Aihe: CDON.com
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26 27 28
jonteroo
29.07.2009 18:28:28
Lesko: Mä en ymmärrä sitä, että jos maanantai-päivällä tulee viesti, että tilaus on toimitettu, niin mksei vielä keskiviikkonakaan tuotteet ole minulla. Tulevat jotain ekstrahidasta reittiä, kun kyllä kaikki normaali posti on seuraavana päivänä perillä niinkuin esim. Äx sen todistaa!

Minunkin viime tilauksessa meni aikaa muistaakseni neljä postipäivää. (Muistaakseni pe-ke) Monesti kotimaan kirjelähetykset on laatikossa jo yhdessä päivässä. Tosin nuohan tulee Ahvenanmaalta, joten se voi hieman hidastaa. Hidasta on silti.
apua-mies
29.07.2009 18:31:46 (muokattu 29.07.2009 18:33:10)
Lesko: Mä en ymmärrä sitä, että jos maanantai-päivällä tulee viesti, että tilaus on toimitettu, niin mksei vielä keskiviikkonakaan tuotteet ole minulla. Tulevat jotain ekstrahidasta reittiä, kun kyllä kaikki normaali posti on seuraavana päivänä perillä niinkuin esim. Äx sen todistaa!

kuten sanottu,cdonin tuotteet tulevat hitusen kauempaa, joten saattaa vierähtää päivä tai kaksi kauemmin kuin vaikka jollain äxällä. discshopillakin on hypernopeat toimitukset,tee tilaus ennen klo 15.00 niin on seuraavana päivänä perillä

mutta silti cdonille voi antaa hitusen kyl risuja toimitusajoista,tuntuu että esim. tänä vuonnakin tulee paketit paljon hitaammin kuin joskus aiemmin. jos haluaa tuotteen mahd. nopeasti,niin silloin ei cdonilta kannata välttis tilata. messeviä tarjouksia siellä kyllä aina toisinaan on. cdonissa on paljon hyvää ja paljon huonoa.
elbowski
29.07.2009 18:52:36
Discshopissa on kyllä tuo ennen klo 15.00-juttu mielenkiintoinen. Kaks kertaa oon sieltä tilannu, ja kummallakin kerralla tilauspäiväksi osui lauantai. Silti paketit on ollu postissa vasta tiistaina. No, kummallakaan kerralla odotus ei ole ollut niin hektistä että tuo ärsyttäisi, mutta kiinnostaa vaan että miten tuo viikonlopputilaus toimii.
I am Jack's smirking revenge.
apua-mies
29.07.2009 19:16:22 (muokattu 29.07.2009 19:17:38)
noog: Discshopissa on kyllä tuo ennen klo 15.00-juttu mielenkiintoinen. Kaks kertaa oon sieltä tilannu, ja kummallakin kerralla tilauspäiväksi osui lauantai. Silti paketit on ollu postissa vasta tiistaina. No, kummallakaan kerralla odotus ei ole ollut niin hektistä että tuo ärsyttäisi, mutta kiinnostaa vaan että miten tuo viikonlopputilaus toimii.

eikö siellä oo täsmennys, että kun tilaa ARKIPÄIVÄNÄ ennen 15.00 niin se on seuraavana ARKIPÄIVÄNÄ perillä. eihän viikonloppuna postit kulje. jos lauantaina laitat tilauksen, paketti lähtee postiin maanantaina ja sillon se on tiistaina perillä. jos kyse on siis tollasesta kirjepostista tai yksittäisestä dvd:stä joka mahtuu luukusta. jos tilaa isomman paketin, niin sillon siinä joutuu venaileen yhden lisäpäivän, kun postin kautta tulee se saapumisilmoitus
elbowski
29.07.2009 19:24:19
apua-mies: eikö siellä oo täsmennys, että kun tilaa ARKIPÄIVÄNÄ ennen 15.00 niin se on seuraavana ARKIPÄIVÄNÄ perillä. eihän viikonloppuna postit kulje. jos lauantaina laitat tilauksen, paketti lähtee postiin maanantaina ja sillon se on tiistaina perillä. jos kyse on siis tollasesta kirjepostista tai yksittäisestä dvd:stä joka mahtuu luukusta. jos tilaa isomman paketin, niin sillon siinä joutuu venaileen yhden lisäpäivän, kun postin kautta tulee se saapumisilmoitus

Niinpä niin, hölmö minä. Näinhän se meneekin, kiitokset oikaisusta.
I am Jack's smirking revenge.
doppelgänger
29.07.2009 21:00:23

