Aihe: Bändejä, joita vain sinä tunnut kuuntelevan ?
1 2 3 4 526 27 28 29 3077 78 79 80 81
kid ego
21.07.2006 14:05:42
Mitään supertuntemattomuuksia nämä eivät ole, mutta kenenkään muun levyhyllyssä en ole silti nähnyt esim. Freak Kitcheniä, Mattias IA Eklundhia, Bumblefootia... Ja sitten noita kasarikitaristien sooloja kuten Richie Kotzen, Blues Saraceno...

No mun kaveripiirissä Soundgardenkin aiheuttaa reaktion "ai mikä?".
"Minä tiedän missä olen, ja minne olen menossa. Ei tämä laiva merillä ole, enkä minä ole merimies" - erään deekun aatteita 14.7.2006.
Dunga
21.07.2006 14:11:28
Quicksilver messenger service?
Paskallakin on tekijänsä.
Jani The Rock
21.07.2006 14:17:22

Quicksilver messenger service?

On tullu kuunneltua... Tosin ei enää nykyään.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
jussiohman
21.07.2006 14:50:12
Freak Kitcheniä

Kaveri kuuntelee tuota, joten itsekin olen vähän joutunut tutustumaan. Hyvää shittiä, kitaristi on ns. hullu.
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
Numbie
21.07.2006 18:47:29

Elliott Smithiä ei taida kukaan tuttuni kuunnella.
kyseinen
21.07.2006 19:08:08
- Squeeze?

Play, Ridiculuos ja Greatest Hits löytyy hyllystä.

En koko ketjua mitenkään jaksanut lukea läpi, olikohan tämmöisiä mun ikisuosikkeja mainittu:

Crowded House (ja Split Enz, Neil Finn ja Tim Finn)
Toad the Wet Sprocket (Glen Phillipsiä ainakin yksi ihminen mun lisäksi täällä kuuntelee)

Näistä ei koskaan mitään keneltäkään kuule. Australian/Amerikan hapatusta.
Ei se kesällä haittaa
kyseinen
21.07.2006 19:09:46
Architehture in Helsinki.

Olis hauskaa tykätä tästä, mutta ei pysty. Huonoa musiikkia.
Ei se kesällä haittaa
dictatorsh*t
21.07.2006 19:17:06
Olis hauskaa tykätä tästä, mutta ei pysty. Huonoa musiikkia.

Vähän niinkun sama.
2541
21.07.2006 23:19:47

Crowded House (ja Split Enz, Neil Finn ja Tim Finn)

Kyllähän noita. Split Enzin hommaaminen on jäänyt ikävästi vain yhteen levyyn ("True Colours"); oisko kellään suositusta, mitkä painokset kannattaisi ostaa, eli onko esim. Uuden Seelannin yhtiöt julkaisseet joitain uusia remastereita tms.?

Split Enzin alkuaikoijen osasto on myös ihan mielenkiiintoista, aika progea välillä. "Mental Notes" on tullut kuultua.
DirtyFingers
21.07.2006 23:24:19
Cornerstone. Dougie White + svedut vai tanskalaiset.
Singing alone
Jerry_Jones
21.07.2006 23:44:17

Ducks Deluxe

Komppaan. Suotta rock-historian ignoroimaa perusjyystöä. Toimii. Bändissä aika koviä jätkiä: Sean Tyla, Martin Belmont ja Nick Garvey.

Joku 95% vinyylilevyhyllystäni on sellaista, ettei sytytä lamppua monellakaan; ainakaan nykyään. Peruskamaa, johon vähän väliä palaan, mutta jota moni ei edes (oikeasti) tunne (no tällä foorumilla onneksi sentään jokunen) , ovat esim.
- The Blues Band
- Brinsley Swarz
- Brownsville Station
- Canned Heat
- The Fabulous Thunderbirds
- Chris Farlowe
- The Flamin’ Groovies
- Dr. Feelgood
- Steve Gibbon’s Band
- Georgia Satellites
- The Inmates
- Mickey Jupp
- Nick Lowe
- Love Sculpture / Dave Edmunds
- Mott The Hoople /Ian Hunter
- Nine Below Zero
- Graham Parker
- The Pirates

Perustaltaan on musiikkimakuni ja -mieltymykseni näemmä perin simppelillä ja tukevalla, mutta tuntemattomalla (?) pohjalla. Musiikillinen junttieksentrikko / eksentrikkojuntti?
Se viimeksi nauraa - joka tajuaa hitaimmin
2541
22.07.2006 00:16:19

Perustaltaan on musiikkimakuni ja -mieltymykseni näemmä perin simppelillä ja tukevalla, mutta tuntemattomalla (?) pohjalla. Musiikillinen junttieksentrikko / eksentrikkojuntti?

