jannu 30.01.2013 11:10:45 | |
---|
velipesonen: Täst mie piän. Jos tämä on sitä heviä niin sitten tämä on hyvää heviä. http://www.youtube.com/watch?v=B0QzxZ2_5nk http://www.youtube.com/watch?v=FqFY9CDoH0E Jos aletaan viisastella tyyliseikoilla niin mielestäni tämä ei ole oikein metallia eikä punkkia eikä metallipunkkia eikä punkmetallia, ehkä pikemminkin proto-jotain. Proto-jokin on aina myönteinen asia koska se siittää ja synnyttää eikä vain kuluta. Siksi vähän vierastan asioiden luokittelemista "proto-joksikin" kun siihen sisältyy automaattisesti tämmöinen myönteinen arvolataus. Joo, varsinkin kun tuo oli ihan perus thrash metallia. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
velipesonen 30.01.2013 11:28:35 | |
---|
jannu: Joo, varsinkin kun tuo oli ihan perus thrash metallia. Millaisten tyylielementtien tai millaisen tyylillisen analyysin perusteella? Jos voit vielä lisätä mitä mielestäsi merkitsee käsite "tyyli" musiikissa niin hyvä. I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten |
Erska88 30.01.2013 11:30:32 | |
---|
Ja taas mennään.... |
Numb 30.01.2013 11:54:06 (muokattu 30.01.2013 11:55:42) | |
---|
velipesonen: Millaisten tyylielementtien tai millaisen tyylillisen analyysin perusteella? Mun analyysini on se, että Faff-Beyllä on yhteisiä tekijöitä etenkin 1980 -luvun thrashin kanssa. Nämä liittyvät tiettyihin soittoteknisiin ja soundillisiin kysymyksiin, jotka tekevät genrestä tunnistettavan. Samoin hardcoren/punkin yhdistely heavyelementteihin. Siitä se protothrash -mainintani. Perusthrashia Faff-Bey ei mielestäni ole. Miksi on jo hankalampi kysymys, sillä miten määritellään esimerkiksi jo mainitsemani ankaruus musiikissa? Tieteilijät tieteilkööt, minä kuuntelen. |
velipesonen 30.01.2013 12:05:58 | |
---|
Numb: Mun analyysini on se, että Faff-Beyllä on yhteisiä tekijöitä etenkin 1980 -luvun thrashin kanssa. Nämä liittyvät tiettyihin soittoteknisiin ja soundillisiin kysymyksiin, jotka tekevät genrestä tunnistettavan. Samoin hardcoren/punkin yhdistely heavyelementteihin. Siitä se protothrash -mainintani. Joo mä oon samaa mieltä mut jos katsotaan vähän syvemmälle musiikkiin ja arvioidaan sävelkulkuja ja sitä kuinka kappaleiden eri osat suhteutuvat toisiinsa niin Faff-Bey on vähintäänkin erittäin epätavallinen thrash-bändi, jos pysytään näissä tyylillisissä karsinoissa niin sieltä löytyy bluesvääntöä ja ihan aitoa, ei-pinnallista klassillista musiikkiajattelua. Ennen kaikkea tässä on kysymys erityisen toimivista, potkivista ja vetoavista musiikillisista ideoista, SUBSTANSSISTA, joka vie musiikkia itsessään eikä alistu tyylillisen kehikon vietäväksi. Sanoisin että tämä on aitoa, aidolla tavalla kekseliästä musiikkia. (...) sillä miten määritellään esimerkiksi jo mainitsemani ankaruus musiikissa? Tieteilijät tieteilkööt, minä kuuntelen. En tiä. Ankaruus lienee kuulijan korvassa ja jollain tavalla ankarana on usein totuttu pitämään klassillisuutta eri muodoissaan ja hyvinkin klassillinenhan Faff-Bey tosiaan oli. I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten |
velipesonen 30.01.2013 12:21:59 | |
---|
Nettitietojen perusteella Faff-Bey näyttäisi edelleen tai taas olevan jollain lailla olemassa joten korjataan imperfektit preesensiksi. I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten |
spiritcrusher 21.02.2013 07:24:00 | |
---|
velipesonen: "Hevi on tyhmää" on jokseenkin monimielinen lause. Jos pidämme tyhmyyttä jotenkin kiusalllisena piirteenä, täytyy sanoa että lause pitää paikkansa vaikka onkin lieventelevä: Todellisuudessa hevi tai metalli tai mitä se nyt onkin on tyhmääkin tyhmempää. Hevin perinpohjaista tyhmyyttä kuvastaa tällä hetkellä tv:ssä pyörivä umpityhmä sarja Metal Evolution. Jos sarjan antia tarkastelee taidehistorian tai kulttuurihistorian näkökulmasta, se on ala-arvoinen, anakronistisen jälkiviisas ja omaa hölmöyttään glorifioiva, sanalla sanoen raivostuttavan typerä. Sarjassa esitettävät tulkinnat taiteen ja yhteiskunnan suhteesta ovat puhdasoppisen idioottimaisia, pöllöjä ja edelleenkin raivostuttavia. Esimerkki: Joku siellä todisteli että trash metalin synty liittyi siihen kuinka Reaganin hallitsemassa "konservatiivisessa" yhteiskunnassa oli niin tuskallista elää. Ensinnäkin trash-bändit aloittivat suunnilleen samaan aikaan kuin Reagan Amerikan presidenttinä ja toisekseen heidän oli pitänyt saada ideoihinsa pohja jo aikaisemmin. Kolmanneksi kuka on oikeasti sitä mieltä että Reaganin hallitsema Amerikka olisi ollut mitenkään konservatiivinen; eikö se juppikulttuureineen ja taloudellisine kiihdyttelyineen ollut mahdollisimman antikonservatiivinen? Reagan oli presidenttinä äärimmäinen reformisti eikä mikään konservatiivi.
Mutta hevin maailmassa tämä ei ole edes sitä hömelöintä osastoa. Jos joku pitää ainetta olemuksellisesti henkeä arvokkaampana, epäilen ettei ainekaan voi olla niin tyhmää, jokin raja silläkin täytyy olla. Itse asiassa aineen luulisi olevan aika viisasta. Sarjasta enimmäkseen vastaava toimittaja on antropologi, mikä pistää jo hälytyskellot soimaan. Kyllä minä tiedän että yliopistoissa - etenkin humanistis-humoristisella puolella - pyöritetään soopaa mutta Metal Evolutionin vähäjärkisyys on jo aggressiivista lajia. Onko länsimainen yhteiskunta saavuttanut itsetuhossaan sen asteen että tällaista pidetään jotenkin fiksuna ja sitten vain ihmetellään kuinka nuorison todellisuudentaju on karannut? Itse hevimusiikin tyhmyydestä on sen tekijöillä käsitys että se on jotenkin älykästä tyhmyyttä. Eikä ole. Hienoa, että nuoret ihmiset purkavat ylimääräisen energiansa täällä kuin tähtäilemällä katoilta. |
Dropped C 21.02.2013 11:42:52 | |
---|
Velipesonen taitaa olla jo ainakin melkein keski-ikäinen, konservatiivinen espoolainen perheenisä. Eli tuskin on enään hirviän nuori. |
spiritcrusher 21.02.2013 12:31:13 | |
---|
Dropped C: Velipesonen taitaa olla jo ainakin melkein keski-ikäinen, konservatiivinen espoolainen perheenisä. Eli tuskin on enään hirviän nuori. No toi Faff-Bey kytkentä viittaisi kyllä hieman varttuneenpaan henkilöön. Eihän tuota bändiä varmaan juuri kukaan n.15-30v. henkilö tiedäkään. |
crestfall 21.02.2013 12:58:14 | |
---|
