Aihe: "Nirvana yliarvostetuin"
1 2 3 4 5
ydinaukio
07.10.2005 09:55:27
Olen. Ovat.

Perustelisitko hieman millä lailla ne ovat huonoja? Ymmärrätkö laulunkirjoittamisesta yhtään mitään?
sn
07.10.2005 09:57:36
Anna olla. Ei ne vaan tajuu...
ø
ydinaukio
07.10.2005 09:58:36
Anna olla. Ei ne vaan tajuu...

En anna! Tämä on aina niin kivaa. :)
salmivaara
07.10.2005 09:58:49

Perustelisitko hieman millä lailla ne ovat huonoja?

Onko täällä muutenkaan tapana perustella mitään?

Ymmärrätkö laulunkirjoittamisesta yhtään mitään?

Liittyy asiaan miten? "Tee ite parempia biisejä" ?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
ydinaukio
07.10.2005 10:11:59 (muokattu 07.10.2005 10:13:38)

Ei, mutta osaatko perustella?

Liittyy siten että luulisin jokaisen musiikin kuuntelijan ymmärtävän melodioissa, sointukierroissa, sanoituksissa ja sovituksissa piilevän nerokkuuden. Väität siis ihan vakavalla naamalla että vaikkapa Exit music on paska biisi?
Lennu
07.10.2005 10:12:47

Anna mä yritän. Sillä Radioheadin laulajalla on ihan ruma silmä ja sitten se vinkuu.

Tekeehän Toni Wirtanenkin suht hyviä biisejä, kunhan se ei itse vaan känise niitä.
---
ydinaukio
07.10.2005 10:14:26
Anna mä yritän. Sillä Radioheadin laulajalla on ihan ruma silmä ja sitten se vinkuu.

Tämän voi kyllä hyväksyä hyväksi perusteluksi. Kiitos tästä.
salmivaara
07.10.2005 10:50:08

Ei, mutta osaatko perustella?

Kappaleet eivät kosketa minua millään tasolla. En vain yksinkertaisesti diggaa.

Liittyy siten että luulisin jokaisen musiikin kuuntelijan ymmärtävän melodioissa, sointukierroissa, sanoituksissa ja sovituksissa piilevän nerokkuuden.

Ilmeisesti en sitten ymmärrä.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
ydinaukio
07.10.2005 10:55:46
Kappaleet eivät kosketa minua millään tasolla. En vain yksinkertaisesti diggaa.

OK. Saanen vielä tiedustella minkälainen musiikki sinulle kolahtaa?
salmivaara
07.10.2005 11:06:42

OK. Saanen vielä tiedustella minkälainen musiikki sinulle kolahtaa?

Kuuntelen ns. kaikenlaista musiikkia, niin tylsältä kuin se kuulostaakin.

http://www.elisanet.fi/salmivaara/levyt_2005.txt Tossa on lista tänä vuonna hankkimistani levyistä, antaa ehkä jonkinlaista osviittaa.
Super-Jari
07.10.2005 16:54:07
OK Computer kyllä ansaitsee kaiken arvostuksen.

Millä perusteella joku muu levy sitten ei ansaitse?

Riittääkö perusteluksi siis se että itse pitää jostain levystä ja se ei siitä syystä VOI OLLA yliarvostettu?

Tuossa alapuolella on hyviä lainauksia ihmiseltä jonka ei pitäisi osallistua näihin threadeihin jo siksi että ei suostu tajuamaan että se oma suosikki ei välttämättä kiinnosta jotain muuta ja siinä tapauksessa jos EI ymmärrä niin ei ymmärrä musiikistakaan mitään.

Perustelisitko hieman millä lailla ne ovat huonoja? Ymmärrätkö laulunkirjoittamisesta yhtään mitään?

Liittyy siten että luulisin jokaisen musiikin kuuntelijan ymmärtävän melodioissa, sointukierroissa, sanoituksissa ja sovituksissa piilevän nerokkuuden. Väität siis ihan vakavalla naamalla että vaikkapa Exit music on paska biisi?

Ai niin! Tool on älykkäiden musiikkia.
carnation
07.10.2005 16:57:00

Niin on tämäkin:

http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=681490
"Oon käyny Cindy Lauperin keikalla, mut se oli niin hyvä ettei tarvi enää koskaan mennä uudestaan." (Perttu, Big Brother)
Super-Jari
07.10.2005 16:58:34
Niin on tämäkin:

http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=681490

Tuolta sen bongasinkin. Paras tapa ajatella.
disarm
07.10.2005 17:14:47
Millä perusteella joku muu levy sitten ei ansaitse?

En minä muista levyistä mitään puhunut. Kunhan nakkasin oman lusikkani sinänsä huvittavaan Radiohead väittelyyn.
emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me
dictatorsh*t
07.10.2005 17:16:46
drum-monkey
07.10.2005 17:19:30
Tool on ainoa bändi, jota vastaan en keksi perustelua olla tykkäämättä siitä. Kaikista muista bändeistä, joita kuuntelen/kuulen, löytyy ymmärrettäviä syitä olla pitämättä niistä, mutta Toolista en keksi. Eikä ole edes minulle mikään "lempibändi".
Munletti on mulletti
Teijo K.
07.10.2005 17:23:41

Ne levyt ja bändit joista minä, arva, diggaan on aliarvostettuja. Ne toisaalta joista en diggaa ovat yliarvostettuja. Voisin hyvin laatia kattavan listan, mutta on hauskempaa katsella kun te väännätte selvää asiaa.
Munsta.
Super-Jari
07.10.2005 17:34:24
Tool on ainoa bändi, jota vastaan en keksi perustelua olla tykkäämättä siitä. Kaikista muista bändeistä, joita kuuntelen/kuulen, löytyy ymmärrettäviä syitä olla pitämättä niistä, mutta Toolista en keksi. Eikä ole edes minulle mikään "lempibändi".

Laulaja on vähän ärsyttävän kuuloinen.
jjylli
07.10.2005 17:34:45
miten helvetissä joku pändi voi olla yliarvostettu. eikö pändit saa osakseen sen arvostuksen jonka kuuntelijat/kuluttajat itse sille antavat ? aliarvostettu voi toki olla, koska omaa musiikkia voi olla hankala markkinoida kaikelle kansalle. outo aihe ja käsittämättömän suosittu.
drum-monkey
07.10.2005 17:36:23
"Yliarvostettu" on sellaisten ihmisten käyttämä sana jotka eivät pidä jostakin asiasta mutta haluavat ilmaista sen korrektisti.
Munletti on mulletti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)