Aihe: Mp3-soitin hintaluokkaan +/- 200 euroa.
1 2 3 4 5
32788
24.09.2006 20:28:38
Hieno tuo uusi iTunes. Saas nähdä millon alkaa verkossa olla noita levyjen kansikuvia enemmän.

Saahan niitä lisättyä käsin...
Ziggy Bubba
24.09.2006 20:40:42 (muokattu 24.09.2006 20:41:08)

Saahan niitä lisättyä käsin...

www.allmusic.com

Jep. Tuo sivusto vaan "puoliksi" auki ja sieltä vetelee kansikuvat paikoilleen.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Kosminen
24.09.2006 21:43:26

Yritän tässä tilata tuota 8gb nanoa, mutta pankkisiirto ei onnistu, väittää että viitenumero on virheellinen tai puutteellinen vaikka se on juuri sama minkä tilausvahvistuksessa sain. Mikä avuksi?

Mulla oli sama ongelma joten laitoin viitenumeron laskun viestikenttään muistaakseni muodossa "Reference number: xxxxxxxx" (liitin suoraan tilausvahvistuksesta), jätin viitenumerokentän tyhjäksi ja tämän jälkeen laitoin sähköpostia niille ja asia oli ok. Ilmeisesti viitenumerolla kestää pari päivää aktivoitua, mutta noinkin onnistuu.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
oulukyllosa
24.09.2006 22:21:26

Tämä lienee sopivin topic kysellä seuraavaa;

Minkälaisia kuulokkeita palstaveljet suosittelevat käytettäväksi, kun ois tarkoitus nauttia musiikista lenkkeillessä ja hiihdellessäkin ehkä jopa?!

Rajoittavana tekijänä korvan muoto, joka ei mahdollista perusnappien käyttöä? Korvan sisään menevä Phillipsin inEarmalli taas on pahan tuntuinen pitempään käytettynä ja kovin diskanttipitoinen on äänikin.
- play some skynyrd, man -
Kosminen
24.09.2006 23:08:42

Tämä lienee sopivin topic kysellä seuraavaa;

Minkälaisia kuulokkeita palstaveljet suosittelevat käytettäväksi, kun ois tarkoitus nauttia musiikista lenkkeillessä ja hiihdellessäkin ehkä jopa?!

Rajoittavana tekijänä korvan muoto, joka ei mahdollista perusnappien käyttöä? Korvan sisään menevä Phillipsin inEarmalli taas on pahan tuntuinen pitempään käytettynä ja kovin diskanttipitoinen on äänikin.

No tuohon kuvaukseen kyllä istuu Koss Sparkplug ( http://www.cdon.com/main.phtml?prod … 14&navroot=905&page=product ). Eihän ne normaalit napit sovi kenenkään korvaan. Tuossa pehmeä musta osa muotoutuu kuin keltainen Ear korvaan kuin korvaan. Pysyy ainakin itsellä mukana ongelmitta.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
meitu
02.10.2006 17:06:47

Sain tänään 8gb Ipod nanon. Saas nähdä miten lähtee pelittämään.
Ne jotka soittaa ne tietää.
Lähikauppias
03.10.2006 14:36:56

Tilasin juuri Sandisk Sansa e260 -soittimen. Pixmaniasta 203 € + toimitus, ja lisäksi kaupan päälle sai Kossin PortaPro -kuulokkeet eurolla (normaalisti kaupasta riippuen 40 - 80 €)! 4 gigaa muistia (laajennettavissa erillisen muistikortin avulla), ja iPodiin verrattuna mahtavaa on mm. irrotettava akku. Kaikki arvostelut ovat vaikuttaneet lupaavalta, tässä nyt yksi:

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1960965,00.asp
www.johnnysuperhero.net
Rock over London, rock on Chicago.
ilopertti
03.10.2006 17:00:37

Mie "huusin" ebaysta buynow-shoppailulla uuden Creativen Zen Sleek photo 20GB kuluineen 199,8e. Samalla myyjällä oli useita samanlaisia kaupan.

-alppu
Abysmal
07.10.2006 09:33:22 (muokattu 07.10.2006 09:34:36)
Pistän nyt tämän tännekkin, kun tuo Jelppikerhoon laittaminnen ei oikein kerännyt asiantuntijoita puoleensa.

Eli, edellinen Mp3-soittimeni rikkui tuosta alkuviikosta, ja nyt olisin ostamassa uutta.
Vaihtoehtoina mulla on Creative Zen Nano Plus ja Philips Sa1330t. Tiedustelisin nyt tässä kokemuksia kyseisistä laitteista, mutta eniten kiinnostaisi se, että kumpi on alttiimpi hajoamaan.
Sir Henri
07.10.2006 14:19:35
Sain juuri Creativen Zen vison:M - laitteen postissa. Tilasin Multitronicin kautta ja tuli jo seuraavana päivänä. Varsin hauskanen laite ja äänenlaatukin ihan kohtuullinen. ( En tosin pysty vertaamaan sitä juuri mihinkään.) Valokuvat ja videot ovat mukavaa bonusta.

Harmittaa vain kun paketissa ei tullutkaan verkkovirtalaturia vaikka näin olin jotenkin käsittänyt.

Yritin tuossa laittaa laitteeseen erään CD-levyn mukana tullutta lyhyttä DVD-levyä, mutta laitteen mukana tullut ohjelma ei onnistunut muuntamaan sen tiedostomuotoa. Onko vika minussa vai käytänkö väärää ohjelmaa?