Dropped C: Velipesonen taitaa olla jo ainakin melkein keski-ikäinen, konservatiivinen espoolainen perheenisä. Eli tuskin on enään hirviän nuori. Eikös hän ole jo päälle neljän kympin. Eikä nyt ainakaan Espoolainen, muistikuvani vievät jonnekin Klaukkala-Tuusula-Nurmijärvi-akselille. Mutta ymmärtäähän tuon "nuori"-aspektin, sen verran infantiilia settiä tulee vähän joka paikassa. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
EvilDead 21.02.2013 14:00:23 (muokattu 21.02.2013 14:01:31) | |
---|
Eikös velipesonen ole maininnut Black Sabbathin erääksi lempibändikseen? Kertokaa mulle, että mitä Sabbath sitten on jos ei "heviä"? Ihan vain tällainen pikku huomautus tähän väliin. Oh by the way, which one's Pink? |
TheMusiikkmies 21.02.2013 16:31:18 | |
---|
Miksei tämä ketju voisi vain hukkua? Aina joku kaivaa sen takaisin esiin. Me kaikki kuolemme epäonnistuneina muusikkoina, mutta kirjoituksemme Mnetissä elävät ikuisesti! |
Funkånaut 21.02.2013 16:40:43 | |
---|
EvilDead: Eikös velipesonen ole maininnut Black Sabbathin erääksi lempibändikseen? Kertokaa mulle, että mitä Sabbath sitten on jos ei "heviä"? Ihan vain tällainen pikku huomautus tähän väliin. Hevi ei ole yhtä kuin metalli. Vitun Porkku. Hyi vittu oikeesti. - tommiot
Kuuntelen tämmöistä |
StJerky 21.02.2013 16:59:02 | |
---|
EvilDead: Eikös velipesonen ole maininnut Black Sabbathin erääksi lempibändikseen? Kertokaa mulle, että mitä Sabbath sitten on jos ei "heviä"? Se on jytää. |
EvilDead 21.02.2013 17:38:41 | |
---|
TheMusiikkmies: Miksei tämä ketju voisi vain hukkua? Aina joku kaivaa sen takaisin esiin. Anteeksi. En vain voinut vastustaa kiusausta. Mua vaan on tämä seikka häirinnyt jo hetken aikaa, kun pesosella on niin kova hinku lytätä hevi bändejä. Funkonaut: Hevi ei ole yhtä kuin metalli. Hevi medallia sitte. Oh by the way, which one's Pink? |
Dropped C 21.02.2013 17:47:47 | |
---|
Ihmisillä on tapana laittaa ne jutut omiin lokeroihinsa, mistä ei digata. Mun mielestä esim. taas joku Metalcore ei ole metallia, vaan paskaa ja emoilua. Vaikkakin siis asia ei välttämättä ole näin. |
janezki_ 21.02.2013 18:43:11 | |
---|
Hienoa että täällä on herätty henkiin. Haen eväät jo valmiiksi ja otan mukavan asennon. Mie oon vaan basisti... |
Hammarberg 06.03.2013 13:49:03 | |
---|
Onpas ihan vitun tyhmä ketju, ja muuten viihdyttävä. Miusta on niin hassua vierestä kattoa tätä joiden nimeltä mainitsemattomien mystillistä pyhiinvaellusta... Varsinaisia ristiriitaretkeilijöitä. On se hevi tyhmää, mikäs siinä, tyhmää musaa on kiva soittaa ja kuunnella. Ei tartte esittää olevansa fiksu. |
jazzmies 06.03.2013 16:41:16 | |
---|
Hammarberg:Miusta on niin hassua vierestä kattoa tätä joiden nimeltä mainitsemattomien mystillistä pyhiinvaellusta... Varsinaisia ristiriitaretkeilijöitä. Varsin ennalta-arvattava soolobreikki. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
velipesonen 06.03.2013 16:44:03 | |
---|
jazzmies: Varsin ennalta-arvattava soolobreikki. Paitsi että nämä henkilöt ovat nimeltä mainitsemattomia. I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten |