Aihe: mp3 tappoi Hifi-lehden!
1 2 3 4 5 6
L.Ruoska
31.10.2006 19:03:03 (muokattu 31.10.2006 19:14:56)

Minä itse asiassa palvon musiikkia ilomielin, sillä tiedän ja tiedostan sen voiman eikä minulla ole suuria epäilyksiä sen olemassaolosta.
Jees, musiikki on kyl mahtava juttu =) Vaikka lähes kaikki levyt lataan ja vedän mp3-soittimelle ensin ja kuuntelen duunissa paristi, niin kun sitten ostan ne cd:llä niin yleensä se menee näin:
Oon ennen vaimoa töistä himassa, postissa on tullut uus levy! Käyn suihkussa, laitan laitteistot päälle ja levyn soimaan. Istun niin keskellä sohvaa skobeihin nähden niin että stereokuva on mahdollisimman tasainen, ja kansilehteä selaillen ja ehkä jotain napostellen kuuntelen levyn läpi kun saan olla yksin himassa eikä tartte vastailla mihkään tai laittaa volumea pienemmälle =) Tuo on semmonen ihana rituaali ja jollain tavalla omistaudun musiikille aina noina hetkinä =)

Huomiona vielä että ostan kyllä kaikki hyvät levyt, vaan en todellakaan Suomesta. Amazon.co.uk ja eBay tarjoaa ihan tuoreitakin levyjä murto-osa hintaan kun ostaa esim. myymälään palautetun levyn tjsp. Maksoin esim. Toolin uusimmasta joku 12€ toimituksineen sillon kun se tuli. Miksi nähdä vaivaa ja käydä kaupassa maksamassa 25€ kun biisit on kuitenkin koneella jo.

Äänentallennus ei tuhonnut livemusiikkia eikä kotiäänittäminen musiikkimarkkinoita, enkä jaksa uskoa että uuden polven taskusoitinkaan kykenisi vastaavaan.
Edit: poistin jotain, was talking out of my ass.

Mä en koe että mp3set liittyy mitenkään hifin kuolemaan, ehkä enemmänki elektroniikan hinnan jatkuva lasku ja kaikenmaailman Cittarin "99€ Kotiteatteripaketti HD-Valmis ja SuperBass-hifikaijuttimet"-pakettien helppo saatavuus. Sehän on vaan omiaan kiristämään vannetta hifistien päässä kun "naapurikin jumputtaa musiikkia vaikkei siitä mitään tajua". Se että elektroniikka on halpaa on hieno juttu mun mielestä, sitähän saa kaikenlaista kivaa esim. Verkkokauppa.comista, helposti ja aika edullisesti. Mustasta Pörssistä ostaminenhan nyt on vaa tyhmää...

Ja kyllähän sitä hifiä saa, jos ei muualta ni ulkomailta ja nettikaupoista. Minkäs sille tekee jos kaupat ei myy sitä mitä itse haluat, pakkoko sitä on kaupoista ostaa..

Vielä loppuun että no en todellakaan ole mikään hifisti, mutta on mulla nyt reilusti Citymarketin vehkeitä paremmat laitteet himassa eikä nekään paljon mitään maksaneet kun vähän jaksaa kattella mitä ostaa ja mistä ostaa. Käytetty subbari, ei ihan uusin videotykki ja kaupan demokappaleena ollut av-vahvistin jne..
KEMOSABE WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Leikari
31.10.2006 20:02:28 (muokattu 31.10.2006 20:09:56)
ihan mielenkiintoista keskustelua...

täsmennän vähän avaustani - kun jotenkin juttu on osaksi takertunut siihen mp3/iPod juttuun, joka ei ollut varsinainen pointti vaan esimerkki millä tasolla Mikro-Hifissä ehkä sitten mennään.

