Teijo K. 19.11.2005 18:57:41 | |
---|
Mutta pöppämies, miten psykedeelinen maailmantuska-eksistentialistinen runoilu saa sinut muistamaan taas, miten tärkeää on olla joku, joka rakastaa? No, nämähän ovat subjektiivisia asioita. No eihän se vaadi kuin tuon soimaan taustalle silloin nuorena niissä tansseissa mistä oli puhetta aiemmin. Eihän nuo assosiaatiot ole aina niin järkeviä muutenkaan. Miulle sellainen nostalgialevy, tai oikeammin kasetti, on Kari Peitsamon Plays Wigwam. Koska sitä tuli kuunneltua erinäisten sattumusten takia tuollaisena henkisen kasvun aikana. Eli hölmöä tai ei Karin tankeroenglannilla "shii kiips mankiis in hör bäth shis keis, ai häv höört tem krai" niin mieleeni tulee juurikin ylläkaivattuja asioita. Ja piipputupakan haju. Ja tupakoinninkin olen lopettanut jo vuosia sitten. Munsta. |
Aakoo 20.11.2005 10:36:37 | |
---|
Sielun veljet - Haista vittu Ihan oikeesti! Tuota ei ole muutamaan vuoteen tullut kuunneltua, mutta on se vieläkin meidän "rakkauslaulu" =I |
peltikojootti 20.11.2005 11:50:09 | |
---|
Mun aikanani discoissa soi taikapeili, movetron ja muut suomalaiset pinnalla olevat artistit. Ja jos jostain kuulisin heidän tuotantoa, kyllä ne muistot palaisivat mieleen. Onhan niitä kauniita (kauniita??) kappaleita jotka nostaa kauniit muistot mieleen. Metallica- Nothin Else Matters Sielun Veljent- rakkaudesta Björk-Come to me Pelle Miljoona-tahdon rakastella sinua Rasmus- liquid Aerosmith-Falle angels Ismo alanko- ekstaasiin ja rakkaus on ruma sana.. hitto, nyt pitää netistä etsiä biisejä ja muistella menneitä.. Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki
avaimesi kerralla. |
tigrushka 20.11.2005 15:03:05 (muokattu 21.11.2005 10:09:54) | |
---|
Jos muinaismuistoja kaivellaan niin... (HUOM! kaikki eivät ole slovareita) SIG: Vuosisadan rakkaustarina, En koskaan sinusta tuu selviytymään Hassisen kone: Pelkurit Human League: Don't You Want Me Dionne Warvick: Heartbreaker Foreigner: I've been waiting for a girl like you (tämä on aika p-a-h-a) EDIT Nämä on ehdottomasti lisättävä: Soft Cell: Tainted Love, Torch ja Say Hello, Wave Goodbye Tuoreempia tapauksia ovat: Radiohead: Creep Coldplay: Shiver Pulp: This Is Hardcore Depeche Mode: Freelove, It's No Good, Strangelove, Behind the Wheel Pet Shop Boys: Domino Dancing I got stripes ^..^ |
Tara 21.11.2005 11:15:23 | |
---|
Apulanta - Lupasit mulle. Lupasit mulle ikuisen, loppuun asti kestävän rakkauden. Mitään saanut en kuitenkaan, pelkän ikävän tuskan vaan. Suhun luotin, sua rakastin. Olin hullu sen huomasin. Pelkkä lelu olin sulle vain, hyväkskäytit rakkauttain. Annoit ymmärtää että olisin jotain tärkeämpää kuin mitä olevani kuvittelinkaan. Sä sait mut nauramaan, valhees toivat iloa mun elämään, elämään jonka heität nyt menemään. Sillon itketti ja toisinaan itkettää vieläkin. Kaunis biisi ja aivan ihanat sanat. Ehkä Apulannan parhaat sanoitukset. Ehkä. Ajatus hyvä kuin ruostenaula. |
tsDGMC 21.11.2005 11:24:07 | |
---|
-Nightwish: Angels fall first -Tehosekoitin: Hetken tie on kevyt |
Ällistysmies 21.11.2005 15:06:05 (muokattu 21.11.2005 15:11:08) | |
---|
Pitkällisen mietinnän jälkeen muistan ehkä parhaimman! Se oli Goo Goo Dollsin Iris. Toinen mikä tulee mieleen, on Smashing Pumpkinsin Tonight, Tonight. Ja yllättävin on ehkä Dj Shadown Midnight in a Perfect World, maailman paras kappale. Yksi vielä, joka on pakko mainita: Lagwagon - May 16 |
hanuristi 21.11.2005 15:07:57 | |
---|
No ei kyllä ole yhtäkään. I am my father's daughter You'll never break me down
|
Kitarajeesus 21.11.2005 15:41:43 | |
---|
Kyllähän se on ehdottomasti HIMin When love and death embrace. Musiikki on elämä. |
Jerry_Jones 22.11.2005 01:06:49 | |
---|
Onhan noita ollut vuosien mittaan jokunen. Ainakin Rolling Stones - Angie Billy Joel - Honesty Randy Vanwarmer - Just When I Needed You Most John Lennon - Woman Moon Martin - No Chance U2 - Love Rescue Me Ja henkilökohtaisimpana (häävalssini) Freud, Marx, Engels & Jung - Niin kauas kuin tunteet vie meidät |
MrQ 22.11.2005 01:57:39 | |
---|
No tuota. Oikeastaan ainoat balladinomaiset mitkä vetoavat marginaalisestikaan ovat käytännössä alice in chainsin tuotantoa. Muillekin on hetkensä... Mutta AIC:n sielunmaisemat käväisevät sen verran lähellä omaa että niitä kuuntelee senkin takia tippa linssissä. kristus... "pain i can relate to..." vittu, mä taidan tarvita elämän :D Joka tapauksessa, Nutshell, I Stay Away, No Excuses, Rotten Apple... Niistä on unelmat tehty. Kaunis voi olla kappale, mutta aidosti koskettava, siihen vaaditaan se viimeinen silaus jota en ole koskaan aikaisemmin kuullut. Gansareiden rokepiikka toimii kanssa muttei henkilökohtaisella tasolla niinkään. Mihin ne vetoavat? Huonoihin muistoihin ja haluun kuolla, itsemurhahakuisuuteen ja yksinäisyyteen, itseinhoon ja -petokseen, tyytymättömyyteen ja muuhun läpi-itsekkääseen tekotaiteelliseen hevon paskaan. Silti. I stay away - nutshell on lyyrisesti aika lailla minä. Paitti etten oo päässyt pois tai pakoon täältä vielä. |
Jzci 22.11.2005 03:47:55 | |
---|
Yksi vähän erikoisempi hetki ja biisi on jäänyt ainakin pysyvästi mieleen. Olisiko vuosi ollut -98 tai -99. Biisi oli Sentencedin Farewell. Tuona iltana tapasin ensimmäistä kertaa yhden tyttösen, ja tuona iltana myös kuulin ensimmäistä kertaa tuon biisin (ja koko bändiä). Silloin molemmat tekivät melkoisen vaikutuksen, ja vietin kivan ja läheisen illan tämän naisihmisen kanssa. Tuon illan jälkeen en tyttöä muutaman syyn takia päässyt näkemään pariin päivään, ja tuo biisi oli melkoisessa tehosoitossa, yötä päivää. Vieläkin biisi muistuttaa aina siitä senhetkisestä olotilasta, ja kuinka mahtavalta se tuntui, kun ensimmäistä kertaa elämässäni olin törmännyt tuollaiseen ihan ennalta-arvaamattomaan molemminpuoliseen täydelliseen ihastumiseen, ja odotin vain että pääsen näkemään tätä tyttöä jälleen. Kyllähän minä sitten loputtomalta tuntuvan odotuksen jälkeen tuon tytön tapasinkin uudelleen. :) Sinäänsä outoa, että vaikka tuhannesta biisistä tulee mieleen kaikenlaisia tunteita, tilanteita ja tapahtumia vuosien varrelta, niin tuo biisi on melkeinpä ainoa jonka voisin määritellä omalle kohdalleni jonkinlaiseksi rakkauslauluksi. Vaikka biisi mm. lyriikoidensa puolesta on aivan täydellisen päinvastainen kuin se, mitä tunteita se minussa herätti/herättää. Vielä viimeisenä, muttei suinkaan vähäpätöisimpänä juttuna tuosta illasta. Jos minun pitäisi määritellä jokin päivä minä aloin kuuntelemaan raskaampaa musiikkia, niin nimeäisin ehdottomasti tuon. Ennen tuota iltaa raskainta musiikkia mitä diggailin edusti todennäköisesti green day tai jokin vastaava. Se oli hyvä ilta se. |
Roger 22.11.2005 04:27:44 (muokattu 22.11.2005 20:07:02) | |
---|
Ala-asteen limudiscohitaat... Ressu Redford - Älä mee Another day in paradise - Phil Collins Sukellus pumpuliin - Raptori ...tuovat tiettyjä muistoja, mutta henkilökohtaisempia ovat Love of my life - Queen Aamu - Jormas "I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969. |
tigrushka 22.11.2005 07:31:21 | |
---|
John Lennon - Woman Tämä unohtui! Ja henkilökohtaisimpana (häävalssini) Meillä oli häävalssina Blurin Debt Collector... (lyhyt instrumentaali Parklife-albumilta) I got stripes ^..^ |
Sammakko 22.11.2005 07:40:17 | |
---|
celine dion - my heart will go on |
Rainer Frilund 22.11.2005 08:48:50 | |
---|
Vanhalta hämyltä: David Ackles - Love's Enough Barclay James Harvest - Ursula (The Swansea Song) Like trees, children change as they twist and turn.
You suffer alone for the peace that you yearn.
You can weep and moan, feel the need to run,
But you'll be leaving behind a loaded gun. |
Jimmy K 22.11.2005 10:51:10 | |
---|
Kappale joka ajaa minut punaviinipullon kaulaan aina uudestaan ja uudestaan on ehdottomasti: Swallow The Sun - Fragile Kappale joka saa minut muistelemaan ala-asteen diskoa ja niitä kahden päivän "seukkauksia" on ehdottomasti: Metallica - Nothing else matters |
Rontt 22.11.2005 11:02:17 | |
---|
Ensimmäisenä tuli mieleen Celine Dion - My heart will go on. Sen tahtiin tuli joskus ala-asteella hitaita tanssittua, vaikka en sitä kehtais myöntää :D |
Closure 22.11.2005 11:09:23 | |
---|
Ei niitä kovin paljoa ole. Yksi on kyllä mokoman silmäterä. Monesti kuunnteltu oman rakkaan kanssa ja tullaan vielä monasti kuulemaan :) " 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki.
Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut."
Naama-amis |
Alpha 22.11.2005 12:39:52 | |
---|
Tämäkin pitää ehdottomasti tänne laittaa: Righteous Brothers - Unchained Melody... |