aikavaikea 25.10.2005 15:10:26 | |
---|
Musta taas ei. Kyllä musta siihen nähden, että nainen on nyt ollut liikutuksen vallassa pari päivää ja kirjoittaa jo nyt, kun taas Tuomaksella on ollut aikaa ties kuinka kauan kehitellä ja analysoida tekstiään ennen sen julkituontia. Niin ja itsellenikin henkilökohtaisesti aihe on musiikilliselta anniltaan samantekevä, kun en ole kuullut muuta kuin mitä radiosta soitetaan. On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä. |
Leper Messiah 25.10.2005 15:12:49 | |
---|
mjoo, kyllä minä uskon, että tuo on täyttä totta tuo bändin tilitys ja turusen vastine on lähinnä sitä kieltämistä ja säälin kerjuuta. minäkö? enhän minä? miten muka? jne. tai sitten se ei vaan itsekkään älyä millainen se on ja mitä kaikkea vaatii. |
L Angelo Misterioso 25.10.2005 15:13:51 | |
---|
Ensimmäinen reaktio nyt molempien osapuolten kirjeet luettuani on, että näin tapahtuu silloin kun ihmiset lakkaavat kommunikoimasta keskenään. Juuri siksi syntyy väärinymmärryksiä ja toisten tekemisiä tulkitaan miten sattuu - näin on varmasti tässäkin tapauksessa käynyt puolin ja toisin. Huolimatta siitä millainen tilanne yhtyeen jäsenten välillä on ollut, on surullista kun ystävyys päättyy lehtien palstoilla. Mieleeni tulee väkisinkin Beatlesin hajoaminen ja Lennonin kommentti siitä vuodelta 1970: (vapaasti suomennettuna) "Olimme typeriä kun päästimme ihmisiä meidän neljän väliin. Asiat menevät pieleen siinä vaiheessa kun ystäville sanotaan, etteivät he saa puhua toisilleen ilman että lakimiehiä on paikalla." Fab Four sai keskinäiset riitansa sovittua vuosien kuluessa, toivottavasti tämä Nightwishin porukka myös. Isä poikaansa morkkasi kun poika pullon korkkasi. "Se on toi sun orkkasi joka elämäsi pilasi. Tilalla kitaran viskilasi, poika tajuatko tilasi?" |
Musta Arkipyhä 25.10.2005 15:19:45 | |
---|
Ensimmäinen reaktio nyt molempien osapuolten kirjeet luettuani on, että näin tapahtuu silloin kun ihmiset lakkaavat kommunikoimasta keskenään. Juuri siksi syntyy väärinymmärryksiä ja toisten tekemisiä tulkitaan miten sattuu - näin on varmasti tässäkin tapauksessa käynyt puolin ja toisin. Kuulostaa hyvältä tulkinnalta.Toisaalta tuossa Tarja Turusen vastineessa uhrataan aikalailla palstatilaa viimeiselle keikalle ja ongelmat kemioiden kohdalla kuitataan "yksityiselämänä". Näin minä sen äkkiseltään luettuna näin. Space is deep |
guitarmonkey 25.10.2005 15:22:05 (muokattu 25.10.2005 15:22:31) | |
---|
Omituinen tuo kohta, missä syyttää poikia rasisteiksi. Samaa mieltä. Rasismisyytökset, samoin kuin sukupuolierosta "vouhottaminen", voidaan nähdä myös helppona keppihevosena ja oljenkortena joilla on helppo väistellä asiakysymyksiä. Totuus lienee kuitenkin se, että molemmat - sekä Holopainen että Turunen - kuuntelivat sydämensä ääntä, eikä tarinassa oikeasti ole konnia saati voittajia. Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän. |
Bee-äf 25.10.2005 15:25:42 | |
---|
Tulee mieleen joku hevimanageri, jota Spinal Tap ei naurattanut koska oli liian realistinen kuvaus hevibändistä. Me asiaan vihkiytymättömät ollaan myös ihan ymmyrkäisinä - Onko hevarit oikeasti noin jälkeenjääneitä vai onko tämä joku tosi nokkela vitsi? With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Feggy 25.10.2005 15:30:22 | |
---|
Tulee mieleen joku hevimanageri, jota Spinal Tap ei naurattanut koska oli liian realistinen kuvaus hevibändistä. Me asiaan vihkiytymättömät ollaan myös ihan ymmyrkäisinä - Onko hevarit oikeasti noin jälkeenjääneitä vai onko tämä joku tosi nokkela vitsi? En mä kyllä ymmärrä miten tuontapaiset ongelmat koskisivat vain hevibändejä. |
lvis 25.10.2005 15:31:24 | |
---|
Tuomas Holopainen, Nightwishin kosketinsoittaja, oli Nightwishin sielu, Turunen "VAIN" keulakuva.. *hymiöhymiö* Marco örisemään. Se olis kieltämättä aika asiallinen idea, minun mielestäni. Harmillista kylläkin, Nightwish&Turunen kuulostais mun korvaan paremmalta kun Nightwish&Hietala; mä kun en örinämusaa oikein diggaile. :) Oli jo aikakin... Ei kai mikään bändi voi olla "uransa huipulla" koko sitä aikaa, jona on ollut olemassa. :p Nightwishin urahan kesti 9 vuotta Turusen kanssa, enkä mä ainakaan usko että Nightwishin suosio hirmuisesti hiipuu, vaikka Turunen onkin kengitetty? Niinno, sehän tietysti riippuu ihan siitä että kuka tulee Turusen tilalle. :) Oho, tulipas taas hölötettyä (tyhjää ja sekavaa. Anteeksi. Väsyttää.). |
Leper Messiah 25.10.2005 15:34:59 | |
---|
Marco örisemään. Se olis kieltämättä aika asiallinen idea, minun mielestäni. Harmillista kylläkin, Nightwish&Turunen kuulostais mun korvaan paremmalta kun Nightwish&Hietala; mä kun en örinämusaa oikein diggaile. :) kertoisitko mullekin, että missä se hietala örisee, kun en oo missään koskaan kuullu? |
M-Juhana 25.10.2005 15:35:59 | |
---|
Minusta tuo Turusen kirje oli vaan säälin kalastelua..... möllykkä -Tetsuo- |
lurkki 25.10.2005 15:36:05 | |
---|
En mä kyllä ymmärrä miten tuontapaiset ongelmat koskisivat vain hevibändejä. Monissa työyhteisöissä, taiteellista sisältöjä tuottavissakin, käytetään tarvittaessa työyhteisöpsykologiaa... ex-Rumpu, Kitara ja Kukka kalamies#37 >-)))> |
blackelf 25.10.2005 15:36:32 (muokattu 25.10.2005 15:37:36) | |
---|
En oikein usko että Hietala haluaisi kahden bändin keulahahmoksi samaan aikaan. Voi olla nääs aika rankkaa touhua jo muutenkin. |
Lennu 25.10.2005 15:44:25 | |
---|
Minusta tuo Turusen kirje oli vaan säälin kalastelua..... Olihan siinä Holopaisenkin kirjeessä pientä sympatiahakuisuutta. Sehän on vaan inhimillistä. Tottakai tällaisissa asioissa hakee ymmärrystä muilta. - how did you think I got these inside, by osmosis? |
Ada 25.10.2005 15:49:48 | |
---|
Tarjan sivut näyttävät menneen tukkoon, mutta luin tuon Tarjan vastineen toisella foorumilla. Tarjan vastineessa ei yllättäen ollut mitään uutta, lähinnä tuota samaa "olen järkyttynyt tapahtuneesta"-linjaa kuin aikaisemminkin. En haluaisi vetää liikaa johtopäätöksiä tämän perusteella, mutta täytynee mainita että on varsin mielenkiintoista ettei Tarja varsinaisesti kieltänyt mitään. Pitänee kuitenkin vielä odottaa tuota lehdistötilaisuutta. Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods"
- Endless Dark, HIM |
M-Juhana 25.10.2005 15:52:52 | |
---|
Olihan siinä Holopaisenkin kirjeessä pientä sympatiahakuisuutta. Sehän on vaan inhimillistä. Tottakai tällaisissa asioissa hakee ymmärrystä muilta. Joo, on noinkin. Mut mulle jäi sellainen "marttyyri" -hakuinen fiilis tosta...tiedä sitten. möllykkä -Tetsuo- |
Hammer Of The Gods 25.10.2005 15:55:24 (muokattu 25.10.2005 15:55:46) | |
---|
Höh, joko se nyt vastas... Ihan kivastihan tuokin oli runoillu, mutta jokin jäi kyllä kaivelemaan. Tuo Tarjan kirjehän oli suurimmilta osin tunteisiin vetoamista (joka onnistuu naisilta näköjään aika luontevasti) ja myötätunnon hakemista eikä niinkään vastannut niihin kysymyksiin ja syytöksiin joita Holopainen asetti. Kiva kuitenkin ettei rouva T alkanut sitä paskaa nakkelemaan, vaan pysyi asialinjalla. Itse asiassa enemmän asialinjalla kuin Holopainen, jonka syytökset olivat välillä jo aika lähellä asiatonta. Nyt vaan sitten odottelemaan pölyn laskeutumista (taitaa kestää vielä tovin...) ja uuden laulajan esittelyä... |
Jari Nikkola 25.10.2005 15:59:45 (muokattu 25.10.2005 16:02:03) | |
---|
Se, että vokalistin erottamista ja sen taustoja käsittelevä kirja tulee "sattumalta" myyntiin joulumarkkinoille ja että "Aikakauden päätös" -nimistä live-DVD:tä on tarkoitus myydä siinä sivussa mahdollisimman paljon kannattaa ottaa tässä kohdin huomioon. Setti on ajoituksineen kuin Stratovariuksen mediabluffista suoraan, rakennetaan mahdollisimman dramaattinen tarina bändin ympärille paikkaamaan kahden vuoden hiljaiseloa tiedotusvälineissä. Väliin heitellään tyhjästä nimiä uudeksi vokalistiksi ja kenties joku bändistä hurahtaa uskoonkin tahi tulee täysin seinästäreväistyin perustein hulluksi tmv. Lopussa kiitos seisoo ja tauolla ollut yhtye palaa "onnellisesti"/ "henkisesti kasvaneena"/ "toisensa uudella tavalla löytäneenä" (tmv.) takaisin yhteen vaikka oikeasti kulisseissa on vain lomailtu ja hiottu uutta matskua. Holopaiselle krediitit jos potkut ovat todelliset. Turunen on PR-arvostaan huolimatta bändin heikoin musiikillinen lenkki. Useimmiten lohduttomasti pihalla bändin soitosta, kiekumisen ollessa kovin päälleliimattua ja hengetöntä sisällöltään. |
Lennu 25.10.2005 16:02:59 | |
---|
Joo, on noinkin. Mut mulle jäi sellainen "marttyyri" -hakuinen fiilis tosta...tiedä sitten. Tottakai, kun tuntee tulleensa väärinkohdelluksi. En oikeen ymmärrä, miten ihminen muuten voisi suhtautua. - how did you think I got these inside, by osmosis? |
Lennu 25.10.2005 16:04:32 | |
---|
Se, että vokalistin erottamista ja sen taustoja käsittelevä kirja tulee "sattumalta" myyntiin joulumarkkinoille ja että "Aikakauden päätös" -nimistä live-DVD:tä on tarkoitus myydä siinä sivussa mahdollisimman paljon kannattaa ottaa tässä kohdin huomioon. Öö. Eikös se ilmesty vasta keväällä se kirja? - how did you think I got these inside, by osmosis? |
Kapane 25.10.2005 16:07:36 | |
---|
Vhön oli Marttyyri juu tuo Tarjan kirje. "Kun oli kipiä, ihan puuntakaa" Paras oli tuo viittaus tuohon rasismiin. Tarja kristallia vaan. |