Aihe: Huijarin uhreja?
1 2 3 4 522 23 24 25 26
watt
03.03.2015 09:50:05
Minua lähestyi tänä aamuna teksatarilla numerolla: 0466179518 Mikko Lehtonen Vaasasta kaupaten uutta rideä jota olen hakenut.
googlattuani numeron ilmestyi tietoa että samaisesta numerosta on huijattu erinimillä ihmisiä. Ilmeisesti tämä surullisen kuuluisa Sami Sinisalo.

Onneksi olin valppaana. Alkoi heti hälytyskellot soimaan kun prepaidistä käydään kauppaa.
rokettirollari
03.03.2015 14:55:04
watt: Onneksi olin valppaana. Alkoi heti hälytyskellot soimaan kun prepaidistä käydään kauppaa.

Voiko jostain tietää varmaksi, että kyseessä on prepaid liittymä?
watt
03.03.2015 16:42:10
rokettirollari: Voiko jostain tietää varmaksi, että kyseessä on prepaid liittymä?

Eikös tämä 046 ole prepaid. Korjatkaa jos olen väärässä. No joka tapauksessa olkaa tarkkana ja googlatkaa numero. Tällaiset mätämunat pilaavat hyvän kauppapaikan,mutta onneksi täällä on pääosin rehellistä sakkia ja hatunnosto sille
nightbird
04.03.2015 21:06:32
Mikä vika on prepaid numerossa?Ei se tee ihmisestä rikollista tai epärehellistä.
Pysyy puhelinkulut hallussa eikä ole yleisessä jaossa markkinaihmisille, takaa
aika hyvin yksityisyyden.
Jos tietäisin että mahdollinen ostajaehdokas jo ilmoitusta lukiessaan laittaa myyjää
määrättyyn lokeroon sanoisin että se on moro, vaikka olisit viimeinen ostaja
ja tämä viimeinen vehje maailmassa niin mieluummin museoon tai roskiin, sulle en myy.Olen pahoillani huijattujen puolesta mutta niin kuin ilmeni ketjussa on onneksi valtaosa täällä vilpittömällä mielellä.LOL
mpekkanen
04.03.2015 21:18:45
nightbird: Mikä vika on prepaid numerossa?Ei se tee ihmisestä rikollista tai epärehellistä.
Jos tietäisin että mahdollinen ostajaehdokas jo ilmoitusta lukiessaan laittaa myyjää
ja tämä viimeinen vehje maailmassa niin mieluummin museoon tai roskiin, sulle en myy.Olen pahoillani huijattujen puolesta mutta niin kuin ilmeni ketjussa on onneksi valtaosa täällä vilpittömällä mielellä.LOL

Plussaa. Itsellä ei ole prepaid numero, mutta ei se tosiaan kenestäkään vielä rikollista tee.
delorean
05.03.2015 17:15:49
Eiköhän tuo prepaid ole sellaista vanhaa vitsiä mukaileva juttu eli kaikki prepaidin käyttäjät ei ole huijareita mutta kaikki huijarit käyttää prepaidia...
watt
05.03.2015 21:51:36 (muokattu 05.03.2015 21:53:22)
nightbird: Mikä vika on prepaid numerossa?Ei se tee ihmisestä rikollista tai epärehellistä.

No sen verran vielä että kyllä minä ainakin haluan tietää ken kanssa oikeasti hieron kauppaa ja tähän kuuluu myös se että tiedot on tarkistettavissa. Toki jos myyjällä/ostajalla on salainen numero niin ei se tietenkään estä kaupan käyntiä,mutta tässä minun kyseisessä tapauksessa mm. lähettäminen ennakolla ja tavaran tarkistaminen ei olisi tullut kuuloonkaan myyjän puolelta. Joten minä myös sanon silloin aina moro!

Kyllä yleensä jos puhtaat jauhot on pussissa niin mikä estää ostajaa antaa tarkistaa tavaran että on sellianen kuten on sovittu.
ja kuten delorean tuossa jo asian ytimen kiteytti ei kaikki ole rikollisia mutta rikolliset käyttävät prepaidia.
Checkmate
20.06.2016 23:29:08
Laitoin ostoilmoituksen PDP:n kahdesta tomista, mustista 12- ja 16-tuumaisista. Kovin kauaa nokka ei ehtinyt tuhista, kun "Harri Mäenpää" "Kotkasta" tarjosi juurikin näillä spekseillä olevia rumpuja, sopuhintaan ja vieläpä laukkujen kanssa. Numero, 044 xx19574, oli salainen ja pyytämäni kuvat löytyivät Googlen kuvahaulla ebay.comista.

Eipä tullut kauppoja Hartsan kanssa.
oka1093
23.06.2016 17:20:29
Mä laitoin ostoilmoituksen DOD FX80-b compressorista ja "Harri Mäenpää" oulusta tarjosi juurikin sellaista ja numero oli sama kuin edellisellä "kotkan harri mäenpäällä", eli +358 44 9619574.. Maksoin pedaalin sen tilille kun summa oli pienehkö ( 80€ ).. Eipä ole kuulunut pedaalia matkahuollosta.. Täytyy tehdä rikosilmoitus jos ei parin päivän sisään kuulu.
musti-peruskoira
27.06.2016 17:33:48
oka1093: Mä laitoin ostoilmoituksen DOD FX80-b compressorista ja "Harri Mäenpää" oulusta tarjosi juurikin sellaista ja numero oli sama kuin edellisellä "kotkan harri mäenpäällä", eli +358 44 9619574.. Maksoin pedaalin sen tilille kun summa oli pienehkö ( 80€ ).. Eipä ole kuulunut pedaalia matkahuollosta.. Täytyy tehdä rikosilmoitus jos ei parin päivän sisään kuulu.

Mulla tuli saman kaverin kanssa ostoksia. 55€ kitaramikistä. Rahat tilille, ei ole kuulunut mitään. Viikko takana.
Rokkenrolli elättää. Musiikki ei.
ollyacid
30.06.2016 16:37:58

oka1093: Mä laitoin ostoilmoituksen DOD FX80-b compressorista ja "Harri Mäenpää" oulusta tarjosi juurikin sellaista ja numero oli sama kuin edellisellä "kotkan harri mäenpäällä", eli +358 44 9619574.. Maksoin pedaalin sen tilille kun summa oli pienehkö ( 80€ ).. Eipä ole kuulunut pedaalia matkahuollosta.. Täytyy tehdä rikosilmoitus jos ei parin päivän sisään kuulu.

Joo mulle kävi ihan just samalla tavalla. Harri Mäenpää Kotkasta, maksoin rahat tilille reilu viikko sitten ja enää ei saa puhelimeen yhteyttä. Eikä pedaalia ole siis näkynyt..
Yallup
30.06.2016 18:49:36
musti-peruskoira: Mulla tuli saman kaverin kanssa ostoksia. 55€ kitaramikistä. Rahat tilille, ei ole kuulunut mitään. Viikko takana.

Sama heppu harrastaa myös autonosia. Numerokin täsmää.
"Tosta se taitaa lähteä.."
mpekkanen
30.06.2016 19:51:35
Kävin eilen viemässä ostajalle Jyväskylästä Helsinkiin kitaran ja meno paluu linkillä maksoi 16 euroa.
Yleensä en näin toimisi, mutta ostaja oli entuudestaan tuttu.

Se miksi tätä kirjoitan on kuitenkin se, että tehkää enemmän niitä kauppoja naamatusten. Ei nuo pidemmätkään matkat aina niin kauheasti maksa ja tässä tapauksessa nuo linkkiliput ostin kolme päivää aikaisemmin. Tai oikeastaan kun ne sunnuntai/maanantai yönä hankin ja sitten keskiviikko aamusta aikaisin lähdin, niin se aika oli kyllä lyhyempi...