Turha valittaa, nimittäin kun mulle tulee maanantaina viesti, että nyt on paketti lähetetty, niin se on yleensä perjantaina perillä.
"Never argue with a fool,they only lower you down to their level and beat you with experience" -J.R.R Tolkien
-Cale
29.07.2009 21:18:17
Tuntuu että ei toi CDON ole enää edes halpa, mitä se joskus oli. Tai sitten vaan luulen niin. Samat levyt saa samoilla hinnoilla ja jopa halvemmallakin kotimaisista kaupoista, joita mieluummin tuenkin. Ja moni harvinaisempi levy mitä CDONin "kattavista" valikoimista ei ole löytynyt on löytynyt jostain kotimaisesta. Lisäksi palvelu nopeampaa ja parempaa täällä, yleensä. Ei tuolta edes oikeesti löydy ikinä mitään. Alan boikotoimaan kyseistä puljua, mitä olenkin jo tovin tehnyt.
doppelgänger
30.07.2009 12:58:56
-Cale: Tuntuu että ei toi CDON ole enää edes halpa, mitä se joskus oli. Tai sitten vaan luulen niin. Samat levyt saa samoilla hinnoilla ja jopa halvemmallakin kotimaisista kaupoista, joita mieluummin tuenkin. Ja moni harvinaisempi levy mitä CDONin "kattavista" valikoimista ei ole löytynyt on löytynyt jostain kotimaisesta. Lisäksi palvelu nopeampaa ja parempaa täällä, yleensä. Ei tuolta edes oikeesti löydy ikinä mitään. Alan boikotoimaan kyseistä puljua, mitä olenkin jo tovin tehnyt.

Joo, mutta dvd tarjonta siellä on kohdillaan.
"Never argue with a fool,they only lower you down to their level and beat you with experience" -J.R.R Tolkien
ganesha
01.08.2009 11:14:55
-Cale: Tuntuu että ei toi CDON ole enää edes halpa, mitä se joskus oli. Tai sitten vaan luulen niin. Samat levyt saa samoilla hinnoilla ja jopa halvemmallakin kotimaisista kaupoista, joita mieluummin tuenkin. Ja moni harvinaisempi levy mitä CDONin "kattavista" valikoimista ei ole löytynyt on löytynyt jostain kotimaisesta. Lisäksi palvelu nopeampaa ja parempaa täällä, yleensä. Ei tuolta edes oikeesti löydy ikinä mitään. Alan boikotoimaan kyseistä puljua, mitä olenkin jo tovin tehnyt.

en tiedä millaista muzakkia olet etsinyt, mut itse olen tehnyt muutamiakin löytöjä cdon:in kataloogista, levyjä joita mistään muualta ei enää ole saanut. se on kyl taivahan tosi, että toimitusajat ovat venähtäneet viime aikoina ja varsinkin importtien hinnoittelu on cdon:issa aivan järjetöntä.
viina. hanuri. ja naiset.
Rainer Frilund
01.08.2009 18:49:31

ganesha: ... varsinkin importtien hinnoittelu on cdon:issa aivan järjetöntä.

Joo...
Näyttää siltä, että siinä on joku (oikea tai tekaistu)
välikäsi, joka vetäisee välistä oikein kunnolla.

Ainakin "levy-yhtiö" nimeltään PID on näköjään
japanilaisten painosten välittäjä, joka pistää jo
suht hinnakkaisiin japsipainoksiin vielä oman
lisänsä (johon cdon lisännee vielä oman osuutensa).

Onneksi levyjä voi tilata myös suoraan Japanista...
"The company you keep is the measure of a man."
Piepe
20.09.2009 11:54:14
Cdonilla kun on nyt tuo 5-50 % ale kaikista tuotteista, niin sattuisikohan kukaan tietämään kuinka kauan tuo on voimassa? Eipä ole omaan zilmään osunut missään.
Pitäisi nimittäin odotella parin levyn ilmestymistä kuun loppuun ennen ku teen tilauksen.
Tietynlainen
22.09.2009 20:49:27
Piepe: Cdonilla kun on nyt tuo 5-50 % ale kaikista tuotteista, niin sattuisikohan kukaan tietämään kuinka kauan tuo on voimassa? Eipä ole omaan zilmään osunut missään.
Pitäisi nimittäin odotella parin levyn ilmestymistä kuun loppuun ennen ku teen tilauksen.

Uudemmista tuotteista ei tule alennusta? http://cdon.fi/musiikki/insomnium/across_the_dark-7039186
zekeode
22.09.2009 21:06:46

Piepe: Cdonilla kun on nyt tuo 5-50 % ale kaikista tuotteista, niin sattuisikohan kukaan tietämään kuinka kauan tuo on voimassa? Eipä ole omaan zilmään osunut missään.