Millä laadulla te laitatte kappaleita laitteeseen, 192kbs vai suurempi?
Liika on liikaa mutta kohtuus on liian vähän.
meitu
07.10.2006 15:24:57

Itse käytän 192kbssää yleensä, joskus enemmänkin mutta ei ikinä vähempää.
Ne jotka soittaa ne tietää.
gandar
07.10.2006 21:05:03 (muokattu 07.10.2006 21:23:44)

Itse olen tuore 30 Gt iPodin omistaja ja päättelin että kun tilaa kerran on, niin suosiolla 320 kb/s. En välttämättä erottaisi huonompaakaan laatua, mutta kaikki levyni veivät tuollakin laadulla vain puolet kokonaiskapasiteetista, joten miksi tyytyä vähempään.

Ja sitten omaan kysymykseeni:
Applen vakionappikuulokkeet ovat oikein kelvolliset mutta vielä tähän päivään mennessä en ole löytänyt perusnappeja, jotka pysyisivät korvissani ja vieläpä liiemmälti niitä rasittamatta. Tästä johtuen pääsen kuulokeostoksille ja ajattelin kysäistä vinkkiä hyvistä kuulokkeista. Yleispätevä vaihtoehto olisi esimerkiksi monessa paikassa kehutut Kossin Porta Prot tai Sennheiserin PX 100 / PX 200, mutta tällä hetkellä olen kiinnostunut vähemmän näkyvistä vaihtoehdoista. Esimerkiksi Kossin sivuilta löytyi erilaisia "streetwise"-ratkaisuja (http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/p?openform&pc^sc (Kopioi koko osoite)) ja oikein lupaavalta näyttivät. Onko kellään siis kokemusta tuollaisista sankanappikuulokkeista, että miltä valmistajalta ja mitkä mallit? Saisi pysyä päässä vähän enemmälläkin röytämisellä, muttei kuitenkaan korvatulppamallisia "suljettuja" kuulokkeita. Ja mieluummin noita pienempiä ja kevyempiä malleja, napit ovat päässä paljon. Hinta ei sinäänsä ole kynnys, mieluummin kalliimpi ja parempi kuin halvempi ja huonompi.

Sennheiser OMX50 ? Koss KSC9 SportClip ?
Ceci n'est pas une signature
rockitsb
08.10.2006 01:11:08
Ja sitten omaan kysymykseeni:......

Koss Plug? Itsekään en tykkää normaalisti napeista, mutta nämä on olleet täydelliset minulle. Toimii samalla periaatteella kuin korvatulppa eli puristetaan kasaan ja työnnetään korvaan, jossa se laajenee ja näin kiinnittyy korvakäytävään.
"kuvittelevat olevansa kovia muusikoita toisin vain unelmissaan keikkoja on tehty tuhansia ...... ei mitään.eli unelmaa ja unelmaa.Oikeasti. Hyväksykää se." -veksi5
Bella Italia #5
NiB
11.10.2006 13:24:26
Onko kellään kokemuksia tällaisesta?
http://www.jammaa.com/traxter3.php

Minkälainen äänenlaatu kys. vehkeessä on?
-Shut the F*ck Up!-
Lähikauppias
11.10.2006 13:26:40

Tilasin juuri Sandisk Sansa e260 -soittimen. Pixmaniasta 203 € + toimitus, ja lisäksi kaupan päälle sai Kossin PortaPro -kuulokkeet eurolla (normaalisti kaupasta riippuen 40 - 80 €)! 4 gigaa muistia (laajennettavissa erillisen muistikortin avulla), ja iPodiin verrattuna mahtavaa on mm. irrotettava akku. Kaikki arvostelut ovat vaikuttaneet lupaavalta, tässä nyt yksi:

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1960965,00.asp

Saapui, testattu. Olen tyytyväinen, mahtava peli. Naarmutin vähäsen, vituttaa.
www.johnnysuperhero.net
Rock over London, rock on Chicago.
Milkop
11.10.2006 16:02:31 (muokattu 11.10.2006 16:02:37)

Hitto tuota iPodin näyttöä. Olen pitänyt soitinta kuin kukkaa kämmenellä ja vain taskussa (ei avainten tai minkään muunkaan kanssa) ja näyttö on aivan ruvella. Höh :(
Sir Henri
12.10.2006 14:59:30
Hitto tuota iPodin näyttöä. Olen pitänyt soitinta kuin kukkaa kämmenellä ja vain taskussa (ei avainten tai minkään muunkaan kanssa) ja näyttö on aivan ruvella. Höh :(

Täytyy varmaan harkita näytön suojalärpäkkeen ostamista.Ainakin Creativella on sellaisia saatavilla.
huurjas
12.10.2006 15:52:00
Täytyy varmaan harkita näytön suojalärpäkkeen ostamista.

Niitä suojalärpäkkeitä saa valokuvausliikkeistä. Siitä voi leikata sopivan kokosia esim. puhelimeen ym...
Rattata
12.10.2006 19:46:32 (muokattu 12.10.2006 19:46:54)
Itse olen tuore 30 Gt iPodin omistaja ja päättelin että kun tilaa kerran on, niin suosiolla 320 kb/s.

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mistä sen pystyy vaihtamaan?
M.A.C.H.O. #11
Sir Henri
13.10.2006 13:38:27
Niitä suojalärpäkkeitä saa valokuvausliikkeistä. Siitä voi leikata sopivan kokosia esim. puhelimeen ym...

Kiitos vinkistä. tulee varmaan halvemmaksi kuin tilata netistä valmistajan oma lärpäke.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)