Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 522 23 24 25 2648 49 50 51 52
Ziggy Bubba
28.07.2007 18:28:01

Outoa, että manuaaleissa lukee, että laitteen kanssa saa käyttää vain alkuperäiskuulokkeita. Mikä järki siinä?

Ihme homma, kyllä siihen perään pitäisi mennä ihan mitkä vaan kuulokkeet. Tai ehkä noiden Lidlin halpisrojujen kehnous hajottaa kuulokkeita ;)
You said a' what now?
poppamies
28.07.2007 18:39:31

Ihme homma, kyllä siihen perään pitäisi mennä ihan mitkä vaan kuulokkeet. Tai ehkä noiden Lidlin halpisrojujen kehnous hajottaa kuulokkeita ;)

Ehkä tarkoitetaan että ei kannata laittaa perään mitään arvokkaampia kuulokkeita kun laite rikkoo ne joka tapauksessa...
G strings are for strippers!
PekkaM
28.07.2007 19:49:42
Outoa, että manuaaleissa lukee, että laitteen kanssa saa käyttää vain alkuperäiskuulokkeita. Mikä järki siinä?

Jenkkityyliin irtisanoudutaan kaikesta mahdollisesta vastuusta. Minulla on kyllä iPod 80Gb rikkonut kahdet Sennheiserit, joista toiset loistavat CX-300 plugit. Nyt on toiset CX-300:t menossa ja toivon, että oli vain huonoa tuuria, kun nuo maksaa lentokentilläkin 50€ pari.
Ziggy Bubba
28.07.2007 23:52:07 (muokattu 28.07.2007 23:52:32)

Jenkkityyliin irtisanoudutaan kaikesta mahdollisesta vastuusta. Minulla on kyllä iPod 80Gb rikkonut kahdet Sennheiserit, joista toiset loistavat CX-300 plugit.

Haluaisin kyllä kuulla miten soitin voi hajottaa kuulokkeet? En hahmota tätä tapahtumasarjaa, valaiskaa minua, kiitos.
You said a' what now?
Tympee Huttunen
29.07.2007 10:02:46

Siis kyllä siihen meneekin mitkä tahansa kuulokkeet. Ehkä siinä tosiaan vaan irtaudutaan siitä vastuusta.
Ziggy Bubba
29.07.2007 14:48:02 (muokattu 29.07.2007 14:49:32)

Siis kyllä siihen meneekin mitkä tahansa kuulokkeet. Ehkä siinä tosiaan vaan irtaudutaan siitä vastuusta.

Näinhän se on, minä tuossa kokeilin taitojani ironian saralla huonolla menestyksellä :)

Minulla on kyllä iPod 80Gb rikkonut kahdet Sennheiserit, joista toiset loistavat CX-300 plugit.

On se Apple sitten ilkeä yritys! :D Eli eivät ne soittimet niitä kuulokkeita riko, eihän niistä siirry sinne luureihin kuin äänisignaalia. Tämä on taas oikein arkiluulojen ja -käsitysten riemujuhlaa.
You said a' what now?
Nieby
01.08.2007 15:40:27
Tänään saapuivat Sparkit. Todellllllla hyvät! Täytyy tunnustaa, että soundin on vähän tumma/pehmeä mutta perkele kyllä toimii mulle! Tulppiin on pieni totuttautuminen ja varsinkin vasempaan korvaan on vaikea saada se aseteltua mukavasti, ilmeisesti minulla on epämuodustunut korvakäytävä vasemmassa, koska kaikki napit siitä aina putoilee.. :D Säädin Zenistä EQ:n perinteiseen "hymy-asentoon" ja aijjai. Loistavuutta.

Mielenkiinnosta: jos ihmisillä on sama laitteisto kuin minulla, niin millä tasolla pidätte voluumia? Itellä 10-12, mutta useat kaverini kuuntelevat aina ihan täysillä ja haluaisin tietää, onko minun käyttämäni voluumi liian kova vai ei..?
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
Migo
01.08.2007 16:45:03
Mielenkiinnosta: jos ihmisillä on sama laitteisto kuin minulla, niin millä tasolla pidätte voluumia? Itellä 10-12, mutta useat kaverini kuuntelevat aina ihan täysillä ja haluaisin tietää, onko minun käyttämäni voluumi liian kova vai ei..?

Korvasi sen sinulle kertoo, että milloin mennään vähän liian lujalla.
Niinpä..
Ziggy Bubba
01.08.2007 20:02:52

Ite vertaan tuota soittimen volumea usein omiin ääntelyihin, esim. jos kevyttä yskähdystä ei meinaa kuulla melutaso on turhan korkea, noin karkeasti ottaen. Oon myös huomannut että avoimilla kuulokkeilla on kovassa metelissä turha lähteä kovalla volyymillä peittämään taustameteliä, siinä hommassa menee vaan kuulo.
You said a' what now?
-Aleksi-
03.08.2007 15:46:28 (muokattu 03.08.2007 15:46:38)
Nyt jos sais nopeasti tietoa tästä, onko kokemusta? http://www.cdon.com/main.phtml?navr … 14&page=product&prod=734062

viikonlopun tarjous voimassa
Volante
03.08.2007 21:48:19
Nyt jos sais nopeasti tietoa tästä, onko kokemusta? http://www.cdon.com/main.phtml?navr … 14&page=product&prod=734062

viikonlopun tarjous voimassa

Kyseisestä soittimesta en osaa sanoa, mutta iRiverit on yleisesti ottaen kyllä todella laatupelejä olleet.
poppamies
03.08.2007 23:56:40 (muokattu 03.08.2007 23:57:26)

