Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 521 22 23 24 2548 49 50 51 52
Ziggy Bubba
06.07.2007 21:01:19 (muokattu 06.07.2007 21:02:12)

Omien testien perusteella nuo Spark Pugit on aikas karmeat äänenlaadultaan, eivätkä oikein meikälle istuneet muutenkaan. Jos ei ole pakko olla nappimallia tahi sulkevat, niin Sennheiserin PX:100:set tai Kossin Porta Prot ajavat asian (musan kuuntelun) paljon paremmin. Kumpainenkin taitaa irrota alle kolmen kympin..
You said a' what now?
Herba
06.07.2007 23:00:22
Ostinpa anttilasta tuommosen Creative Zen V Plus 4Gb vekottimen ja hyvinhän se näyttäs toimivan. Vahingossa ostin tuon plussan, en niillä videolla välttämättä mitään olisi tehnyt.
Miks nää laulajat kuulostaa aina siltä ku niil olis jotain ongelmia -Wahi
Jeltz
07.07.2007 01:49:01
Omien testien perusteella nuo Spark Pugit on aikas karmeat äänenlaadultaan,

Näinhän tuo on. Itse olen tuollaiset puolisen vuotta omistanut. Soundi on oletusarvoisesti aika hirveä, bassokorostus on järkyttävä ja soundi on tumma ja muhjuinen. Kuitenkin, pidän Spark Plugeja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisina kuulokkeina. Hinta oli lähes olematon, ja Zen V Plussan eq:lla saa ruuvattua pahimmat huminat pois. Käyttömukavuus on kohdallaan, norminapeissa ei ole vielä yksiäkään korvissa pysyviä tullut vastaan, sen sijaan Sparkplugit tuntuvat ihan kivoilta korvissa, ja pysyvätkin kunnolla.

Eihän nuo tosiaan hyväsoundiset ole, mutta mä en ainakaan hae mp3-soittimelta niitä ultimaattisia hifielämyksiä, vaan kuuntelen sillä musiikkia muutenkin usein paikoissa missä on muuta häiritsevää taustamelua tai muita häiriötekijöitä. Näin käyttömukavuus ajaakin omassa käytössäni soundin ohi.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Ziggy Bubba
07.07.2007 12:29:40 (muokattu 07.07.2007 12:30:59)

Eihän nuo tosiaan hyväsoundiset ole, mutta mä en ainakaan hae mp3-soittimelta niitä ultimaattisia hifielämyksiä, vaan kuuntelen sillä musiikkia muutenkin usein paikoissa missä on muuta häiritsevää taustamelua tai muita häiriötekijöitä. Näin käyttömukavuus ajaakin omassa käytössäni soundin ohi.

Niin, nämähän ovat valintoja, ihmiset arvostavat eri asioita. itellekin tuo sulkevuus on kuulokkeissa hyve, ja hommasinkin varsin pätevät suljetut luurit (tyyriit ja hyväsoundiset Senkun HD25:t) iPodin perään.. Käyttömukavuus ei ole ehkä noinkin isoissa luureissa ihan nappien tasolla, mutta äänenlaatu on eri maailmasta. Tässä vaiheessa on paha enää palata nappeihin - nyt kun tavallaan "tietää paremmasta", niin ei enää tyydy niiden purkkimaiseen soundiin..

Mulla tulee myös perusnapeista usein pää kipeäksi, ne kun korostavat jotain noita ylätaajuuksia aikas ilkeästi.
You said a' what now?
ANtTIKRISTUS
07.07.2007 12:39:34
Niin, nämähän ovat valintoja, ihmiset arvostavat eri asioita. itellekin tuo sulkevuus on kuulokkeissa hyve, ja hommasinkin varsin pätevät suljetut luurit (tyyriit ja hyväsoundiset Senkun HD25:t) iPodin perään.. Käyttömukavuus ei ole ehkä noinkin isoissa luureissa ihan nappien tasolla, mutta äänenlaatu on eri maailmasta. Tässä vaiheessa on paha enää palata nappeihin - nyt kun tavallaan "tietää paremmasta", niin ei enää tyydy niiden purkkimaiseen soundiin..

Mulla tulee myös perusnapeista usein pää kipeäksi, ne kun korostavat jotain noita ylätaajuuksia aikas ilkeästi.

