Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 526 27 28 29 3048 49 50 51 52
masterhat
15.10.2007 00:37:58 (muokattu 15.10.2007 00:39:09)
Mulla on kans semmoset Kossit Spark Plugit. Nyt on kahet semmoset menny paskaksi 4kk:n sisään. Semmosia en enää osta. Ihme tihrustamista että saa kunnolla kuulumaan.

Mä oon puoleen vuoteen tainnu vaihtaa pari kertaa uuden johdon noihin, sparkplugeihin, pitäs vaa käydä hommas jotain vitun hyvää kuulokejohtoa noihin, joka olis kuitenkin ohutta.

nyt kun olen järestään vaihdellut jostain femman maxelin napeista piuhat sparkplugeihin niin tietäähän sen jo vaihtaessa että tää piuha tuskin kauaa pysyy kunnossa. muuten diggailen Kosssin bassovoittoisesta soinnista, ja etenkin hyvästä tatsissa päässä, esim. maastopyöräillessä meno yltyy joskus melko rämistykseksi, joten tärkeää on että musat pysyy päässä
Snails against humanity
Stain
15.10.2007 15:23:15
Kertokaas hinta/laatu-suhteeltaan hyvä mp3 -soitin? Vanha kannettava cd-soittimeni sanoi itsensä irti tässä joku aika sitten ja nyt ajattelin hommata vähän kätevämmän soittimen.

Tarkoitus siis olisi että soitin toimisi myös pitempään kuin vuoden. Siskon soitin merkkiä Philips toimi juuri ja juuri vuoden. iPodit ovat varmaankin kestäviä, mutta sellaisiin ei mulla ole varaa. 1G muistia olisi jo riittävästi.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
ANtTIKRISTUS
15.10.2007 15:35:29
Kertokaas hinta/laatu-suhteeltaan hyvä mp3 -soitin? Vanha kannettava cd-soittimeni sanoi itsensä irti tässä joku aika sitten ja nyt ajattelin hommata vähän kätevämmän soittimen.

Tarkoitus siis olisi että soitin toimisi myös pitempään kuin vuoden. Siskon soitin merkkiä Philips toimi juuri ja juuri vuoden. iPodit ovat varmaankin kestäviä, mutta sellaisiin ei mulla ole varaa. 1G muistia olisi jo riittävästi.

Seuraa kaiken maailman Kärkkäisten ja Giganttien tarjouksia, noita gigasia saa nykyään niin halvalla. 50-60€ on maksimi mitä kannattaa maksaa, merkeistä sen verran että mm. Creativejä ja Sandiskejä jne varmaan löytyy. Mutta koita kuitenkin välttää kaikista halvimpia ja omituisia merkkejä. Mut kattele vähän tarjouksia, ei luulis montaa päivää menevän että tärppää, nuo gigaset on niin peruskauraa.
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Ziggy Bubba
15.10.2007 17:01:13 (muokattu 15.10.2007 17:03:01)

Nyt alkaa jo kaksigigaisia saamaan reilusti alle satasella, just taisi olla joku Creativekin tuommosessa tarjouksessa. Ei lopu se muisti ihan yhtä äkkiä kuin gigaisissa..

En tiedä toimiiko linkki, mutta tossahan noita:
http://www.cdon.com/main.phtml?navr … 5&nav=13614&nav_genre=13614
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
Tohtori Tonus
15.10.2007 17:10:57 (muokattu 15.10.2007 17:50:07)
Nyt alkaa jo kaksigigaisia saamaan reilusti alle satasella, just taisi olla joku Creativekin tuommosessa tarjouksessa. Ei lopu se muisti ihan yhtä äkkiä kuin gigaisissa..

Joo, jotain Creativen 2-gigaista peruspalikkasoitinta (MuVo tai joku) sai muistaakseni Citymarketista poonuskortilla kuudellakympillä. En sitten tiedä onko tarjous enää voimassa, ja oliko se vain tietyissä paikoissa vai mitä :D

Onnistuin oman soittimeni hävittämään kesäkuussa, enkä ole uutta saanut aikaiseksi sitten millään. Laiska paska. Pitäisi juuri tuommoinen edellämainitun kaltainen vehjes käydä jostain poistamassa - niissä kun ei ole mitään turhuuksia ja iTuneseja, ja hintakin on kohdallaan.
"Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" - 1. Kor. 11:14
poppamies
15.10.2007 17:45:44 (muokattu 15.10.2007 18:43:39)

Seuraa kaiken maailman Kärkkäisten ja Giganttien tarjouksia, noita gigasia saa nykyään niin halvalla. 50-60€ on maksimi mitä kannattaa maksaa, merkeistä sen verran että mm. Creativejä ja Sandiskejä jne varmaan löytyy...