Kyseisestä soittimesta en osaa sanoa, mutta iRiverit on yleisesti ottaen kyllä todella laatupelejä olleet.
Samat sanat! Tuosta mallista ei kokemusta mutta iRiver 890 on ollut 5-6 vuotta ja toiminut koko ajan moitteettomasti. Tosin päivitin softan "muistitikuksi" kun iRiverin alkuperäinen softa oli aivan syvyydestä siinä mielessä että ei pystynyt kuin lataamaan musaa laitteeseen mutta ei sitten laitteesta takaisin koneelle.
Laite maksoi aivan vitusti 256M soitin maksoi 250€, mutta laatu on vakuuttava.
G strings are for strippers!
jhoo
07.08.2007 18:16:14 (muokattu 07.08.2007 18:17:20)
Porta prot nyt edullisesti cdonissa: http://www.cdon.com/main.phtml?nav= … 905&display_type=&page=shop

Edit: näköjään linkki ei juuri toimi, mut kumminkin...
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
texjazz
07.08.2007 18:18:36

Porta prot nyt edullisesti cdonissa: http://www.cdon.com/main.phtml?nav= … 905&display_type=&page=shop

Edit: näköjään linkki ei juuri toimi, mut kumminkin...

Toimii se, kiitti vinkistä.
Reino-tossut! Pelastakaa ne!
jhoo
07.08.2007 18:24:10
Toimii se, kiitti vinkistä.

Ei se toimi :) sen piti viedä suoraan siihen portapro-sivulle eikä kuuloke-sivulle. Tommotteet pistin eilen tilaukseen ja ostin vielä muutaman levyn samaan postimaksuun.
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
texjazz
07.08.2007 18:42:37

Ei se toimi :) sen piti viedä suoraan siihen portapro-sivulle eikä kuuloke-sivulle. Tommotteet pistin eilen tilaukseen ja ostin vielä muutaman levyn samaan postimaksuun.

Sinne lähti tilaus. Pistin kuulokkeille kaveriksi Tom Pettyn Higway Companionin, niin sujuu kotimatka rattoisammin. Saapi tytär omat kuulokkeet.
Reino-tossut! Pelastakaa ne!
MaD PiAnIsT
08.08.2007 11:36:32

Porta Proot omistan jo, niin ostin niille kaveriksi Kossin Spark Plugit. Saa vihdoin kuunnella rauhassa musiikkia bussissa matkalla kouluun kun äkäiset yläastelaiset purkavat ahdistustaan bussin penkkeihin..
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Terrorwrist300
08.08.2007 12:17:55

Auttakaas perkeleet!

Ostin matsuin 2 gigan vehkeen ja se kiusaa mua ton musan latauksen kanssa.
Jostaan syystä se ei huoli kaikkia kansioita mitä koneelta sinne siirrän. Ei se siis mitään erroria puske, vaan ongelman huomaa kun soitinta yrittää käynnistää. Valot syttyy, matsui logo tulee näkyviin ja sitten se buuttaa ittensä ja jatkaa tätä loputtomiin, eikä virtaakaan saa pois päältä muuta kuin pariston ulos ottamalla. Sitten kun kytken vehkeen koneeseen ja poistan kansion, niin vehje taas pelittää.
Ja se näyttäis olevan ihan soittimen mielen valtaa että mitä kansioita se ei hyväksy ja mitkä taas käy. Ne pitää vaa yksitelleen käydä läpi, mikä on kyllä aika hidasta ja vittumaista puuhaa sekin...

Osaisko joku vähän jeesata? On aika rasittava ongelma...
Tympee Huttunen
08.08.2007 17:08:58 (muokattu 08.08.2007 18:13:12)
Spark Plugit ovat kyllä todella hyvät! Itse tilasin cdonista 14euroon kyseiset kuulokkeet ja nyt ei tarvitse volumea laittaa juuri ollenkaan soittimesta (Creative Zen 512mb). Aivan minimivolumellakin pärjää sisätiloissa aivan mainiosti. Säästää varmaan pattereita aika rutosti.

E: Joo, ja se Lidlin romu...joo se on romu:) Toinen kanava on mykkä. Takuuseen vaan.
Ziggy Bubba
09.08.2007 03:50:45 (muokattu 09.08.2007 03:52:27)

Spark Plugit ovat kyllä todella hyvät! Itse tilasin cdonista 14euroon kyseiset kuulokkeet ja nyt ei tarvitse volumea laittaa juuri ollenkaan soittimesta (Creative Zen 512mb). Aivan minimivolumellakin pärjää sisätiloissa aivan mainiosti. Säästää varmaan pattereita aika rutosti.

Ehkä vielä tärkeämmin tuossa säästää omaa kuuloa, kun ei tartte hudattaa sitä musaa aina täysillä pärjätäkseen ulkomölyn kanssa... Spark Plugien hyvyydestä olen kyllä hyvin eri mieltä, mutta ns. suljetut luurit ovat sinällään erittäin hyvä lisä eteenkin rauhallisen musan diggailun tarvikkeeksi.

Hyvät suljetut maksavat tosin usein reilusti enemmän kuin vastaavat avoimet - esim. omien testien mukaan Senn PX100/Porta Pro -laatua suljetussa muodossa halajavat joutuvat pulittamaan karkeasti noin 100 euroa vastaavaan äänenlaadun saavuttaakseen. Spark Plugit ovat kaukana siitä...
You said a' what now?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)