![]() 14.09.2006 23:04:27 | |
---|---|
Itse preferoin vinyyliä ja cd:tä ja toivon niitä painettavan myös jatkossa. Saako kysyä miksi CD-levy? Miksei kyseistä mediaa voida korvata? Onko kyseessä vain olosuhdepakko, kun olet mennyt jo CD:n kelkkaan kuuluttamaan kultatorvin että "näitä mie diggaan" vai onko kyseessä vain se että haluat vastustaa tekniikan mahdollistamia jakelukeinoja periaatteen vuoksi? Kuvittele kuinka paljon edullisempia ja paremmin kulutettavaa materiaalia musiikki olisi, kun levyn hinnasta ei tarvitsisi maksaa 50% osuutta logistiikkapäällikölle. Mielestäni CD on ollut hieno formaatti, mutta ei mitenkään ylivoimainen. Sen eläminen muiden medioiden tallennuskapasiteettien kasvaessa alkaa olemaan nykyään samaa luokkaa kuin C-kasetit olivat 10 vuotta sitten. Eli vaikka kuluttajia niillekin vielä löytyisi, moderni tekniikka tulee pyyhkäisemään ohitse. Miksi? Tällöin levy-yhtiöt voivat taas rahastaa niillä vanhoilla hyvillä lätyillä uudessa formaatissa. Tämähän palvelee myös pieniä bändejä, sillä lafkat saavat rahaa. Mielestäni vinyyli on nostalginen, lähinnä suuren kansitaiteen ja sen uniikin soundin takia. CD:ssä tuota samaa "lisäarvoa" ei ole. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. | |
![]() 14.09.2006 23:56:08 | |
Se vaan vaatii sitä että näkee vähän vaivaa, mutta voi voi, elämä on kovaa. Mutta eikö se olisi parempi, että ei tarvitse nähdä vaivaa ja elämä ei olisi niin kovaa? Minkä takia pitää aina itse kaivaa ne kivet sieltä pellosta? "Lennua mukaillen: "kosketinsoittaja soittaa kyseiselle musiikkityylille ominaisia kuvioita kyseiselle tyylilajille ominaisella kosketinsoittimella". - Epämuusikko | |
![]() 15.09.2006 00:17:06 | |
Mutta eikö se olisi parempi, että ei tarvitse nähdä vaivaa ja elämä ei olisi niin kovaa? Minkä takia pitää aina itse kaivaa ne kivet sieltä pellosta? Tääpä kyllä. Kun elää psyykkisesti epänormaalina normaali-ihmisille rakennetussa ja niiden ehdoilla toimivassa maailmassa, jokanen päivä on yhtä helvetin taistelua. Olis kiva kun menis vähän helpomminkin välillä. Sitäpaitsi kansalaispalkassa olis sekin järki, että se helpottais kuntien tilannetta. Toimeentulotuki poistuis kokonaan ja sosiaalityötä voitas kohdistaa muuhunkin kuin tukihakemusten pyörittelyyn. Toi niinkuin esimerkkinä siitä, että sillä olis muutakin tekoa kuin se että kaheli taiteilijanrenttu sais maata laiskana himassa. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner | |
![]() 15.09.2006 01:10:46 | |
Saako kysyä miksi CD-levy? Miksei kyseistä mediaa voida korvata? Vaikkei kysymys ollutkaan minulle - vastaan silti;) En kyllä usko että tässä on kyse formaatista, vaan ainakin omaltakohdaltani siittä että haluan ostaa jotain konkreettista. Kyllä se levy voi fyysisesti olla se bluemitälietulevaisuudenvaltavatallennuskapasiteetti (itselläni ei mitään tuota vastaan, hyvä vaan jos enemmän saa. Toivottavasti sisältö on sen arvoista.), kunhan siinä edelleen on ihan painotuotteena jotain perinteistä mukana mitä voi soffalla tms. plärätä. Vaan eiköhän tässä jo aleta vahvasti olla siinäpisteessä että ostaja voi valita haluaako musiikin tiedostoina ja hakee tai on hakematta muun tiedon tekijöistä tms. itse. Eiköhän meille "jämähtäneille" noita perinteisiä levykauppoja vielä muutamaksi(kymmeneksi) vuodeksi vielä löydy. Valinnan mahdollisuudet lisääntyvät ja osa teoksista jäänee pelkiksi mp3 tms. biteiksi verkkoon, kaupallisina tai ei. Selvyys lienee myös se että perinteinen myynti laskee tuohon latailuun verrattuna. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 15.09.2006 07:58:23 (muokattu 15.09.2006 08:08:20) | |
Niin tai sitten se aika alkaisi kulua Pleikkaripeleihin, nettisurffaamiseen tai johonkin muuhun. Kyllä mäkin oon aika skeptinen tän "vapaus"-jutun kanssa, kun kerran ihminen voi tosiaan tehdä elämästään haluamansalaisen jo nykyäänkin. Sama täällä. Itselläni työaikoja ei ole ollut kuuteen vuoteen, mutta kyllä täytyy sanoa, että enemmän mä töitä teen tuntimääräisesti kuin silloin kun olin palkkatöissä. Mutta mikäs on tehdessä, kun teen mitä haluan ;) Saako kysyä miksi CD-levy? Mulle cd-levy on artistin tarkoittama kokonaisuus. Biisijärjestys on harkittu, kansitaide on harkittu ja joskus teemakin voi olla yhtenäinen. Tykkään kuunnella kokonaisuuksia mieluummin kuin yksittäisiä biisejä. Siinä vaiheessa kun tehdään vain yksittäisiä biisejä eikä kukaan tee kokonaisuuksia, voin siirtyä muihin formaatteihin. En suhtaudu vinyyleihin nostalgisesti vaan käytännöllisesti. Niissä on hyvä soundi, kunnon kannet eikä ne muoviosat hajoa. Edit. Siis toki voin kuunnella mitä tahansa tulevaa formaattia, kunhan kyseessä on tosiaan kokonaisuus. Kuuntele ja kommentoi Lockmania Teuvo Loman euroviisuihin-kerho#1 | |
![]() 15.09.2006 08:10:11 | |
Sulla ei oikein taida olla asiat selvillä mielessäsi. Haluat muutosta. Ok. Pitäähän sulla olla mielessä mikä se muutos on, muuten on turhaa alkaa huutelemaan Onpa tietenkin. Kuvittelin vain että tässä oli ajatuksena resoneerata niiden reunaehtojen mukaan joita Kivi tuonne alkuun paalutti. Mutta tässä nyt lähin "malli" jonka löysin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=117704&o=240&#p5999101 Olkeepa hyvä. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- | |
![]() 15.09.2006 08:28:52 | |
Mielestäni CD on ollut hieno formaatti, mutta ei mitenkään ylivoimainen. Sen eläminen muiden medioiden tallennuskapasiteettien kasvaessa alkaa olemaan nykyään samaa luokkaa kuin C-kasetit olivat 10 vuotta sitten. Eli vaikka kuluttajia niillekin vielä löytyisi, moderni tekniikka tulee pyyhkäisemään ohitse. Miksi? Tällöin levy-yhtiöt voivat taas rahastaa niillä vanhoilla hyvillä lätyillä uudessa formaatissa. Tämähän palvelee myös pieniä bändejä, sillä lafkat saavat rahaa. Ai se onkin levy-yhtiön tahto uudistaa formaattia. Kun aiemmin sä oot sanonut, että levy-yhtiöt eivät ole valmiita uusiutumaan ja myynti laskee vanhentuneen formaatin takia, koska ihmiset kaipaavat uudistusta. Sähän väännät nää asiat aina vaan tilanteen mukaan kotiinpäin. Jos jauhetaan, niin tehdään se edes johdonmukaisesti. Susikoira Roi Orbison | |
![]() 15.09.2006 08:58:20 | |
