Cimble 12.05.2011 09:22:52 (muokattu 12.05.2011 09:26:02) | |
---|
Kailis: No, kuuntelen mäkin välillä Stingiä. Mutta SQ:ta, never! Tä? Onko Sting lokeroitavissa junttiuteen? Sivistynyt ja intelligentti englishman, joka on kiinnostunut vaikka mistä vähän korkeammasta kulttuurista, historiasta yms. henkimaailman asioista. :) Mut pokasta puheen ollen, In the army now on positiivisesti poikkeuksellisen kuuloinen SQ-biisi, varsinkin kun on ränttätäntästä poikkeava coveri. Mutta en toisaalta tiedä paljonko SQ:n biiseistä yleensä on covereita, kun en minäkään kuuntele bändiä. Ja todelliset juntit ei varmaan edes tiedä bändiä nimeltä Status Quo puhumattakaan että olisivat kuulleet edes latinankielestä. Ne tietää Lagy Gagan, Metallican, Janne Tulkin, Suvi Teräsniskan, Yön ja Klamydian. Ja taidehuipuinta neroutta sekä eliitimpää voimamusaa niille edustaa Dream Theater tai Baseballs. Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
velipesonen 12.05.2011 10:03:52 | |
---|
Kyllä mun mielestä Stink, Phil Collins ja Peter Gabriel ovat umpijunttiuden kovaa ydintä. Se ei ole välttämättä huono asia, ehkä he ovat syntyneet sellaisiksi. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Epämuusikko 12.05.2011 11:28:49 | |
---|
velipesonen: Kyllä mun mielestä Stink, Phil Collins ja Peter Gabriel ovat umpijunttiuden kovaa ydintä. Se ei ole välttämättä huono asia, ehkä he ovat syntyneet sellaisiksi. Tässä kohdassa aivoni menevät solmuun. Onko "ollaan niin hyviä että ollaan out ja sitten kun pöly laskeutuu niin ollaan taas in mutta ei silleen samalla lailla" yhtä kuin junttius? 6-stroke troll. |
velipesonen 12.05.2011 11:51:33 | |
---|
Epämuusikko: Tässä kohdassa aivoni menevät solmuun. Onko "ollaan niin hyviä että ollaan out ja sitten kun pöly laskeutuu niin ollaan taas in mutta ei silleen samalla lailla" yhtä kuin junttius? No joo, tästä ei ole tarkoitus tehdä haukkumaketjua, mutta kysehän on siitä että nuiden sankareiden musisointia tykkäävät kuunnella ne räkäjarruilla ja takatukilla varustetut muusikon nimikkeellä kulkevat laite-esittelijät, joiden vehkeissä lukee Hartke ja graafinen eq loistaa sillai makeen vihreänä. Eli pääasia kun ledit vaan vilkkuu ja käyrät on kunnossa, kuuloaistimuksesta ei niin väliä. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Epämuusikko 12.05.2011 13:25:32 | |
---|
velipesonen: No joo, tästä ei ole tarkoitus tehdä haukkumaketjua, mutta kysehän on siitä että nuiden sankareiden musisointia tykkäävät kuunnella ne räkäjarruilla ja takatukilla varustetut muusikon nimikkeellä kulkevat laite-esittelijät, joiden vehkeissä lukee Hartke ja graafinen eq loistaa sillai makeen vihreänä. Eli pääasia kun ledit vaan vilkkuu ja käyrät on kunnossa, kuuloaistimuksesta ei niin väliä. Luonnehdi kuuloaistimusta noiden artistien keskuudessa (sikälimikäli heitä voi edes niputtaa), olen aidosti kiinnostunut. 6-stroke troll. |
velipesonen 12.05.2011 13:38:02 | |
---|
Epämuusikko: Luonnehdi kuuloaistimusta noiden artistien keskuudessa (sikälimikäli heitä voi edes niputtaa), olen aidosti kiinnostunut. En ole kuullut kenenkään noista julkaistua tuotantoa kokonaisuudessaan mutta päälinja lienee selvillä. Se on kamafetisistinen AOC. Se lähentelee tekotaiteellisuuden huipentumaa joka on Andrew Lloyd Webber. Tekotaiteellisuus on perin vaikea taiteenlaji koska täysin tekotaiteellista on hankala tehdä ettei siihen ui sekaan jotain oikeasti taiteellista tai sitten - mikä on yleisempää - tekotaiteellista vaikutelmaa häiritsevää epätaiteellisuutta. Siksi tekotaiteilijoitakin pitää arvostaa ja niitä arvostaa etenkin juntit. Eli kuulovaikutelmassa keskeistä aidon tunteen täydellinen puuttuminen ja aito tunne sitten korvataan jeesustelulla (Sting), lipevyydellä (Collins) tai tahmealla näennäisperfektionismilla (Gabriel). Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Epämuusikko 12.05.2011 14:15:24 (muokattu 12.05.2011 14:24:23) | |
---|
velipesonen: En ole kuullut kenenkään noista julkaistua tuotantoa kokonaisuudessaan mutta päälinja lienee selvillä. Se on kamafetisistinen AOC. No niin no. Onko se huono juttu jos soundit on hyvät? Kaikilla noilla on hutinsa, sitä en kiistä. Se lähentelee tekotaiteellisuuden huipentumaa joka on Andrew Lloyd Webber. Ultimate horror! En kyllä käyttäisi EDES sanaa tekotaiteellinen Webberin yhteydessä. yäk. jeesustelulla (Sting), lipevyydellä (Collins) tai tahmealla näennäisperfektionismilla (Gabriel). noista olen tavallaan samaa mieltä, mutta en anna sen häiritä. Gabrielin n-perf:n korvaisin "paikoittaisella tekotaiteellisuudella johtuen tiettyjen hänen itsekin myöntämiensä keinovarojen puutteesta". Ja jokainen heistä on altis "missä on entinen bändisi, kuinkas nyt suu pannaan?"-kissanhännänvedolle, johon en itse nyt jaksa lähteä. 6-stroke troll. |
velipesonen 12.05.2011 14:17:54 | |
---|
Epämuusikko: Ultimate horror! En kyllä käyttäisi EDES sanaa tekotaiteellinen Webberin yhteydessä. yäk. Mikä on siis sinun mielestäsi pahinta tekotaiteellisuutta vai onko mikään? Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Epämuusikko 12.05.2011 14:20:26 (muokattu 12.05.2011 14:39:31) | |
---|
velipesonen: Mikä on siis sinun mielestäsi pahinta tekotaiteellisuutta vai onko mikään? http://www.youtube.com/watch?v=p1cG-4YSyhQ + Paul McCartneyn "klassinen musiikki" e: ja pistä toki huonoa jenkkigospelia kehiin, en ole sellaista tähän asti kuullut. e2: ja paskamyrskynkin uhalla, Out in the fieldsin karismaattisen puheosan osalta: osui ja upposi. Yritän parhaani mukaan ymmärtää tiettyjä artisteja heidän urakokonaisuutensa kautta, sen kautta aloin kuuntelemaan mm. Claptonia. 6-stroke troll. |
velipesonen 12.05.2011 14:29:28 | |
---|
Epämuusikko: http://www.youtube.com/watch?v=p1cG-4YSyhQ + Paul McCartneyn "klassinen musiikki" Hmm, tämä Cliff Richardin esitys tuo mieleen monet amerikkalaiset nykygospelesiintyjät olematta lähellekään niin huono, eihän tämä melkein edes ole huono. Tekotaiteellinen kenties juu, mutta entäs Gary Moore sitten? Kuolleista ei saisi puhua pahaa varsinkaan kun Cliff Richard on elossa, mutta eiks jotkin nää Gary Mooren hitit oo tavallaan tekotaiteellisuuden ylintä kastia? Maccan klassisille orkestereille ja kuoroille tekemistä musiikeista voisin sanoa niiden olevan perienglantilaisia ja aivan liian pitkiä. Ei oikein jaksa kantaa mikä tavallaan assosioituu Philip Glassiin ja muihin amerikkalaisiin kitsch-veteraaneihin. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Kailis 13.05.2011 02:41:21 | |
---|
velipesonen on välillä kyllä todella juntti, vaikka naamioikin sen ansiokkaasti. Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
allupatukka 13.05.2011 03:24:43 (muokattu 13.05.2011 03:25:05) | |
---|
Hetken junttimusiikkia pohdittuani, täytyy todeta, että junttimusiikilla on enemmän alagenrejä kuin metallilla. Väkisinkin tulee aluksi mieleen Klamydia, Popeda, Kotiteollisuus yms. sanoituksien ja yleisilmeen perusteella junttimainen äijäily. Jos moderni feministinainen kykenee kuuntelemaan edes jotain noista niin huhhuh... Mutta toisaalta karvanoppa-amisten popitusbiisit, kaikki järkyttävän huonosta suomirapista discojumppaan ovat äärimmäisen junttimaista, asiaa tuskin tarvii edes selittää. Kaikki ovat nähneet rumanvärisiä Golfeja kaahaamassa ala-asteiden pihoilla ikkunat auki, ratissa tietenkin 24v putkimies ilman paitaa Karjala-lippis päässä. Toisaalta Country mielletään pitkälti amerikkalaisten redneck-kulttuurin sydämeen ja on siten äärimmäisen junttia. Termistä junttimusiikki tulee kuitenkin myös hyviäkin assosiaatioita mieleen. Esim. CCR kuulostaa kenen tahansa Rihanna-fanin korviin järkyttävän juntilla, vaikka onkin parhauttam. Suomalaista vastinetta etsiessä tulee mieleen ensin muutamat iskelmänimet, kuten Jorma Kääriäinen & Agents, vai mikälie oikeaoppinen kirjoitus asu. Näitä ne HC jyväjemmarit oikeasti kuuntelevat puimureissaan ilman paitaa töitä tehdessä. Jopa "heviä" haukutaan junttimaiseksi, kuten esim. Metallica. Ihmekkös tuo, Jamesin lausumista kun hetkeäkään kuuntelee. Stereotypiat karvaisista ja nahkaa rakastavista motoristifaneista ruokkivat näitä mielikuvia. Monet Usheria maailman parhaana laulajana pitävät oikeasti uskovat keskiverto tallica-fanin olevan tuollainen... Tästä voikin hiljalleen päätyä siihen johtopäätökseen, että junttia musiikkia on luultavasti enemmän kuin ei-junttia. Ainakin minun mielessäni se menee näin. Selkeä kahtiajako edellämainittujenkin esimerkkien väliltä löytyy: musiikki on junttia joko itsessään tai juntit kuuntelijat tai stereotypiat näistä tekevät siitä junttimaista kuunneltavaa. PS. (perussuomalaiset) En jaksa oikolukea tätä tähän aikaan, nirhatkaa kirjoitusvirheistä ja tekstin turhuudesta. "sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää." |
velipesonen 13.05.2011 06:30:34 (muokattu 13.05.2011 06:31:52) | |
---|
Kailis: velipesonen on välillä kyllä todella juntti, vaikka naamioikin sen ansiokkaasti. Niin olenkin, meitä juntteja on moneen junaan. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
velipesonen 13.05.2011 06:47:39 (muokattu 13.05.2011 15:54:27) | |
---|
Epämuusikko: e: ja pistä toki huonoa jenkkigospelia kehiin, en ole sellaista tähän asti kuullut. Enpäs viitikään kun tässä ei ole tarkoitus listata huonoa musaa tahi edes tekotaiteellisuutta vaan sen sijaan junttiutta. Siispä reivaan homman raiteilleen ja linkitän tähän erittäin hyvää junttimusiikkia, Faust ja Krautrock: http://www.youtube.com/watch?v=S7dCTJlSGmI . Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Kailis 13.05.2011 13:15:47 | |
---|
Jos moderni feministinainen kykenee kuuntelemaan edes jotain noista niin huhhuh... Jos tuossa on avainsanana "feministinainen" niin en tiedä, mutta tunnen erään erittäin fiksun ja viehättävän toimittajanaisen joka diggaa Popedaa. Muuten se on ihan terve =D Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
Sergei Fallinen 13.05.2011 13:19:48 | |
---|
Kailis: Jos tuossa on avainsanana "feministinainen" niin en tiedä, mutta tunnen erään erittäin fiksun ja viehättävän toimittajanaisen joka diggaa Popedaa. Muuten se on ihan terve =D Siis toimittaja, mutta muuten ihan terve. No, onhan sitä siinäkin jo. Mutjoo, kyl mäkin tunnen ns feministei jotka kuuntelee Kotiteollisuutta |
Kailis 13.05.2011 15:33:52 | |
---|
Sergei Fallinen: Siis toimittaja, mutta muuten ihan terve. No, onhan sitä siinäkin jo. Mutjoo, kyl mäkin tunnen ns feministei jotka kuuntelee Kotiteollisuutta Mikä olisi sellainen ammattinimike mikä ei aiheuttaisi tuollaista reaktiota tuossa yhteydessä? Presidentti? =D Onk ne feministit rekkakuskeja? Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
Wradlin 13.05.2011 16:14:05 | |
---|
Suomi-iskelmä, jazz, Mamba, Yö, Suurlähettiläät, Petri Nygård ja death metal. Ja yleensäkin kaikki josta en pidä. |
Kailis 13.05.2011 16:27:37 | |
---|
Irwin Goodmannin kuunteleminen tiettyjen tarkoitusperien vuoksi. Kaikki viinanjuontilaulut (hyi saatana!). Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
Funkånaut 13.05.2011 16:50:59 | |
---|
Mamba ja Metallica. Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru |