Feggy 06.08.2006 18:08:28 | |
---|
Meidän perheessä nauhoitettiin radiosta tuolloin vielä kelanauhurille. C-kasettivermeet tulivat perheeseen vasta pari-kolme vuotta myöhemmin. Sama meininki meitillä. Lockmanin uusi demo kuultavana demostudiossa.
Lockman keikalla Operaatio Livessä 10. 8. klo 23 Club Liberté, Helsinki
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1 |
BigPapa 06.08.2006 19:20:18 (muokattu 06.08.2006 19:20:26) | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
kivi 06.08.2006 19:58:31 (muokattu 06.08.2006 20:01:41) | |
---|
Ihan pienenä ei Sweet eikä muut kolisseet, niiden aika tuli myöhemmin, kansakoulukaverien ja heidän isoveljiensä kautta. Eikä radiosta sitäpaitsi rokkia kuullutkaan. Rockradio tuli kai kerran viikossa, ja sen kohdalla vanhemmat käänsivät autoradiosta toisen kanavan. Puhelinlangat laulaa -toivekonsertista saattoi joskus tulla jotain Lasseliemolaa tai Alwari Tuohitorwea. Ensimmäisenä muistan odottaneeni radiosta yhä uudestaan Abban "Money Money" -hittiä, koska siinä oli se aivan loistava väliriffi. mun mielestäni se oli ehkä maailman nerokkain sävellys, ellei oteta huomioon toista samanaikaista suosikkiani "Rikas mies jos oisin", Viulunsoittajasta katolla - siinäkin se lidl-ladl-melodia vetosi. |
tigrushka 06.08.2006 20:15:02 | |
---|
Jos kaivellaan niitä ihan ekoja niin yksi ainakin oli tämä Tapani Känsän suomeksi tulkitseman Päättyneet on päivät -biisin alkuperäisversio. Perimätiedon mukaan pidin kirjahyllyn reunasta kiinni (en osannut vielä seistä ilman tukea) ja hytkyin mukana niin että vaippahousut tutisivat. "Säisäisäisäi tidididiti, säisäisäisäi..." Teuvo
Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Those who know do not tell, those who tell do not know." |
Tupuna 06.08.2006 20:17:41 (muokattu 06.08.2006 20:20:45) | |
---|
Muistan ekaluokan ensimmäisen päivän todella hyvin. Sinä päivänä radiosta tuli Martikan Toy soldiers, joka oli iso hitti vuonna 1989. Tuo biisi oli luultavasti ensimmäinen biisi, joka tuo selviä muistoja mieleen. Nostalgiaa. Sen jälkeen lie suurinta minulle oli Michael Jacksonin single Black or white loppuvuodesta 1991. Iski kuin salama, ja minusta tuli suuri Jackson-fani. Jackson-faneuteni kesti lukiovuosiin asti, joten kaipa tuota hetkeä voi sanoa aika isoksikin kolaukseksi. E: Vasta nyt huomasin, että Black or white on ollut monelle tässäkin threadissa kirjoittavalle lapsena iso juttu. Mistä hitosta tuo johtuu? Itse muistan viehtyneeni erityisesti biisin videoon, joka oli maagisen hieno ja on sitä muuten vieläkin. Ja Michael Jacksonin Dangerous on minulle vieläkin yksi ehdottomista lempilevyistäni. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Sahtimies666 07.08.2006 23:08:18 (muokattu 07.08.2006 23:09:29) | |
---|
Hoho! Eiijumankauta... minä satun vielä omistamaan ko. artistin levyn :D Mul on/oli C-kasetti :´) oon edelleen katkera ku en oo löytäny sitä :( "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Capman 07.08.2006 23:18:26 | |
---|
Tästä se mulla lähti käyntiin... Sain oman kasettisoittimen, jolla nauhoitin muistaakseni Radio Cityn Hevitaivaasta (Njassan vetämä) W.A.S.P.'in "I Wanna Be Somebodyn"... Saattoi se kyllä olla joku normi rockradiokin mistä sen nauhoitin... Silloin skidinä vaan muistan nauhoittaneeni kaikki Radio Cityn Hevitaivaat... Sieltä tuli bongattua hyvää matskua... :O) http://www.youtube.com/watch?v=ba-NVUZsEnU Onhan toi tietty vieläkin aika kova biisi... :-D |
samsonov 08.08.2006 20:34:40 | |
---|
Bloodhound Gang - The Bad Touch :D vähä tämmöstä uudempaa materiaalia. Toi on eka minkä muistan ja ostinpa levynki ja onpa vielki kuuntelussa All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
Aerodactev 09.08.2006 12:34:15 | |
---|
E: Vasta nyt huomasin, että Black or white on ollut monelle tässäkin threadissa kirjoittavalle lapsena iso juttu. Mistä hitosta tuo johtuu? Itse muistan viehtyneeni erityisesti biisin videoon, joka oli maagisen hieno ja on sitä muuten vieläkin. Ja Michael Jacksonin Dangerous on minulle vieläkin yksi ehdottomista lempilevyistäni. Multa löytyy semmoisesta "Minä pienenä" -kirjasta nelivuotiaana raapustelemani piirros tikku-ukosta mikrofoonimainen möhkäle kädessä ja alla teksti "MICHAEL JACSON". Michael Jacksonin ja lasten välisistä yhteyksistä voisi kirjoittaa jotain hupaisan humoristista, mutta se voisi olla varmaan aika ankeata ja väljähtynyttä huumoria jo. Taidan olla aika nolo tyyppi joraamaan.
