Aihe: Spotify II
1 2 3 4 522 23 24 25 2664 65 66 67 68
Johnny Buzz
29.09.2011 16:10:15

Spotifyn tulemisen jälkeen laiton lataaminen on vähentynyt Ruotsissa 25 %: http://torrentfreak.com/music-pirac … o-decline-thanks-to-spotify-110928/

Varsin rohkaisevaa kehitystä.
fgh
29.09.2011 19:54:28
Johnny Buzz: Spotifyn tulemisen jälkeen laiton lataaminen on vähentynyt Ruotsissa 25 %: http://torrentfreak.com/music-pirac … o-decline-thanks-to-spotify-110928/

Varsin rohkaisevaa kehitystä.

Niin, ja samalla tahdilla myös levymyynti vähentynyt kun kaikki ovat siirtyneet kuuntelemaan kappaleet Spotifyn kautta. Ja itse en näe Spotifyssa ja laittomassa lataamisessa suurtakaan eroa, sillä artistien saamat korvaukset Spotifystä ovat täysin mitättömiä. Spotify on vain hyvä verho, jonka avulla laittomasta lataamisesta on tehty laillista.

Mika Kangas: Rammsteinin tuotantokin siellä joskus oli, nyttemmin löytyy yksi levy ja Du Hast. Hiukan harmi koska ehdin innostua jo muistakin biiseistä kuin niistä hiteistä.

Miksi et mene kauppaan ja osta levyä?
Johnny Buzz
29.09.2011 20:35:14

fgh: Niin, ja samalla tahdilla myös levymyynti vähentynyt kun kaikki ovat siirtyneet kuuntelemaan kappaleet Spotifyn kautta. Ja itse en näe Spotifyssa ja laittomassa lataamisessa suurtakaan eroa, sillä artistien saamat korvaukset Spotifystä ovat täysin mitättömiä. Spotify on vain hyvä verho, jonka avulla laittomasta lataamisesta on tehty laillista.

Mitä enemmän Premium-käyttäjiä tulee, sitä enemmän on rahaa tulossa kaikille osapuolille. On hyvä ottaa huomioon, että Spotify on Suomessa ihan eri tilanteessa kuin Ruotsissa tai Norjassa, jossa tulot ovat jo erittäin merkittäviä artisteille. Näillä markkinoilla on jo testattu esim. julkaista single pelkästään Spotifyssa.
d3monilaama
02.10.2011 22:50:47
Musta tuntuu, että tossa ilmaisversiossa on mainokset vähentyneet. En oo varma tulisko jopa harvemmin kuin ennen, mutta nykyään tulee yleensä vain yks mainos kerrallaan, joskus parhaimmillaan taisi tulla kolmekin putkeen.
Naiset on hyviä. Niitä on keskimäärin mukavampi panna kuin miehiä.
Mika Kangas
03.10.2011 19:17:23
fgh: Miksi et mene kauppaan ja osta levyä?

Hyvä kysymys :).

Syytetään nyt vaikka matalapalkka-alan liksoja ja omaa saamattomuutta. Onhan tuota ollut kyllä yksi levy joskus hyllyssä mutta jossain rahapulassa tuli joskus luovuttua monen muun ohessa. Warettamaan en kyllä ihan periaatteestakaan ala.
Quru
04.10.2011 07:43:00
Mika Kangas: Hyvä kysymys :).

Syytetään nyt vaikka matalapalkka-alan liksoja ja omaa saamattomuutta. Onhan tuota ollut kyllä yksi levy joskus hyllyssä mutta jossain rahapulassa tuli joskus luovuttua monen muun ohessa. Warettamaan en kyllä ihan periaatteestakaan ala.

Matalapalkka-ala, hoho. Terv. Opiskelija 460e/kk.
"Itsehän en tytöistä niin välitä, mutta itseäkin hämmentää miten kyseinen neiti ei ole edes sieltä rumimmasta päästä. " - M4ss3 m/
Tuomoo
04.10.2011 08:20:43
Quru: Matalapalkka-ala, hoho. Terv. Opiskelija 460e/kk.

Matalapalkka-ala, hoho. Terv. AMK-opiskelija ilman asuntoa -> ilman opintotuen asumislisää.
Ylläoleva faktateksti on kirjoitettu reptiliaanien hyväksynnällä.
jra
05.10.2011 10:11:41 (muokattu 05.10.2011 14:29:30)
Muutaman viime päivän aikana Spotify pyytänyt jatkuvasti käynnistämään uudelleen versiopäivityksen takia. Kuitenkaan uudelleenkäynnistys ei näytä versionumeron mukaan päivitystä tekevän. Ilmoitus kyllä häipyy, mutta ilmestyy jonkun kymmenen minuutin kuluttua uudelleen. Onko muilla vastaavaa?

E: Unlimited käytössä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Utö
05.10.2011 14:25:39 (muokattu 05.10.2011 14:26:54)
Mulla on ollut nyt päivityksen jälkeen sitä, että heittää ulos ekan kirjautumisen jälkeen siinä vaiheessa, kun lähtee hakemaan artistia/levyä. Uusi kirjautuminen ja homma toimii.

Mä käytän ilmaisversiota ja joskus kesällä 10 tunnin kuukausiraja muuttui mielivaltaisesti kertymään jostain keskeltä kuuta. Ennen sitä oli mennyt aika hyvin kuukausittain (kai sit olin rekisteröitynyt juuri sopivasti?). Nyt onkin hieman hämäävää, kun ei tiedä yhtään koska raja tulee vastaan laskurinkin poistuttua. Kyllähän nyt kuunteluaikaa tulee joo päivittäin jonkin verran takaisin, mutta vanha systeemi oli parempi. Ennen mulle riitti se 10h/kk hyvin, mutta nyt esimerkiksi 2.10. tuli raja täyteen. Vähän vaikuttaa siis siltä, ettei sitä kuunteluoikeutta ole oikeesti enää 10h/kk. Silllä syyskuussa olin pari viikkoa lomallakin poissa koneen äärestä. No, ei tää näillä kuuntelumäärillä mun maailmaa kaada. Eniten häiritsee uusien tuttavuuksien läpikäymistä.
reos
05.10.2011 14:44:31
Tuomoo: Matalapalkka-ala, hoho. Terv. AMK-opiskelija ilman asuntoa -> ilman opintotuen asumislisää. -> Ilman asumiskustannuksia?
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
Quru
05.10.2011 19:55:41
reos: -> Ilman asumiskustannuksia?

Tätä jäin itsekin miettimään. Eihän asumislisästä voitolle jää.
"Itsehän en tytöistä niin välitä, mutta itseäkin hämmentää miten kyseinen neiti ei ole edes sieltä rumimmasta päästä. " - M4ss3 m/
Tuomoo
05.10.2011 23:39:03
reos: -> Ilman asumiskustannuksia?

Joo, mutta silti kotona asuessa tulee kuitenkin hyvin, hyvin, hyvin usein ostettua esim. ruokia koko porukoille jne. Koulumatkaa suuntaansa yli 75km jne. Ei paljoa jää rahaa, kun opintotuki on 120€ kuussa.
PJS
07.10.2011 12:11:33

Tuomoo: Joo, mutta silti kotona asuessa tulee kuitenkin hyvin, hyvin, hyvin usein ostettua esim. ruokia koko porukoille jne. Koulumatkaa suuntaansa yli 75km jne. Ei paljoa jää rahaa, kun opintotuki on 120€ kuussa.

Sit ei muuta ku muutat omaan kämppään ni pian on rahaa ku rosvopäälliköllä :D
Peace!
Tuomoo
07.10.2011 13:08:07
PJS: Sit ei muuta ku muutat omaan kämppään ni pian on rahaa ku rosvopäälliköllä :D

Oliskin, hakemukset ollu voimassa pari kuukautta jokaiseen mahdolliseen paikkaan, yksityisiltäkin oon katsonut, mutta en oo vielä löytänyt kämppää. Hienoahan se on, kun paikkakunnalla on yli 200 opiskelijaa ilman asuntoa tällä hetkellä.

Palatakseni aiheeseen, Spotify on mulla sekoillut pari päivää. Jokaisella käynnistyskerralla se lataa jonkin päivityksen, ja aina pitäis käynnistää softa uudelleen, että päivitys tulee voimaan. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen se rutisee taas, että käynnistä softa uudelleen. Onneks kuitenkin musiikkia voi kuunnella, vaikka ohjelmaa ei uudelleenkäynnistäkään.
jra
07.10.2011 17:03:19
Tuomoo:
Palatakseni aiheeseen, Spotify on mulla sekoillut pari päivää. Jokaisella käynnistyskerralla se lataa jonkin päivityksen, ja aina pitäis käynnistää softa uudelleen, että päivitys tulee voimaan. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen se rutisee taas, että käynnistä softa uudelleen. Onneks kuitenkin musiikkia voi kuunnella, vaikka ohjelmaa ei uudelleenkäynnistäkään.

Sama vika kun mulla tuossa yllä. Katsopa niin päivitysten jälkeen ei versionumero muutu miksikään. Kuitenkaan ei ilmoita ettei pysty päivittämään, Taas näyttäisi olevan uutta "päivitystä" tarjolla.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Tuomoo
08.10.2011 22:16:03
jra: Sama vika kun mulla tuossa yllä. Katsopa niin päivitysten jälkeen ei versionumero muutu miksikään. Kuitenkaan ei ilmoita ettei pysty päivittämään, Taas näyttäisi olevan uutta "päivitystä" tarjolla.

Joo, ei vaihdu versionumero mullakaan.

Käytössä Unlimited.
"IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss"
ReBeat
08.10.2011 22:17:46

Mulla muuttu ainakin eilen se viimeisin kirjainyhdistelmä. Numerot ei muuttuneet mutta loppuosa kyllä siis. Viime päivien aikana on päivittänyt varmaan 7 kertaa mutta en ole aiemmin seurannut onko joka kerta muuttunut.
KillingMachine
10.10.2011 18:57:37
Päivittyyköhän nuo profiilissa näkyvät top artistit/tracksit jossain vaiheessa? Nuo mitä mulla nyt on tossa ehkä kerran joskus kuunneltu.
AnonHero
10.10.2011 20:02:26
KillingMachine: Päivittyyköhän nuo profiilissa näkyvät top artistit/tracksit jossain vaiheessa? Nuo mitä mulla nyt on tossa ehkä kerran joskus kuunneltu.

Mun mielestä vaihtuu suurin piirtein viikon välein. Mutta se on vähän buginen kun mullakin on siinä vähän väliä jotain outoja joita en ole kauhesti edes kuunnellut.
Kre-per
25.10.2011 08:35:38 (muokattu 25.10.2011 08:39:35)
E: eipä mitään sittenkään.
// Catching exceptions is for communists
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)