![]() 07.05.2005 15:56:18 | |
---|---|
"luunmurskaaja" puhu promosta eikä demosta ja mä ainakin käsitän ne eri asioina, enkä nää mitään pahaa siinä että sitä promo-tuotetta myös myydään, jos halukkaita ostajia ilmaantuu. Et vai? No, tavallaan promoahan kaikki on, promotion. Mainosten myynti taitaa ollakin nykyajan trendi. Pitää muuten vielä sen verran lisätä tälle Bonecrusherille, että on jotenkin aika huvittava tämä sinun tapasi, että jos joku sanoo, että puhut pölhöyksiä, niin sä kehotat tätä menemään kouluun, mistä saa paremman ammatin, millä tienaa rahaa... Eipä siin mit. Kyllä kouluja kannattaa käydä. Mut jospa kaveri onkin taiteilija, joka ei halua "ammattiin" vaan haluaa rämpytellä ja siinä sivussa luoda teoksia, jotka ovat sinunkin ilonasi, mutta joita kukaan ei osta, koska sinäkin vain waretat ne. Kaveri sanoo, et ei tää käy oikein leiville tämä luominen ja Bonecrusher toteaa, että mene kouluun, opettele ammatti ja tienaa rahaa. Vai tuliko tässä vaiheessa kehiin "pääomasijoittaja"? | |
![]() 07.05.2005 18:01:03 | |
EDIT2: ehkä minä sitten olen vain valmis ottamaan vähän takkiin oman soittelun johdosta siinä missä sormuset ja muut haluavat viedä leipää pöytään. Arvostan toki heidän duuniaan, mutta turhaa minulle avautua jollei se homma elätä. Opiskelkoot ja vaihtakoot duunia jos on noin helvetin vaikeaa. Toiset stressaa, minä en jaksa... soitan koska se on mukavaa, ei pakkopullaa. Anteeksi taas kauheasti kun olen mielipiteineni niin helvetin väärässä. Kaikki pellet eivät näköjään samaan sirkukseen mahdu! Hey man! Sinähän se urputit miten hanurista on, kun toiset kiskovat kohtuuttomia liksoja samasta touhusta, jota itse jalomielisesti teet ilmaiseksi harrastuspohjalta. Ei tässä tietääkseni kukaan ole teikäläiselle rahahuoliaan valitellut. Kyllä täällä jo opiskellaan, siinä toivossa että voisi tulevaisuudessa elättää itsensä oman alan hommilla - soittaminen on niin pirun mukavaa, ettei muuta huvittaisi tehdäkään =) Ei mukavat hommat stressaa, päinvastoin! Ja kun keikkakalenteri näyttää valkoista, Kela jelppii. Elämä hymyilee ja ilta-aurinkokin hiippaili esiin pilven takaa. el maraquero | |
![]() 07.05.2005 18:02:48 (muokattu 07.05.2005 18:06:48) | |
Enhän mä mitään olettanut. Sähän sanoit itse, että sä haluat kulus peittoon ja vielä kaljat päälle. Se tarkoittaa suomeksi sitä, että sä myyt lippuja niin paljon, että siitä jää voittoa. Tai sitten "joku muu" maksaa sun kulusi. Eli edelleen suomeksi, sä haluat harrastuksestasi rahaa. Sinäpä et tiedä kuluista kuitenkaan mittään :) Bändi otti viimeksi muistaakseni 60-70e korvauksia bensoista ja parista kopasta kaljaa. Onko tuo sinun mielestäsi "voittoa"? No, ihan miten vaan. Jäi siitä mulle varmaan 5 senttiä voittoa ja todellakin harrastuksella tulee helevatin paljon rahhaa :) Jos tässä pitäisi pistää tulot ja menot vaakaan niin voisin sanoa vaa'an vetävän mittarin ympäri menojen puolella. Ja hei... kyllä minä ymmärrän että joku iso bändi, tulee jostain kaukaa ja repii 150e lipusta. Ihan ok homma, ne maksaa jotka maksavat ja piste. Se että minä lähtisin (huomaa... MINÄ) repimään 150e per lippu on päätöntä. Toisaalta, ehkä vois hinnoitella itsensä tuollai niin kaikki luulisi että "nyt on kyseessä joku tosi guru" :) Hintahan tuo heti lisää hyvyyttä. Miksi esim. Ferrari maksaa saman verran kuin 20 Toyotaa vaikka kummallakin pääsee eteen ja taakse, vieläpä kohtuullisen ripeästi. Eli siis, en minä näe mitään intoa hinnoitella itseäni pilviin sen takia, että tykkään soittaa. Ammatit tietysti erikseen ja mielestäni sanoinkin, että kunnioitan heitä, jotka sitä ammatikseen tekevät. Sitä vain halusin sanoa, että jollei se homma lyö leiville, niin ei se ole minun vika. Turhaa siis minulle alkaa selittämään että "jotkut tekee tätä ammatikseen" ja heti perään valitellaan kuinka pitää kituuttaa sillä mitä niiltä keikoilta saa. Madventuresista tuttua Rikua lainaten: "Elämässä saa ja pitää tehdä valintoja!" Minä olen valinnut tämän harrastus-meiningin, eikä se tarkoita sitä että halveksuisin ammattimuusikkoja, tai cash-out meininkejä. Se vain ei sovi minulle, ehkä se sopii jollekin muulle. Eli hyvä Sormunen... ennenkö taas innostut, niin pidä mielessä kuitenkin se, että kunnioitan kaikkia musiikin parissa aikaansa viettäviä. Olivat ne sitten ammattilaisia tai harrastelijoita, roudareita tai #1 staroja, kaupparatsua tahi kuluttajia. Halusin vain tuoda esiin toisen näkemyksen ja mielipiteen tämän hinnoittelu-topicin alle. Ok? Elämä hymyilee ja ilta-aurinkokin hiippaili esiin pilven takaa. Näin tekee... vaikkakin hurjasti "avauduin" ja toin toisen näkökulman keskusteluun mukaan :) Tuli vain mieleen että onkohan tuo kylmä sota sittenkään ohi vielä? =) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 07.05.2005 18:26:05 | |
Tässä vielä vastauksia noihin aikaisempiin... mcd? Tarkoitatko nyt siis ihan painettua levyä, joka on julkaistu ihan virallisena omakustanteena Teostoineen kaikkineen? Jep... tätä tarkoitan. Eli tarkoitus olisi hyödyntää kyseistä tekelettä sekä myyntiin että lafkoille promoamiseen. Siis, pistetään levy omakustanteena myyntiin, mutta myös promo-tarkoituksessa levy-yhtiöille jos vaikka innostuisivat. Onko tuossa jotain erikoista mitä pitäisi huomioida? Siis ihan aikuisten oikeesti? :)) Demo on minusta bändin mainos, joka annetaan ihmisille, ei myydä. Mainoksen kannalta on yhdentekevää annetaanko se "matti-meikäläiselle" vai "levy-yhtiön pomolle". Mua on aina naurattanut kun jotkut vaatii levyjen hintoja alas, ja sitten omaa demoa myydään a5e kpl. Jep... itse nakkelimme aikanaan C-kassuja kavereille ja kaverin kavereille yms puolitutuille veloituksetta. Nyt vaan ollaan ajateltu vääntää jotain hieman enempi pro-kamaa eli "No more home-printed covers" :) Kun kerran hieman siihen investoimme niin kaippa me saadaan omiamme havitella takaisin :) Mitä nyt verottaja ja teosto saattaisivat hieman kohteliaasti yskäistä. Eikös teoston tallennelupamaksuissa ole eri tariffit myytäväksi tarkoitetulle ja promolle? Artistien hinnoittelua tämäkin,noo täämeitin levy maksaa tänään... Osaatko kertoa mitä kustantaa mcd, kesto joku 18-22min ja 4 kipaletta? Miten tuo verotus toimii käytännössä, kun joskus kuulin paikalliselta myyjältä että he ottavat omakustanteita myyntiin ja maksavat alvit