Kun kävi niin että kastoin Nokian puhelimen vahingossa veteen hain SanDiskin 2G soittimen Clas Ohlsonista. Maksoi 29€. Hyvä soundi. DA muuntimissa on eroja.
G strings are for strippers!
Sälski
15.10.2007 18:04:24

Vuos sitten Creativen 1G muvo soitin oli 69e, nyt on ihan pakko hankkia uus ei toi 1Giga mihinkään riitä ellei pakkaa, pakkaamallakin saa sinne sen 200-350kplet ei sekään riitä. Sitä paitsi toi pattereiden kesto on naurettavan lyhyt, i pod nanossa kestäis 24h ja sen saa ladata.. eks noissa isommissa oo toiminta aika jtn 8h?
Detonator 666 - At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=3175
Ziggy Bubba
16.10.2007 01:29:23 (muokattu 16.10.2007 01:29:38)

Tuommosta kätevää Creativea (näyttö ja FM-radio esim. plussaa) saa näköjään alle 70 eurolla... Aika edulliselta tuntuu kun ottaa huomioon ominaisuudet, merkin ym.:
http://fi.europe.creative.com/produ … p;subcategory=214&product=16696
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
doppelgänger
21.10.2007 20:21:08
Tietäiskö kukaan sopivia kuulokkeita joka päiväiseen käyttöön (mukana koulussa yms..) jotka kestäis vähän karumpaakin käsittelyä kun kuitenkin on on häsläämistä niiden johtojen kanssa ja mp3 on aina taskussa? Ite kattelin tämmösiä:
https://www.cdon.com/main.phtml?nav … 5&nav=13614&nav_genre=13614

Onko kellään kokemusta kyseisistä kuulokkeista?
Ziggy Bubba
22.10.2007 01:11:33 (muokattu 22.10.2007 01:12:47)

Tuo linkki ei toiminut, CDONin sivut on vähän tommoset...

Mutta niin, hyvät kuulokkeet päivittäiseen käyttöön, mun nähdäkseni jopa todella halvalla saa tässä kohtaa todella hyvää soundia ja kestävyyttä. Näistä kahdesta on soundin puolesta melkein yks lysti kumman valitset, molemmat on suorastaan mainioita luureja hintaansa nähden - tarjoamani vaihtoehdot ovat siis Sennheiser PX-100 ja Koss Porta Pro. Ite tein valintani näiden välillä ulkonäön perusteella... Molempia kuulokkeita saa alle kolmeen kymppiin, kunhan tietää mistä hakea (CDONista esim.).

E: Oho, Senkkujen hinta on CDONissa pompsahtanut, mutta kyllä noita silti löytyy halvalla muualtakin.
MaD PiAnIsT
22.10.2007 11:31:20

Valottakaapas hieman miten tuo Kossin elinikäinen takuu oikein toimii.

Omat Porta Prooni hajosivat viime viikolla, itsestään. Laitoin kuulokkeet pöydälle, ja kun laitoin takaisin päähän niin toinen kuuloke oli mykkä ja ritisee. Nyt pitäisi saada jotakin korvausta noista.

Ostin kuulokkeet Helsingistä Serv-IT kaupasta ja takuuaika oli muistaakseni vuosi. Ja se vuosi on jo mennyt, joten onko mitenkään mahdollista saada nuita kuulokkeita siihen Kossin elinikäiseen takuuseen? Pitääkö minun lähettää postia sinne liikkeeseen vai miten tästä eteenpäin?

Onko mitään mahista edes saada korjatuksi/uusia luureja?
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
pehko
22.10.2007 13:09:24

sain tuossa juuri vihdoin Gigantista tilaamani iPodin....kuitenkaan mukana ei tullut asennuslevyä. saakohan jostain imastua kyseisen iPod ohjelmiston?
HEAVY...FUCKING...METAL!
tekerolant
22.10.2007 14:39:17
sain tuossa juuri vihdoin Gigantista tilaamani iPodin....kuitenkaan mukana ei tullut asennuslevyä. saakohan jostain imastua kyseisen iPod ohjelmiston?

Siis tätäkö meinaat? http://www.apple.com/itunes/download/

Maceissä se jo on, olet ilmeisesti windows-käyttäjä? Vaihtoehtojakin on, kuten Winamp
Muszika, aggression! Muszika, elegant!
masterhat
23.10.2007 00:20:00 (muokattu 23.10.2007 00:23:44)
nyt lähti cdon.comista Kossin porta prot MP3-soittimen kaveriks. Alko jotenkin vituttaa nuo kossin spark plugit, jotka olivat enemmän kun hyvät duunissa, koska siellä joutui käyttämään peltoreita metelin takia, mutta arki käytössä nuo ei enää mielytä, etenkin kun piuhaa saa olla vaihtamassa vähän väliä. Porta proolla taitaa olla vielä elinikäinen takuu, joten ei tarvi johtojen kolvaamistakaan miettiä enää.

