SiwamieS 17.12.2007 03:34:33 | |
---|
I wanna see movies of my dreams |
Ziggy Bubba 17.12.2007 13:19:51 | |
---|
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Sälski 17.12.2007 21:03:58 | |
---|
Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust
http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=3175 |
pardy 17.12.2007 21:11:41 | |
---|
ei jumalauta... Tonne ei vissiin mee mun slayerit... :| *total reps* Ota plussa. |
KillingMachine 18.12.2007 13:54:40 | |
---|
Ei saa. Soittimet varaa aina pienen osan muistia johonkin omaan hässäkkään. Ai jaa... No, ei se pahitteeks ois ollu vaikka muutama biisi enemmän olis mahtunu. Kitti vastauksesta. "The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails |
rockitsb 18.12.2007 15:07:23 | |
---|
Ei saa. Soittimet varaa aina pienen osan muistia johonkin omaan hässäkkään. Oma hässäkkä tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että soittimessa on 256 000 000 tavua, joka on noin 244 Megatavua, koska nuo ei mene kymmenjärjestelmän mukaan, valmistajat vain ilmoittaa sen vähän harhaanjohtavasti 256MB. "mä olen suklaata, sä tiedät sulan kohta..." |
Volante 18.12.2007 21:03:45 | |
---|
Oma hässäkkä tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että soittimessa on 256 000 000 tavua, joka on noin 244 Megatavua, koska nuo ei mene kymmenjärjestelmän mukaan, valmistajat vain ilmoittaa sen vähän harhaanjohtavasti 256MB. Voihan sen ilmoittaa noinkin, riippunee valmistajista. On siellä kuitenkin sitä soittimen "omaa hässäkkää" yhtä lailla, toisissa tiedostojärjestelmissä enemmän, toisissa vähemmän. |
timus 23.12.2007 10:44:35 | |
---|
Milläs bittinopeudella teillä on tapana/yleensä järkevää tavaraa siirtää soittimeen noin suunnilleen eli mikä mahtaisi olla se järkevä "kompromissi". Tosin mielummin kallistun hieman enemmän äänen laatuun kuin määrään, mutta ei toisaalta liene järkevää turhan suurella teholla tavaraa siirrellä... Ja mitä mahtaa käytännössä merkitä tuo "vaihteleva bittinopeus" eli onkos sitä järkevää käyttää vai ei... Kuunneltu musa vaihtelee tuolta Jetro Tullin akustisesta kilinästä Hertzenin ja Knoplerin kautta aina NW:n mahtipontiaan... Hello Cleveland!!!! |
poppamies 23.12.2007 11:40:34 | |
---|
Milläs bittinopeudella teillä on tapana/yleensä järkevää tavaraa siirtää soittimeen noin suunnilleen eli mikä mahtaisi olla se järkevä "kompromissi"... Nykyisillä vehkeillä missä koolla ei sinänsä ole suurtakaan merkitystä olen laittanut 192kbps. Ekalla iRiverissä missä oli peräti 256M tilaa tuli käytettyä 128kbps. En jaksa uskoa että sllä olisi sen suurempaa merkitystä kun esim. kuuntelee musaa tuolla liikenteen seassa. G strings are for strippers! |
Tohtori Tonus 23.12.2007 11:52:49 (muokattu 23.12.2007 11:53:33) | |
---|
Milläs bittinopeudella teillä on tapana/yleensä järkevää tavaraa siirtää soittimeen noin suunnilleen eli mikä mahtaisi olla se järkevä "kompromissi". 192 kbps. Siinä ei minusta huomaa enää oikeastaan mitään eroa levyyn, ainakaan yleiset kuunteluolosuhteet ja kuulokkeet huomioonottaen (ihmisillä tuskin on mp3-soitinta liitettynä siihen parinkymmenen kiloeuron kotistudio-hifi-järjestelmään...) Tai no jos on erityisen pieni soitin, niin 160 kbps menee varmaan vielä ihan ok. 128-laatu alkaa olla imo jo sellaista kihinää, että ei sitä mielellään kuuntele. E: Hidas... No, kertaus jne. Katsokaa tätä häviäjää |
Iso D 23.12.2007 11:55:26 | |
---|
Nykyisillä vehkeillä missä koolla ei sinänsä ole suurtakaan merkitystä olen laittanut 192kbps. Ekalla iRiverissä missä oli peräti 256M tilaa tuli käytettyä 128kbps. En jaksa uskoa että sllä olisi sen suurempaa merkitystä kun esim. kuuntelee musaa tuolla liikenteen seassa. Juu kyllä se pullonkaula on yleensä ihan jossain muualla kuin bittinopeudessa. Varmaan jopa 96 kbps voisi olla matkakäyttöön riittävä. Nestekaasukitara kun ois |
Herba 23.12.2007 12:25:29 | |
---|
Kesäkuussa ostin tuon 4gigasen Creative Zen V Plus härpäkkeen. Muuten pelitti ihan hyvin, paitsi että jossain vaiheessa tuli näyttöön pystysuunnassa tummille alueille raitoja. Noh, eipä se, mutta sitten alko näyttö himmentyä koko ajan enemmän kunnes siitä ei sitte nähnyt mitään, pimeässä ehkä saatto biisin nimen lukea. Vein sen sitte toissapäivänä takasin anttilaan kun 12kk takuun olivat antaneet. Kehottivat päivittämään soittimen Creativen nettisivuilta ladattavalla päivityksellä, koitinpa sitä eikä auttanut suuntaan tai toiseen. Vein soittimen uudestaan takaisin ja antoivat sitte valita hyllystä minkä tahansa suunnilleen saman hintaisen vekottimen kun tuota eivät enää myyneet. Tommosen otin, aika samanlainen kuin edellinenkin: http://fi.europe.creative.com/produ … p;subcategory=214&product=16999 4G sekin. Pahoittelen krapulan huuruista sekavaa tekstiä. Miks nää laulajat kuulostaa aina siltä ku niil olis jotain ongelmia -Wahi |
Ziggy Bubba 23.12.2007 22:43:09 (muokattu 23.12.2007 22:44:10) | |
---|
Juu kyllä se pullonkaula on yleensä ihan jossain muualla kuin bittinopeudessa. Varmaan jopa 96 kbps voisi olla matkakäyttöön riittävä. Riippuu ihan tallennusmuodosta. Perus mp3:t on tuolla tasolla ainakin omaan korvaan jo aika härskin kuuloisia, eteenkin sen diskanttien huojumisen takia. Taas Applen käyttämään AAC-muotoon pakatut biisit eivät tuosta kärsi. Omassa iPodissa oli pitkään oletuksena 128kbp/s AAC, mutta en huomannut äänenlaadussa mitään vikaa vaikka vähän paremmilla luureilla kuuntelinkin. Eli riippuu paljolti siitä formaatista mikä on ok-soundia - oikeasti kuitenkin suurin merkitys kuulijan korvissa ja niiden välissä :) "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
SomethingWild 25.12.2007 10:53:45 | |
---|
Mistäs noita iPodeja kannattais tilailla netistä? Ihan suoraan apple finalndin kautta vai? Ei oleee! |
gandar 25.12.2007 12:25:53 (muokattu 25.12.2007 13:14:31) | |
---|
Kyllä. Halvimmalla yleensä saa ja ainakin itse jokin aika sitten tilatessani sai kaiverruksenkin ilmaiseksi. Ainut miinus oikeastaan maksukäytännöstä, jos ei Visaa tai vastaavaa omista niin menee hieman kikkailuksi. /edit: Ja nopeudesta sen verran, että iPod tuli ilman postikuluja kuriirin tuomana kotiovelle parissa päivässä Ceci n'est pas une signature |
Ziggy Bubba 25.12.2007 13:03:25 (muokattu 25.12.2007 13:03:34) | |
---|
Kotimaan kaupoista saa usein noita iPodeja aika samoilla hinnoilla, eli jos ei kaiverrus kiinnosta, niin nopeammin saa laitteen kun hakee kaupasta. Näin tein ite aikoinaan, Gigantissa kun oli sama hinta. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
kondensaattori 28.12.2007 21:04:13 | |
---|
Ihme hifistelyä. Ei ihminen huomaa eroa 128kbps mp3:n ja cd:n välillä. |
pardy 28.12.2007 21:38:44 (muokattu 28.12.2007 21:43:11) | |
---|
Ihme hifistelyä. Ei ihminen huomaa eroa 128kbps mp3:n ja cd:n välillä. Ei varmasti jos kuuntelee iPodin omilla kuulokkeilla keskellä vilkkainta risteystä ja vieressä hakkaa tietyömaa. Mutta noin muuten, voin vaikka lyödä vetoa ettei kummoinenkaan kultakorva tarvi olla eron huomatakseen. |
kondensaattori 28.12.2007 21:40:09 | |
---|
Ei varmasti jos kuuntelee iPodin omilla kuulokkeilla keskellä vilkkainta risteystä ja vieressä hakkaa tietyömaa. Mutta noin muuten, voin vaikka lyödä asiasta vetoa. Nojoo. Oma pääni ei kykene ymmärtämään asiaa, koska itse olen vertaillut kunnollisilla stereoilla enkä eroa kyennyt kuulemaan. |
pardy 28.12.2007 21:42:54 | |
---|
Nojoo. Oma pääni ei kykene ymmärtämään asiaa, koska itse olen vertaillut kunnollisilla stereoilla enkä eroa kyennyt kuulemaan. Riippuu ihan mitkä on kellekkin nämä "kunnolliset stereot". Jollekkin se on Philipsin 150e maksava ghettoblaster ja jollekkin erilliskomponenteista koostettu äänentoistojärjestelmä. Omasta mielestäni jälkimmäinen on tätä "kunnolliset stereot"-osastoa. |