Aihe: Kristillinen metalli
1 2 3 4 527 28 29 30 3196 97 98 99 100
miscage
18.03.2008 19:32:46
Uskomatonta (ironista, eikö?). Ensimmäinen uskontokeskustelu koskaan, joka osoittaa laantumisen merkkejä ennen lukitusta. Mihin tässä nyt päädyttiin? Jumalaa ei ole, mutta Fear"Hankkikaa apua noihin purkauksiinne!"MTC on?

Ei tässä minusta ollut tarkoitus "päätyä" mihinkään, vaan tarjota erilaisia näkemyksiä ja keskustella niistä. Ehkä jonkun maailma avartui, ehkä ei. Minä olen ainakin tyytyväinen siihen ettei tätä lukotettu, tässä on ehditty puimaan paljon asioita rakentavassa hengessä.
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
Simo78
18.03.2008 20:36:27
Ei tässä minusta ollut tarkoitus "päätyä" mihinkään, vaan tarjota erilaisia näkemyksiä ja keskustella niistä. Ehkä jonkun maailma avartui, ehkä ei. Minä olen ainakin tyytyväinen siihen ettei tätä lukotettu, tässä on ehditty puimaan paljon asioita rakentavassa hengessä.

Kyllä ihan hauska ketju. Alkuperäisestä aiheesta ei ole vähään aikaan kylläkään keskusteltu=). Tosiaan ihmeen kauan pysynyt ilman lukkoa, yleensä nämä vähänkään uskontoon liittyvät ketjut lukotetaan aikasta nopeasti...
Seljanmarja
18.03.2008 21:17:31
Hoh, onhan tuolta puolelta joitain hyviäkin bändejä, kuten Extol, Sacrificium, Drottnar, Mortification, Crimson Moonlight jne. ja jopa suomalaiset pärjäävät ulkomailla -> Sotahuuto kuulemma soittaa Cornerstone-festeillä tai jossain.
The freakiest show I know Is the show of my own
DethBanger
18.03.2008 21:27:49
Mitä tohon nyt voi sanoa. :D Ei ihan noin hepposet manipulointiyritykset mee läpi. Yritäs nyt vähän lujemmin.

"Näytä taitosi nuo..."

Ei toi sun siteeraama teksti ollu manipulaatiota. Sun kokemukset ja havainnot on nimenomaan _sun_ kokemuksia ja havaintoja, eikä yleispäteviä sellasia.
Hi-hat heilumaan
jannu
18.03.2008 21:27:51 (muokattu 18.03.2008 21:31:28)
Mä katoinkin jo, että se avatarin jamppa näytti jotenkin tutulta...

Juankoski sentään, tästä ei nimittäin viihde parane!
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
Lennu
18.03.2008 21:35:38

Joo, mä haen sipsejä ja pistän Dream Theaterin soimaan.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
MrQ
18.03.2008 21:38:50
Ei toi sun siteeraama teksti ollu manipulaatiota. Sun kokemukset ja havainnot on nimenomaan _sun_ kokemuksia ja havaintoja, eikä yleispäteviä sellasia.

ei. koska kristinuskon mukaan kyseessä on todellisia historiallisesti akkuraatteja ja tarkkaan todistettua dokumentaatiota se on silloin yleispätevää ja sinä olet väärässä.

Mitä näin yksinkertaisessa asiassa on ihmettelemistä?
DethBanger
18.03.2008 22:10:29
En mieti asioita kristinuskon suodattamana
Hi-hat heilumaan
wilzhu
18.03.2008 22:43:33
Itse en ymmärrä miten aatteesta voi tehdä musiikillisen genren. Ainoa ero muuhun metalliin useimmassa täällä kuulemassani on se, että laulutyyli on ärsyttävä ja muutenkin vähän huonoa. Ja sekin tekee kristillisestä "white metallista" epämääräisemmän käsitteen, sillä ei kaikki ole sellaista kuin edellä mainitsin.

Vähän kuin Ruotsin kansanpuoluelainen lblackmetal. Mitenköhän sekin poikkaisi musiikillisesti normi blackmetallista?
Elämä off.
tcitc
18.03.2008 22:59:29
Itse en ymmärrä miten aatteesta voi tehdä musiikillisen genren. Ainoa ero muuhun metalliin useimmassa täällä kuulemassani on se, että laulutyyli on ärsyttävä ja muutenkin vähän huonoa. Ja sekin tekee kristillisestä "white metallista" epämääräisemmän käsitteen, sillä ei kaikki ole sellaista kuin edellä mainitsin.

Kristillinen metalli ei ole musiikillinen genre. Metalli on. Se kristillisyys ei tee siitä eri genreä vaan sitä vaan on myös kristillisenä. Ei kristillinen musiikkikaan ole genre. Se on vain musiikkia jossa on yleensä kristillinen sanoma.

Tarkoitatko ihan oikeasti sitä että laulutyyli olisi kristityssä metallissa huonoa? :D

Muah.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
mokkasiini
18.03.2008 23:42:36
Meikäläinen on muuten vähän eri mieltä tosta, että toisille ei saa promoo omaa uskoaan.

Kristittyjen kohalla se on tietty aika selkeetä, jos joku on esmes kuullu joskus semmosesta ko Lähetyskäsky.

Mut noin niinku muutenki. Jos mä löydän jonku hyvän bändin, niin totta hitossa mä kuunnellutan sitä mun kavereille, että nekin pääsis samasta riemusta osalliseks. Mutta jos ne kerran sanoo, että ei nappaa, niin sitten mä kyllä jätän ne rauhaan.
Vähän sama niinko uskon tai vaikka ideologioiden kanssa.
Täällähän on nyt promottu jo tota eroakirkosta-sivustoa (josta muuten saa kuulla joka tuutista) ja ainaski kaikennäköst avustustoimintaa. Eli se on ihmisille ihan luonnollista ja hyväksyttävää mainostaa asiaa jonka tuntee läheiseks. Eikös se olis todella itsekästä jos tietäis jostain paremmasta mut ei kertois siitä kellekkää?

Mut tietenki metodit pitää valita vähän paremmin ko esmes Jehovat. RATM on musiikillisel saralla aikahyvä esimerkki suoranaisesta tuputtamisesta. Ei se silti hirveen montaa häiritte.

Itse nautin todella paljon ateististen ystävieni kanssa harjoittamasta uskonnollisesta keskustelusta, koska saan myös kuulla eroavia näkökantoja ja se jos mikä avaa silmät. Tätä keskusteluakin on ihan mukava lueskella, tosin eipä tästä paljon irti saa, kun aina on tullut se 10 uutta sivua tekstiä kun kirjautuu sisään.
Susiääni
19.03.2008 00:29:56
Uskonnon mainostaminen ei ole hyväksyttävää siksi että kyseessä on liike joka viljelee selvästi väärää tietoa luonnosta ja sen alkuperästä. Lisäksi herkkäuskoisten ja henkisesti tasapainottomien harhaanjohtaminen ja siitä vielä hulppean hinnan periminen ei ole millään tavalla asia joka kuuluu sivistysvaltioon.

Eroakirkosta sivuston tuputtaminen on tietenkin hyväksyttävää ja jopa toivottavaa jotta saadaan ev. lut. kirkon valta-asemaa Suomessa vähennettyä. Vaihtoehtoisesti tietysti voidaan ajatella olisiko kommunismin tuputtaminen suotavaa. Mielestäni ei, mutta eroa kommunismista sivuston tuputtaminen olisi hyvä juttu koska se edesauttaisi tämän kuvitelmiin ja fantasioihin perustuvan ideologian kuihtumista.
WHAT THE HELL IS SO FUNNY ABOUT MY BANJO? Shouted he, and played some noodlin' around the Yankee Doodle
Nuages
19.03.2008 00:32:08
Uskonnon mainostaminen ei ole hyväksyttävää siksi että kyseessä on liike joka viljelee selvästi väärää tietoa luonnosta ja sen alkuperästä. Lisäksi herkkäuskoisten ja henkisesti tasapainottomien harhaanjohtaminen ja siitä vielä hulppean hinnan periminen ei ole millään tavalla asia joka kuuluu sivistysvaltioon.

Harvinaisen selkeästi ja tyhjentävästi sanottu. Plussan lopsautin.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Lennu
19.03.2008 00:36:18

Harvinaisen selkeästi ja tyhjentävästi sanottu. Plussan lopsautin.

Sama homma, vaikka ihmisten tyhmäksi leimaaminen vähän tökkäsikin. Mutta itsehän tiedän, että provokatiivisesti asian ilmaisemalla asiat saa yleensä perille. Voiskohan antaa kaks plussaa?
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
kivi
19.03.2008 00:42:20

Näinhän se on.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
jannu
19.03.2008 00:57:11
Mites, onkos kristillinen miekkahevi sit niinku White Power Metallia?
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
Juhani
19.03.2008 01:29:28

En nyt ole lukenut tätä ketjua kokonaan, mutta tässäkin toteamuksessa on mustavalkoisuuden vaara. Ns. herkkäuskoiset ja henkisesti tasapainottomat (joita me kaikki mielestäni jossain määrin olemme.. ainakin lapsuudessa olleet) voivat myös saada erilaisten uskontojen ideologisista asenteista viisautta ja voimaa. Toinen asia on sairaat itsesiittoiset pahaa tekevät kultit yms.

Elämä on raadollista ja outoa. Tuskin kukaan meistä täällä tietää konkreettisesti, mitä on oma kuolema. Uskonnothan antavat toivoa monelle. Siksi on loukkaavaa hakata hakattua, joka etsii toivoa uskostaan. Itsensä sisällä. Rauhaa.
tcitc
19.03.2008 01:46:04

Kaukana totuudesta.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
Seba
19.03.2008 01:50:15 (muokattu 19.03.2008 01:55:39)

Älkää nyt viitsikö isot ihmiset kinastella mielipiteistä satuolentoihin. Ei se johda kuitenkaan mihinkään.

Ei kyllä ihan heti mene läpi että jumala loi taivaan ja maan sekä viskasi sekaan aatamin, ja kylkiluista teki sitten vielä tälle emännän, jotka teki kakaroita, jotka rutsasivat sitten sen verran että nyt on sitten eri rotuisia ihmisiä pitkin palloa satoja miljoonia..

Apinoitako siinä välissä köyrittiin kun osa on mustaa kuin ...

Ei ihan evoluutioteoriaa mielestäni satu syrjäytä kuitenkaan..

Pahoittelut viestistä jos se jotain loukkaa, mutta kai sitä omankin mielipiteen saa tuoda julki vaikka se niin perusteltu olekkaan kuin asianosaisilla keskustelijoilla.
Juhani
19.03.2008 01:53:47

Kaukana totuudesta.

Joo, tämä väittely ei johda mihinkään.

Jos tuon lauseen kääntää toisin päin, niin se on:

"Uskonnon mainostaminen on hyväksyttävää koska kyseessä on liike joka viljelee selvästi oikeaa tietoa luonnosta ja sen alkuperästä. Lisäksi herkkäuskoisten ja henkisesti tasapainottomien harhaanjohtaminen ja siitä vielä hulppean hinnan periminen monella tavalla asia on joka kuuluu sivistysvaltioon."

Ja tässä keskustelussa olen itse puolueeton. Selkeästi kaikki johdattalee eri omiin näkökulmiinsa, eikä se johda mihinkään.

Kaikki elää siinä mihin tahollaan "uskovat", oli pohjana sitten käsite tiede, uskonto, mikä vain.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)