"menneinä aikoina" (setä kertoo nyt) tavanomaiset kuluttajan hankittavissa olleet laitteet eivät niin kovin ihmeellisiä olleet - kuitenkin jopa Tekniikan Maailma ja sitten Hifi-lehti ainakin yrittivät herättää kiinnostusta ja ymmärrystä laitearviointien ohessa, että millaiset seikat vaikuttavat äänentoistoon ja tekevät siitä hyvän. Elikkä oli semmoinen insinööri-humanistinen perusviritys ja harrastus haluta ymmärtää ja nauttia. Toiset sitten joutuivat kuuntelemaan osuuskaupan sanyo-pakettistereoilla ja toisilla oli Quadit ja Tannoyt (T:n status oli 70-luvulla ihan jotain muuta kuin tänäpäivänä) ... joo, levyt rätisi ja nauhat suhisi, mutta musiikin lisäksi oltiin kiinnostuneita myös _äänentoistosta_

jotekin tuntuu, että nykyään ollaan kiinnostuneita vain _laitteista_ ... eipä sillä: insinöörin mittaamana joku iPod on varmasti parempi ohjelmalähde kuin 70-luvun vinyylilevari tai perempilaatuinen kasettisoitin.

nyt vaan ei enää hifi-lehdessäkään mp3-puhelin yms. testeissä niinkään mietitä äänentoistoa, vaan montako gigan muisti tai monenko pikselin ja värin näyttö laitteessa on. Musiikkia pitää olla saavissa paljon ja helposti - samaan helppouteen kuuluu, että kaiuttimet ovat pienet ja halvat eikä erillistä vahvistinta välissä ollenkaan ... millainen musiikkielämys sellaisella laitteistolla syntyy

hifisti hakee musiikista elämystä - ja siihen tarvitaan myös asiallinen laitteisto - iPod-kuuntelijalle riittää, että aina soi ja "potkii" - - näin kärjistetysti sanottuna - moniko iPod-kuuntelija on koskaan vaivautunut tsekkaamaan hyvälaatuisen (ei high-end) laitteiston tuottamaan ääntä. Väitän, että sävyjä, syvyyttä ja voimaa lähtee esim.1500-2000 euron kaiutinparilla, 700-1000,- euron vahvistimella ja muutaman sadan cd-soittimella huomattavasti enemmän kuin jollain iPod-Logitech -portablejokapaikansysteemillä - - ja juuri noihin hifi/MB on ollut suuntautumassa -
em. summaa ei silti tarvitse sijoittaa - saattaisi siis olla avaratava kokemus, että mistä on kyse - nykyhinnoilla jo tonnin systeemillä pääsee jo hyvin "hifismin" alkuun - mutta ei se raha vaan ymmärräys - ja sitä ei ehkä tulevaisuudessa kukaan ole jakamassa

- - -

vähän se tuppasi minuakin Pioneer/Jamo -vertailu hymyilyttämään - molemmat maksavat jo paljon pätäkkää - sellaisia rahoja käyttävät hifi-harrastajat puolestaan eivät periaatteessakaan juuri taida ko. merkkeihin koskea - varsinkin varsinaiseen high-end -harrastukseenhan kuuluu tietynlainen eksotiikalla kikkailu ja ko. hintaluokalla aletaan siinä kynnyksellä olla...

- - -

miettikääpä vielä sitäkin, että kun esim. hyvä kitaristi on kokemuksellaan ja taidollaan huolella valinnut soittimensa (vaikkapa akustisen), on soittotaitoaan
vaivalla treenannut ja äänittäjä pohtinut sopivan "high-end"-putkimikrofonin ja sille sopivan paikan & äänityksessä ja miksauksessa säätänyt eq:t ja kompurat niin voiko lopputuloksen nyansseja ja vaivaa kuulla pakatulla musiikilla purkkikaiuttimista?? Voiko tuotosta kuunnella luonnollisella äänenvoimakkuudella ilman häiriöitä ja häipymiä?? - - en sano, etteikö voi vaan, että moniko osaa tuollaista äänentoistoltaan edes odottaa...
Soitetaan jamia!
Turder
31.10.2006 20:14:56
Olen myös löytänyt musiikin kuuntelemisen ilon uudelleen.
Esimerkiksi illalla nukkumaan mennessä, on hienoa heittää luurit korville ja antaa musiikin viedä.

Tämä. Tulee oikein ajatuksella kuunneltua ja nautittua eri instrumenteista ja silleen.
Chemo
01.11.2006 09:35:28

näin kärjistetysti sanottuna - moniko iPod-kuuntelija on koskaan vaivautunut tsekkaamaan hyvälaatuisen (ei high-end) laitteiston tuottamaan ääntä.

Siis, hankkimaan sellaisen iPodinsa jatkoksi äänentoistoksi vaiko ylipäätään kokeilemaan millaista äänentoisto voi paremmilla vekottimilla olla? Itselläni (kaiuttimista kuunnellessani) iPod on telakan kautta kytkettynä ihan niihin samoihin stereoihin joilla olen kuunnellut cd:tkin - mulle laatu on riittävä, ja vaikka noitakin vermeitä voi tietysti parantaa (en ole hifisti), upgradet kohdistuisivat vahvistimeen ja kaiuttimiin, iPod sen sijaan pysyisi.