Onpa tietenkin. Kuvittelin vain että tässä oli ajatuksena resoneerata niiden reunaehtojen mukaan joita Kivi tuonne alkuun paalutti. Mutta tässä nyt lähin "malli" jonka löysin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=117704&o=240&#p5999101 Olkeepa hyvä. O'Haren malli on mielenkiintoinen, ja olisikin kiinnostavaa ottaa siitä selvää. Joku tuollainen saattaisi olla ratkaisu rahaliikenteeseen, mutta toisaalta... eikö kenenkään muun mielestä tuo ole lähisukua tuolle kirjasto/tekijäkorvaus -ketjulle jossa on viime aikoina ollut aika kovaa vääntöä sinunkin taholtasi? Mitäpä luulet, että Bonecrusher ja sinä itse sanoisitte, jos tuota veromallia tultaisiin nyt teille tarjoamaan, ilman että itse otit sen esille? Linkissäsi oli myös hauska tekstinpätkä: Jonkun yksittäisten Jäykkis-, Pekka- ja BC-tuulihattujen lisäksi kukaan ei pidä musiikintekijöiden puolia. Sitä ei tee viihdeteollisuus eikä sitä tee (näköjään) edes heidän omat järjestönsä - kiitos herttasen, Tekijänoikeus-termin alle parkkeeratun sekamelskan. Onpa kumma juttu, kun mä tiedän täällä kirjoittelevan puolen tusinaa ammattimaista musiikintekijää, jotka kaikki ovat eri mieltä teidän kanssanne, ja ovat jopa sitä mieltä että teistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jopa siinä määrin, ettei voi edes oluella käydä ilman että uusimmat netti-neronleimauksenne tulevat puheeksi. Ja vielä sen verran, että vaikka sulle kenties on tullut kuva, että mä pidän Teoston, Gramexin, Muusikoiden liiton ja Elviksen puolia, niin se ei ole totta. Mä pidän musiikintekijöiden puolia, ja nuo em. järjestöt taas osaltaan pitävät mun puolia. Kas, mä _olen_ Teosto, ja niin olisit sinäkin jos tekisit musaa. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 15.09.2006 11:16:48 (muokattu 15.09.2006 11:23:49) | |
Mulle cd-levy on artistin tarkoittama kokonaisuus. Biisijärjestys on harkittu, kansitaide on harkittu ja joskus teemakin voi olla yhtenäinen. Tykkään kuunnella kokonaisuuksia mieluummin kuin yksittäisiä biisejä. Kyllähän biisit voivat olla muissakin formaateissa täysin harkitussa järjestyksessä ja taidepläjäyksen kera, muodostamassa kokonaisuuksia. Ei toinen formaatti sulje millään tavalla pois "kokonaisuutta" tai tiettyä biisijärjestystä. Kas, mä _olen_ Teosto, ja niin olisit sinäkin jos tekisit musaa. Minä teen musiikkia, mutta en tarvitse siihen Teostoa. Ei sillä että meikäläisen biisit jossain muualla kuin reeniksellä soisi, mutta kuitenkin :) Ai se onkin levy-yhtiön tahto uudistaa formaattia. Kun aiemmin sä oot sanonut, että levy-yhtiöt eivät ole valmiita uusiutumaan ja myynti laskee vanhentuneen formaatin takia, koska ihmiset kaipaavat uudistusta. Sähän väännät nää asiat aina vaan tilanteen mukaan kotiinpäin. Jos jauhetaan, niin tehdään se edes johdonmukaisesti. Et ilmeisesti huomannut sitä pientä piikkiä tuossa. Sarkastinen huomautus lähinnä... eli jos levy-yhtiöt muuttuisivat tekniikan mukana, voisivat he taas rahastaa niillä vanhoilla kamoilla uudessa formaatissa ja täten paikata kassavajetta. Eli vielä kerran rautalangasta väännettynä... se oli sarkastinen huomautus. Kannattaa poistaa nuo "fucking hostile"-lasit silmiltä ja keskittyä lukemaansa kuin siihen riidan haastamiseen. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. | |
![]() 15.09.2006 11:19:17 (muokattu 15.09.2006 11:20:51) | |
Kyllähän biisit voivat olla muissakin formaateissa täysin harkitussa järjestyksessä ja taidepläjäyksen kera, muodostamassa kokonaisuuksia. Ei toinen formaatti sulje millään tavalla pois "kokonaisuutta" tai tiettyä biisijärjestystä. Kyllä voivat, mutta mä pidän sitä kokonaisuutta mieluummin käsissäni. Ihan samalla tavalla kun luen mieluummin kirjaa kuin pdf-tiedostoa. Täähän on makuasia, eikö? Ei sillä että meikäläisen biisit jossain muualla kuin reeniksellä soisi, mutta kuitenkin :) Niin. Tässä on se ero, minkä vuoksi pidemmälle päässet yleensä tarvitsevat välikäsiä. Kuuntele ja kommentoi Lockmania Teuvo Loman euroviisuihin-kerho#1 | |
