Aihe: Thomann
1 2 3 4 520 21 22 23 2497 98 99 100 101
gulfstream650
09.12.2006 16:49:25

Joo kyllä nyt selvis miten ne on kasvanu Euroopan suurimmaksi musaliikkeeksi. Just tuommoista kieroilua, vituttaa!!

Mä kuulin, miten niistä on tullut niin isoja: ne ostaa tavaroita halvemmalla ja laittaa niille korkeamman hinnan kun asiakas ostaa!!!! Jokaisesta tilauksesta ne saa välistä euroja!

:-D
Svengaa kuin saksanhirvi.
Räbbänä
09.12.2006 17:07:25 (muokattu 09.12.2006 17:21:01)
Voi kakka.

Tompan sivuilla oli sitten nyt vasta laitettu tilauksen statukseen lisäys.

Status: Tilausta ei ole voitu lähettää, sillä jokin tuote tai useampia tuotteita puuttuu väliaikaisesti varastostamme.

Just, kysyin jo tilauksen tehtyä tuosta ja sanoivat lähettävänsä loput tavarat kun saavat niitä. Kyseessä ois ollut halppis jaska joka oli kaverille tulossa.

Edit: Kaikista eniten hommassa vituttaa että sieltä ois ollut tulossa 5-vuotiaalle siskonpojalle lasten akustinenkin. Pittääpä laittaa viestiä että peruvat koko akustisen.
"au...."
eewo
10.12.2006 10:59:13
Onkos porukka saanut alennusta jossain suomalaisessa musaliikkeessä, kun on tokaissut: "Thomannilta sais tän kyllä halvemmmalla..." ?

Itse ajattelin olla "ovela" ja käyttää kyseistä taktiikkaa, kun oon hankkimassa uutta kitaraa tässä lähiaikoina... olis kiva tietää, että toimiiko se ;)
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy
Paby
10.12.2006 11:11:39 (muokattu 10.12.2006 11:18:08)
Onkos porukka saanut alennusta jossain suomalaisessa musaliikkeessä, kun on tokaissut: "Thomannilta sais tän kyllä halvemmmalla..." ?

Itse ajattelin olla "ovela" ja käyttää kyseistä taktiikkaa, kun oon hankkimassa uutta kitaraa tässä lähiaikoina... olis kiva tietää, että toimiiko se ;)

Itselle on sattunut jo pari kertaa niin että tarkistavat tuotteelle päivän hinnan thomannilta ennen kuin ehtii sanomaan mitään. Se on joskus vähän hassua, kun katselee vain jotain tuotetta ja myyjä tokaisee että se on nyt thomannilla xxe saat sen meiltä samaan hintaan. "Joo enpä minä nyt kun minä vain katselen, eh."

Näin ainakin pienemmissä puljuissa, ainakaan musamaailmassa tätä ei ole sattunut, heh. Kerran sain sieltä alennusta, mutta silloin olikin joku valtakunnallinen musamaailman-alennusviikko.

Jos tarjoaa jotain vaihtoon niin silloin tarkistavat yleensä surutta thomannilta hinnan, eli onhan se kiva jos on Suomesta ostanut vähän kalliimmalla, voi tippua soomi-lisät aika vauhdilla pois.
Christ, what would rock and roll be without feedback?
Wahi
10.12.2006 11:21:30 (muokattu 10.12.2006 11:22:36)
Musamaailmasta jos haluaa alennusta niin saa olla jo aika taikuri. Ihme touhua kun ei paria plektraakaan saa kaupan päälle...

E: Paska mäihä, että Musamaailma on käytännöllisesti katsoen ainoa paikka mistä saa esim. Orangea pääkaupunkiseudulla. Tai Tokai tai Visual Sound jne.
"Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!"
Seba
10.12.2006 12:47:11

Se vaan ei paljoa lohduta vaikka tinkaisikin thomannin hinnoille jos sattuu olemaan y-tunnus käytössä.

Thomannilta saa silloin suoraan alvin pois, eli voi vähentää 18,033 prosenttia hinnasta.

Katselin tuota gibsonin sg reissue-bassoa ja sen saa saksasta silloin tonnilla. Jos joku musaliike suomessa pystyy samaan menen heti sinne.
gulfstream650
10.12.2006 14:10:29

Musamaailmasta jos haluaa alennusta niin saa olla jo aika taikuri. Ihme touhua kun ei paria plektraakaan saa kaupan päälle...

E: Paska mäihä, että Musamaailma on käytännöllisesti katsoen ainoa paikka mistä saa esim. Orangea pääkaupunkiseudulla. Tai Tokai tai Visual Sound jne.

Kyllä minä olen saanut rabattia Musamaailmasta. Kaikesta muusta sitä saa, paitsi tavarasta, jossa lukee DW. Ne ovat kuulemma "nettohinnoiteltuja"... Heh.

Muuten Musamaailman ja Musafasujen myyjät ovat tosi nastaa porukkaa. On siinä oma tenhonsa tuossa perinteisessä kaupanteossa. Ovat kyllä Thomannin kunditkin asiasakkia, mutta kun siitä "renkaidenpotkimisefektistä" ei pääse nauttimaan... Joskus T-market on kyllä ainoa tavaranostoreitti etenkin virmalle.
Wahi
10.12.2006 15:12:04
Kyllä minä olen saanut rabattia Musamaailmasta. Kaikesta muusta sitä saa, paitsi tavarasta, jossa lukee DW. Ne ovat kuulemma "nettohinnoiteltuja"... Heh.

Muuten Musamaailman ja Musafasujen myyjät ovat tosi nastaa porukkaa. On siinä oma tenhonsa tuossa perinteisessä kaupanteossa. Ovat kyllä Thomannin kunditkin asiasakkia, mutta kun siitä "renkaidenpotkimisefektistä" ei pääse nauttimaan... Joskus T-market on kyllä ainoa tavaranostoreitti etenkin virmalle.

Joo, hyvää palvelua jne. olen saanut aina. Hinnoissa olisi kuitenkin parantamisen varaa. F-musiikista tosin olen saanut ihan hyvin alennusta.
"Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!"
gulfstream650
10.12.2006 18:30:20

Joo, hyvää palvelua jne. olen saanut aina. Hinnoissa olisi kuitenkin parantamisen varaa. F-musiikista tosin olen saanut ihan hyvin alennusta.

F-musiikissa Kaisaniemenkadulla on oikeasti rento meininki... Hauskoja kundeja ja asenne kohdallaan. Jos jotain ei ole hyllyssä, niin tavara touhutaan helevetin kyytiä paikalle jos kampe on vain 150 Nautical Milen säteellä... Niillähän on muistaakseni jossain pääkaupunkiseudulla jokin jättivarasto.
Silenseux
11.12.2006 15:55:22

itselläni ja isälläni samanlaisia kokemuksia että jos laittaa erikseen sähköpostia firmalle ja sanoo soittimen oltava hyväkuntoinen ja että se tulee "opetuskäyttöön" niin lähettävät kyllä hyvän soittimen.
Musiikki on lempimusiikkiani.
Räbbänä
11.12.2006 18:16:32
No joo. Nyt sitten tuli postia tompalta parin kyselyn jälkeen.

Moi!

Odotamme tilauksenne suurinta tuotetta eli 169678 Jackson JS30KE kitaraa.

Rock&Roll Sami Rautio
Musikhaus Thomann
Treppendorf 30 D-96138 Burgebrach Germany

Tuonkin ois Suomesta saanu melkein samalla hinnalla, mutta ei kelvannu.
"au...."
varakeef
12.12.2006 13:30:33
Tuonkin ois Suomesta saanu melkein samalla hinnalla, mutta ei kelvannu.

Hypistelitkö? Oliko sitä Suomessa? Se, että varastossa ei ole tai että maahantuoja/valmista ei toimita, ei ole Thomannille ominainen vaan universaali kaupankäynnin piirre.

Tilattessa voi toki tarkistaa varastotilanteen jos on kiirus. Jos haluat jotain nimenomaan tänään, marssit paikalliseen liikkeeseen ja ostat sieltä sitä mitä on saatavissa ja siihen hintaan millä suostuvat myymään.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Räbbänä
12.12.2006 14:37:57
Jaahas, taas tuli postia tompalta.

Nyt ne onkin sitten lähettänyt sen paketin. No, hyvin se näinkin.

Kaverin skitta ja laukku tulevat sitte kuulemma jälkilähetyksenä joskus kuun lopussa tai ens vuoden alussa.
"au...."
fenderisti
12.12.2006 15:06:40
Tänään(tai itse asiassa eilen) tuli taas tompalta paketteja. Hyvin kyllä palvelu pelaa!
Kosminen
14.12.2006 18:58:39

Tänään tuli hieman miinusta. Tilasin pellin, ständin ja klämpin. Sain nopeasti ständin, klämpin ja väärän pellin. Menee säätämiseksi...
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
gulfstream650
15.12.2006 12:21:16

Tämä on puhdas palvelus sinulle, joka olet aikeissa tilata Thomannilta jotain ja haluat puolittaa toimituskulut. Pistä privassa numero, niin tehdään yhteistilaus. Se lähtee muutaman päivän sisällä.

Jouluksi sieltä ei saa mitään ellei suostu maksamaan DHL:n superkallista pikamaksua...
ekikoo
15.12.2006 13:06:11
Ollaan tilaamassa kamaa, ja käytän sen 10e kuponkini siinä. Yhdellä tilaajista on myös kuponki, onnistuuko että voin käyttää hänen kuponkinsa samaan settiin laittamalla sen numeron sinne?
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Kosminen
15.12.2006 19:34:07

Hei. Onko jollain kokemusta noista palautuksista? Miten se homma toimii, ja kauanko se kestää. Kyseessä siis väärän tuotteen vaihto oikeaan.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
-mechanix-
15.12.2006 23:52:26
Onhan tuolta tullut tilattua vissiin 6 kertaa tavaraa ja ihan kohtuuhyvin on toiminut, mutta on niitä ongelmiakin ollut: tilasin rummut ja paketista puuttui puomiteline. No soitto sinne ja taisi tulla viikon päästä. Tässä kesällä tilasin sitten hardwarea ja taas puuttui puomiteline. No muutaman sähköpostin jälkeen ne tajusi, että se oli jäänyt pois paketista, tuli taas n. viikon päästä. Isompia ongelmia on sitten tullut viime syksyisestä tilauksesta; paketti saapui postiin ja hinnan kohdalla luki 0.00 €. Postissa neuvoivat vain odottamaan, että lähettävät laskun Saksasta. No se lasku tuli sitten puolen vuoden päästä ja sen maksoin saman tien. No yllättäen parin kuukauden päästä tulee uusi lasku, joka väittää, että sitä tilausta ei ole vieläkään maksettu. Piti sitten lähetellä sinne pankin toimeksianto ja kai ne vihdoin tajusi asian. Ärsyttää vaan, kun ne itse siellä Saksassa tunaroi sen tilauksen kanssa. Olisi tietysti heti pitänyt soittaa sinne ja selvittää asia.
jutimone
20.12.2006 16:26:43
Tänään olen tyytyväinen T-kauppaan. Behringer meni miinukselle ja paljon...

Eli Syyskuun lopussa keikalla pimeni Behringerin B300 aktiivikaappi. Takuu palautus toimi hienosti, mail T:lle ja vastauksena sain toimintaohjeet ja postitse tuli UPS:n pakettikortti eli itse joutui pakkaamaan mutta muuten homma toimi. ja paketti lähti matkaan...

Sitten kun asiasta ei alkanut kuulumaan mitään aloin soitella perään. Joulukuun alussa sain vastauksia "Tulee Behringeriltä tällä viikolla" jne.. Viimeinen niitti Behringerin toiminnalle oli se että olivat ilmoittaneet että "Laite lähetetty suoraan asiakkaalle" ja kun aloin kyselemään UPS:n toimitus numeroa tälle toimitukselle niin koko toimitusta ei enää löytynytkään.

Tässä vaiheessa T-kauppa palautti rahat särkyneestä kaapista ja tänään saatiin sovittua että palautan myös toisen kaapin (ei tunnu löytyvä enää myynnistä noita B300 kaappeja joten ei saa ostettua uutta tilalle ja mitäpä sitä yhdellä tekee).

Eli T-kauppa suostui yli vuoden vanhan laitteen palauttamiseen koska Behringer ei voinut korjata toista vastaavaa, minusta aika mallikasta toimintaa. Varmaankin tilaan uudet kaapit myös T-kaupasta.

Behringer ei kuulema enää korjaa mitään Saksassa vaan kaikki lähetetään Kiinaan -> ei kannattane odotella muutaman viikon toimitusaikoja korjauksille.

-Juha
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)