Varmasti pääkaupunkiseudulta Ouluun ei kannata lähteä hakemaan jotain mikkiä tai pedaalia. Sähkökitaran kanssa on jo ihan toinen juttu ja näkeehän siinä myös muutakin maisemaan ja voi käydä muuallakin siellä kaupungilla, missä se sitten onkaan. Siihen reissuun voi yhdistää muitakin menoja jos joutuu pidemmäksi lähtemään ja olemaaan vaikka yötä. Itse olen käynyt esim.kylpylässä ja keikoilla joskus ja näin on saanut hoidettua monta asiaa samalla kerralla.
Jos kuitenkin laittaa toisen tilille rahaa näkemättä ensin tuotetta, niin siinä on aina riskinsä. Ihan aina, jos ei tunne entuudestaan kaveria ja myytävää tuotetta.

Moni huijaus siis vähenisi kun kaupat tehtäisiin naamatusten. Nyt kun postillakaan ei ole maksikirjettä, niin taitaa jo pienin pakettikin maksaa sellaisen summan että samalla rahalla käy jo hakemassa. Katsokaapa Onnibussin ja Matkahuollon sivuja ja niiden hintoja. Onnibussissa ei taida ihan isommat kitarat kulkeutua, mutta sylissä menevät pienemmät tavarat kylläkin. Ja myös tavaratilaan menevissä on koko rajoitukset. Matkahuollolla ei näitä ole ja sielläkin on monia sellaisia vuoroja joihin on yleensä edullisia lippuja kun ne netistä ennakkoon hankkii.
Muutenkin jos kaverille ei kaupat käy jostain syystä naamatusten, niin neuvoisin välttämään sellaisia kauppoja.
Toki jos on tuttuja jo ennestään, niin sitten voi lähetellä vaikka pidempääkin sitä pakettia.
Omalla käyttäytymisellään voi kuitenkin vaikuttaa siihen, että tuleeko huijatuksi. Ja tämä ihan syyllistämättä ketään, mutta kannattaa pitää ainakin mielessä. Myöskin joku putkivahvistin voi olla ihan järkevää hakea itse muutenkin kuin tilata sitä postin tai matkahuollon kautta. Se voi tulla myös halvemmaksi, mutta se tulee luultavasti ainakin ehjänä perille kun sen itse vie tai ostaja hakee. Transistorivahvistimetkaan ei kestä ihan mitä tahansa, ettei tuo vahvistimen hakeminen ole pelkästään noiden putkilaitteiden juttu.

Itse olen myös joskus saanut sellaista tavaraa joka ei ihan ollutkaan sitä mitä odotin. Tästä johtuen teen jatkossa aina kaupat naamatusten ja näin voi molemmat osapuolet katsoa ja tutkia mitä on ostamassa/vaihtamassa. Myöskin mielummin teen matkan johonkin kaupunkiin ja käyn vaikka syömässä kuin laitan "huvikseni" jonkun tilille rahaa. Samoin on matka mukavampi kuin ostaa kokeilematta sellainen soitin, joka ei syystä tai toisesta itselle sovikkaan.
rosberg
06.07.2016 09:14:53
mpekkanen on oikeilla linjoilla. upeita tyyppejä on täällä tavannut kun on kauppoja tehnyt, mutta oma vapaa-aika on nykyään kortilla.
http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/
tender.insanity
06.07.2016 09:37:42
rosberg: mpekkanen on oikeilla linjoilla. upeita tyyppejä on täällä tavannut kun on kauppoja tehnyt, mutta oma vapaa-aika on nykyään kortilla.

Mulla on se 50km rajana että viitsii lähteä mitään hakemaan mistään. Kuitenkin työ ja perhe vie sen verran aikaa, ettei kiinnosta lähteä autolla jonnekin kehä I:n klo 16 ruuhkaan istumaan. Bussista puhumattakaan.

Viimeisin kamareissu meni niin, että olin samalle päivälle buukkaillut kaiken. Ekaksi Vantaalle hakemaan nuppi, sitten sieltä eräälle huoltsikalle jonka pihassa takakonttikauppa (myin tavaraa), jonka jälkeen kotikaupunkiin, jossa postissa odotti kaappi. Sitten kotiin. Oisinko 14:30 lähtenyt duunista ja klo 18 olin jo kotona. Reissuun sisältyi kaksi maisemareittiä kun ajoin väärin ja reilu puoli tuntia odottelua siellä huoltsikalla että ostaja kerkesi paikalle. Odotellessa join kahvin ja kävin paskalla.
mpekkanen
06.07.2016 09:53:38 (muokattu 06.07.2016 10:34:58)
Tuo 16 euroa oli siis yhteensä meno/paluu lippu, Jyväskylästä Helsinkiin ja takaisin.
Jonnekkin Tampereelle saa samaisen vieläkin halvemmalla, että jos on vain aikaa-->Niin kyllä se on matkahuoltoa ja postia halvempi tapa tehdä kauppaa.

Tampereella olen monesti käynyt ja sinne on saanut yhteen suuntaan jopa alle 5 eurolla matkan. Useat kaupat on tullut siellä tehtyä ja harvoin on matkat maksaneet yli 10 euroa yhteensä.
Toki ymmärrän ettei kaikilla ole aikaa, itse kun olen eläkkeellä, mutta jos on hankkimassa varsinkin hieman arvokkaampaan soitinta-->Niin kyllä ihan naamatusten tekeminen on aika hyvä vaihtoehto ja siinä voi tosiaan tehdä samalla reissulla muitakin asioita jos vain on halua niin järjestellä.

Jokainen kuitenkin tyylillään ja miten itselle parhaaksi hommat vain hoituu...

E: Helsingin reissu oli pikavuoroilla molempiin suuntiin.
tender.insanity
06.07.2016 10:25:36
mpekkanen: Tuo 16 euroa oli siis yhteensä meno/paluu lippu, Jyväskylästä Helsinkiin ja takaisin.

Ihan sama vaikka olisi ilmainen matka. Kiinnosta istua 6h eestaas bussissa viemässä jotain kuppaista kitaraa kun olisi parempaakin tekemistä.
dogman
21.08.2016 13:51:38
Moro kaikille!
Hei postiennakko ohareiden kustannuksilta voi välttyä
osittain näin,miten itse tein,rehelliselle ostajalle,ei ongelma;
oon kuullut monille käyneen niin,että ovat jotutuneet maksamaan omansa pois hakemisesta kovankin hinnan,
niin itse en suostu soittimeni suomenkiertuetta maksamaan,
joten tei näin:
pyysin ennakkoa edes-takaisten postikulujen verran,
ja se vähennettiin si tilisiirtosummasta.
se on aika reilu diili,ja jos;muujä on kusettaja,ei menetä suuria rahoja.
vaikka itseäni jo periaattesta vituttaa pientkin summat.
Zamichu
03.11.2016 18:26:24
Moi

Paljon on tullut kauppaa tehtyä M.netin torin kautta mutta nyt osui lopulta se "koijaus" kohdalle.

Meneehän tästä osa oman sinisilmäisyyden piikkiin mutta kun olen oppinut että miehen sanaan voi luottaa... ja kai sitä miehen sanaan voisikin.

Eli

Nimimerkki Creatiivi osti minulta Akain MPD18 padit ja sovittiin kaupan maksu postiennakolla mutta hän ei koskaan pakettia käynyt lunastamassa eikä vastannut viesteihin ja tänään katsoin että paketti on lähetetty takaisin.

Isoista summista ei ole kyse mutta harmittaa todella tälläinen selkärangattomuus ja venkulointi. On toki mahdollista että asiaan on jokin oikea syy, tosiaan kun hän ei mihinkään viestiin vastaa, mutta laitan tähän tiedot henkilöstä ihan varalta muita varten ja mikäli asia selviää niin päivitän tiedot.

Jani Hietanen
Oitti
puh. 044 920 3372
Creatiivibeats@gmail.com
delorean
09.02.2017 07:47:37
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201702082200067356_pi.shtml

Joskus tässäkin ketjussa mainittu kaveri on siirtynyt politiikan pariin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)