Meikäki kyllä pitäs mielellään semmosia "parempia" kuulokkeita mut minkäs teet, kun duunissa on pakko pitää kuulosuojaimia päässä :/ Lisäksi ei uskalla mitään timangi-nappeja hankkia töihin, siellä joutuu sen verta sämähteleen että hajoamisvaara on koko ajan ilmeinen.

Niin ja niistä Kossien paskasta äänenlaadusta: Samaa mieltä sinänsä, niinku aiemmin jo totesin. Mutta taajuuskorjaimella saa paljon pelastettua, ilman sitä niillä Kosseilla ei oikeesti tekis mitään.
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Nieby
10.07.2007 15:09:06
Miten vaihdetaan Zen V Plus soittimesta taustakuvaa? Ohjeissa ei lue.. Soittimen valikossa lukee vain että ei taustakuvaa valittuna... ```?
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life suck's and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
evo
10.07.2007 15:20:17
Ostin prismasta 2gb Sandiskin c250 soittimen 69 eurolla. Laadukkaan olonen vehje akulla, plussaa siitä, että pystyy laajentamaan muistia microsd kortilla. Miinusta siitä, että ei pysty lataamaan kun usbin kautta, ja nyt joutuu sitten etsimään usb-verkkovirta adapteria, kun matkoilla joutuu latailemaan. Sandiskin oma adapteri oli muistaakseni 59$, ja siinäkin joutuu maksamaan turhaan FM-lähettimestä.
Hitaat hiilarit ovat urheilijan ravinnon selkäranka.
MaD PiAnIsT
10.07.2007 15:52:38

Ostin prismasta 2gb Sandiskin c250 soittimen 69 eurolla. Laadukkaan olonen vehje akulla, plussaa siitä, että pystyy laajentamaan muistia microsd kortilla. Miinusta siitä, että ei pysty lataamaan kun usbin kautta, ja nyt joutuu sitten etsimään usb-verkkovirta adapteria, kun matkoilla joutuu latailemaan. Sandiskin oma adapteri oli muistaakseni 59$, ja siinäkin joutuu maksamaan turhaan FM-lähettimestä.

http://www.supermania.fi/verkkokaup … autolaturi-pakettitarjous-p-82.html

Siitä vaan nääs:)
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Nieby
11.07.2007 13:38:18
Unohtakaa.. Hallitsenkin jo. Tekemällä oppii.
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life suck's and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
Pluto
26.07.2007 11:15:39
Hiiop. Ostin minäkin parigigaisen Creativen Zen V Plussan. Pari juttua:

-Mulla ei ainakaan akku kestä lähellekään viittätoista tuntia.
-Alkuperäiskuulokkeet ovat oikeasti todella huonot.
-En tiedä miksi, mutta kun koitan siirtää kokonaisen levyn koneelta Zeniin, laite heittää biisit sattumanvaraiseen järjestykseen, eikä kyseessä ole aakkosjärjestys.
-Näytöstä ei saa mitään selvää ulkona auringonpaisteessa. Onkohan muilla samaa "ominaisuutta"?
Dillon, you son of a bitch!
päänahka
26.07.2007 11:28:29 (muokattu 26.07.2007 11:31:09)
En tiedä miksi, mutta kun koitan siirtää kokonaisen levyn koneelta Zeniin, laite heittää biisit sattumanvaraiseen järjestykseen, eikä kyseessä ole aakkosjärjestys.

Tätä tekee myös oma Philips GoGearini. Outoa on, että se tekee näin vain joskus, ilman mitään logiikkaa. Tietokoneella kun tutkailee muistin sisältöä, näkyy biisit ihan oikein tietysti, koska niissä on se numero edessä.

E: Sillä on myös outo tapa toisinaan stopata kesken levyn. Jossain soittojärjestyksen määräävässä muistissa on ilmeisesti bugi.
Up and down, that's how energy stays alive.
Nieby
26.07.2007 11:39:58

Mulla kestää.

Surkeimmat ikinä.

-En tiedä miksi, mutta kun koitan siirtää kokonaisen levyn koneelta Zeniin, laite heittää biisit sattumanvaraiseen järjestykseen, eikä kyseessä ole aakkosjärjestys.

En välitä, en oo huomannu ku pidän randomilla koko ajan..

-Näytöstä ei saa mitään selvää ulkona auringonpaisteessa. Onkohan muilla samaa "ominaisuutta"?

