![]() 04.05.2006 17:33:52 | |
---|---|
Ei nyt liity ketunmetsästykseen mitenkään, mutta just äsken Sipoon metikössä ihmeteltiin vaihto-opiskelijoiden kanssa hirvieläinten ruokintapaikkaa. Tavallaan metsästäjät ovat osasyyllisiä hirvikolareihin, koska kasvattavat ja tukevat kantaa ruokinnalla ja sitten hätyyttelevät elukoita pyssyillään.. | |
![]() 04.05.2006 17:34:44 | |
Rokkari kirjoitetaan kahdella koolla. Groke's Clan -> www.grokesclan.com | |
![]() 04.05.2006 17:53:08 | |
Ei nyt liity ketunmetsästykseen mitenkään, mutta just äsken Sipoon metikössä ihmeteltiin vaihto-opiskelijoiden kanssa hirvieläinten ruokintapaikkaa. Tavallaan metsästäjät ovat osasyyllisiä hirvikolareihin, koska kasvattavat ja tukevat kantaa ruokinnalla ja sitten hätyyttelevät elukoita pyssyillään.. Tavallaan luontokin on osasyyllinen hirvikolareihin kun tavallaan tuolta luonnostakin saa sitä ruokaa. No joo, en mikään biologi ole, mutta uskoisin, että sillä hirvikannan pitämisellä tietynkokoisena voi olla muitakin syitä kuin se pelkkä metsästäminen. Mutta mutu laulaa ja linnut munii munii. Kakka roiskui pyllystä niin, että pormestaria hirvitti! sooloprojekti.net | |
![]() 04.05.2006 18:44:34 | |
koska kasvattavat ja tukevat kantaa ruokinnalla ja sitten hätyyttelevät elukoita pyssyillään.. Ja ihminen muutenkin, kun rakentaa niitä asfalttiviivoja hirvien pihoille. Luulisi sen olevan hyvä asia, että hirvillä on joku oma reviiri, josta saa ruokaa ettei tarvitse maita ja mantuja liikkua ruuan perässä. Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot. | |
![]() 04.05.2006 20:26:11 | |
Yläluokka olisi myös Englannissa saatava murskattua. "Basso tykkää kompressoinnista." | |
![]() 04.05.2006 20:51:46 | |
Ei ole selvä homma, jos ei tiedä asioista. Erittäin suuri osa hirvenmetsästäjistä on maanomistajia. Hirvien aiheuttamat taimituhot metsätaloudelle ovat huomattavasti suuremmat, kuin metsästäjien pyynnistä saaman lihan hyöty. Sen takia maanomistajat ovat joko aktiivisia hirvenpyytäjiä itse, taikka luovuttavat milelihyvin maitaan metsästyskäyttöön. Sinänsä aika ironista, koska nykyajan tehometsätalous on juuri aiheuttanut hirvikannan räjähdysmäisen kasvun. :D Ja hirvenmetsästys on siitäkin harvinainen pyyyntimuoto, että siitä on metsästäjille tosissaan taloudellista hyötyä, joko ravinnon muodossa tai rahallisesti. Bullshit. Sudet eivät ole tappaneet ketään toistasataan vuoteen, hirvet listivät autoilijoita vähän väliä. Silti ensiksimainittu elukka on hyvin tarkkaan pidetty poissa Suomesta, vaikka ruokaa olisi sillekin aivan helvetisti. Kyllä se jossakin on jokin taho, mikä estää tuon tuhoeläimen poistamisen Suomen luonnosta, ja minä epäilen KUITENKIN hirvenmetsästyksen harrastajia - ei ehkä maanomistajia, vaan sitä hyvin maksavaa isokenkäistä bisnesmetsästäjäporukkaa, jolle tuo rituaali on lähes pyhä myöhäissyksyn hetki jolloin vedetään asiakkaiden kanssa räkäkännit ja clousataan diili jos toinenkin. Väliäkö sillä, mitä tuhoa se otus muuten rahvaalle tekee. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. | |
![]() 04.05.2006 23:27:35 | |
Bullshit. Sudet eivät ole tappaneet ketään toistasataan vuoteen, hirvet listivät autoilijoita vähän väliä. Silti ensiksimainittu elukka on hyvin tarkkaan pidetty poissa Suomesta, vaikka ruokaa olisi sillekin aivan helvetisti. Kyllä se jossakin on jokin taho, mikä estää tuon tuhoeläimen poistamisen Suomen luonnosta, ja minä epäilen KUITENKIN hirvenmetsästyksen harrastajia - ei ehkä maanomistajia, vaan sitä hyvin maksavaa isokenkäistä bisnesmetsästäjäporukkaa, jolle tuo rituaali on lähes pyhä myöhäissyksyn hetki jolloin vedetään asiakkaiden kanssa räkäkännit ja clousataan diili jos toinenkin. Väliäkö sillä, mitä tuhoa se otus muuten rahvaalle tekee. Harrastatko edes metsästystä tai oletko perehtynyt tähän asiaan millään tavalla, sillä et näytä tietävän yhtään mistä puhut. Oisko mitään kylmää faktaa heittää kehiin? Mulla olisi omalle väittämälle lukuisia Metsästäjäin Keskusjärjestön sekä Riista- ja Kalatalouden Tutkimuslaitoksen teettämiä tutkimuksia ja artikkeleita + kymmenen vuoden omakohtaiset kokemukset metsästyksestä ym. riistanhoitotyöstä. Sano vain, jos haluat linkkiä. Etsin heti kun on paremmin aikaa. Olen myös lukenut paljon näistä asioista. Eli jotain luotettavaa lähdettä jos laittaisit, kun en tahdo oikein uskoa näihin itse kyhäiltyihin teorioihin. Heh, alkaa muuten olla jo vähän offtopic... EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ | |
![]() 04.05.2006 23:38:20 | |
Asiaan liittyen. Näyttelijä Jeremy Irons sanoi muistaakseni Conan O brien ohjelmassa, että hän oli kettujahdissa jonkun Englantilaisen seuran kanssa. Hänet oli kutsuttu. Ne jotain dokas ja lähti metsälle, tuli takaisin ja dokas. Teki tuon pari kertaa uudestaan ja ei ikinä saanut kettuakaan kiinni. Jeremy kysyi seuran pomolta, että onko nyt huono kettuaika vai mitä, kun kettuja ei saada kiinni. Pomo sanoi siihen, että tämä seura ei ole saanut historiansa aikana kertaakaan kettua kiinni. En tiedä onko toi normaalia, mutta aika herja sinänsä. | |
![]() 04.05.2006 23:48:23 | |
Asiaan liittyen. Näyttelijä Jeremy Irons sanoi muistaakseni Conan O brien ohjelmassa, että hän oli kettujahdissa jonkun Englantilaisen seuran kanssa. Hänet oli kutsuttu. Ne jotain dokas ja lähti metsälle, tuli takaisin ja dokas. Teki tuon pari kertaa uudestaan ja ei ikinä saanut kettuakaan kiinni. Jeremy kysyi seuran pomolta, että onko nyt huono kettuaika vai mitä, kun kettuja ei saada kiinni. Pomo sanoi siihen, että tämä seura ei ole saanut historiansa aikana kertaakaan kettua kiinni. En tiedä onko toi normaalia, mutta aika herja sinänsä. Metsästys selvinpäin on sama asia kuin olisi kalalla selvinpäin. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ | |
![]() 05.05.2006 08:01:57 | |
vaan sitä hyvin maksavaa isokenkäistä bisnesmetsästäjäporukkaa, jolle tuo rituaali on lähes pyhä myöhäissyksyn hetki jolloin vedetään asiakkaiden kanssa räkäkännit ja clousataan diili jos toinenkin. Tää on ihan oma porukkansa, jota ei pidä sekoittaa tavalliseen perusmetsästysseuraan. Näille poliitikoille ja bisnesmiehille on olemassa ihan omat suuryritysten omistamat riistatilansa ynnä muut seuransa joissa he käyvät ammuskelemassa ja joissa heidän metsästyksensä rajoittuu liipasimesta vetämiseen ja kaatoryypyn ottamiseen. Kaiken muun työn tekevät palkalliset rengit. | |
![]() 05.05.2006 11:15:41 | |
Mulla olisi omalle väittämälle lukuisia Metsästäjäin Keskusjärjestön sekä Riista- ja Kalatalouden Tutkimuslaitoksen teettämiä tutkimuksia ja artikkeleita Mullakin löytyy mapeista esim. TVO:n ja IAEA:n tutkimuksia ydinvoiman kannattavuudesta, näkökantojen monipuolisuus lienee samaa luokkaa. No one prayed for Sodom | |
![]() 05.05.2006 11:23:00 | |
Bullshit. Sudet eivät ole tappaneet ketään toistasataan vuoteen, hirvet listivät autoilijoita vähän väliä. Silti ensiksimainittu elukka on hyvin tarkkaan pidetty poissa Suomesta, vaikka ruokaa olisi sillekin aivan helvetisti. Kyllä se jossakin on jokin taho, mikä estää tuon tuhoeläimen poistamisen Suomen luonnosta, ja minä epäilen KUITENKIN hirvenmetsästyksen harrastajia - ei ehkä maanomistajia, vaan sitä hyvin maksavaa isokenkäistä bisnesmetsästäjäporukkaa, jolle tuo rituaali on lähes pyhä myöhäissyksyn hetki jolloin vedetään asiakkaiden kanssa räkäkännit ja clousataan diili jos toinenkin. Väliäkö sillä, mitä tuhoa se otus muuten rahvaalle tekee. Minä olen samaa mieltä, että hirvikantaa pidetään tarpeettoman korkeana vain ja ainoastaan metsästäjiä varten. Hintana on liikenneuhrit, joka on minusta aika kallis hinta. Hirviporukoihin tuskin kovin paljon kuuluu mitään ökyäviä känniläisiä, paitsi peijaisissa. Ja metsästyskortti sekä seuran jäsenyys on, mutta en kuulu hirviporukkaan. Alkuperäiseen aiheeseen totean, että tarpeetonta eläinrääkkäystä ja sopii pysyäkin kiellettynä. Joka alussa hosuu, se lopussa väsyy. | |
![]() 05.05.2006 12:43:01 | |
Mullakin löytyy mapeista esim. TVO:n ja IAEA:n tutkimuksia ydinvoiman kannattavuudesta, näkökantojen monipuolisuus lienee samaa luokkaa. No sepä mahtavaa, jos olet sitä mieltä. Minä olen samaa mieltä, että hirvikantaa pidetään tarpeettoman korkeana vain ja ainoastaan metsästäjiä varten. Hintana on liikenneuhrit, joka on minusta aika kallis hinta. Ei sitä pidetä. Niitä ei saada vain lahdattua tarpeeksi syksyisin. Hirviähän on ammuttu viime vuosina 'bout 80,000kpl/syksy, vaikka kokonaiskanta on ollut jotain luokkaa 110-120,000 eikä hirvikantaa saada siltikään vähennettyä. Metsästäjien resurssit alkaa jo loppua kesken eikä asiaa auta se, että hirvenpyytäjiä on vuosi vuodelta vähemmän. Suomessa on vain metsätaloudesta johtuen niin otolliset elinolosuhteet näille elukoille. Musta tuntuu, että joskus 10-20 vuoden päästä alkaa tuolla metsissä olla hiukka ahdasta noilla sarvipäillä. Mutta kyllä se luonto aina ne liiat pois hoitaa... EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ | |
![]() 05.05.2006 13:45:49 | |