Eikun pubrokkari.;) Eikös noista aika moni sinne kategoriaan 70-luvulla laitettu.

Nick Lowe kolahtaa listastasi meikäläiseen kovastikin.
Numbie
22.07.2006 00:20:30 (muokattu 22.07.2006 00:20:47)

- The Flamin’ Groovies

Helvetin tiukka bändi kyl. Headin' For Texas Borderia koitettiin jyystää treeneissäkin joskus.
sumuhenkilö
22.07.2006 18:45:36

70-luvun saksalaiset syntsasankarit. Eli kun tulee esim. Klaus Schulze tai Tangerine Dream mainittua musakeskustelussa, tuntuu siltä, että vain itse niitä kuuntelisin. Toisinaan sitä tulee kyllä liikuttua aiheeseen perehtyneessäkin porukassa. Tämä jälkimmäinen porukka vaan tuntuu olevan huomattavan paljon harvempi... Ajoittain siis tulee tämä otsikossa mainittu tunnetila em. artistien kohdalla. Muusikoiden.netissä ym. foorumeilla toki tuntijoita piisaa joka lähtöön.
Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman...
salmivaara
22.07.2006 21:05:48

Elliott Smithiä ei taida kukaan tuttuni kuunnella.

Tällä hepulla on joitain ihan kivoja biisejä.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
jarkkkk
22.07.2006 21:22:07
machinae supremacy
satura lanx
|42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla
arzi89
22.07.2006 23:08:12

Usko tai älä, joku voi olla pitämättä Pink Floydista.

Niin voi, ja kuulun myös heidän joukkoonsa.

Ja asiaan. En ole kyllä kovin paljon törmännyt täällä keskusteluun sellaisista bändeistä, kuin Kolmas Nainen tai CCR.
Tosimies soittaa Stratolla!
Pico
23.07.2006 07:03:42 (muokattu 23.07.2006 07:04:11)
Muna Vuoren Munkit, Freedom Call, Goat ja Machinae Supremacy
Mies meni kauppaan, lapio.
PomppoK
23.07.2006 09:15:59 (muokattu 23.07.2006 09:41:24)

Kuunteleekos kukaan Peccatumia? Kaks vikaa levyy kolisee kovaa...

Khyl. Harmillisesti meni projektin taival katkeamaan kesken, viimeisin EP oli oikein maukasta ja siinä mielessä parempaa kuunneltavaakin kuin Lost In Reverie, kun kokeellisuus on hieman vähäisempää, vai pitäisikö sanoa jalostuneempaa :)

Entäpä Star of Ash, eli Ihsahnin paremman puolen projekti? Haluaisin kuulla lisääkin, mutta levy on yhä hankkimatta, jos sitä nyt ylipäätään jostain saa enää. Liekö tuokaan enää aikeissa aktivoitua, mutta tod.näk. Ihriel kuitenkin jatkaa musiikin parissa yhä. Toivotaan näin.

Hmm, Vuk? Edellisestä (ja ainoasta) tuotoksesta on "jo" kolme vuotta, lisä kelpaisi milloin vain, etenkin kun nähtyjen live-esitysten perusteella on lupa odottaa vielä parempaa äänitettä.

Ja vielä loppuun: jos joku tunnistaa Äärivaurion ja jopa omistaa Vaurio EP:n tai mahdollisesti muita äärimmäisen harvinaisia demotuksia, niin... onneksi olkoon :) Sain aikoinaan itsekin kunnian renkuttaa kitaroita em. EP:lle ja yhteen lopulta julkaisemattomaan biisiinkin, enkä onneksi onnistunut pilaamaan aivan kaikkea. Viimeisien tietojen pohjalta lisää ei ole kuitenkaan enää luvassa, mutta jatkanen fanittamista ja comebackin toivomista hamaan tulevaisuuteen, ja yritän parhaani mukaan olla enää sotkeutumatta säveltaiteeseensa omalta osaltani.
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death."
ossip
23.07.2006 18:31:26
Näitä on hyvin hyvin vähän, jos yhtään. Ainoa ehkä vähän harvinaisempi on Overkill. Metal Churchikaan ei taida olla niitä kaikkein tunnetuimpia nimiä.
Life sucks and then you fuckin' die
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)