jannu 12.03.2013 09:14:58 | |
---|
PsychedelicWarlord: Lisäksi erilaiset armeijakuteet tuntuu olevan pop. No tällä nyt ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Käytetty armykama on ollut rokkirekvisiittaa ja osa eri genrejen sotisopia jo varmaan puoli vuosisataa. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
velipesonen 12.03.2013 10:20:41 | |
---|
Eikös nämä kiitospaidat ja leijonarekvisiitta hevi-ihmisillä ole eräänlainen aihetodiste hevin etabloitumishalukkuuden puolesta? I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten |
Terry Pantheras 12.03.2013 10:30:32 | |
---|
PsychedelicWarlord: Tollanen perinteiden ja auktoriteettien arvostuksen liittäminen heviin tuntuu 80-luvun heviaallon läpikäyneestä kummalliselta.Silloin nimittäin hevimiehet oli pitkätukkahulttioita jotka oli auktoriteeteille ja konservatiivisesti ajatteleville pikkuinen punainen vaate.Jo pitkä tukka oli monille armeijan käyneille isänmaan toivoille liikaa. Tämän olen kyllä pannut merkille itsekin ja se on kieltämättä varsin nurinkurista itsekin 80-luvulla hevini ja thrashini fanittaneena. Omissa oloissaan viihtyvistä harmittomista "heittiöistä" ja hörhöistä on kehkeytynyt konservatiivisia perinteitä kunnioittavia äijäpullistelijoita, jos nyt vähän kärjistetään... Mutta kaipa se on ihan normaalia ilmiöiden kiertokulkua. Meet the new boss, same as the old boss. |
Hynkel 12.03.2013 13:32:05 (muokattu 12.03.2013 13:32:55) | |
---|
PsychedelicWarlord: Tätä täytyy hieman kyllä kompata. On aika hämmentävä seurata "hevibuumin" liepeille pesiytynyttä "isänmaallisuutta" kiitos-paitoineen ja leijonakoruineen.Lisäksi erilaiset armeijakuteet tuntuu olevan pop. Tollanen perinteiden ja auktoriteettien arvostuksen liittäminen heviin tuntuu 80-luvun heviaallon läpikäyneestä kummalliselta.Silloin nimittäin hevimiehet oli pitkätukkahulttioita jotka oli auktoriteeteille ja konservatiivisesti ajatteleville pikkuinen punainen vaate.Jo pitkä tukka oli monille armeijan käyneille isänmaan toivoille liikaa. Haluan painottaa kuitenkin ,että kyse on omista havainnoistani eikä suinkaan koske läheskään kaikkia hevidiggareita. Kirjoitanpas nyt kuitenkin vaikka muuta lupasin: Aika lailla samat havainnot siis, kuten Terrylläkin. Höhlintä on juuri tämä outo "isänmaallisuus" niiden toimesta, jotka eivät pärjää armeijassa kun pitää kuunnella ohjeita. Omilta kyliltä löytyy esimerkki näistä Kiitos-miehistä, joka oli ehkä lusmuin Suomen harmaissa koskaan lampsinut vetelys (tiedän kun oltiin siellä samaan aikaan, tosin itse sitten jatkoin pidemmän kautta upseerin uraa kohti). Tiedänpä myös ainakin kaksi janaria jotka eivät halunneet mennä inttiin siksi, että tukka olisi pitänyt leikata. Se on itselleni ihan kelpo syy siinä missä muutkin, mutta samaan aikaan ollaan vähän niin kuin "isänmaan miehiä" noin muuten. Ajat ovat muuttuneet kyllä sieltä omista varsilenkkarivuosista. C'é solo un Capitano. |
Musta Arkipyhä 12.03.2013 13:42:15 (muokattu 12.03.2013 13:44:36) | |
---|
jannu: No tällä nyt ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Käytetty armykama on ollut rokkirekvisiittaa ja osa eri genrejen sotisopia jo varmaan puoli vuosisataa. Jaa? Ite muistelen ,että 80-luvulla hevimiesten sotisopa oli bändipaita ja pakollinen farkkuliivi joka sitten täynnä erilaisia suosikkibändien lippuja,pinssejä sun muuta sälää.Prätkärotsejakin näkyi.Varsilenkkarit tuli thrash/speedmetalin myötä sitten.En kyllä muista yhtään maastohousua tai maihinnousukenkää joukossa näkyneen. Eihän tämä nyt minun maailmaani tokikaan ole kaatamassa ,mutta aika mielenkiintoinen "takinkäännös" on osin tapahtunut. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
velipesonen 12.03.2013 14:41:51 (muokattu 12.03.2013 14:42:56) | |
---|
PsychedelicWarlord: Jaa? Ite muistelen ,että 80-luvulla hevimiesten sotisopa oli bändipaita ja pakollinen farkkuliivi joka sitten täynnä erilaisia suosikkibändien lippuja,pinssejä sun muuta sälää.Prätkärotsejakin näkyi.Varsilenkkarit tuli thrash/speedmetalin myötä sitten.En kyllä muista yhtään maastohousua tai maihinnousukenkää joukossa näkyneen. Eihän tämä nyt minun maailmaani tokikaan ole kaatamassa ,mutta aika mielenkiintoinen "takinkäännös" on osin tapahtunut. Jannu tarkoittaa että rokkarit ja rockfanit ynnä nuorisojengit alkoivat käyttää sotilastakkeja 60-luvulla. I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten |
Musta Arkipyhä 12.03.2013 15:21:08 | |
---|
velipesonen: Jannu tarkoittaa että rokkarit ja rockfanit ynnä nuorisojengit alkoivat käyttää sotilastakkeja 60-luvulla. No itse puhuin lähinnä tosta heviporukasta. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Röntgen-Jeesus 12.03.2013 16:09:50 | |
---|
Mitä helvettiä täällä sössötetään? Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. |
Wradlin 12.03.2013 20:48:28 | |
---|
Röntgen-Jeesus: Mitä helvettiä täällä sössötetään? Täyttä paskaa tai täyttä asiaa. Riippunee näkökulmasta. |
Sir Härö 13.03.2013 10:05:59 | |
---|
No kyllähän se asia nyt vain niin on että ihmiset on tyhmiä jos eivät tajua kuunnella sitä ainoaa hyvää musiikkia eli blues-/jazz-osastoa. Idiootit. Ja kiitospaidat ynnä leijonakorut pitäisi pyhittää vanhankoulukunnan talvisodankäyneille bluesdiggareille ja heidän bluesdiggarijälkipolvilleen. Mikään ei ole aidompaa ja parempaa musiikkia kuin kolmensoinnun ränttätänttä omassa makuuhuoneessa rämpytettynä itsepuristetun pierun luodessa sitä parasta tunnelmaa. Oma pieru haisee parhaalta. Saatana on herra |
Musta Arkipyhä 14.03.2013 08:40:25 (muokattu 14.03.2013 08:41:34) | |
---|
Sir Härö: No kyllähän se asia nyt vain niin on että ihmiset on tyhmiä jos eivät tajua kuunnella sitä ainoaa hyvää musiikkia eli blues-/jazz-osastoa. Idiootit. Kyllä hevistä paljon hyvää musaa löytyy ja on aina löytynyt.Se mikä ihmetyttää on nämä sen liepeille pesiytyneet ulkomusiikilliset ilmiöt. Ja kiitospaidat ynnä leijonakorut pitäisi pyhittää vanhankoulukunnan talvisodankäyneille bluesdiggareille ja heidän bluesdiggarijälkipolvilleen. Minusta nämä leijonakoru ja kiitospaitamiehet vois miettiä kuuntelevansa vaikka sitä humppaa ja tangoa. Hevihän on ulkomaanpellejen tuontitavaraa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
velipesonen 14.03.2013 09:17:18 | |
---|
Humppa on saksalaistettua amerikkalaista foksia eli neekerijatsia ja tango on argentiinalaisten merirosvojen musiikkia. Suomalainen tango on venäläistä. Aitosuomalainen musiikki lienee vaa-kaa-vanhaa-Väinämööinen. Pohjalainen pimppirautamusiikki on ruotsalaista. "I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News |
Sir Härö 14.03.2013 09:27:42 (muokattu 14.03.2013 09:32:56) | |
---|
PsychedelicWarlord: Minusta nämä leijonakoru ja kiitospaitamiehet vois miettiä kuuntelevansa vaikka sitä humppaa ja tangoa. Hevihän on ulkomaanpellejen tuontitavaraa. Kyllä näin on. Itsekin bluesia skulatessani laitan kenkälankit naamaan näyttääkseni mahdollisimman autenttiselta makuuhuoneen peilin edessä. Minusta se vaan on väärin soittaa esimerkiksi kantria ilman sukurutsaustaustaa tai kuunnella mitään musiikkia jos ei tosissaan edusta sitä alkuperäistä stereotyyppiä ulkonäöllisesti. Toisaalta myös vähän hävettää kuunnella rotumusiikkia, koska alunperin laadittujen tiukkojen sääntöjen mukaan minun pitäisi kuunnella kantria. Tai pikemminkin minun pitäisi näppäillä kanteleella 5/4 tahtilajissa ja ulvoa kalevalamittaa. Mutta kyllä näitä tarkkoja sääntöjä saa vähän kiertää, kunhan ei kuuntele tyhmääkin tyhmempää ulkomaanpellejen metallia suomi-kp paidassa. edit. Aamulla sattui työmatkalla ikävä tapaus kun radiosta alkoi soimaan eräs mukiinmenevä rockabilly-kappale, mutta koska olin laittanut bee gee's -kuunteluvaatteet päälle, jouduin sammuttamaan radion. Kyllä muuten sapettaa vieläkin! Saatana on herra |
Terry Pantheras 14.03.2013 09:52:20 | |
---|
Sir Härö: edit. Aamulla sattui työmatkalla ikävä tapaus kun radiosta alkoi soimaan eräs mukiinmenevä rockabilly-kappale, mutta koska olin laittanut bee gee's -kuunteluvaatteet päälle, jouduin sammuttamaan radion. Kyllä muuten sapettaa vieläkin! Aamukahveet näppiksellä... |
Musta Arkipyhä 14.03.2013 12:55:40 (muokattu 14.03.2013 12:55:51) | |
---|
velipesonen: Humppa on saksalaistettua amerikkalaista foksia eli neekerijatsia ja tango on argentiinalaisten merirosvojen musiikkia. Suomalainen tango on venäläistä. Aitosuomalainen musiikki lienee vaa-kaa-vanhaa-Väinämööinen. Pohjalainen pimppirautamusiikki on ruotsalaista. Logiikka ja johdonmukaisuus eivät ole isänmaallisuuttani koskaan häirinneet :P "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 14.03.2013 12:58:06 (muokattu 14.03.2013 13:03:10) | |
---|
Sir Härö: edit. Aamulla sattui työmatkalla ikävä tapaus kun radiosta alkoi soimaan eräs mukiinmenevä rockabilly-kappale, mutta koska olin laittanut bee gee's -kuunteluvaatteet päälle, jouduin sammuttamaan radion. Kyllä muuten sapettaa vieläkin! Mä jouduin polttamaan mun kiitos-paidan kun kuulin et hevi on ulkomailta. Leijonakorun möin kirpparilla.Isänmaa on myyty. E:Katoin jäsenkuvauksesi ja tavallaan ymmärrän noi kommentit... "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Sir Härö 14.03.2013 13:09:53 | |
---|
PsychedelicWarlord: Mä jouduin polttamaan mun kiitos-paidan kun kuulin et hevi on ulkomailta. Leijonakorun möin kirpparilla.Isänmaa on myyty. E:Katoin jäsenkuvauksesi ja tavallaan ymmärrän noi kommentit... Kyllähän se musta metalli on lähellä sydäntä, mutta tietysti kuuntelen aina tiettyä bändiä tietyt bändin imagoon kuuluvat vaatteet päällä. Samaten arvomaailmani muuttuu aina sen mukaan että mikä musagenre on kyseessä. Nyt ylläni on aikuisten kasuaaliasu, sillä kuuntelen nyt Springsteenia. Tällä hetkellä jos kysytään, niin en hyväksy mitään mikä on aikuismaisen käytöksen ulkopuolelta. Saatana on herra |
Musta Arkipyhä 14.03.2013 13:38:01 | |
---|
Sir Härö: Kyllähän se musta metalli on lähellä sydäntä, mutta tietysti kuuntelen aina tiettyä bändiä tietyt bändin imagoon kuuluvat vaatteet päällä. Samaten arvomaailmani muuttuu aina sen mukaan että mikä musagenre on kyseessä. Nyt ylläni on aikuisten kasuaaliasu, sillä kuuntelen nyt Springsteenia. Tällä hetkellä jos kysytään, niin en hyväksy mitään mikä on aikuismaisen käytöksen ulkopuolelta. Tais herne mennä nenään ja aika syvälle :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Sir Härö 14.03.2013 13:39:37 (muokattu 14.03.2013 13:41:37) | |
---|
PsychedelicWarlord: Tais herne mennä nenään ja aika syvälle :-) Hä? Kyllä minä olen ihan tosissani. Musiikin kuuntelu on vakava asia ja jos joku kuuntelee väärin jotain musiikkia niin pitäähän siihen herrajumala puuttua. Saatana on herra |
Musta Arkipyhä 14.03.2013 13:42:03 | |
---|
Sir Härö: Hä? Kyllä minä olen ihan tosissani. Äläs nyt.Selkeesti painaa syvä loukkaantuneisuus läpi.Olemme loukanneet sinivalkoista sydäntäsi. Syvimmät pahoittelumme. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |