Aihe: PirateBay on loppu!
1 2 3 4 5 615 16 17 18 19
leka
02.06.2006 19:43:23
Väitän:
Viihdeteollisuuden ja musiikintekijöiden ainoa tarkoitus on rakentaa mekanismi jolla tällä ilmiöllä rahastetaan niin paljon kun mahdollista. Se on heidän pirullinen ansansa jonka ainoa tarkoitus on päästä teinien vanhempien lompakolle.

Tottakai musiikkiteollisuus pyrkii tuottamaan niin paljon voittoa kuin mahdollista. Samalla tavalla toimivat (lähes) kaikki yritykset ja teollisuuden muodot.

Varastaminen on silti väärin.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus!
PekkaM
02.06.2006 19:46:24
Tottakai musiikkiteollisuus pyrkii tuottamaan niin paljon voittoa kuin mahdollista. Samalla tavalla toimivat (lähes) kaikki yritykset ja teollisuuden muodot.

Se on kiva, kun tahallasi jätät ymmärtämättä.

Selvensin tuossa aiemmin jo tuota pointtia, eli superkorvauksilla ajetaan pystyyn niin vakuuttava peloittelukoneisto, ettei kukaan enää uskalla mennä oikeuteen levy-yhtiöitä vastaan. Kaikki joille kirje tipahtaa luukusta ja ehdotta 2500 euron kompensaatiota suostuvat ilomielin.
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
jäykkis
02.06.2006 21:13:06
Kaikki joille kirje tipahtaa luukusta ja ehdotta 2500 euron kompensaatiota suostuvat ilomielin.

Tästä juuri on kysymys. Tilanne on se, että meillä alkaa olla kokonainen ikäluokka jotka on pahoja rikollisia ja on syntymässä tilanne jolloin riittää, että pannaan lasku postiin ja 2500 donaa kilahtaa tilille.

Oli itse waretus oikein tai väärin, niin tämähän on kaikkinensa järjen vastainen tilanne ja on tilanne josta hyötyy vain musiikintekijät, ne samat hemmot jotka joka mutkassa ruikuttaa miten huonosti menee ja huomenna vielä huonommin.

Eikähän tämäkään riitä, nyt on saatava potenttiaalisiksi laskutettaviksi kaikki jotka linkittää muuta kun omaa materiaaliaan - ei mene kun hetki, kun riskiä ottamatta ei uskalla edes nettiä avata.

Toivotaan, että joku entistä Karpelaa fiksumpi vähitellen ymmärtää viheltää pelin poikki ja panna uusiin puihin koko roskan - vaikka sitten, kuten Kivi aina povailee, romuttamalla koko tekijänoikeuden.
Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ-
Feggy
03.06.2006 08:02:00

Tästä juuri on kysymys. Tilanne on se, että meillä alkaa olla kokonainen ikäluokka jotka on pahoja rikollisia ja on syntymässä tilanne jolloin riittää, että pannaan lasku postiin ja 2500 donaa kilahtaa tilille.

Oli itse waretus oikein tai väärin, niin tämähän on kaikkinensa järjen vastainen tilanne ja on tilanne josta hyötyy vain musiikintekijät, ne samat hemmot jotka joka mutkassa ruikuttaa miten huonosti menee ja huomenna vielä huonommin.

Eikähän tämäkään riitä, nyt on saatava potenttiaalisiksi laskutettaviksi jotka linkittää muuta kun omaa materiaaliaan - ei mene kun hetki, kun riskiä ottamatta ei uskalla edes nettiä avata.

Toivotaan, että joku entistä Karpelaa fiksumpi vähitellen ymmärtää viheltää pelin poikki ja panna uusiin puihin koko roskan - vaikka sitten, kuten Kivi aina povailee, romuttamalla koko tekijänoikeuden.

No jos mä olen ennalta-arvattava, niin sun maailmankuvan vääristyminen saa yhä hämmästyttävämpiä muotoja. On toki mahdollista, että olet vähän tyhmä tai että yrität vanhaa kunnon reductio ad absurdum-propagandaa.
jäykkis
03.06.2006 08:22:51
On tietenkin mahdollista että olen yksinkertaisesti tyhmä, tai muuten vain vainoharhainen ja vinksahtanut, mutta toistaiseksi ainakin kuljeskelen aivan vapaalla jalalla. Jos tietyt tahot saisivat päättää, niin oletan että se on asiantila joka muuttuisi hyvin äkkiä:

Mutta miksi sinä luennoit tällä tavalla muusikoiden.netissä? Eikös tähän tarkoitukseen ole paljon sopivampia foorumeita?