Ymmärrän toki että iPodista ja mp3:sta tulee ekaksi mieleen teini joka on ladannut soittimeensa päivän kertakäyttöhitit ja iloitsee siitä jos saa passoa niin että jytisee (no, mitäs pahaa tossakaan on). Ja että iPod-kaiutinkuuntelu tuo ekaksi mieleen nää pikkuriikkisillä kajareilla varustetut ghettoblasterintapaiset.

Mutta tämä nyt vain ei ole koko kuva iPod-kuuntelusta tänä päivänä. Tietenkin musiikin olennaisimmista asioista voi saada niitä elämyksiä muillakin kuin useampien tuhansien eurojen vehkeillä - kuten tulkinnasta, sävellyksestä, lyriikasta, sovituksesta.... ja kyllä, monessa tapauksessa - kuten mun iPod-kaiutin- ja jopa nappikuuntelussani - myös hienoista soitinten ja laulujen sointiväreistä.

Ja lopputulemahan on se, mikä ratkaisee: mulla iPod on lisännyt musiikista saatavaa nautintoa. Eikä se ole edes vienyt mitään pois.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
StJerky
01.11.2006 09:42:49
"Mielestäni kaikki muutokset mitä nykyään tehdään tapahtuvat vain siitä syystä, että asioita voidaan tehdä halvemmalla ja myydä kalliimmalla. Mahdollinen laadun paraneminen on toteutuessaankin sivuseikka.

Tämä pätee kaikkeen, soittimiin, autoihin, lehtiin, tietokoneisiin..."

Joo, kyllä ne 80-luvun PC/XT:et oli ihan toista kuin nykypaskat, mielummin sellaisella hommia tekisi kuin näillä tän päivän leluilla. Juhlavaa ladata käyttikset joka päivä lerpuilta. Eikä maksanut silloin kuin noin 15000 mk, mitäs se on nykyrahassa, 2500 euroa? Paljonkos peruskone nykyään maksaa?

EDIT: pointtina oli siis se että joskus ne "sivuseikat" nousevat sangen merkittäviksi.

Tietokoneet nyt on sellaista kertakäyttökulttuuria, ettei pahemmasta väliä, harmi vain, että kaikki muukin halutaan muuttaa sellaiseksi. Autotkaan ei enää kestä kuin 5 vuotta, joskus mainostettiin autoja käyttöiän perusteella (mersu ja volvo esim.). Unohdin myös musiikin tuossa listassa, siihen pätee sama. Myös n. vuonna 80 käytettynä ostamani Technics stereovahvistin on edelleen ihan pätevä peli.
Teijo K.
01.11.2006 11:41:52

Kuten jo todettu, Leikari mainitsi avausviestissään Pioneerin 7000 euron kaiuttimet, ja poimin esimerkkini suoraan sieltä. Oli kai tarkoitus olla pikkuriikkisen ilkeä tai jotain. Epäilemättä on olemassa vieläkin parempia ja kalliimpia pikkuhifistin märkiä unia, mutta pointtinani oli tosiaankin se, että mikäli musiikin kuuntelusta ei voi nauttia ilman tuhansien eurojen satsauksia tai juuri oikeanlaisia kaiutinjohtoja, ollaan pahasti väärillä linjoilla.

Ja tiedän, että tästä on ihan turha väitellä kenenkään hifistin kanssa, sillä heidän mielestään en missään tapauksessa ymmärrä, mistä puhun kyseenalaistaessani tuhansien ja taas tuhansien eurojen investoinnit juuri "oikeanlaiseen" äänentoistoon, jotta ne Toton levyt ja darksideofthemoonit pääsevät "kunnolla oikeuksiinsa", mutta ihan samapa tuo minulle on. Eivät ne rahat ole minun kukkarostani pois.

Nyt tajuan, luulin että tarkoitit edellistä viestiä kun viittasit "aiempaan viestiin" ja ihmettelin että eihän tässä mistään Pioneerista puhuta. Lapsus olikin siis jo triidin aloitusviestissä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Chemo
01.11.2006 12:57:48 (muokattu 01.11.2006 12:59:20)

iPod on telakan kautta kytkettynä ihan niihin samoihin stereoihin joilla olen kuunnellut cd:tkin - mulle laatu on riittävä, ja vaikka noitakin vermeitä voi tietysti parantaa (en ole hifisti), upgradet kohdistuisivat vahvistimeen ja kaiuttimiin, iPod sen sijaan pysyisi.