![]() 15.09.2006 11:20:19 | |
Kyllä voivat, mutta mä pidän sitä kokonaisuutta mieluummin käsissäni. Ihan samalla tavalla kun luen mieluummin kirjaa kuin pdf-tiedostoa. Eli käpistely on primääritoimi ja kuuntelu ja musiikista nauttiminen on sekundäärinen? These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. | |
![]() 15.09.2006 11:21:49 (muokattu 15.09.2006 11:31:24) | |
Eli käpistely on primääritoimi ja kuuntelu ja musiikista nauttiminen on sekundäärinen? Makuasia, kuten sanoin. Mulle toi on kokonaisuus. Ja on mussa sen verran keräilijänverta, että nautin hypistellessäni parin tuhannen levyn levykokoelmaani. Mutta kuten aiemmin sanoin, ei mulla ole mitään musiikin laillista verkkokauppaa vastaan eikä mikserin tapaisia systeemejä. Toisaalta uskon, että munkaltaisia on paljon enemmän kuin luuletkaan - nyt kun viimeksi kävin levymessuilla, siellä oli ihan pipona parikymppisiä vinyylifriikkejä ja cd:n metsästäjiä. Luulen, että molemmat muodot tulevat elämään pitkälle eteenpäin, vaikka kyllä mäkin uskon, että verkkokauppa tulee selvästi nykyisestä kasvamaan. Kuuntele ja kommentoi Lockmania Teuvo Loman euroviisuihin-kerho#1 | |
![]() 15.09.2006 11:38:27 | |
O'Haren malli on mielenkiintoinen, ja olisikin kiinnostavaa ottaa siitä selvää. Joku tuollainen saattaisi olla ratkaisu rahaliikenteeseen, mutta toisaalta... eikö kenenkään muun mielestä tuo ole lähisukua tuolle kirjasto/tekijäkorvaus -ketjulle jossa on viime aikoina ollut aika kovaa vääntöä sinunkin taholtasi? Mitäpä luulet, että Bonecrusher ja sinä itse sanoisitte, jos tuota veromallia tultaisiin nyt teille tarjoamaan, ilman että itse otit sen esille? Tuo on täysin totta. Sinä aikana kun sinä kertomasi mukaan istuit kaverien kanssa kaljalla, niin minä kirjoitin ne kaksi tekstiä jotka olen tässä kirjastoasiassa koskaan mihinkään kirjoittanut. Se tapahtui ämnettiin ja ovat tässä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=132444&o=41 http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=132444&o=82 Koska et selvästikään lue edes omia tekstejäsi, niin lienee turha tämän enempää myöskään kommentoida muuta vuodatustasi. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- | |
![]() 15.09.2006 11:53:09 (muokattu 15.09.2006 12:00:34) | |
Toisaalta uskon, että munkaltaisia on paljon enemmän kuin luuletkaan - nyt kun viimeksi kävin levymessuilla, siellä oli ihan pipona parikymppisiä vinyylifriikkejä ja cd:n metsästäjiä. En luule mitään. Olen itse saanut keräiltyä kasaan lähemmän puolitoistatuhatta vinyyliä ja käynyt useilla levymessuilla. Se ei siltikään edusta enemmistöä. En muista tässä nyt suoralta kädeltä kuinka monta miljoonaa kappaletta iPOD-soittimia oltiin myyty, mutta niiden menekki on ollut hurja ja mikäli sama meno jatkuu edelleen... CD-levy ja vinyyli tippuvat valitettavasti kelkasta kun tarjonta siirtyy digitaaliseen formaattiin (ottaen huomioon muutkin kannettavat soittovermeet kuin pelkkä iPOD). Kyllä CD-levyjä ja vinyylejä varmasti jatkossakin löytää ostettavaksi (ainakin toivon niin), mutta enemmistö ajaa keräilijöiden ohitse jälleen kerran. Niin kävi savikiekkojen kohdalla kun vinyylit tulivat ja vinyylien kohdalla kun CD:t tulivat jne. edith. Lainaus 14.1.2005 artikkelista Forbes-lehdestä: There are some 10 million iPods in use around the world, and if the figures in my spreadsheet are correct, it has contributed $2.8 billion in gross revenue over the ten quarters since the company started breaking out iPod sales in its results 11 kuukautta myöhemmin, marraskuussa 2005: We expect the iPod to continue to be a foundation for growth in other parts of Apple's business, and we expect that by the end of calendar 2005 more than 37m iPods will have shipped, providing Apple with a greater scope of awareness for various products http://www.channelregister.co.uk/2005/11/02/apple_ipod_sales/ These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. | |
![]() 15.09.2006 11:58:15 (muokattu 15.09.2006 12:07:44) | |
En luule mitään. Olen itse saanut keräiltyä kasaan lähemmän puolitoistatuhatta vinyyliä ja käynyt useilla levymessuilla. Se ei siltikään edusta enemmistöä. En muista tässä nyt suoralta kädeltä kuinka monta miljoonaa kappaletta iPOD-soittimia oltiin myyty, mutta niiden menekki on ollut hurja ja mikäli sama meno jatkuu edelleen... CD-levy ja vinyyli tippuvat valitettavasti kelkasta kun tarjonta siirtyy digitaaliseen formaattiin (ottaen huomioon muutkin kannettavat soittovermeet kuin pelkkä iPOD). Kyllä CD-levyjä ja vinyylejä varmasti jatkossakin löytää ostettavaksi (ainakin toivon niin), mutta enemmistö ajaa keräilijöiden ohitse jälleen kerran. Niin kävi savikiekkojen kohdalla kun vinyylit tulivat ja vinyylien kohdalla kun CD:t tulivat jne. edith. Lainaus 14.1.2005 artikkelista Forbes-lehdestä: Joo, olet luultavasti oikeassa. No, niin kauan kuin cd-levyjä ja vinyylejä löytyy, asia on mulle ok. Kukin makunsa mukaan. Eri asia on sitten se, miten musiikkiteollisuus muuttuu kun valtaosa kuluttajista haluaa levynsä tiedostomuodossa. Muutoshan tapahtuu koko ajan, vaikkakin jälkijunassa kuten sanoit. Totta kai on aivan mahdollista, että ipod-vallankumous muuttaa musiikintekemisen konventiot toiseksi, mutta sitä on vielä vaikea ennustaa. Saas nähdä. Yksi merkki tästä on se, että single-levy on formaattina käytännössä lakannut olemasta. Toisin kuin vaikka Jäykkis luulee, en ole töissä teostolla tai äkt:llä ja mielipiteeni ja tottumukset ovat puhtaan henkilökohtaisia. En ole innoissani kehityksestä, joka saattaa vaikuttaa omaan elämääni välillisesti, vaikken musiikista palkkaani saakaan. Kuuntele ja kommentoi Lockmania Teuvo Loman euroviisuihin-kerho#1 | |
![]() 15.09.2006 12:07:46 (muokattu 15.09.2006 12:08:54) | |
Joo, olet luultavasti oikeassa. No, niin kauan kuin cd-levyjä ja vinyylejä löytyy, asia on mulle ok. Kukin makunsa mukaan. Mutta niin kauan kuin cd-levyjä ja vinyylejä tuotetaan, niin kauan on musiikkiteollisuutta ja sitähän et halunnut. Eri asia on sitten se, miten musiikkiteollisuus muuttuu kun valtaosa kuluttajista haluaa levynsä tiedostomuodossa. Muutoshan tapahtuu koko ajan, vaikkakin jälkijunassa kuten sanoit. Kyllä musabisnestä saa olla, mutta sen tulisi muuttua. Sitä olen kovasti koittanut peräänkuuluttaa, kun viimeksi olivat vain 10 vuotta myöhässä :) Toivottavasti siellä jo nyt mietitään mitä tehdä jatkossa... siis jo ennen kuin on satsit lahkeessa. Muuten maksajiksi joutuvat taas tavalliset kaduntallaajat. "There's no plan at all if there isn't plan B" Henkilökohtaisesti vastustan suuresti tuota artistin ja kuulijan väliin änkeevää tahoa, distribuutiota. Se kun tekee niin ison osan levyn hintaan lisää... ja kaikelta tuolta voitaisiin nykyisen tekniikan avulla välttyä. Loppukäyttäjille siis sama tuote edullisempaan hintaan, vaikkakin eri formaatissa. Saattaisi jopa antaa piristysruiskeen kulutukselle ja useampi pienikin artisti hyötyisi kun jengi saisi helpommin ja edullisemmin heidän tekeleitään kuunneltavaksi. Jakelu kattaisi periaatteessa kerrasta koko maailman. Ei tarvitse enää painia sen kanssa kuka julkaisee ja missä. Sen kun täällä pistää paketin liikenteeseen niin se on kaikkialta saatavissa. Tämä siis tuon aikaisemman ideointini pohjalta... ei siis mitään laittomuuksia vaan laillista "kuluttaja ostaa musapaketin"-meininkiä. Näin ollen musiikin keräilijät saisivat ne underground southside rap-teokset kuunneltavaksi, teikäläinen löytäisi uusia indie-ympyröitä, blackmetal diggarit voisi kokeilla vaikka algerialaista heviä tms. :) These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. | |
![]() 15.09.2006 12:11:28 | |
Muuten maksajiksi joutuvat taas tavalliset kaduntallaajat. Populistista retoriikkaa. | |
![]() 15.09.2006 12:13:12 (muokattu 15.09.2006 12:14:02) | |
Jakelu kattaisi periaatteessa kerrasta koko maailman. Ei tarvitse enää painia sen kanssa kuka julkaisee ja missä. Sen kun täällä pistää paketin liikenteeseen niin se on kaikkialta saatavissa. Tämä siis tuon aikaisemman ideointini pohjalta... ei siis mitään laittomuuksia vaan laillista "kuluttaja ostaa musapaketin"-meininkiä. Niinkuin jo sanoin, tuollainen on tällä hetkellä todennäköisin tulevaisuuden malli ja siihen ovat mediayhtiöt jo panostamassa(levy-yhtiö taiaa jo olla vähän vanhentunut ilmaus) "Layers of layers of shit!" | |
![]() 15.09.2006 12:15:22 (muokattu 15.09.2006 12:17:17) | |
Näin ollen musiikin keräilijät saisivat ne underground southside rap-teokset kuunneltavaksi, teikäläinen löytäisi uusia indie-ympyröitä, blackmetal diggarit voisi kokeilla vaikka algerialaista heviä tms. :) Joo, mut en mä ymmärrä miksi tuohon tarvitaan distribuutioketjun poistamista. Myspace, Pandora jne. tekevät tuon jo nyt. Jos tykästyt johonkin artistiin, voit ostaa levyn joko verkkokaupasta podiisi tai cd-levynä kaupasta tai netistä, miten sitten haluaakin musiikkinsa saada. Tai vaikka USB-tikkuun kaupasta, vaatii sekin jakeluketjua. Jatkossa voi tietenkin käydä niin, että cd-levyjen menekki putoaa niin paljon, ettei niiden valmistaminen kannata. Toivottavasti ei. Sivumennen sanoen mä kuuntelen paljon muutakin kuin indietä :) Kuuntele ja kommentoi Lockmania Teuvo Loman euroviisuihin-kerho#1 | |
![]() 15.09.2006 12:23:07 | |
Jos levyt katoaa (vinyylit ja CD:t), siirryn kokonaan puutarhan hoitoon. Äänitän omaa paskaa soittoani c-kasetille ja kuuntelen niitä 20 vuotta vanhasta walkmanista samalla kun kitken kukkapenkkiä !! It ain't Country Music you've been listenin' to. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)