PIM 30.11.2005 16:00:57 | |
---|
Mikä nykyään on se "aikaraja" cd:lle? Ennen kerrottiin, että normaali cd hajoaa itsestään 30-vuoden aikana. Nyt rajaa on ilmeisesti nostettu. Eli jos cd on mennyt jo käyttökelvottomaksi, on se käyttäjän huolimattomuuden syytä.
Tasan näin on. Mun eka CD-levy täyttää ensi tammikuun 14. päivä tasan 20 vuotta ja toimii ilman mitään rutinoita edelleenkin jopa DVD-soittimessa, kuten muutkin tuolloin ostamani CD:t. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
M-Juhana 30.11.2005 16:50:26 | |
---|
Tasan näin on. Mun eka CD-levy täyttää ensi tammikuun 14. päivä tasan 20 vuotta ja toimii ilman mitään rutinoita edelleenkin jopa DVD-soittimessa, kuten muutkin tuolloin ostamani CD:t. Kyllä munkin eka cd toimii edelleen. Pointti on kuitenkin, että se on haavoittuvampi formaatti. Osasyynä lienee kompakti koko, kiikutetaan pitkin autoja yms..... Ja edelleen se on musta ihan huono...:-) möllykkä -Tetsuo- |
Boltsa 30.11.2005 17:14:57 (muokattu 30.11.2005 17:48:49) | |
---|
Keikoillakin on varmasti mukavaa kun ihmiset on ladannut vain sitä yhtä hittiä ja muista biiseistä ei ole hajuakaan. "Ehkä jossain ohimennen kuullut". Pirun hyvä pointti. Ja kuten moni muukin, mä ainakin haluan jotain konkreettista rahalleni. Eli tässä tapauksessa cd-levyn käsiin. Mp3-tiedostosta en ole valmis maksamaan mitään. Paljon mieluummin ostan cd-levyn, jolloin myös tiedän varmasti saaneeni jotain. Boltsa |
Thomy 30.11.2005 17:26:11 | |
---|
Mp3-tiedosto on vain ykkösiä ja nollia tietokoneen sisällä. Ei ole. Tuosta vinkkelistä katsottuna CD:nkin sisällä on vain ykkösiä ja nollia. Mutta näinhän ei ole (paitsi niiden mielestä, joille tiedonkäsittely on ylimmäinen itseisarvo...) Musiikki on aina muutakin kuin bittejä. Musiikkia vastaanotetaan korvilla, bittejä tarkastellaan silmien välityksellä. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä siitä että levyt ovat kiehtovampia, kuin pelkät tiedostot. |
Boltsa 30.11.2005 17:48:39 | |
---|
Ei ole. Tuosta vinkkelistä katsottuna CD:nkin sisällä on vain ykkösiä ja nollia. No jostain saanut sellaisen käsityksen.. Korjataans siis pois. Boltsa |