Kampanja on voimassa 29.9 asti. Pistin tohon omaan blogiin bannerin, jos joku haluaa tukea köyhää muusikkoa. :)
M_Rouge
23.09.2009 17:51:51
-Cale: Tuntuu että ei toi CDON ole enää edes halpa, mitä se joskus oli. Tai sitten vaan luulen niin. Samat levyt saa samoilla hinnoilla ja jopa halvemmallakin kotimaisista kaupoista, joita mieluummin tuenkin. Ja moni harvinaisempi levy mitä CDONin "kattavista" valikoimista ei ole löytynyt on löytynyt jostain kotimaisesta.

Suurin piirtein samoissa hinnoissa taidetaan mennä nykyään mitä esim. CityMarket ja Anttilakin tarjoaa. Onhan tuolla aina noita 2Cd levyä 5,95€ tai 7,95€ kpl. Niitä on tullut hyödynnettyä aina kun ne lisäävät noihin tarjouksiin jotain kiinnostavia levyjä.

Erikoisempia levyjä ei useinkaan ole sitten saatu toimitettua, kun ovat tilapäisesti loppuneet ja uusia eivät ole enää saaneet hommattua kun painos on loppu tai jotain. Silloin saa seuraavan tilauksen postikuluitta. Eli kannattaa laittaa jokaiseen tilaukseen, joku outo albumi ;) Viimeksi laitoin Nightscapen Symphony of The Night - mitä tarjottiin noin 9€:lla. Meni jälkitilaukseen. Epäilen, että eivät saa hommattua levyä ollenkaan, kun en ole nähnyt kyseistä albumia missään muuallakaan. (On muuten loisto levy, melodista Sonata Arctican -tyylistä musiikkia. Löytyy YouTubestakin.)

se on kyl taivahan tosi, että toimitusajat ovat venähtäneet viime aikoina ja varsinkin importtien hinnoittelu on cdon:issa aivan järjetöntä.

Olen kans ihmetellyt, että miten joku import voi maksaa jotain 80€, kun saman importin voi tilata vaikka mistä puoleen siitä mitä CDON pyytää.
SiwamieS
23.09.2009 22:00:02 (muokattu 23.09.2009 22:02:44)
M_Rouge: Erikoisempia levyjä ei useinkaan ole sitten saatu toimitettua, kun ovat tilapäisesti loppuneet ja uusia eivät ole enää saaneet hommattua kun painos on loppu tai jotain. Silloin saa seuraavan tilauksen postikuluitta. Eli kannattaa laittaa jokaiseen tilaukseen, joku outo albumi ;) Viimeksi laitoin Nightscapen Symphony of The Night - mitä tarjottiin noin 9€:lla. Meni jälkitilaukseen. Epäilen, että eivät saa hommattua levyä ollenkaan, kun en ole nähnyt kyseistä albumia missään muuallakaan. (On muuten loisto levy, melodista Sonata Arctican -tyylistä musiikkia. Löytyy YouTubestakin.)

http://www.amazon.co.uk/Symphony-Ni … music&qid=1253732342&sr=8-3 , marketplacen puolella näemmä vielä vähän halvempi :)

E: ja play.comista lähtee näemmä myös alle 14 eurolla posteineen, jos se on mieluisampi ostopaikka.
I wanna see movies of my dreams
Andy Six
26.09.2009 13:19:35
SiwamieS: http://www.amazon.co.uk/Symphony-Ni … music&qid=1253732342&sr=8-3 , marketplacen puolella näemmä vielä vähän halvempi :)

E: ja play.comista lähtee näemmä myös alle 14 eurolla posteineen, jos se on mieluisampi ostopaikka.

Play on edullinen verrattuna Cdoniin....Suosittelen paljon Playlta ostaneena....
Kuudella Kielellä Koetan...
Lonesome
26.09.2009 23:02:17
CeeCeeÄr: Play on edullinen verrattuna Cdoniin....Suosittelen paljon Playlta ostaneena....

Ja PlayTraden kautta noita cdon.comin ylihinnoittelemia importteja saa suoraan jenkkilästä, ausseiista jne. todella edullisesti. Toistaiseksi on hyvin toiminut tuo "alihankintapuoli" myös.

Näistä ei tietysti jää mitään EU-alueelle. Mutta myös vapaalla kilpailullahan sinne Eurooppaan menoa perusteltiin...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Jytäurpo
29.10.2009 18:14:41
Aivan perseestä, olen nyt odottanut yhtä DVD:tä kaksi viikkoa, jonka olisin saaanut lähikaupasta heti.
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
doppelgänger
29.10.2009 18:18:01
Jytäurpo: Aivan perseestä, olen nyt odottanut yhtä DVD:tä kaksi viikkoa, jonka olisin saaanut lähikaupasta heti.

Peru tilaus.
Jytäurpo
29.10.2009 18:19:21
basisti jr.: Peru tilaus.

Kai se on peruttava.
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)