Toivottavasti nuo nyt sitten pysyy hyvin päässä esim. maastopyöräillessä tai juostessa

E: Ostin kuulokkeet Helsingistä Serv-IT kaupasta ja takuuaika oli muistaakseni vuosi. Ja se vuosi on jo mennyt, joten onko mitenkään mahdollista saada nuita kuulokkeita siihen Kossin elinikäiseen takuuseen? Pitääkö minun lähettää postia sinne liikkeeseen vai miten tästä eteenpäin?

Muitaakseni nimimerkki miscage puhui, että siltä leipo joskus kossin the plugit ja laittoi takasin päin ne, ni uudet tuli viikossa tai parissa. kysele siltä vaikka pikaviestein

Molempia kuulokkeita saa alle kolmeen kymppiin, kunhan tietää mistä hakea (CDONista esim.).

Anttilasta kävin tänää kattomas, ni porta proot maksoi vaatimattomat 50 eur, ja cdonista saa reiluun 27 euroon
Snails against humanity
miscage
23.10.2007 01:03:38 (muokattu 23.10.2007 01:04:56)
Muitaakseni nimimerkki miscage puhui, että siltä leipo joskus kossin the plugit ja laittoi takasin päin ne, ni uudet tuli viikossa tai parissa. kysele siltä vaikka pikaviestein

Joo, näin on. Eli Kossilla on elinikäinen takuu (ei kata todennäköisesti katujyräkuolemaa tms.) joka ennen oli TÄYSIN ilmainen, nykyään makaa postikulujen (siis sinne ulkomaille asti) verran, eli ilmainen edelleen.

E: Ja minä tosiaan lähetin ne takaisin jälleenmyyjälle, eli verkkokauppa.comiin.
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
superfly
23.10.2007 10:06:54
nyt lähti cdon.comista Kossin porta prot MP3-soittimen kaveriks. Alko jotenkin vituttaa nuo kossin spark plugit, jotka olivat enemmän kun hyvät duunissa, koska siellä joutui käyttämään peltoreita metelin takia, mutta arki käytössä nuo ei enää mielytä, etenkin kun piuhaa saa olla vaihtamassa vähän väliä. Porta proolla taitaa olla vielä elinikäinen takuu, joten ei tarvi johtojen kolvaamistakaan miettiä enää.

Ainakin mun Spark Plugeissa on elinikäinen takuu mistä myyjä vielä huomautti erikseen ostovaiheessa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
MaD PiAnIsT
23.10.2007 15:14:37

Joo, näin on. Eli Kossilla on elinikäinen takuu (ei kata todennäköisesti katujyräkuolemaa tms.) joka ennen oli TÄYSIN ilmainen, nykyään makaa postikulujen (siis sinne ulkomaille asti) verran, eli ilmainen edelleen.

E: Ja minä tosiaan lähetin ne takaisin jälleenmyyjälle, eli verkkokauppa.comiin.

Kiitokset, pitää varmaankin ekaksi lähettää postia ko. liikkeeseen ja sitä kautta koittaa saada uudet luurit:)
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
masterhat
23.10.2007 18:20:20
Ainakin mun Spark Plugeissa on elinikäinen takuu mistä myyjä vielä huomautti erikseen ostovaiheessa.

no tää kossin takuu tuli mulle vasta ilmi kun juuri miscage asiasta kertoi. Olishan ne takuuseen lähtenyt, jos olisin silloin tiennyt. no eipä tuolla enää väliä o, ku porta prot on jo tilauksess. Näin siis käy kun ei ota asioista selvää
Snails against humanity
poppamies
23.10.2007 18:28:08

no tää kossin takuu tuli mulle vasta ilmi kun juuri miscage asiasta kertoi. Olishan ne takuuseen lähtenyt, jos olisin silloin tiennyt. no eipä tuolla enää väliä o, ku porta prot on jo tilauksess. Näin siis käy kun ei ota asioista selvää

Portaproot on moninverroin paremmat kuin Sparkplugit. Lisäks hyvät korvalaput talvipakkasilla.
G strings are for strippers!
jackcrow
28.11.2007 00:34:14
Millainen nauhoittava mp3-soitin kannattaisi hankkia?
Laitteen tulisi kestää/nauhoittaa kovaa meteliä, eikä ääni saisi särkeä.

Tarjollahan on tällä hetkellä useampaa sorttia..

kiitos

Minidiscille olen tähän asti treenejä nauhoitellut mikillä kytkettynä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)