Pedroz 07.12.2007 06:48:36 | |
---|
Olen tässä mietiskellyt Ipodin ja Creative Zen Vision M 30gb:n välillä, ja olin hyvin vakaasti kallistumassa Creativen puoleen siihen asti, kun kaveri kyseistä laitetta kokeiltuaan paljasti, että soitin pitää pienen tauon aina biisien välissä. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Saako tuon valitettavan ominaisuuden käännettyä pois? Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Nuuskamuikkunen 07.12.2007 10:07:02 (muokattu 07.12.2007 10:13:17) | |
---|
Olen tässä mietiskellyt Ipodin ja Creative Zen Vision M 30gb:n välillä, ja olin hyvin vakaasti kallistumassa Creativen puoleen siihen asti, kun kaveri kyseistä laitetta kokeiltuaan paljasti, että soitin pitää pienen tauon aina biisien välissä. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Saako tuon valitettavan ominaisuuden käännettyä pois? Tietäekseni LAME koodattu MP3 formaatti voi olla tauotonta, jos soitin tukee LAME mp3 "tagejä". Tagit ovat metadataa audio tiedostossa. Luulisin, että soitin lukee tageistä milloin biisi on loppumassa ja alkaa bufferoida seuraavaa biisiä. En tiedä ihan tarkkaan miten se toimii. "ACC koodattu MP4 formaatti voi olla tauotonta kun sitä soittaa iTunesilla tai uusimmalla foobar2000 soittimella", sanoo Hydrogenaudion Wiki. On täysin formaatista JA soittimesta kiinni se, onko toisto tauotonta. EDIT: typoja |
mungiisi 07.12.2007 14:51:49 (muokattu 07.12.2007 14:52:16) | |
---|
Tietäekseni LAME koodattu MP3 formaatti voi olla tauotonta, jos soitin tukee LAME mp3 "tagejä". Tagit ovat metadataa audio tiedostossa. Luulisin, että soitin lukee tageistä milloin biisi on loppumassa ja alkaa bufferoida seuraavaa biisiä. En tiedä ihan tarkkaan miten se toimii. "ACC koodattu MP4 formaatti voi olla tauotonta kun sitä soittaa iTunesilla tai uusimmalla foobar2000 soittimella", sanoo Hydrogenaudion Wiki. On täysin formaatista JA soittimesta kiinni se, onko toisto tauotonta. EDIT: typoja Eikös uusimmat iPodit ole tauottomia? Näin ainakin sanoo wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ipod Destroy Erase Improve |
doppelgänger 07.12.2007 14:58:47 | |
---|
Onko kellään aavistusta missä vika kun mp3 menee itsestään pois päältä (ilmeisesti silloin kun se vähän heiluu) ja aina kun pistää mp3:n päälle alkaa aina sama kappale eikä jatku siitä mihin viimeksi lopetti. Paristoissa ei pitäisi olla vikaa. |
Nuuskamuikkunen 07.12.2007 15:15:46 | |
---|
|
gandar 07.12.2007 17:11:54 | |
---|
Itselläni on edellisen sukupolven iPod ja ainakin siinä kaikki olen saanut tauottomaksi juurikin LAMEn kanssa, eli todennäköisesti uudetkin ovat. Ceci n'est pas une signature |
Izer 07.12.2007 23:27:55 | |
---|
Ei liity suoranaisesti ongelman ratkaisuun, mutta itse en oikein ymmärrä tätä "tauotonta" toistoa, en ole ikinä huomannut millään soittimella mitään erityistä taukoa biisien välissä. Onko se jotenkin paha jos siinä on pari sekuntia taukoa? Ridin' with the wind! |
Pedroz 07.12.2007 23:30:22 (muokattu 07.12.2007 23:32:36) | |
---|
Ei liity suoranaisesti ongelman ratkaisuun, mutta itse en oikein ymmärrä tätä "tauotonta" toistoa, en ole ikinä huomannut millään soittimella mitään erityistä taukoa biisien välissä. Onko se jotenkin paha jos siinä on pari sekuntia taukoa? Anteeksiantamattoman paha, jos biisi jatkuu suoraan edellisestä, tai yksi biisi on jaettu monelle raidalle, kuten vaikka monet Uzvan biisit ja Mars Voltan Cassandra Gemini. edit: Ja tietysti livelevyt, kyllähän kaikenlaiset pätkäisyt aina rikkovat tunnelmaa. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
mungiisi 08.12.2007 11:53:47 | |
---|
Destroy Erase Improve |
Pedroz 08.12.2007 12:54:51 | |
---|
Asioita syvällisesti pohdittuani olen kallistumassa Ipod Classic 80gb:n puoleen, onko tästä kokemuksia? Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
mungiisi 08.12.2007 15:31:20 | |
---|
Asioita syvällisesti pohdittuani olen kallistumassa Ipod Classic 80gb:n puoleen, onko tästä kokemuksia? Kaverillani tuo on ollut nyt kuukauden pari. Hyvä vehje on, olen itsekin hiplaillut eikä kaveri ole oikein valitellut että mitään vikojakaan olisi ollut. Ainut miinuspuoli taitaa olla hinta ja joillekkin mahd. koko. Destroy Erase Improve |
Lag 08.12.2007 15:49:20 | |
---|
Mä oon puoleen vuoteen tainnu vaihtaa pari kertaa uuden johdon noihin, sparkplugeihin, pitäs vaa käydä hommas jotain vitun hyvää kuulokejohtoa noihin, joka olis kuitenkin ohutta. nyt kun olen järestään vaihdellut jostain femman maxelin napeista piuhat sparkplugeihin niin tietäähän sen jo vaihtaessa että tää piuha tuskin kauaa pysyy kunnossa. muuten diggailen Kosssin bassovoittoisesta soinnista, ja etenkin hyvästä tatsissa päässä, esim. maastopyöräillessä meno yltyy joskus melko rämistykseksi, joten tärkeää on että musat pysyy päässä Ite ostin juurikin kyseiset nappikuulokkeet pari kuukautta takaperin ja alle kuukaudessa meni johto poikki. Kävin kyselemässä takuuasioista liikkeeltä jolta kuulokkeet ostin, että miten pitäs menetellä mutta hyö ei osannu sanoa muuta ku että "kato Kossin nettisivuilta, siellä pitäs olla joku rekisteröityminen." Emmie sieltä mitään selvää saanu, onko joku lähettäny noita kuulokkeita ihan jenkkilään asti saadakseen uudet? Ihan jees kuulokkeet kyllä muuten... Vaikkei ne nyt niin hyvät ollu kun mitä kaikelta hehkutukselta odotin. Ehkä turhan bassovoittoiset. Entiiä. Pöh. |
Ziggy Bubba 08.12.2007 18:04:42 (muokattu 08.12.2007 18:05:21) | |
---|
Ite ostin juurikin kyseiset nappikuulokkeet pari kuukautta takaperin ja alle kuukaudessa meni johto poikki. Kävin kyselemässä takuuasioista liikkeeltä jolta kuulokkeet ostin, että miten pitäs menetellä mutta hyö ei osannu sanoa muuta ku että "kato Kossin nettisivuilta, siellä pitäs olla joku rekisteröityminen." Luulisi tuolla jälleenmyyjälläkin olevan jokin vastuu tuotteen kestävyydestä... Aika näpsäkästi he sen näköjään väistivät. E: Nyrkkiä pöytään ja rahat takas tai uudet napit tilalle :) "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
slerbis 08.12.2007 19:44:45 | |
---|
Luulisi tuolla jälleenmyyjälläkin olevan jokin vastuu tuotteen kestävyydestä... Aika näpsäkästi he sen näköjään väistivät. E: Nyrkkiä pöytään ja rahat takas tai uudet napit tilalle :) Juurikin itseasiassa näin. Kunhan nyt muistaa olla asiallinen :) Kuluttajalla on oikeus vaatia jälleenmyyjää korjaamaan virheen ja jälleenmyyjä ei voi jättäytyä vastuusta vaikka kyseessä olisi valmistusvika. Menet takaisin ja ilmotat asian kohteliaasti. Mikäli vielä ämpyillään lisää, niin väläytät hiukan kuluttajasuojalakia ja kuluttaja-asiamiehen nimeä, niin johan pitäis lähtee rullaamaan. Ja vielä muistutus siitä asiallisuudesta. Se on kaiken A ja O. A tergo in bona nates |
Lag 15.12.2007 22:11:41 (muokattu 15.12.2007 22:12:39) | |
---|
Selvä. Pitänee käydä ens viikolla piipahtamassa. Toivottavasti en jo heittäny sitä kuittia mäkeen kaiken toivon mentyä... :P Jos eivät enskään viikolla anna uutta vehjestä niin meen sitten sitä seuraavalla viikolla pesäpallomailan kanssa kysymään. No ei vaiskaan. :) Pöh. |
poppamies 16.12.2007 01:07:00 | |
---|
G strings are for strippers! |
KillingMachine 16.12.2007 10:30:48 | |
---|
Mulla on tämmöinen Philipsin 256 Mb:n MP3- soitin, mutta jostain syystä kone kertoo sen kooksi 220 Mb eikä siihen saa siis sitä enempää tallennettua musaa. Tietääkö kukaan saako tämän lopunkin tilan jotenkin käytettäviin? "The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails |
ANtTIKRISTUS 16.12.2007 12:11:54 | |
---|
Mulla on tämmöinen Philipsin 256 Mb:n MP3- soitin, mutta jostain syystä kone kertoo sen kooksi 220 Mb eikä siihen saa siis sitä enempää tallennettua musaa. Tietääkö kukaan saako tämän lopunkin tilan jotenkin käytettäviin? Ei saa. Soittimet varaa aina pienen osan muistia johonkin omaan hässäkkään. Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
Budy 16.12.2007 19:21:36 | |
---|
M.A.C.H.O #26 Mukkelis Makkelis |
Tohtori Tonus 17.12.2007 01:25:03 (muokattu 17.12.2007 01:26:16) | |
---|
Pistähän tänne sit käyttökokemuksia!! :) Ihan hyvä muuten, paitsi että käyttöliittymä on hankala ja kankea, biisien siirto soittimeen kestää kauan kuin nälkävuosi ja akunkesto on naurettavan olematon. Ja välillä se pukkaili jotain "disc erroria" silloin kuin sitä huvitti, ja siihen auttoi ainoastaan se, että tyhjensi muistin ja laittoi uudet biisit tilalle. Eipä tuon kanssa kauaa viitsinyt taistella. Joululahjaksi onkin sitten tulossa Creativen yksinkertainen, pieni ja näppärä palikkasoitin mallia MuVo. 2 gigaa muistia, ei mitään turhaa ja toistoaika jopa 18h yhdellä AAA-akulla/paristolla. Vanhalla 1-gigaisella pärjäsin yhdellä patterilla aina n. viikon kerrallaan, riippuu tietty kuinka paljon kuuntelee musiikkia ja kuinka kovalla. Itse kuuntelin aika lailla poikkeuksetta 2-3h päivässä (työmatkat + välillä jotain random-kuuntelua). Katsokaa tätä häviäjää |