Koska tämä kysymys nyt tuntuu sinua kuukaudesta toiseen vaivaavan ja vaikka tiedätkin vastauksen vähintään yhtä hyvin kuin minä, niin kerrotaan nyt sitten.

Siihen on kaksi syytä.

Yksi
Ne jutut mitä tänne kirjailen, on pääosin omia ajatuksia ja niitä kertoessani pyrin pääsääntöisesti perustelemaan ne siten kun perustelen ne itselleni.

Kaksi
Kuten tiedät, niin etusivun määrittelyssä mainitaan, että tämä on keskustelukanava jonka tarkoitus on kerätä yhteen musiikin ammattilaiset, harrastelijat ja kuluttajat. Täällä on siis edustettuna ketjun molemmat ääripäät ja sen lisäksi tänne tuntuu majoittuneen joku / jotkut virassatoimivat välistävetäjien edustajat. Koko kirjo siis.

Nyt, sano minulle Feggy hyvä mihin viittaat kun sanot että "eikö löytyisi sopivampia paikkoja" ja lupaan ottaa neuvosta vaarin jos se tuntuu soveltuvan itselleni paremmin.
Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ-
Feggy
03.06.2006 08:34:37

Nyt, sano minulle Feggy hyvä mihin viittaat kun sanot että "eikö löytyisi sopivampia paikkoja" ja lupaan ottaa neuvosta vaarin jos se tuntuu soveltuvan itselleni paremmin.

No, jos olet sitä mieltä, että muusikot ovat ahneita välistävetäjiä, jotka ryöväävät kuluttajia, niin ehkä löydät enemmän hengenheimolaisia vaikkapa Afterdawnista tai EFFIstä. Tokihan saat täällä keskustella, ei se minulle kuulu, mutta missiosi tuntuu olevan lievästi vastatuulessa. Minä muuten edustan vain ja ainoastaan itseäni.
hoffe
03.06.2006 09:11:33
No, jos olet sitä mieltä, että muusikot ovat ahneita välistävetäjiä, jotka ryöväävät kuluttajia

En halua keskeyttää hiekkalaatikkoleikkejänne, mutta minusta jäykkis ei ole tuollaista suoranaisesti väittänyt. Itse käsitin asian niin, että väite kohdistuu levy- ja mediayhtiöihin.

OT:
Kun näitä Feggy versus jäykkis -keskusteluja on tullut seurattua, en ihmettele yhtään reaktioita: Feggyn vahva periaatteellinen tekijäinoikeuden puolustaminen saattaa näyttää mediayhtiöiden puolustamiselta siinä missä jäykkiksen näkökulma avoimelta ryöväämiseltä. Itse olen sitä mieltä, että nettilaitailu on tullut jäädäkseen eikä kissa-hiiri -leikki warettajien ja mediayhtiöiden välillä aja kovin paljon artistien etuja - ainakaan niiden pienempien bändien.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Feggy
03.06.2006 09:27:04

Kun näitä Feggy versus jäykkis -keskusteluja on tullut seurattua, en ihmettele yhtään reaktioita: Feggyn vahva periaatteellinen tekijäinoikeuden puolustaminen saattaa näyttää mediayhtiöiden puolustamiselta siinä missä jäykkiksen näkökulma avoimelta ryöväämiseltä.

Amen. Tähän onkin hyvä lopettaa taas tällä kertaa.
jäykkis
03.06.2006 09:38:01
No, jos olet sitä mieltä, että muusikot ovat ahneita välistävetäjiä, jotka ryöväävät kuluttajia, niin ehkä löydät enemmän hengenheimolaisia vaikkapa Afterdawnista tai EFFIstä. Tokihan saat täällä keskustella, ei se minulle kuulu, mutta missiosi tuntuu olevan lievästi vastatuulessa. Minä muuten edustan vain ja ainoastaan itseäni.

No kun minä en tiedä, hyvä Jumala!, mutta se alkaa olla ainoa lopputulema mihin mun järki taipuu.

Eivätkö ne olleet olleet juuri musiikintekijöitä jotka miehissä kävivät Arkadianmäellä vetoomusta esittämässä?

Nyt ollaan tilaneessa jossa suljetaan 300 sivullista nettiosoitetta, joista osa on ollut aivan viattomia ja tavallisten ihmisten keskustelukanavia, osa yritysten ydinprosesseja pyörittäviä saitteja.

Kohta meilläkin ollaan tilanteessa jossa voidaan panna tuosta vain 200 000 2.5 tonnin laskua postiin ja rahat on taatut, ihan noin vain.

