Aihe: 28 tutkintapyyntöä nettipiratismista..
1 2 3 4 528 29 30 31 3240 41 42 43 44
sirdickyj
24.04.2005 14:42:54 (muokattu 24.04.2005 14:43:37)
Niin, ja vielä 4R, mä viittasin tossa nyt enemmänkin herra Sormuseen joka nyt aikojen päästä tulee viittaamaan kirjoituksiini k.o. aiheesta termillä "puutaheinää" vaikka miehellä ei ole hajuakaan mistä puhuu. Vetääpä siihen vielä ilmaiset kaljatkin, joita meikäläinen on nauttinut viimeisen kymmenen vuoden aikana siinä määrin, että elopaino on noussut (osin muunkin moskan ansiosta toki) 22 kg.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
juuso a
24.04.2005 14:43:38

niinpä asia pitäisi ratkaista isolla kädellä esim. sulkemalla nämä ohjelmat esim. verkontarjoajan toimesta. Tämä ei voi toteutua, koska silloin laajakaistayhteyksien menekki laskisi räjähdysmäisesti.

Näin.. Mun isäpuoli asentelee noita laajakaistoja ja jaksaa koko ajan valittaa siitä miten p2p kuormittaa verkkoa. Jos joku on seuraillut tiettyjä waretusfoorumeita niin voi todeta että kyllä palveluntarjoajat jo ovat ryhtyneet ainakin vähän rajoittelemaan p2p-ohjelmien käyttöä. Esim. tällä meidän yhteydellä ei toimi enää WinMX, Kazaa, eMule... Mutta mitäs ihmettä? Bittorrent toimii!

Tässäkin on vähintäänkin iso ristiriita varsinkin kun laajakaistojen hinnat tulevat ryminällä alaspäin ja nopeudet kasvaa koko ajan. Ja mitä sanovatkaan nämä ihmiset jotka näitä laajakaistoja asentelee? "Ei näitä yhteyksiä ole tarkoitettu isojen tiedostojen lataamiseen ja suurien yhteysmäärien yhtäaikaiseen yhdistämiseen." Mutta kun kysyin että miksi sitten laajakaistojen nopeudet kasvavat koko ajan suuremmaksi ja miksei sitten myydä vaan pientä kaistaa todella halvalla, en saanut vastausta. Ja se ihmetyttää myös että mitä tekee jollain kymppimegaisella jos näitä siirtonopeuksia rajoitellaan.. No ei v*ttu yhtään mitään. Webbisivujen aukaisemiseen riittää ihan kevyesti 256 yhteys.

Sori.. Vähän off-topiccia mutta tässä asiassa on tosiaankin liikaa ristiriitoja. On käsittämätöntä että noita laajakaistoja markkinoidaan vielä nopeaa tiedostojensiirtoa ajatellen.
Elämä on kivaa, jippii!!!
mr.muzak
24.04.2005 14:49:20
On kokonaan eri asia, että katsotaanko kaikki sen firman tuottama raha henkilön omaksi palkkatuoloksi vai mitä, käsittääkseni toiminimen kanssa kaikki toiminimen haltijan tulot on henk. kohtaista palkkatuloa. Mutta se on kokonaan toinen juttu, kyse oli siitä, riittääkö firman toimialaksi leikki ja laulu. Riittää.

Jep, tmi voi olla yksittäinen soittaja, mutta sen firman tulot katsotaan yksittäisen ihmisen palkkatuloiksi. Oy taas ei voi olla yksittäinen soittaja, koska osakeyhtiö ei käy keikoilla soittamassa, -> osakeyhtiön tulot eivät ole yksittäisen työntekijän palkkatuloja. Nämä tuppaa menemään sekaisin vielä kovin monella muusikolla.
Martso
24.04.2005 15:02:22
Sorry,muzak mutta tätä varten meillä on tulonhankkimisvähennys. Jos sä et ole vähentänyt hankkimias levyjä verotuksessa niin on aika paljon mennyt massia ohi...noh ,viis vuotta voi sorkkia jälki käteen . Onhan kuitit tallessa?

Eikös tulonhankintakuluja saa olla kuitenki maksimissaan vain joku tietty %-määrä tuloista? Eli tulee tuossaki raja vastaan. :)
Jos mun pitäis ostaa keikan takia 200 eurolla "Matti ja Teppoa" ja keikasta tulee se joku perus 180E, niin en taitas hommaan lähteä.
Music from swamps.
Neljä Ruuvia
24.04.2005 15:12:15
Eikös tulonhankintakuluja saa olla kuitenki maksimissaan vain joku tietty %-määrä tuloista? Eli tulee tuossaki raja vastaan. :)
Jos mun pitäis ostaa keikan takia 200 eurolla "Matti ja Teppoa" ja keikasta tulee se joku perus 180E, niin en taitas hommaan lähteä.
Yleensä ei oo tarvinnukkaan.Siks mä sanoinkin. Yleensähän tilaaja hoitaa matskut.Muuten ei ehkä viitti lähtee ollenkaan?
mr.muzak
24.04.2005 15:16:18
Yleensä ei oo tarvinnukkaan.Siks mä sanoinkin. Yleensähän tilaaja hoitaa matskut.Muuten ei ehkä viitti lähtee ollenkaan?

"no mulla ei kyllä oo noita kaikkii biisejä...saatsä ne netistä? tai voin mä kysellä tota xxxxx:ääkin, se osaa jo noi biisit, jos se vaikka lähtis..." Ei se oo aina niin helppoo käytännössä. Offtopiccia taas ja pahasti.
sirdickyj
24.04.2005 15:20:07
Jep, tmi voi olla yksittäinen soittaja, mutta sen firman tulot katsotaan yksittäisen ihmisen palkkatuloiksi. Oy taas ei voi olla yksittäinen soittaja, koska osakeyhtiö ei käy keikoilla soittamassa, -> osakeyhtiön tulot eivät ole yksittäisen työntekijän palkkatuloja. Nämä tuppaa menemään sekaisin vielä kovin monella muusikolla.

Tämäpä ei ollutkaan se alkuperäinen väittelyn aihe, vaan se, etä voiko FIRMA toimia pelkästään soittamalla.

Bändi voi silti olla myös OY, ja sen pääasiallisena (jopa ainoana) toimialana voi ola keikkailu ja keikkojen laskuttaminen. Joka väittää muuta, ei tiedä mistä puhuu.

Mutta toi ei enää liity tähän.
sirdickyj
24.04.2005 15:22:37
"no mulla ei kyllä oo noita kaikkii biisejä...saatsä ne netistä? tai voin mä kysellä tota xxxxx:ääkin, se osaa jo noi biisit, jos se vaikka lähtis..." Ei se oo aina niin helppoo käytännössä. Offtopiccia taas ja pahasti.

Eipä sunkaan, esim. meikäläisen kohdalla valitettavaa arkipäivää.

Tässä vaan on se pointti, jossa mun mielestä tulee oma hyvä maku peliin, tommonen toiminta ei sinänsä ole kuin hyttysen pieru Saharassa, eikä SINÄNSÄ varmasti edes haittais ketään. Mutta kun se on siitä paisunu ja paisunu niin...
Fuzzy Boner
24.04.2005 15:26:41
Mulla on yhden miehen osakeyhtiö. Hallituksessa on jäsen ja varajäsen. Freelancer-työntekijöitä mulla on noin 20/vuosi joille maksan palkkaa tehdystä työstä + hoidan sosiaalikulut (tässä tapauksessa tael-sun muut)

Homma toimii; olen palkannut ulkopuolisen tiliyhtiön hoitamaan firmani paperiasioita.

Ja tosta netistä imutteluun en sano mitään.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta
mr.muzak
24.04.2005 15:31:19
Mulla on yhden miehen osakeyhtiö. Hallituksessa on jäsen ja varajäsen. Freelancer-työntekijöitä mulla on noin 20/vuosi joille maksan palkkaa tehdystä työstä + hoidan sosiaalikulut (tässä tapauksessa tael-sun muut)

Homma toimii; olen palkannut ulkopuolisen tiliyhtiön hoitamaan firmani paperiasioita..

Jep, ero on siinä että sä oot työnantaja, sulla on työntekijöitä. Oy jossa ei ole yhtäkään työntekijää ei voi toimia tuolla tavalla. Kuka silloin tekisi sen laskutettavan työn? Ei ainakaan Osakeyhtiö itse.
Neljä Ruuvia
24.04.2005 15:33:35
Sovitaans ny niin että tää keskustelu palaa alkuperäiseen aiheeseen. Ja mä tiivistän mun kannan siihen:
Koska mä olen itse tekijänoikeusmaksuja nauttiva henkilö ,on mun kantani siihen että kaikenmoinen ilmaiseksi tapahtuva kopiointi on pyllystä.Pientä näpistelyä on maailmassa aina. Tärkeintä on kieltää näpistely lailla.Näinhän jo onki. Irtokarkitkin maksaa ,ei niitä ilmaseks siitä lodjusta saa kovin kauaa maistella.Yleisistä naulakoista varastaminen tulis ehkä sallia...
Fuzzy Boner
24.04.2005 15:33:53
Jep, ero on siinä että sä oot työnantaja, sulla on työntekijöitä. Oy jossa ei ole yhtäkään työntekijää ei voi toimia tuolla tavalla. Kuka silloin tekisi sen laskutettavan työn? Ei ainakaan Osakeyhtiö itse.

Niin. Siis OY:llä PITÄÄ olla palkanmaksua eli molemminpuolista liikennettä. Pelkkänä laskutuskanavana se ei toimi.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta
sirdickyj
24.04.2005 15:34:55

Jep, mutta silloin kun osakeyhtiö on useamman ihmisen yhteenliittymä, niin se voi maksaa palkkaa niille osakkaille, jotka ovat samalla sen firman työntekijöitä.
sirdickyj
24.04.2005 15:37:24
Sovitaans ny niin että tää keskustelu palaa alkuperäiseen aiheeseen. Ja mä tiivistän mun kannan siihen:
Koska mä olen itse tekijänoikeusmaksuja nauttiva henkilö ,on mun kantani siihen että kaikenmoinen ilmaiseksi tapahtuva kopiointi on pyllystä.Pientä näpistelyä on maailmassa aina. Tärkeintä on kieltää näpistely lailla.Näinhän jo onki. Irtokarkitkin maksaa ,ei niitä ilmaseks siitä lodjusta saa kovin kauaa maistella.Yleisistä naulakoista varastaminen tulis ehkä sallia...

Juyri näin, takaisin aiheeseen, josta ei olis tarvinnut koskaan poiketakkaan ellei Sormunen olis solvannu meikäläistä puunheinänpuhujaksi.

Onkos sulla TV-lupa? Jos siis on telkkari...
Neljä Ruuvia
24.04.2005 15:41:25 (muokattu 24.04.2005 15:41:57)
Juyri näin, takaisin aiheeseen, josta ei olis tarvinnut koskaan poiketakkaan ellei Sormunen olis solvannu meikäläistä puunheinänpuhujaksi.

Onkos sulla TV-lupa? Jos siis on telkkari...

Emmä tiedä tarvitaanko täällä mis mä asun.Tää ei oo Suomessa...Ei o kukaan kysynyt. Suomessa mun on välillä ollu lupa ja välillä ei.Välillä oli vaimolla ja välillä tyttöystävällä...Edit:Ny rupes vaivaamaan...
sirdickyj
24.04.2005 15:45:01
Emmä tiedä tarvitaanko täällä mis mä asun.Tää ei oo Suomessa...Ei o kukaan kysynyt. Suomessa mun on välillä ollu lupa ja välillä ei.Välillä oli vaimolla ja välillä tyttöystävällä...Edit:Ny rupes vaivaamaan...

Näetkös? Se "välillä" on sama kun mun waretus "välillä". Kumpikin tietää missä mennään, mutta silti toimii vastoin yleisiä normeja.
Neljä Ruuvia
24.04.2005 15:59:27
Näetkös? Se "välillä" on sama kun mun waretus "välillä". Kumpikin tietää missä mennään, mutta silti toimii vastoin yleisiä normeja.
Joo,mulle kävis helvetin hyvin semmonen ett poislukien uutiset kaikki mitä tuolta boksista tulee niin maksais erikseen.Mun mielestä tässä on kysymys siitä että jengin mielestä mulle ei KUULU mitään hilloo siitä kun mun musaa downloadataan.Kyl mun mielestä kuuluu.
sirdickyj
24.04.2005 16:02:34
Joo,mulle kävis helvetin hyvin semmonen ett poislukien uutiset kaikki mitä tuolta boksista tulee niin maksais erikseen.Mun mielestä tässä on kysymys siitä että jengin mielestä mulle ei KUULU mitään hilloo siitä kun mun musaa downloadataan.Kyl mun mielestä kuuluu.

Ilman muuta kuuluu, mutta mun mielestä se on silti siltä osin sama juttu kuin esim. TV-lupa, kyllä sille ohjelmien tuottajallekkin kuuluu se lupamaksu toimintansa ylläpitämistä varten.
sirdickyj
24.04.2005 16:10:42 (muokattu 24.04.2005 16:11:43)
Sori.. Vähän off-topiccia mutta tässä asiassa on tosiaankin liikaa ristiriitoja. On käsittämätöntä että noita laajakaistoja markkinoidaan vielä nopeaa tiedostojensiirtoa ajatellen.

Ei ollut ollenkaan offtopicia, vaan tätä mäkin oon tuolla yrittäny ajaa takaa, että just noiden nettipalvelujen sekä oheislaitteiden tuottajien kannalta olis erittäin ankeeta, jos waretus loppuisi. E kiinnostais enää 10 megan yhteydet eikä DIVx soittimet. Siksipä sitä taistelua ei edes tosissaan ala käydä ne, jotka asialle jotain voisivat.
jäykkis
24.04.2005 16:39:56
Yleisistä naulakoista varastaminen tulis ehkä sallia...

Nyt lykkää kyllä aika pahaa läppää... ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)