta vierähtänyt, niin se aika lentää kun Mnetiä selaa.
Karlsson
30.11.2006 21:20:46
Tuota DADA-hommaa en ole sisäistänyt, eikö sitä chattaamista voisi harrastaa niihin tarkoitetuilla medioilla?

Tästä sen verran, että dada on nykymuodossaan kaikille avoin. Jossain piileskelevä Irc-kanava ei ole. Tämä on mielestäni suhkot keskeistä tuossa dadaamisessa. Siellä tapaa porukkaa, jonka kanssa ei juuri muuten olisi tekemisissä. Osallistuminen on omista sosiaalisista taidoista, tai toidottomuudesta, kiinni.
sus
30.11.2006 22:38:02
Mä pidin M.netistä enemmän ennen. Mut ei netissä oo muutakan hyvää sivua.
sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja.
Ossi
30.11.2006 23:30:14

Itse asiassa, tarkemmin ajatellen, ehkä tuossa mainion lakonisessa kommentissa nimenomaan kiteytyykin se, mitä alku-urputuksessani ajoin takaa. Pakko kai myöntää, että mittariin kertyneiden vuosien myötä alkaa ilmeisesti kultainen, nostalgisointiin painottuva elämänvaihe :) Sinänsä hälyttävää, että jo lähimenneisyyskin alkaa olla "niitä hyviä aikoja."

Kivi & Co. luonnehtivat m.nettiä ja -nettiläisiä niin osuvasti ja hienoin sanakääntein, että mulla ei ole siihen mitään lisättävää. Tai... no ehkä sen verran, että tulevanakin viikonloppuna saan olla samalla stagella soittamassa todella originaalia matskua sellaisessa porukassa, jonka kanssa en olisi varmaankaan osunut koskaan edes samaan sateeseen ilman näitä sivuja. Aivan mahtavata!
Lift your other foot up And fall on your ass Get back up Put your teeth in a glass Aint ever been nothin quite like this Its a magical thing called the wilbury twist
Neljä Ruuvia
30.11.2006 23:44:18
Itse asiassa, tarkemmin ajatellen, ehkä tuossa mainion lakonisessa kommentissa nimenomaan kiteytyykin se, mitä alku-urputuksessani ajoin takaa. Pakko kai myöntää, että mittariin kertyneiden vuosien myötä alkaa ilmeisesti kultainen, nostalgisointiin painottuva elämänvaihe :) Sinänsä hälyttävää, että jo lähimenneisyyskin alkaa olla "niitä hyviä aikoja."

Kivi & Co. luonnehtivat m.nettiä ja -nettiläisiä niin osuvasti ja hienoin sanakääntein, että mulla ei ole siihen mitään lisättävää. Tai... no ehkä sen verran, että tulevanakin viikonloppuna saan olla samalla stagella soittamassa todella originaalia matskua sellaisessa porukassa, jonka kanssa en olisi varmaankaan osunut koskaan edes samaan sateeseen ilman näitä sivuja. Aivan mahtavata!

Pikkusen Ossia tuntien niin tämähän on promoa.
Ehdotan lukkoa ja bannia :-)
Hornanturska
01.12.2006 00:05:01

Komp.

Toisaalta, ehkä mä kuulun niihin jämähtäneisiin hemmoihin. Muistan vielä 4v. sitten, kun vihdoin rekisteröitymään uskaltauduin, kuinka melkein kaikki nimimerkit olivat täysin tuttuja. Osasi sanoa paikkakunnasta ja ikähaarukasta lähtien kaikki aktiiviset kirjoittelijat.

Tämä oli niin "pieni" yhteisö. Nyt tuntuu siltä, että joku on vallannu mun kotiplaneetan ja katselen vaan hiljaa vierestä. Ennen kirjoitin erittäinkin aktiivisesti. Sain jopa 1500 viestin rajanikin rikki. Nyt nekin kirjoitukset ovat jo bittiavaruudessa. Nyt kirjoitan ehkä 100 viestiä vuodessa. Ei ole oikein mitään sanottavaa.

Tää oli ennen sellanen pikkubaari Heinolassa, joka muuttui koko valtakunnan bilemestaksi.

Mutta kiteyttäen:

Ossi
01.12.2006 00:07:55 (muokattu 01.12.2006 00:09:20)

Pikkusen Ossia tuntien niin tämähän on promoa.
Ehdotan lukkoa ja bannia :-)

Joo, mähän oon tunnetusti varsinainen mainosmies :P
Lift your other foot up And fall on your ass Get back up Put your teeth in a glass Aint ever been nothin quite like this Its a magical thing called the wilbury twist
obiwan
01.12.2006 00:43:36
Itelleni tää on ollut pääosin harmitonta ajanvietettä, silti tulee huolestuttavan paljon pyörittyä täällä:) esim. nytkin klo 0:42....
Enpä osaa sanoa onko muuttunut huonommaksi, ehkä liian monessa triidissä muuttuu hyvä keskustelun alku helposti tappeluksi, mut niinhän se on helvetin monella muullakin foorumilla. Ja on mun mielestä tän mestan taso useita isoja foorumeita parempi trollauksen ym. rölön suhteen. Dada-bullshitin jauhamisesta en perusta, muuten kyllä pyörin pääosin turhuus/media/rokki/hevi/konemusa/yleistä-alueilla. Soitinkeskusteluihin on turha mennä vääntämään kun en niistä paljon mitään tiedä:P Tosi "muusikko", siis...
Niin ja Jelppikerho on kanssa jees. Kyllä täällä varmaan parisen vuotta jaksaa vielä hengata, ellei ne piuhat lähde siitä servusta ennen sitä:D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)