Kp: P F |
Necromuru 10.08.2006 01:04:19 | |
---|
Aah... Tätä miettiessä tulikin mieleen nostalginen hetki ajoilta jolloin olin enemmän lapsi. Ajeltiin veljen ja iskän kanssa kotia. En muista mistä oltiin tulossa mutta muista että oli kuulas kesäilta. Radiosta tuli sitten sen vuotinen kesäkumibiisi joka oli muistaakseni Juustopäiden (:D) esittämä. Isä sitten väänsi voluumia kovemmalle ja sanoi että tämä on sitä rock musiikkia ja fiilis oli aivan mahtava. ÄÄh |
Prophet 17.08.2006 17:34:24 | |
---|
1981 tokaluokkalaiseen kolahti, kun radiossa soitettiin kappaleita Anssi Tikanmäen Maisemakuvia Suomesta -levyltä. Tuo levy kolahtaa vieläkin. |
Aune 17.08.2006 18:54:36 | |
---|
Freemanin "Kaksi lensi yli käenpesän", olin neljä vuotta vanha. Pidän siitä kyllä edelleen. Zulupohjalta jo vuodesta 1980. |
Ossi 17.08.2006 21:12:33 (muokattu 17.08.2006 22:12:14) | |
---|
Caterina Valenten versioima "Volare" taitaa olla ensimmäinen, joskus 60-luvun alussa, mulle kolahtanut radiohitti. "Lazzarella" Laila Kinnusen laulamana tulee kyllä niin liki, etten voi olla ihan varma järjestyksestä. Jostain syystä en löytänyt noista video-clippejä :P P.S. Baron tietysti kommentoi koht'sillään muistelemalla jorailleensa jo tuolloin em. biisien tahdissa jonkun rintavan ja ..rsevän neitokaisen kanssa :) Lift your other foot up
And fall on your ass
Get back up
Put your teeth in a glass
Aint ever been nothin quite like this
Its a magical thing called the wilbury twist |
BaariMikko 18.08.2006 00:00:18 | |
---|
Täysin varmasti en voi sanoa, mutta muistissa on ainakin vahvasti ja varhaisena "Don't Worry, Be Happy" lienikö kesähitti joskus 88 tai 89. "Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain."
-Zarmo |
StJerky 18.08.2006 13:23:23 | |
---|
BoneyM: Rasputin |
evo 19.08.2006 20:03:15 | |
---|
pet shop boys - go west, kuulosti 5-vuotiaan korviin vaan että looslääs |
Jester 19.08.2006 21:47:43 (muokattu 19.08.2006 21:57:17) | |
---|
Kyllä tää oli Miihkalin Thriller, siitä tulikin eka idoli 6 vuotiaalle tukholmalaispojulle. edit: Ainiin, Abba oli ennen Jacksonia kovassa kuuntelussa...ja edelleenkin välillä. ENERGY! SHIT MUSIC ONLY! |
Curry 21.08.2006 23:23:06 | |
---|
Tais olla No Doubtin Don't Speak, tää on ainaki eka minkä muistan. Tragic Kingdom oli sitte (yllätys yllätys) eka levyostos, ja tykkään vieläki levystä - olkoonki että piakkoin opin kuunteleen kunnon rokkia ja meikäläinen oli myyty :D "If you believe that feeling bad or worrying long enough will change a fact, then you are residing on another planet with a different reality system." -Wayne W. Dyer- |
poppamies 21.08.2006 23:36:34 (muokattu 21.08.2006 23:36:49) | |
---|
Kyllä se muistaakseni oli Cliff Richardsin "Travelling Light". G-strings are for strippers |