Mä esitän tähän liittyen kysymyksen: millä tavalla, minkä verran ja mihin suuntaan, iPodin+telakan tuottama äänenlaatu poikkeaa esimerkiksi kohtuutasoisella cd-soittimella soitetun cd-levyn tasosta? En ole tehnyt rintarinnan-vertailuja, enkä osaa äkkiseltään itse sanoa mitään tuohon.

Joo: mä tiedän että kyseessä on pakattu tiedostomuoto joten äänenlaadun pitäisi olla huonompi kuin sen mistä se on alunperin pakattu. Painotus sanalla _pitäisi_. Mutta onko se sitä oikeasti, niin että sillä on kuulijalle merkitystä?
Teijo K.
01.11.2006 13:45:38

Mä esitän tähän liittyen kysymyksen: millä tavalla, minkä verran ja mihin suuntaan, iPodin+telakan tuottama äänenlaatu poikkeaa esimerkiksi kohtuutasoisella cd-soittimella soitetun cd-levyn tasosta? En ole tehnyt rintarinnan-vertailuja, enkä osaa äkkiseltään itse sanoa mitään tuohon.

Joo: mä tiedän että kyseessä on pakattu tiedostomuoto joten äänenlaadun pitäisi olla huonompi kuin sen mistä se on alunperin pakattu. Painotus sanalla _pitäisi_. Mutta onko se sitä oikeasti, niin että sillä on kuulijalle merkitystä?

Jokku iPod himmelit vs CD-levy kysymyksenasettelussa olisin melkein valmis vastaamaan että iPod. Paljon kätevämpi kuin CD ja vinyyliajan kasvattina en missään vaiheessa ole oppinut pitämään CD-levyä "aitona" asiana, joten sitä en jäisi kaipaamaan. Omiin rauhallisiin kuunteluhetkiin käytän jokatapauksessa niinkin alkeellisia välineitä kuin c-kasetteja ja vinyylilevyjä. Miksi? Siksi kun sattuu huvittamaan, eikä se oikeastaan kenellekään muulle kuulu edes, kö kuuntelen niin hiljasella. :)
Zammy
02.11.2006 15:28:13
Nyt tajuan, luulin että tarkoitit edellistä viestiä kun viittasit "aiempaan viestiin" ja ihmettelin että eihän tässä mistään Pioneerista puhuta. Lapsus olikin siis jo triidin aloitusviestissä.

Paitti että: Pioneerilla on varmasti maine peruskotistereoiden valmistajana, mutta nykyään merkillä todellakin löytyy 7000 euron hintaluokassa olevia ja erittäin laadukkaita hifi-kaiuttimia. Testattu mm. puheenaiheena olevassa hifi-lehdessä ja hyvillä arvosanoilla.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Roberto
02.11.2006 21:47:44

Saahan sinne iPodiin niitä 16-bittisiä wav-filejäkin... ongelma on kai lähinnä ulostulon ei-niin-paras d/a-muunnos jos nyt joku.

Eniten mua ahdistaa ne luurit ja se fakta et ne pitää tunkea korviin. Himassa/duunissa tosin vetelen suoraan iPodista kaitsariin, ja hyvin popittaa.
Lennu
03.11.2006 07:27:54

Paitti että: Pioneerilla on varmasti maine peruskotistereoiden valmistajana, mutta nykyään merkillä todellakin löytyy 7000 euron hintaluokassa olevia ja erittäin laadukkaita hifi-kaiuttimia. Testattu mm. puheenaiheena olevassa hifi-lehdessä ja hyvillä arvosanoilla.

Niin mutta silti. Jos menisit jollekin kitaristille sanomaan, että ostapa tuosta kitara ittelles http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_fa18_csp_prodinfo.html niin tuota... edes tuossa hintaryhmässä, ei se tuota edes harkitsisi.
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Leikari
03.11.2006 08:50:18
... vetelen suoraan iPodista kaitsariin, ja hyvin popittaa.

varmasti popittaa! - ja MB-lehden käsitys hyvästä äänentoistosta rajoittuukin juuri tuohon

- -

kun tuota edellistä kirjoittelua on seurannut niin voi olla entistä vakuuttuneempi, että Hifi-lehden lakkauttaminen tulee hävittämään viimeisenkin ymmärryksen hyvästä äänentoistosta - toisaalta radio-pop/rock on sen tason tasaista "surinaa" että vähemmälläkin selvän saa.

- -

johonkin aiempaan kirjoitukseen liittyen: musiikista voi nauttia vaatimattomilla/halvoillakin laitteilla - eri asia sitten, että mitä kaikkea siitä irti saa. Kymmenien tuhansien laitteita ei tarvitse olla. Muutama tuhat on vielä järkevää sijoittamista - oikein valitsemalla lisärahalla saa helposti korvinkuultavaa parempaa laatua - - tässä ilmeisesti SamOtherin kanssa ollaan samoilla linjoilla (molemmat vanhoja pieruja)

musiikin kuuntelu kuulokkeilla on aina korviketta paremmalle elämykselle - hyvinhän niistä kuuluu ja selvän saa - omat kokemukset paremmista kuulokkeista ovat Staxin elektrosaattiset 80-luvulla (möin veljelleni) + pitkän kuulokkeettoman tauon jälkeen nykyisin käytössä olevat Gradot, jotka ovat todella vähäisessä käytössä.

- - -

ja edelleen: avaukseni kärki ei ollut siis kohdistettu yksin iPodiin vaan siihen, että viihde-elektroniikasta äänentoistolaitteissa kirjoittelussa keskiössä tuntuvat olevan muut kuin äänen laadulliset asiat - MB-lehden lukijaprofiiliin ko. linja varmaan sopii - tappio on varsinaisen hifi-äänentoiston arvostajien maailma.

jotenkin tulee myös mieleen, että mikäli iPod ja logitehch-linjassa ei näe ongelmia niin millä perustelee esim. Genelecien paremmuutta vs. Behringer -monitorit - tahi etenkään mielipiteitä erilaisten elektronisten studiovermeiden äänenlaadullisista eroista...?
Soitetaan jamia!
lindo
03.11.2006 09:27:14
moniko iPod-kuuntelija on koskaan vaivautunut tsekkaamaan hyvälaatuisen (ei high-end) laitteiston tuottamaan ääntä. Väitän, että sävyjä, syvyyttä ja voimaa lähtee esim.1500-2000 euron kaiutinparilla, 700-1000,- euron vahvistimella ja muutaman sadan cd-soittimella huomattavasti enemmän kuin jollain iPod-Logitech -portablejokapaikansysteemillä - - ja juuri noihin hifi/MB on ollut suuntautumassa

Eikä tuohon tarvitse edes noin paljon rahaa.
Ikävän usein törmää juuri noihin mp3 kuuntelijoihin jolla on siinä PCn kyljessä jotkut "huippu" muovikaiuttimet tyyliin:http://www.creative.com/products/pr … mp;subcategory=28&product=10458

Joskus huomasin että näiden purkkien tehonkestotkin ilmoitettiin potenssiin 10. Vaimon pakettikoneessa oli esim JBL Pro, huom "Pro" kaiuttimet joissa luki 40W takana. Oikeasti luku oli kai 4W koska ne eivät sietäneet kunnolla edes sitä integroidun vahvistimen tehoa.
Tuo Creativen setti näyttää näköjään ilmoittavan 2,5 Watts, eli plussaa Creativelle rehellisyydestä.
Rok rok
Chemo
03.11.2006 09:42:56 (muokattu 03.11.2006 09:52:56)

mikäli iPod ja logitehch-linjassa ei näe ongelmia

Mitä tiettyä laitetta tässä yhteydessä tarkoitetaan Logitechillä?

iPodissahan mä en omssa viihdekuuntelussani ongelmaa näe, kuten olen jo todennut - Leikarilta odotankin vielä vastausta aiempaan kysymykseeni sen tarkemmista äänenlaadullisista eroista cd:hen nähden.

E: Itse asiassa: olen kyllä käyttänyt iPodia orkkisnappeineen yhtenä referenssikuuntelunakin muiden joukossa - siinä kun koko signaaliketju kaikille kuuntelijoille sama. En mä tiedä liittyikö tää mitenkään mihinkään.

viihde-elektroniikasta äänentoistolaitteissa kirjoittelussa keskiössä tuntuvat olevan muut kuin äänen laadulliset asiat

Kannettavissa laitteissa on sellaisia muuttujia joita aikaisemmissa vermeissä ei oo ollut: tallennuskapasiteetti, näyttö jne. Mä halusin tietää mahdollisimman tarkasti myös noista asioista kun olin valitsemassa vekotinta. Tää nyt vaan on tätä päivää, ja noi kuuluvat kuvioon - tämä siis yhtään äänenlaatua väheksymättä.
FastEddie
03.11.2006 10:52:46

iPodista innostuneena hankin uuden levy-soittimen, jotta saisin wanhat hywät LP-lewyni, myös matkalle mukaan.
Levysoitin ei ole huippu malli (ei kuitenaan ihan surkeakaan), hyvinkin samaa tasoa millä olen kuunnellut viinylejä aiemmin.
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka musa on hyvää, en kauheasti välitä rapinoista, huojunnasta ja huminasta, jotka aiheutuvat mekaanisesta kulumisesta ja epätäydellisyydestä.
Jopa muistoni LP kansitaiteesta ja niiden informatiivisyydestä oli pettymys; esim. julkaisuvuotta on välillä melko mahdotonta löytää.
En edes löytänyt kaikkia äänitteitä, jotka luulin omistavani. Ovat olleet varmasti (kopioituna) kasetteina, jotka jouduin mennä vuosina heittämään pois niiden heikon laadun vuoksi. Täytyy hankkia CDt tilalle.

Se siittä nostalgiasta. Jatkan levyjen siirtämistä digitaalisenmuotoon, formaattien puutteista huolimatta.

näin kärjistetysti sanottuna - moniko iPod-kuuntelija on koskaan vaivautunut tsekkaamaan hyvälaatuisen (ei high-end) laitteiston tuottamaan ääntä.

Uskoisin, että täällä m-netissä melko moni on kuunnellut musiikkia myös muilla laitteilla kuin mp3-soittimilla.
Born to lose, live to win!
Roberto
04.11.2006 21:06:30

jotenkin tulee myös mieleen, että mikäli iPod ja logitehch-linjassa ei näe ongelmia niin millä perustelee esim. Genelecien paremmuutta vs. Behringer -monitorit - tahi etenkään mielipiteitä erilaisten elektronisten studiovermeiden äänenlaadullisista eroista...?

Oliks tää nyt mulle suunnattua? Tarkennusta: mistään Logitecheista en siis perusta, mut iPod sinänsä ohjelmalähteenä toimii...
Chemo
05.11.2006 10:18:40

mistään Logitecheista en siis perusta

Uusimmassa Gigantin mainoslehdykässä oli semmoinen satasen Logitech-kaiutintsydeemi. Ei se hyvältä näyttänyt, mutta toisaalta semmoista pitää verrata muihin saman hintaluokan laitteisiin.

Mainittakoon että mä olen siinä mielessä asennevammainen, että mulle mikään optimi ja lähtökohta kuuntelussa ei ole miljoonankaan arvoinen hifilaitteisto jossa on avaruusteknologialla luodut piuhat ja töpselit käännetty; vaan livesoittotilanne. Kaikki tallennettu musiikki on mulle korviketta sellaisesta.
Teijo K.
05.11.2006 10:45:59

Uusimmassa Gigantin mainoslehdykässä oli semmoinen satasen Logitech-kaiutintsydeemi. Ei se hyvältä näyttänyt, mutta toisaalta semmoista pitää verrata muihin saman hintaluokan laitteisiin.

Mainittakoon että mä olen siinä mielessä asennevammainen, että mulle mikään optimi ja lähtökohta kuuntelussa ei ole miljoonankaan arvoinen hifilaitteisto jossa on avaruusteknologialla luodut piuhat ja töpselit käännetty; vaan livesoittotilanne. Kaikki tallennettu musiikki on mulle korviketta sellaisesta.

Ja jos sähköisestä musasta puhutaan, niin voi sitä piuhaviidakkoa minkä läpi se ääni kulkee ennen kuin ollaan PA-kaapeilla ja menossa kohti kuulijan korvaa. Ja ei siellä valtakaapelien alle mitään palikoita asetella.
joukov
06.11.2006 00:37:04
Nyt loppui Hifi-lehden tilaus.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Roberto
06.11.2006 08:51:13

Tottakai, mut eihän se vaikuta siihen miltä ne kamat siinä hintaluokassa kuulostaa? Ihan pekulalta. :)

Komppaan. Ja puhun siis täysin akustisesta musasta. Ei johtoja missään kohdin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)