Toisaalta, kun täällä kuuntelee musiikintekijöiden mielipiteitä, niin lähes(!) poikkeuksetta ne tukevat tätä linjaa ja ovat sen takana. En ymmärrä mistä muusta tässä sitten voi olla kysymys kun pohjattomasta ahneudesta. Jos muusta, niin sano.

On myös melko rohkea veto väittää, että jokin nykyistä ja muotoutumassa olevaa hullutta vastaan oleva misso on väärä tai että sillä ei ole kannatusta. Jos perspektiivi on vain esimerkiksi nyt tämä ruotsin tapaus, niin saattaa olla, mutta jos hiukan laajentaa kulmaa, niin tilanne ei ole ollenkaan niin mustavalkoinen.

Ehkä sinun kannattaisi tutustua esimerkiksi tänään tarkastettavaan Laura Leppämäen väitöskirjaan nimeltä Liian tiukka tekijänoikeus rajoittaa luovuutta, http://www.tietoyhteiskuntaohjelma. … taista/Uutiset/fi_FI/1149154125648/

Yhteenvedon mukaan siinä sivuttaneen myös niitä aspekteja joihin tuossa blokkaajien esimerkissä viittasin ja monillekin voisi olla ihan hyödyllistä kurkata joskus mitä vihollisleirissä tapahtuu. Ossaa sitten vähän varautua.

Njaa, teit siis taas tupakkalakon?
Feggy
03.06.2006 09:46:41 (muokattu 03.06.2006 09:49:52)

Njaa, teit siis taas tupakkalakon?

Aikansa kutakin ja parasta lopettaa hyvän sään aikana, sano. Eipä tämä tästä muuksi muutu. Kuten Hoffe toi esiin, väittelyssä kannat kärjistyvät niin pahasti, että menee liian mustavalkoiseksi. En mäkään ihan kaikkea levy-yhtiöiden toimintatapoja allekirjoita, kuten olen ennenkin sanonut. Toisaalta taas sä tunnet musiikkibisnesta liian puutteellisesti, jotta voisit nähdä kokonaisuuden kunnolla.
marke-
03.06.2006 10:07:11
Nyt ei oikein pystynyt lainamaan mitään relevanttia kohtaa, mutta palatakseni omaan kysymykseeni "Kuinka muusikoiden tilille sataa rahaa?". Kyselen vielä lisäkysymyksen tästä Saksa esimerkistä jos joku tietäisi, että onko ne oikeudenhaltijat todella selvitetty yksittäistapauksien (ja yksittäiseurojen) kohdalla? Laskettu se, että kuinka paljon esim. Metallican tiettyä levyä on jaettu ja raha on jaettu tasaisesti tämän levyn oikeuksien omistajille? I doubt it. Laskeminen ja muu näppäily siis varmasti hoidetaan levy-yhtiöissä, teostoissa ja muissa..emminä niistä oikeastaan tiedä käytännön tasolla.

Mutta tietääkö artisti että nyt on se ja se määrä mennyt työtunteja hukkaan, ja todella näkee sen rahan sitten myöhemmin itsellään? Eli jos epäilyni osuu oikeaan, homma on minusta aivan totaalista perseilyä ja kusetusta. Palkka pitää töistä saada, mutta ei jumalavite. Mitä tässä on tekijänoikeudella enään väliä jos homma toimii niinkuin pelkään?

Ja jos rahat olisivatkin menneet oikeeseen osoitteeseen olen siltikin kyllä Jäykkiksen kannalla siinä mielessä, että ahnetta toimintaahan tuo nimenomaan on. Kohta on helpompaa viedä ihmisten rahat tällä keinoin sen sijaan, että panostaisi asialliseen promootioon.
Seksi
jäykkis
03.06.2006 10:55:06
Toisaalta taas sä tunnet musiikkibisnesta liian puutteellisesti, jotta voisit nähdä kokonaisuuden kunnolla.

Mä luulen että suuri, ellei suurin, ongelma on juuri tuo.

Nyt täällä tekijäpiireissä on vallassa vielä se vanha jengi jonka juuret on jossain kaukana -50 luvulla. He ovat luoneet nykyisen tekijänoikeus-systeemin, ovat eläneet siinä ja kokeneet sen tarkoituksenmukaiseksi ja eivät ole valmiita tekemään mitään muuta kun puolustamaan luomaansa.

Asioista ei olla valmiita edes keskustelemaan, ellei pöydän vastapuolella ole vähintään omantasoisia musabisneksen asiantuntijoita.

Törmäys oli väistämätön ja se on tapahtunut.

Ikävää on turhat ja tarpeettomat ruumiit, ne jotka keskustelulla ja asioista sopimisella vältettäisiin.

Perinteisesti olen todellakin edustanut sitä ajattelua, että ongelman ydin ei olisi ollenkaan ketjun ääripäiden etujen ristiriita, luontainen ja väistämätön ristiriita kuluttajan ja musiikintekijän välillä. Pohjimmiltani saatan olla edellen samaa mieltä, mutta käytännön ristiriita lienee kuitenkin sitten todellinen ja aito.

En ole esimerkiksi havainnut julkisuudessa mitään mikä viittaisi siihen, että musiikintekijät eivät seisoisi viihdeteollisuuden valitseman linjan takana. Päinvastoin, heidän omat järjestönsä tekevät kaikkensa jarruttaakseen muuten täysin normaalia ja toivottavaa kehitystä (kännytv).

Näyttää että ainakin tällä hetkellä musiikintekijöiden suuri massa samaistuu edelleen siinä määrin vanhoihin rakenteisiin, että edes hyvällä tahdolla heitä ei voi pitää paljon muuna kun ahneena jarruna.

Enkä sitten muuten nauttinunut sanoa tuota.
Feggy
03.06.2006 11:15:56

Näyttää että ainakin tällä hetkellä musiikintekijöiden suuri massa samaistuu edelleen siinä määrin vanhoihin rakenteisiin, että edes hyvällä tahdolla heitä ei voi pitää paljon muuna kun ahneena jarruna.

Oujee. Pois musiikintekijät. Sitten voivat kuluttajat nauttia kaikessa rauhassa toistensa seurasta ilman turhaa viihdettä. Jottei sulle ja muille kannattajillesi jää liian ikävä kuva musiikintekijöistä, lahjoitan sinulle täten mainion Lockman-yhtyeemme kappaleen Real Master ihan ilmaiseksi. Osoitetta voi vapaasti linkittää ihan kaikille haluamillesi sivuille:

http://www.lockman-band.net/music/Master.mp3
jäykkis
03.06.2006 12:16:58
http://www.lockman-band.net/music/Master.mp3

Kiitos, äärettömän kaunis kappale. Kerro myös terveisiä muille orkesterin pojille!
Jormaz
03.06.2006 12:23:39
Pyörähdin juuri huuto.netissä. Kuinkahan moni pikahuuto siellä on varastettua tavaraa?

Peleistä ja DVD:istä ehkä jopa aika suuri osa, veikkaisin. Ainakin jos divarista ostat uutuuspelin käytettynä niin se on suurella todennäköisyydellä varastettu, niitä ei kiinnosta helvettiäkään minkä näköinen jannu niille myy ja kuinka halvalla.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Tenho
03.06.2006 12:31:45
Ketjun otsikko ei enää päde.
Piratebay.org on pystyssä uudella serverillä. Myös "uusi" logo ja sivun otsikko löytyy.
tjeu. http://thepiratebay.org/
MrHands
03.06.2006 12:34:27
Ketjun otsikko ei enää päde.
Piratebay.org on pystyssä uudella serverillä. Myös "uusi" logo ja sivun otsikko löytyy.
tjeu. http://thep

Joo

Tämä ketju on vaarallinen ja voi johtaa jopa muusikoiden.netin sulkemiseen! Enhdotan kaikille osoitteen postanneille ainakin viikon jäähyä!
Wk
03.06.2006 13:29:49
Enhdotan kaikille osoitteen postanneille ainakin viikon jäähyä!

No enpä tiedä, jos asiasta puhutaan niin väistämättähän se kohde on näkysällä jossain muodossa...
http://www.mikseri.net/users/108413.php
PekkaM
03.06.2006 13:37:27
Joo

Tämä ketju on vaarallinen ja voi johtaa jopa muusikoiden.netin sulkemiseen! Enhdotan kaikille osoitteen postanneille ainakin viikon jäähyä!

Pelleily sikseen. Onhan tuo osoite selvinnyt jo suuresta osasta valtaviestimiä.
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
MrHands
03.06.2006 13:52:34 (muokattu 03.06.2006 14:04:59)
Onhan tuo osoite selvinnyt jo suuresta osasta valtaviestimiä.

Valtaviestimet eivät puolusta muusikoiden oikeuksia! Muusikoiden.net puolustaa!

Nyt nämä osoitteet ovat niin selkeästi näytillä että jokainen käyttäjä voi mennä sivulle ja 'imuroida' koneelleen vaikka Von Hertzen veljesten loistavan levyn:

Se on mielestäni väärin että tuollaisten linkkien levittäminen EI OLE näköjään kiellettyä muusikoiden.netissä!

e: Joo poistin sen linkin ku oli ehkä liian raakaa. Olis pitäny laittaa joku huonompi. Hyvä bändi/levy. Ostakaa kaupasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)