Itse saan. Mutta jos on aurinkolasit päässä niin ei saa mitään selvää. Ei niin mitään.
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
Late_
26.07.2007 11:48:00

Mulla taitaa kestää, kerran olen vasta ladannut sen. Silloin kun otin pois paketista.

On, ihan tajuttoman tumma soundi. EQ ei auta ollenkaan.

Se järjestää kaikki biisit niiden ID-tagien mukaan. Olethan tarkistanut, että niissä tageissa on kaikki tarvittava tieto ja kaikki oikein? Jos niissä ei esim. ole sitä kappaleen järjestysnumeroa siinä levyllä se heittää ne vain random-järjestykseen. Myös albumin nimi täytyy lukea tageissa, että se tietää mihin mikäkin kappale kuuluu.
pardy
26.07.2007 23:10:41 (muokattu 26.07.2007 23:12:05)

Tätä tekee myös oma Philips GoGearini.

Tuo on muuten järkyttävän huono laite. Tyttöystävällä moinen aikoinaan oli, ja ihan susi. Softa ei toiminut, joten loppuvaiheessa uusia biisejä ei enää saanut koneeseen siirrettyä, näyttö lakkasi näyttämästä, eli taustavalo kukkui mutta tekstejä ei näkyny, ja kovalevykin alkoi jo osoitella itseensä ottamisen merkkejä.

E: nyt sillä on Sandiskin Sansa e250 ja se vaikuttaa kaikin puolin aika mainiolta laitteelta. Tähän asti on toiminit moitteetta, ja muutenkin asiallisen oloinen peli varsinkin hintaansa nähden.
jran
27.07.2007 08:42:04
On, ihan tajuttoman tumma soundi. EQ ei auta ollenkaan...

Se järjestää kaikki biisit niiden ID-tagien mukaan. Olethan tarkistanut, että niissä tageissa on kaikki tarvittava tieto ja kaikki oikein?

Itse hankin meille kanssa tuon 8G Zen V plussan, ja olen huomannut samoja juttuja. Luulin kyllä että se soundin tummuus johtuu mun kuulokkesta (Koss Sparkplug tms.).

Toi järjestely olikin "pikku" homma, kun ei ollut koneella kaikki biisit ihan oikein merkittyjä. No nyt on, kuten myös tulevaisuudessa. Oli meinaan aika homma järkätä.
Nieby
27.07.2007 15:05:00 (muokattu 27.07.2007 15:11:10)
Siis onko nää Sparkplugit nyt ne jotka todellakin pysyy korvissa? Mulla ei minkään näköset napit oo ikinä pysynyt...

E: Tilasin kuulokkeet.. ;P Saa nähdä miten "basso kajahtaa suoraan suoneen"
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
jran
27.07.2007 19:18:38
Siis onko nää Sparkplugit nyt ne jotka todellakin pysyy korvissa?

Kyllä ne ainakin mulla on pysynyt. Ne muotoillaan vähän kun "Ear" kuulosuojaimet ennen korvaan laittoa.
Nieby
27.07.2007 21:44:58
Kyllä ne ainakin mulla on pysynyt. Ne muotoillaan vähän kun "Ear" kuulosuojaimet ennen korvaan laittoa.

Meinaan vaan että lenkkeillessä tuntuu norminapit lentelevän ihan miten sattuu.. Mutta tilattu on jo. En peru.
Tympee Huttunen
27.07.2007 21:51:06
Mulla tapahtui outo juttu. Lidlin Silvercrest-soittimen korvakuulokkeet hajosivat yhtä aikaa. Siis L-ja R-meni samaan aikaan mykäksi. Johto ei hajonnut tms, vaan kuulokkeet hiljenivät, kun nostin volumea. No, ne alkuperäiskuulokkeet olivatkin todella huonot. Outoa, että manuaaleissa lukee, että laitteen kanssa saa käyttää vain alkuperäiskuulokkeita. Mikä järki siinä?

On muuten hyvin pelittänyt tuo 2gb-soitin. Se on kulkenut farkkujen taskussa ja työkaluvyössä päivittäin.
superfly
28.07.2007 16:09:58
Meinaan vaan että lenkkeillessä tuntuu norminapit lentelevän ihan miten sattuu.. Mutta tilattu on jo. En peru.

Juuri tämän takia hankin Sparkplugit. Mikään muu ei pysy korvassa lenkkeillessä. Saundista en kyllä pidä lainkaan.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)