Kokaiinihaukat kettujahtien puolesta, jes jes. Ei ois Daltreysta tai Ferrysta arvannut, osasta Pink Floydin jätkistä osasi melkein jo arvatakkin. Stakes are high, but so am i. | |
![]() 05.05.2006 13:55:40 | |
Hirvenmetsästys tulisi kieltää jotta hirvikanta saisi pienentyä rauhassa. j34 j34 j34 onpa ihanaa | |
![]() 05.05.2006 15:16:12 | |
Metsästys selvinpäin on sama asia kuin olisi kalalla selvinpäin. No, ei se nyt ihan oo. Virvelillä ei saa kalakaveria hengiltä vaikka ois kuinka kännissä. Sorsastuskauden ensimmäinen päivä voi sinänsä olla ihan mielenkiintoinen henkiinjäämisleikki. | |
![]() 05.05.2006 15:19:27 | |
Minä olen samaa mieltä, että hirvikantaa pidetään tarpeettoman korkeana vain ja ainoastaan metsästäjiä varten. Eikös se ole vähän päinvastoin: Hirvikannan kasvamista rajoitetaan metsästämällä. | |
![]() 05.05.2006 15:32:04 | |
Eikös se ole vähän päinvastoin: Hirvikannan kasvamista rajoitetaan metsästämällä. Voisi mezästää useampia, antaa enemmän lupia. Joka alussa hosuu, se lopussa väsyy. | |
![]() 05.05.2006 15:52:32 (muokattu 05.05.2006 15:57:55) | |
Voisi mezästää useampia, antaa enemmän lupia. Muutama kaveri harrastaa metsästystä ja sellaisen kuvan olen saanut, ettei homma mene aina kuten elokuvissa. Monesti on tullut turhia reissuja ja kaikkia lupia on joskus todella vaikea käyttää. Käsittääkseni lupien käyttämättä jättämisestä seuraa jotain sanktioitakin, en tosin ole varma. E: Jaksaa ihmetyttää, kun porukka vääntää joka helvetin asiasta näitä salaliittoteorioita. Porukka hiukan vieraantunut todellisuudesta. Paatunut kommunisti näkee metsästämisen herrojen huvina, joku "etelän mies" taas turhana eläinrääkkäyksenä. Näilläkään henkilöillä tuskin susi käy syömässä koiran betonikorttelin leikkipaikalta. "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." | |
![]() 05.05.2006 16:32:12 | |
Muutama kaveri harrastaa metsästystä ja sellaisen kuvan olen saanut, ettei homma mene aina kuten elokuvissa. - - - joku "etelän mies" taas turhana eläinrääkkäyksenä. Näilläkään henkilöillä tuskin susi käy syömässä koiran betonikorttelin leikkipaikalta. Joo, vähän siltä vaikuttaa. Tämä topicin aiheena oleva ketunmetsästys alkaa jo olemaan hieman eri asia, kun sillä ketunraadolla ei sitten tehdä enää oikein mitään - käsittääkseni. Perus-metsästyksessä kuitenkin on tarkoituksena myös ottaa lihat talteen jne. Ja tämä on mun mielestä huomattavasti eettisempi tapa hommata ne lihat, kuin ostaa jostain marketista lihatiskiltä sellaisen eläimen lihaa, joka ei todellakaan ole saanut kasvaa koko elämäänsä vapaana luonnollisessa elinympäristössään. Ja tosiaankin, eiköhän ne metsästäjät ennemminkin rajoita sitä kantaa kuin kasvata sitä. Mutta joo, en kyllä vieläkään tiedä asiasta yhtään sen enempää kuin mistään muustakaan, eli tää oli sitten vähän niinkuin mitätöntä kirjoittelua huvin vuoksi. Kakka roiskui pyllystä niin, että pormestaria hirvitti! sooloprojekti.net | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)