Feggy 22.05.2006 11:49:03 | |
---|
Mitäs mun kannattas kuunnella kun olen jämähtänyt indiepoppiin tyyliin Death Cab For Cutie? Koklaa Wolf Parade, Shins, Arcade Fire, We are scientists. "Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä"
- Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia |
carnation 22.05.2006 11:54:32 (muokattu 22.05.2006 11:55:06) | |
---|
Mitäs mun kannattas kuunnella kun olen jämähtänyt indiepoppiin tyyliin Death Cab For Cutie? Ainakin semmonen bändi kuin The Postal Service kannattaa tsekata. Siitä löytyy DCFC:n laulaja. Vähän elektronisempaa kuin Death Cab, mutta varsin kaunista poppia. Sitten ehkäpä Mew, Bloc Party, Belle And Sebastian, Hot Hot Heat, The Decemberists... |
GhostOfTheSun 22.05.2006 17:23:44 (muokattu 22.05.2006 17:24:13) | |
---|
Tuli muuten vielä mieleen* näille "Post-HC" -diggareille sellainen bändi kuin Lolita Stasi mikäli meno ei ole tuttua. Näytekappale "Katharsis": http://www.thecodebreaker.net/mp3/LolitaStasi.mp3 Tuossa Ruhr-levyllä on muutenkin aika kovaa menoa, ja todella vaihtelevaa sellaista. * = Tuli mieleeni, kun huomasin itselläni olevan ko. orkesterin paita päälläni Mnettiä sellaillessani... "Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine"
- Refused are fucking dead |
sientenystävä. 22.05.2006 17:31:09 | |
---|
Pidän paljon Sydän, sydänmestä? Kaupalliset radiokanavat pitäisi kieltää Hessu Sopon mätäkumpareitten mukaan! |
LexaR 22.05.2006 18:59:10 (muokattu 22.05.2006 19:34:12) | |
---|
Tides, Pelican, Cult of Luna, Callisto, Mouth of Architect, ISIS, City Of Caterpillar, Koma. Tässä on liian vähän, lisää samantapaista olisi kiva kuulla. Auttakaa. Godspeed you! black emperor, Sleep, Explosions in the sky, Magyar posse Jos täällä jo post-rockia suositellaan ni ei pidä unohtaa Mogwaita tai Because of Ghostsia... itte tykkään post-metallista kuitenkin enemmän, soundimaailma aika samanlainen mut fiilis on paljon raskaampi ja synkempi... Pelican ja Tides iskee mulle vaan jostain syystä eniten Kuulimpa tos semmosen biisin ku Yang - Les Deux Mondes, pitänee tutustuu enemmän, samaa suuntaa ku aikasemmin mainitut mut lead-kitaralla :) Tuli muuten vielä mieleen* näille "Post-HC" -diggareille sellainen bändi kuin Lolita Stasi mikäli meno ei ole tuttua. Perskele kanssas, taas läväytit mahtavan ennastaan tuntemattoman bändin :D E: Tää nyt ei varsinaisesti tähän kategoriaan kuulu mut jotenkin fiilis on niin samanlainen ni kehotan Nugetti et tsekkaat sellasen norjalaisen poppoon ku Ulver, eritoten sellasen levyn ku Perdition City "We ask you this one pointed question; where does the beat start?!" - Devy |
GhostOfTheSun 22.05.2006 19:12:50 (muokattu 22.05.2006 19:28:01) | |
---|
"Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine"
nakedzen 22.05.2006 22:12:41 (muokattu 22.05.2006 22:15:23) | |
---|
Tides, Pelican, Cult of Luna, Callisto, Mouth of Architect, ISIS, City Of Caterpillar, Koma. Tässä on liian vähän, lisää samantapaista olisi kiva kuulla. Auttakaa. Earth, Sunn o))), Madder Mortem, Neurosis. Ihme ettei kukaan ole vielä Neurosista ehdottanut. Se kun on ensimmäisiä kyseistä genreä edustaneita. |
ydinaukio 23.05.2006 10:42:11 | |
---|
Jos täällä jo post-rockia suositellaan ni ei pidä unohtaa Mogwaita tai Because of Ghostsia... itte tykkään post-metallista kuitenkin enemmän, soundimaailma aika samanlainen mut fiilis on paljon raskaampi ja synkempi... Kyllähän godspeed on synkimmillään aika paljon synkempää ku nuo metallibändit. |
moderndrummer88 23.05.2006 14:25:57 | |
---|
täältä lähtee: Kingston Wall ja Led Zeppelin jotain tältä väliltä olisi hauska löytää musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
GhostOfTheSun 23.05.2006 14:31:14 (muokattu 23.05.2006 14:31:55) | |
---|
Ihme ettei kukaan ole vielä Neurosista ehdottanut. Se kun on ensimmäisiä kyseistä genreä edustaneita. Totta. Jotenkin se oli liian ilmeinen. Oikeastaan niin ilmeinen, että sisältyi tuohon yllä olevaan listaan jo sitä sinne kirjoittamattakin. Voisikin hakea tuon Eye Of Every Stormin pitkästä aikaa kuunteluun. Hyvää paskaa. "Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine"
aleksi 23.05.2006 16:02:03 | |
---|
Tuossa Ruhr-levyllä on muutenkin aika kovaa menoa, ja todella vaihtelevaa sellaista. Ihan asiallinen bändi tuo Lolita Stasi on, mutta jotenkin meikäläistä häiritsee se radikaali suunnanvaihdos, mikä tässä parin viime vuoden aikana on tapahtunut. "Segregation girl and the penguin boy" vai mitä biisejä niitä olikaan olivat mulle sitä "oikeaa" Lolita Stasia (nimi taisi vielä jatkua sanalla Collective). Sama bändi pitäis ainakin olla kyseessä. Mutta tosiaan, eihän Ruhriakaan voi parjata. Hyvä, synkän tunnelmallinen ja minimalistinen levy melko oudoilla soundeilla. Joku kyseli post-rockin sijasta post-metallia... Ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen on Angel Eyes! http://www.aversionline.com/blahg/audio/angeleyes1.mp3 Linkistä saa biisin nimeltä: By the time he was my age, Orson Welles had made Citizen Kane Latailkaa ja diggailkaa. Piti itseni juuri tilata levyä tuolta amerikanmaalta, mutta harmikseni totesin, että loppuunhan tuo oli ehditty jo myydä, ainakin siinä distrossa, mistä nyt tilasin. "I Used to be in love, when I was a king." |
mullet3000 23.05.2006 16:08:25 | |
---|
täältä lähtee: Kingston Wall ja Led Zeppelin jotain tältä väliltä olisi hauska löytää Kingston Wall nälkääs voisit kokeilla Von Hertzen Brothersia ja Led Zeppeliinin kaltasia on... öö.. ei niitä ole. "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!", Tommy Emmanuel |
GhostOfTheSun 23.05.2006 16:23:44 (muokattu 23.05.2006 16:24:04) | |
---|
Ihan asiallinen bändi tuo Lolita Stasi on, mutta jotenkin meikäläistä häiritsee se radikaali suunnanvaihdos, mikä tässä parin viime vuoden aikana on tapahtunut. "Segregation girl and the penguin boy" vai mitä biisejä niitä olikaan olivat mulle sitä "oikeaa" Lolita Stasia (nimi taisi vielä jatkua sanalla Collective). Sama bändi pitäis ainakin olla kyseessä. Mutta tosiaan, eihän Ruhriakaan voi parjata. Hyvä, synkän tunnelmallinen ja minimalistinen levy melko oudoilla soundeilla. Itse tutustuin vasta tuon Ruhrin ilmestyessä. En siis osaa oikein sanoa vanhemmista, kun en ole niitä hirveästi kuullut. Bändin nimihän muuttui jotakuinkin tähän tapaan: The Lolita Gestapo Collective -> The Lolita Stasi Collective -> Lolita Stasi. Tai näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää. "Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine"
aleksi 23.05.2006 16:26:34 | |
---|
Bändin nimihän muuttui jotakuinkin tähän tapaan: The Lolita Gestapo Collective -> The Lolita Stasi Collective -> Lolita Stasi. Tai näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää. Ok. The Lolita Stasi Collective on se mihin itse aikoinaan tutustuin ja silloin tyyli oli aika paljon punkimpi, jossain määrin Refusediin verrattavissa oleva. "I Used to be in love, when I was a king." |
GhostOfTheSun 23.05.2006 16:43:55 | |
---|
Ok. The Lolita Stasi Collective on se mihin itse aikoinaan tutustuin ja silloin tyyli oli aika paljon punkimpi, jossain määrin Refusediin verrattavissa oleva. Näinhän se oli. Tosin kyllä tuossa Ruhrissakin mielestäni kaikuja esim. mainitsemastasi Refusedista löytyy. Ja tämähän on harvoin huono asia. Ruhrissa minua viehättää juuri se tietty tunkkaisuun ja likaisuus, mutta se taas ei ole tämän topicin aihe... Ei mikään maailman paras levy, mutta helvetin hyvä levy anyway. "Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine"
elbowski 23.05.2006 17:29:42 | |
---|
Juttua näyttää riittävän, joten aloitanpa tuonne metallipalstalle oman ketjun musiikkityylille, niin ei sitten ryövätä tätä ketjua. Raivo määrää nuotin |
samsonov 23.05.2006 17:48:25 | |
---|
Mie dikkaan 22-Pistepirkosta. Oisko saman olosia pumppuja? All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
aarghto 23.05.2006 17:48:31 | |
---|
täältä lähtee: Kingston Wall ja Led Zeppelin jotain tältä väliltä olisi hauska löytää Ei nyt ehkä aivan mutta jotain sinne suuntaan; Blind Melon, Unified Theory, Audioslave, Soundgarden, Raconteurs, Monster Magnet ja Killing Joke ..ja hän hyväili sitä jonkin aikaa, kunnes alkoi myös nuolemaan sitä. |
jjylli 23.05.2006 17:51:58 | |
---|
täältä lähtee: Kingston Wall ja Led Zeppelin jotain tältä väliltä olisi hauska löytää fribee firma. oltiin kerran zookilla vääksyssä niitä lämppäämässä, vai oliko se toisin päin.. |
Piepe 23.05.2006 19:44:57 | |
---|
Kingston Wall nälkääs voisit kokeilla Von Hertzen Brothersia ja Led Zeppeliinin kaltasia on... öö.. ei niitä ole. Suomalainen Crazy World vois toimia kans. gocreatethenextcraze |