Aihe: Thomann
1 2 3 4 528 29 30 31 3297 98 99 100 101
Seba
07.09.2007 23:35:32 (muokattu 07.09.2007 23:38:12)

Asiasta valitin jo thomannille, saan kuulemma seuraavan tilauksen postimaksut ilmaiseksi. Kannattaako tähän tyytyä vai ottaa yhteyttä johonkin kuluttajasuojaneuvontaan?

Sinuna tyytyisin tuohon.
Jos todellakin jaksat jonkun 9 euron takia alkaa kiukuttelemaan ja vääntämään kättä niin siitä sitten vaan...

Pidemmässä juoksussa ihan hyvä korvaus jos saa 20 hyvityksen seuraavalla kerralla, olettaen että jotain joskus vielä tilaat.

Liikkeellä on myös oikeus perua kauppa kun ei sitä ole vielä maksettukaan, ja olla myymättä koko tuotetta, vedoten ihan mihin tahansa keksimäänsä meriselitykseen.
Wiitala
07.09.2007 23:43:29
Selitetänpäs vähän: Eli tilasin tuossa keskiviikkona thomannilta valveking fs-2 kanavanvaihtopedaalin hintaa sillä oli kun viimeisen klikkauksen tein 41e. Mutta samaisena iltana sen hinta nousi 50 euroon ja tilausvahvistuksessa sen hinta on 50e ja paketti minkä mukana se on postiennakolla tulossa hinta on sen 9e kalliimpi kuin viimeisen klikkauksen tehdessäni.

Sanovat tilausehdoissa, että tilauksen varmistamisen, ja tilauksen lähetyksen välillä hinta voi muuttua maahantuojista riippuen. Ja jos 9:n euron hävikin takia saat 20 euron korvaukset, niin mun mielestä ihan kohtuullinen korvaus "ilmoitetusta" muutoksesta.

Itse pistin taas alkuviikosta perkkatilauksen vetämään. Oleellisin osa oli päässyt edeltävän yön aikana loppumaan, joten soitin rumpuosastolle. Lupasivat ottaa selvää maahantuojalta, ja kun ihmeen kaupalla saivatkin tuotetta tilattua varastolleen. Keskiviikkona lähti muu tilaus tänne päin, ja maanantaina lähtee loppuosa. Puhelinpalvelu oli vielä kaikesta mahdollisesta kiireestä huolimatta ystävällistä ja perusteellista.

Thomann on hyvä lafka, jos haluaa tilata "särkymätöntä" tavaraa (rumpujen hardware yms. ei-elektroniikka), ja varsinkin jos kyseisellä merkillä ei ole maahantuontia Suomessa.

Jos tahtoo kitaranupin, joka on myynnissä korttelin päässä olevassa musakaupassa (joka vielä tuo kyseistä merkkiä maahan), niin silloin miettisin vielä toisenkin kerran ennen tilauksen vahvistamista. Kuljettaminen maasta toiseen = riskipitoinen ratkaisu, koska mm. putoamistyyppisiä vahinkoja sattuu - niin itselle kuin UPS:in kuljettajallekin. Jos haluaa varautua vaivalloiseen (?) palautusrumbaan, niin senkus tilaa 30€ halvemmalla. Jokainen tekee niinkuin lystää.

Itsellä ei siis ainakaan vielä Thomannista negatiivisia kommentteja - toisin kuin eräistä supisuomalaisista maahantuoja-soitinkaupoista.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Krice
08.09.2007 11:41:03

Kuljettaminen maasta toiseen = riskipitoinen ratkaisu

Minulle on postin kautta tulleet Thomannin lähetykset olleet pakettia myöten naarmuttomia (tilattu mm. useampi kitara ja 2 vahvistinta). Hauskasti sen kerran kun tilasin Kokkolasta (aika lähellä) kitaran niin se tuli ensinnäkin pelkässä kitaran pahvilaatikossa ja laatikko oli ottanut parikin kertaa kivasti osumaa. Kitara tosin oli ihan kunnossa.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
PolkaTulk
08.09.2007 16:35:25
En nyt rupea sen enempää itkemään, mutta kun tilaatte tästä lähin thomannilta, niin varautukaa siihen että kestää jonkun verran pitempään kun ennen. 4 vuotta oon tilannu sieltä ilman mitn ongelmia, nyt kun porukka vaihtu (työntekijät siis täysin muuttunu) ni viimesimmän tilauksen kanssa on kestäny hermojaraastavan pitkään.. Mattsilta, yhteyshenkilöltä, unohtunu jo muutamaan otteeseen entiset keskustelut ja tilauksen muutos, vaikka oon liittäny aina perään ohjeen mukaan vanhat viestit. Että tällasta.
meitu
08.09.2007 18:24:33

Suomalaisen työntekijäporukan vaihdos todellakin on aiheuttanut mullekin harmia, ei viime tilaus sujunut yhtä sulavasti kuin vanhat.
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Teijo K.
10.09.2007 12:36:05

Heh, tällaista päiväkirjaa olen nyt pitänyt viimeisimmän tilauksen kanssa.

Thomann ilmoitti etta perjantaina 27.7.2007 lahtivat postiin. Varmaan pian saapuvat jos ei posti pida Itella.

7.8. saapuivat perille, mutta olivat sitten lähettäneet 3 kitaran viritintä bassokoneitten tilalle. Hohhoijaa ja valmistuminen viivästyy. Nyt testataan sitten tämän reklamointi- ja korvaussysteemin nopeus ja joustavuus.

17.8. tuli sitten Toomannilta uudet virityskoneistot. Sama vika! Edelleen kitarakoneita, pussissa lukee vain Bass Tuner! Sisällä kuitenkin kitaran virityskone.

10. 9. Virikoneet tuli. Ovat sitten Väärän Kätiset! Alkaa tuntumaan jo henkilökohtaiselta tämä. Hoho. Pitäköön tunkkinsa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
TexW
10.09.2007 15:26:29
Käsittääkseni Suomen myynnistä vastaa tällä hetkellä vain kaksi henkilöä, kun vuosi sitten myyjiä Suomen tiimissä oli neljä. Eli ei ihme, että kiirettä pitää...

Lisäksi Suomen Posti on lopettamassa ulkomaisten postiennakkolähetysten toimittamista eli vuoden vaihteen jälkeen ei pitäisi postiennakkokaupan enää onnistua Saksasta Suomeen. Saksa on saanut poikkeusluvalla jatkaa postiennakkolähetyksiä vuoden loppuun saakka.

http://www.posti.fi/tiedotteet/2007 … 5economynpostiennakkopoistunut.html
Räbbänä
11.09.2007 12:44:58
Jo on, 4.9 Thomannilta lähti kaksi laatikollista tavaraa minulle ja parille kaverilleni. Ensimmäinen paketti saapui Suomeen jo viime viikon perjantaina ja samaista pakettia jo yritetty seurannan mukaan tänään toimittaa kotiovelle, vaikka olin kyllä kotona tuolloin. Oiskohan taas naapureille koittanut.
Toinen paketti ei taas ole vielä edes Suomessa seurannan mukaan.

Ja miten ne ovat kotiovelle koittaneet toimittaa, vaikka normaalisti lähipostiinhan sen paketin olisi pitänyt suoraan päätyä josta sen saisi itse noudettua.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
Karhuherra
11.09.2007 14:14:03
Ja miten ne ovat kotiovelle koittaneet toimittaa, vaikka normaalisti lähipostiinhan sen paketin olisi pitänyt suoraan päätyä josta sen saisi itse noudettua.

Jos paketti on liian iso postin käsiteltäväksi, niin T-kauppa lähettää sen tommosen kuljetusfirman avulla, joka tuo kotiovelle.
Sen jänis se.
Räbbänä
12.09.2007 14:37:49
Jos paketti on liian iso postin käsiteltäväksi, niin T-kauppa lähettää sen tommosen kuljetusfirman avulla, joka tuo kotiovelle.

Tänään oli jo postin seurannan mukaan toimitettu tuohon lähipostiin paketti. Eli sieltäpä se pitää noutaa kunhan toinenkin lähetys sinne saapuu.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
Jannipaali
15.09.2007 19:41:00
Paketti tuli eilen haettua postista ja kaikki tilaamani tuotteet oli mukana (ehjänä tietenkin).

Ne ilmatyynyt oli aika jänniä, joten pistin ne talteen, jos niitä jokskus tarvitsen.
"We're either gonna die, or we're gonna fly" - Jamie Hyneman
Wiitala
15.09.2007 19:43:44
Ne ilmatyynyt oli aika jänniä, joten pistin ne talteen, jos niitä jokskus tarvitsen.

Jep. Poksauttelumuovi goes America.

Asiaan liittyen: Eilen tuli lähetys saksasta. Kaikki ehjää, ja toimitusaikakin vain 8 päivää.

Ensi viikolla vielä toinen paketti. Katsotaan miten sen kanssa käy. ;)
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
ps3t
18.09.2007 10:36:54

Tässä meikäläisen thomann päiväkirjaa:

2.9 laitoin tilauksen menemään
3.9 tuli sähköposti jossa kerrottiin että tilaus on vastaanotettu ja tilausvahvistus tulee perässä.
16.9 kyselin sähköpostitse tilausvahvistuksen/tavaroiden perään.
18.9 ei vastausta....

Että näin. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia, mutta nyt taitaa olla pientä kaaosta ilmassa Saksanmaalla.
"From torment comes great creative power. Power of justice, power of thruth"
Teijo K.
18.09.2007 10:41:47

Tässä meikäläisen thomann päiväkirjaa:

2.9 laitoin tilauksen menemään
3.9 tuli sähköposti jossa kerrottiin että tilaus on vastaanotettu ja tilausvahvistus tulee perässä.
16.9 kyselin sähköpostitse tilausvahvistuksen/tavaroiden perään.
18.9 ei vastausta....

Että näin. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia, mutta nyt taitaa olla pientä kaaosta ilmassa Saksanmaalla.

Meitsi soitti sinne ja sanoin että unohdetaan nyt sitten koko juttu. En palauttele mitään, enkä tarvitse mitään korvauksia mutta sovitaan nyt yhteisesti että tää meni pieleen. Thomann 3 - Teijo 0. Mä hävisin tän pelin. Ei vaan jaksa tuota pakkaus/ postitus/ odotus -rumbaa enää.

Heh, tällaista päiväkirjaa olen nyt pitänyt viimeisimmän tilauksen kanssa.

Thomann ilmoitti etta perjantaina 27.7.2007 lahtivat postiin. Varmaan pian saapuvat jos ei posti pida Itella.

7.8. saapuivat perille, mutta olivat sitten lähettäneet 3 kitaran viritintä bassokoneitten tilalle. Hohhoijaa ja valmistuminen viivästyy. Nyt testataan sitten tämän reklamointi- ja korvaussysteemin nopeus ja joustavuus.

17.8. tuli sitten Toomannilta uudet virityskoneistot. Sama vika! Edelleen kitarakoneita, pussissa lukee vain Bass Tuner! Sisällä kuitenkin kitaran virityskone.

10. 9. Virikoneet tuli. Ovat sitten Väärän Kätiset! Alkaa tuntumaan jo henkilökohtaiselta tämä. Hoho. Pitäköön tunkkinsa.

Henkka370
18.09.2007 22:02:46
Selitetänpäs vähän: Eli tilasin tuossa keskiviikkona thomannilta valveking fs-2 kanavanvaihtopedaalin hintaa sillä oli kun viimeisen klikkauksen tein 41e. Mutta samaisena iltana sen hinta nousi 50 euroon ja tilausvahvistuksessa sen hinta on 50e ja paketti minkä mukana se on postiennakolla tulossa hinta on sen 9e kalliimpi kuin viimeisen klikkauksen tehdessäni.

Esim suomen lainsäädännössähän on kohta jossa sanotaan, että liikkeen joka myy tuotetta on PAKKO myydä se siihen hintaan mikä tuotteesa on, vaikka olisi mimmoinen virhe kyseessä.

Asiasta valitin jo thomannille, saan kuulemma seuraavan tilauksen postimaksut ilmaiseksi. Kannattaako tähän tyytyä vai ottaa yhteyttä johonkin kuluttajasuojaneuvontaan?

Kyseinen episoodi jatkui sillä että se minkä tilasin oli: http://www.thomann.de/fi/peavey_fs_2_valve_king.htm

Mutta paketissa tuli: http://www.thomann.de/fi/peavey_footswitch.htm

Eli toisinsanoen en saanut Valveking footswhichiä vaan peaveyn ton yleispätevän. Mutta tämäkin kyllä toimii valvekingillä... Mutta helvetti soikoon minä maksoin 19e liikaa...

Mitäköhän nyt pitäisi tehdä alkaa meinaa keittämään...
Hannu Karpo on äijä!
Teijo K.
18.09.2007 22:45:32

Kyseinen episoodi jatkui sillä että se minkä tilasin oli: http://www.thomann.de/fi/peavey_fs_2_valve_king.htm

Mutta paketissa tuli: http://www.thomann.de/fi/peavey_footswitch.htm

Eli toisinsanoen en saanut Valveking footswhichiä vaan peaveyn ton yleispätevän. Mutta tämäkin kyllä toimii valvekingillä... Mutta helvetti soikoon minä maksoin 19e liikaa...

Mitäköhän nyt pitäisi tehdä alkaa meinaa keittämään...

Suosittelen pitämään ton ja elämään sen kanssa. Muuten lähetät ton takas, ne lähettää sieltä sulle jotain muuta väärää roinaa, parhaassa tapauksessa semmoista millä et tee mitään, sitten sä lähetät sen takas sinne, ja ne lähettää sulle taas jotain muuta kuin tilasit jne. Hermot siinä menee. Kokeile jos maksaisivat erotuksen takaisin sun tilille.

Souldrinker
18.09.2007 23:14:19
Outoa että muilla on ollut näin paljon ongelmia thomannilta tilatessa. Olen tilannut ehkä 5-7 kertaa + monesti ollut mukana muiden tekemissä tilauksissa, eikä kertaakaan ole oikeastaan ollut mitään onglemia. Tosin kerran kun tilasin LP soittimen niin tuli joku maantai kappale joka ei toiminut. Lähetin sitten soittimen Saksaan ja thomannilta tuli uusi tilalle.

Myös takuukorjaus on sujunut moitteettomasti. Jouduin lähettämään marsun kitaravahvarin korjaukseen, kun siitä hävisi vahvarin omat efektit. Vahvistin tuli takaisin noin 3viikon päästä, joka ei mielestäni ole kovin pitkä aika kun ottaa huomioon kuljetukset molempiin suuntiin..
"Kampaa naamas niin saat illalla banaanin.."
meitu
19.09.2007 11:25:36

Tänään pitäis tulla UPS:in mies hakemaan pakettia takuuvaihtoon. Muillakin lie ollut sama tilanne joskus? Tavara pitää siis paketoida itse, mutta löytyyköhän UPS-mieheltä jotain teippiä millä saa paketin suljettua?
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Souldrinker
19.09.2007 11:36:09
Tänään pitäis tulla UPS:in mies hakemaan pakettia takuuvaihtoon. Muillakin lie ollut sama tilanne joskus? Tavara pitää siis paketoida itse, mutta löytyyköhän UPS-mieheltä jotain teippiä millä saa paketin suljettua?

Itse vetäisin paketin kiinni jeesusteipillä kun muuta ei ollut tarjolla.. Epäilen kyllä että ei niillä varmaan siinä autossa ole teippiä mukana. Vähän hirvitti sillon katsoa kun se pisti ne paketit auton kyytiin. Pakettiauton takaosa puolillaan laatikoita eikä niitä ollu sidottu millään tavalla.
"Kampaa naamas niin saat illalla banaanin.."
Teijo K.
19.09.2007 11:50:08

Outoa että muilla on ollut näin paljon ongelmia thomannilta tilatessa. Olen tilannut ehkä 5-7 kertaa + monesti ollut mukana muiden tekemissä tilauksissa, eikä kertaakaan ole oikeastaan ollut mitään onglemia. Tosin kerran kun tilasin LP soittimen niin tuli joku maantai kappale joka ei toiminut. Lähetin sitten soittimen Saksaan ja thomannilta tuli uusi tilalle.

Myös takuukorjaus on sujunut moitteettomasti. Jouduin lähettämään marsun kitaravahvarin korjaukseen, kun siitä hävisi vahvarin omat efektit. Vahvistin tuli takaisin noin 3viikon päästä, joka ei mielestäni ole kovin pitkä aika kun ottaa huomioon kuljetukset molempiin suuntiin..

Ei minullakaan ollut mitään ongelmia ennen tätä miehistönvaihdosta toomannilla. Monta pakettia tuli jouhevasti ja ihan oikein. Mutta nyt...

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)