Aihe: Kotimaan Katsaus vuodelta 1986
1 2 3 4 5
Ziggy Bubba
24.09.2006 19:37:25 (muokattu 24.09.2006 19:38:02)

onkos tämän levittäminen täällä m-netin sääntöjen mukaista?

ketju pois tai vähintään lukkoa!

Jaa, kerros vielä että miksi? Olisi ihan hauska kuulla vähän perusteluja.

On vaan sen verran huvittavaa propagandaa tuo, että komediasta menee. Käy erinomaisena esimerkkinä nykynuorisolle kuinka rahanahneet uskovaiset yrittävät vaikuttaa heidä ajatteluunsa... Soittelevat vielä levyjä väärinpäin :D
www.mikseri.net/sigkk My musique
Marshallga
24.09.2006 21:04:26
Ei jeesus mitä sontaa suoltivat videoissa.
Leikari
24.09.2006 21:30:10
Jaa, kerros vielä että miksi? Olisi ihan hauska kuulla vähän perusteluja.

Kyseisen kasetin tekijöillä on lakiin perustuvat tekijänoikeudet ko. tuotoksen sisältöön sekä oikeus äänitteeseen - kasetin sisältö ylittää teos-kynnyksen, jonka lisäksi äänitettä ymmärtääkseni myytiin _rahalla_.

Onko uskovaisten pilkkaaminen joku sellainen erillislupa ettei tekijänoikeuksista tarvitse välittää??

On vaan sen verran huvittavaa propagandaa tuo, että komediasta menee. Käy erinomaisena esimerkkinä nykynuorisolle kuinka rahanahneet uskovaiset yrittävät vaikuttaa heidä ajatteluunsa... Soittelevat vielä levyjä väärinpäin :D

muistan nuo jutut 80 tms.-luvulta - kerta"vitsistä" nuo jutut menee, mutta eipä noista enempää jaksa innostua ilkkumaan

- - uskovaisten ahdasmielisyydelle vetää vertoja vain rokkareiden uskovaisiin kohdistama typeryys

... ja tiedoksi, että meikä on ateisti
Soitetaan jamia!
moottorisaha
24.09.2006 23:23:18

Onko uskovaisten pilkkaaminen joku sellainen erillislupa ettei tekijänoikeuksista tarvitse välittää??

Ai uskovaisten tuotoksien levittäminen on heidän pilkkaamistaan?

Kyse taitaa korkeintaan olla siitä että he pilkkaavat itse itseään noilla äänitteillään.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
kimurantti1
24.09.2006 23:54:20 (muokattu 25.09.2006 00:00:25)
Ai uskovaisten tuotoksien levittäminen on heidän pilkkaamistaan?

Ai että tämän ketjun aloittamisessa oli kyse vain ja ainoastaan "uskovaisten tuotosten levittämisestä"? Tuskinpa vaan..

En mä sillä, ettäkö aloittajalla olisi ollut kovin pahoja tarkoitusperiä, hauskahan se on toisinaan naureskella, eikä sillä niin väliä minkä kustannuksella naureskellaan.. Vai onko sittenkin?

On olemassa ihmisiä, jotka eivät osaa suhtautua kriittisesti kaikkeen näkemäänsä/lukemaansa/kuulemaansa. Mä en varmaan kovin pahasti mene pieleen veikatessani, että monien asennevammat uskovaisia kohtaa on lähtöisin tuollaisista ääripään jutuista, jotka sitten aiheetta yleistetään kaikkiin uskovaisiin. Eikä päde pelkästään uskontoon, vaan moniin muihinkin asioihin. Väärinkäsityksen välttämiseksi mainittakoon, että mä itse en ole uskovainen, mutta otan silti tosissani toisten ihmisten vakaumukset vaikken olisikaan itse samaa mieltä. Sinä ilmeisesti et, ainakin niin päättelin tästä lauseesta:

Kyse taitaa korkeintaan olla siitä että he pilkkaavat itse itseään noilla äänitteillään.

Edit: Mutta ei aloiteta väittelyä mistään periaatteista, sanonpahan vaan, että vaikka kuinka hauskaa on, niin älkää lähtekö yleistämään aiheetta. Videoissa esitetyt mielipiteet on kuitenkin lausunut aikalailla äärinäkemyksen edustajat. Äärinäkemyksiä löytyy ihan joka asiasta, niin hevistä, uskonnosta kuin mansikan mausta, eikä niitä pidä yleistää jokaiseen vastaantulijaan.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
gasser
25.09.2006 00:22:03
Mä otan tän ihan huumorilla sävytettynä pohdiskeluna vastaan ja väännön tästä jätän yhteiskuntatieteellisen tiedekunnan analysoinnin puheenaavaukseksi. Kännissä.
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
Ziggy Bubba
25.09.2006 00:24:22

Mä en ainakaan tarkoittanut missään vaiheessa kaikkia uskovaisia, vaan juuri näitä ääri-möllejä jotka tätä älytöntä propagandaa levittävät. Pyytävät perkeleet siitä vielä rahaakin.

Mun mielestä tämän tyyliset ääri-ilmiöt on aivan yhtä huvittavia kuin se "pingviinien" irvistely... Kenenkään omaan uskoon mulla ei ole (luonnollisesti) mitään sanomista, tämän tyylistä melkeinpä hulluuteen asti menevää holhousta en vaan suvaitse. Vaikka kyseisistä lausunnoista onkin jo se parikymmentä vuotta aikaa.
kimurantti1
25.09.2006 00:45:38
Mä en ainakaan tarkoittanut missään vaiheessa kaikkia uskovaisia..
Joo, en mä ketään tiettyä käyttäjää tarkoittanut. kunhan yleisesti puhuin.

Mun mielestä tämän tyyliset ääri-ilmiöt on aivan yhtä huvittavia kuin se "pingviinien" irvistely...
Se on mun mielestä aivan suora vastakohta noille :-) Siitä ääripäiden yleistämisestä mistä puhuin on toki kyse noissa ketjun aloittajankin postaamissa videoissa. Ihminen kovin usein löytää sitä mitä haluaakin löytää. Kriittistä ajattelua olisi hyvä kohdistaa oman päänsä sisään myös. Väärinkäsitykset on aina niin kivoja.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Ziggy Bubba
25.09.2006 00:58:04 (muokattu 25.09.2006 01:02:24)

Se on mun mielestä aivan suora vastakohta noille :-)

Siis nämä ns. saatanan palvojat (jotka uskovat vanhoihin viikinkijumaliin, tappavat kaverinsa ja polttavat kirkkoja)? Ihan samaa omaan fundamentalismiinsa seonnutta uskovaa ne mulle on (molempien "herrat" ovat vielä osittain tai kokonaan raamatusta). :)

E: Tuli kärjistettyä aikas rankasti, mutta toivottavasti se pointti meni jotenkin perille. Nämä ovat tosiaan niitä aivan ääripäitä... Välissä on todella monta oman mielenterveytensä säilyttänyttä ihmistä.
kimurantti1
25.09.2006 01:01:05
Siis nämä ns. saatanan palvojat (jotka uskovat vanhoihin viikinkijumaliin, tappavat kaverinsa ja polttavat kirkkoja)? Ihan samaa omaan fundamentalismiinsa seonnutta uskovaa ne mulle on :)
Jep, niin on. Enkös mä niin sanonut? Mutta oikeasti huvittavia on ne tyypit, jotka väittävät olevansa saatananpalvojia vaikkeivät edes tiedä mistä hommassa on oikeasti kyse. Ei sillä että mäkään tietäisin..

Tuli kärjistettyä aikas rankasti, mutta toivottavasti se pointti meni jotenkin perille.
Eiköhän.. :-)
Mika Antero
25.09.2006 07:31:14
Kyllä te tämänkin saatte kohta riideltyä lukkoon.
discominister
25.09.2006 09:00:58 (muokattu 25.09.2006 09:01:16)
Siis nämä ns. saatanan palvojat (jotka uskovat vanhoihin viikinkijumaliin, tappavat kaverinsa ja polttavat kirkkoja)? Ihan samaa omaan fundamentalismiinsa seonnutta uskovaa ne mulle on (molempien "herrat" ovat vielä osittain tai kokonaan raamatusta). :)

Paitsi, jotta nämä sinun mainitsevat tappavat sinut, kun taas ne toiset rakastavat sinua :P
Milkop
25.09.2006 09:13:37

Paitsi, jotta nämä sinun mainitsevat tappavat sinut, kun taas ne toiset rakastavat sinua :P

Tulos on silti sama :D Minusta satanisteilla/saatananpalvojilla ja uskovaisilla ei ole suurtakaan eroa, samoista saduista molemmat ammentavat matskunsa. Saman kolikon eri puolilla. Viihdyn itse paremmin siellä jossain välimaastossa.
Lesko
25.09.2006 09:54:05
Tulos on silti sama :D Minusta satanisteilla/saatananpalvojilla ja uskovaisilla ei ole suurtakaan eroa, samoista saduista molemmat ammentavat matskunsa. Saman kolikon eri puolilla. Viihdyn itse paremmin siellä jossain välimaastossa.

Uskontoja on niin pajon erilaisia ja jokainen joka todella uskoo pitää omaansa oikeana, onnellinen hän, joka uskosta saa onnensa.
Kukaan ei voi kuitenkaan väittää varmuudella oman Jumalansa olevan se ainoa ja oikea, sillä Jumala on käsite, jotta ihminen ei olisi niin pieni ja yksin maailmassa, joku johon uskoa ja joku johon voi hädän hetkellä vedota!
Itse en suoranaisesti usko mihinkään uskontoon, vähiten tähän uuden uutukaiseen kristinuskoon, mutta kirjahyllystä löytyy kyllä vihkiraamattu, mutta myöskin toistakymmentä Hare Krsna-opusta... on hienoa tarkkailla tilanteita ja elämää monelta kantilta, se yksi ja yksitoikkoinen tie on kaikista tuhoisin! =)
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Tapani L
25.09.2006 09:57:16

Kyllä nämä fundamentalistikristityt ovat tainneet hieman enemmän porukkaa lahdata kuin pimeyden ruhtinaan kamut. Ja nämä saatana-immeiset tuntuvat tappavan lähinnä toisiaan, jos joitakin. Ja tällaistakin tapahtuu melkoisen harvoin, tosin sitäkin suuremmalla mediahuomiolla.

Tosin eipä tekstissäsi mainittu kumpi porukka rakastaa ja kumpi tappaa.
TapaniKuuntele minua! Syökää kamaa.
Ronnie James
25.09.2006 10:31:33

Kukaan ei voi kuitenkaan väittää varmuudella oman Jumalansa olevan se ainoa ja oikea, sillä Jumala on käsite, jotta ihminen ei olisi niin pieni ja yksin maailmassa, joku johon uskoa ja joku johon voi hädän hetkellä vedota!

Niin, kaikkihan on vain käsitteitä. Paitsi cogito, ergo sum. Piste.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
Leikari
25.09.2006 11:51:13
Kyllä nämä fundamentalistikristityt ovat tainneet hieman enemmän porukkaa lahdata kuin pimeyden ruhtinaan kamut. Ja nämä saatana-immeiset tuntuvat tappavan lähinnä toisiaan, jos joitakin. Ja tällaistakin tapahtuu melkoisen harvoin, tosin sitäkin suuremmalla mediahuomiolla.

... kuitenkin off-topiccina:
- kuuntelin eilen iltana Ylen Avaruusromua odotellessa klo 22 jälkeen Radio Deitä - tällöinhän tulee ohjelma, jossa Leo Meller vastaa kuuntelijoiden puhelinkysymyksiin. Ei uskaltanut kertoa omaa mielipidettään Islamilaisuudesta/Koraanin sekavuudesta (jota kuuntelija kysymyksessään toitotti) - - pelkäsi vissiin samanlaista reaktiota kuin Paavin kommentit :-P

- nuoremmille tiedoksi: Meller mm. 80-luvulla lähetti ilmapalloilla Raamattuaj NL:oon - valitettavasti tuuli kääntyi ja pallot palasivat takaisin Suomen puolelle... ne löydettiin vissiin jostain Ilomantsista. SUPO tietysti selvitti, että ne ovat Patmoksen kirjapainosta peräisin ja ajan poliittisen hengen mukaisesti Meller sai kunnon rapsut naapurivihamielisestä toiminnastaan :-D

- Meller johtaa Patmos ry:tä ja on julkaissut monia todella mielenkiintoisia kirjoja, joihin kannattaa tutustua, mutta suhtautua kuten Erich von Dänikeniin...
Soitetaan jamia!
Tapani L
25.09.2006 12:33:20
... kuitenkin off-topiccina:

---

- Meller johtaa Patmos ry:tä ja on julkaissut monia todella mielenkiintoisia kirjoja, joihin kannattaa tutustua, mutta suhtautua kuten Erich von Dänikeniin...

En ihan ymmärtänyt tämän yhteyttä tuohon minun tekstiini :)
TapaniKuuntele minua! Syökää kamaa.
sexykimi
25.09.2006 15:31:54
Ihan sillä laitoin nuo videoiden linkit, koska ajattelin että nuo voisi muitakin viihdyttää kuin minua.

En halua nyt tuohon uskontohommaan paljoa kantaa ottaa. Mulle se on aivan sama. lähinnä huvittaa kuinka nuo on keksitty. ja lähinnä muutenkin tuo kultainen 80-luku on aina hassua :D
-Kimmo
kimurantti1
25.09.2006 15:34:20 (muokattu 25.09.2006 15:34:29)
...ja lähinnä muutenkin tuo kultainen 80-luku on aina hassua :D

Ja samalla hemmetin korni, mutta oi niin ihana ja nostalginen aikakausi. :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)