niistä. Samalla julkaisulle tulee pikkasen enemmän hintaa kun kauppiaan kulut tulee siihen päälle. Voiko nuo verot hoitaa teoston kautta, pistämällä verokorttia sinne vai vai, jääkö se ilmoittaminen omalle vastuulle? Kun kerran tuollaista julkaisua ollaan jossain välissä tekemässä niin olisi hyvä tietää etukäteen systeemeistä. Kaippa sitä mcd:tä saa teostomaksujen ja muiden jälkeen promota ihan vapaasti kuitenkin? "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 07.05.2005 19:06:38 | |
Sinäpä et tiedä kuluista kuitenkaan mittään :) Bändi otti viimeksi muistaakseni 60-70e korvauksia bensoista ja parista kopasta kaljaa. Bändi otti siis mistä? | |
![]() 07.05.2005 19:14:15 | |
Bändi otti siis mistä? Keikasta. Tuo piti sisällään matkakulut ja sen että bändi sai vähän olutta ja grilliltä lihikset tms. Niin ja taisin jonkun summan heittää kaverillekin, joka silloin lainasi minulle 4x12" kaappia. Se oli jonkun muun järjestämä keikka ja he olivat määritelleet lippujensa hinnat, me emme ottaneet siihen kantaa. Me saimme tosiaan jonkun 60-70e (oli markka-aika tuolloin), eli 5 kaverin kesken n. 400mk, oltiin kahdella autolla matkassa ja matkoista tuli joku 140km yhteensä. 200mk bensat ja 150mk oluet ja safkat, pari kymppiä kaverille kamojen lainasta ja loput sitten "voittoa" :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 07.05.2005 19:30:03 | |
Keikasta. Tuo piti sisällään matkakulut ja sen että bändi sai vähän olutta ja grilliltä lihikset tms. Kuinka paljon? Mitä maksoivat? Tuliks ne se 60-70 een päälle? Niin ja taisin jonkun summan heittää kaverillekin, joka silloin lainasi minulle 4x12" kaappia. Kuinka paljon? Maksettinko se ton 60-70m een päälle? Se oli jonkun muun järjestämä keikka ja he olivat määritelleet lippujensa hinnat, me emme ottaneet siihen kantaa. Me saimme tosiaan jonkun 60-70e (oli markka-aika tuolloin), eli 5 kaverin kesken n. 400mk, oltiin kahdella autolla matkassa ja matkoista tuli joku 140km yhteensä. 200mk bensat ja 150mk oluet ja safkat, pari kymppiä kaverille kamojen lainasta ja loput sitten "voittoa" :) Teillä siis ei ollut laulukamoja tai muutakaan siihen viittaavaa? Vai maksoittekste kakskybää kavereille niistä? Oli vissiin rikkaat kaverit, kun eivät tartte mitään huolto- tai hankintavähennyksiä? Veikkaan kumminkin, ettei kannata luottaa aina semmoseen tsäkään vaan kannattaa miettiä oikeat kulut. Aika halvat autot, jos lyhennykset ja polttoaineet on 200 markkaa 140 kilsalta. Et muuten vieläkään vastannut siihen, että kenen pitäisi sun mielestäsi maksaa Kentin telttakeikan kulut, jos yleisön ei pidä. Pääomasijoittajan? | |
![]() 07.05.2005 19:33:52 | |
Voiko nuo verot hoitaa teoston kautta, pistämällä verokorttia sinne vai vai, jääkö se ilmoittaminen omalle vastuulle? Kun kerran tuollaista julkaisua ollaan jossain välissä tekemässä niin olisi hyvä tietää etukäteen systeemeistä. Kaippa sitä mcd:tä saa teostomaksujen ja muiden jälkeen promota ihan vapaasti kuitenkin? Sun kannattais ehkä vielä miettiä ennenkuin sotket minkäänlaista rahaliikennettä sun musiikkitouhuihin. Tai tilaa vaikka Teostosta niitten prosyyrit... Aika kovaa melua pidät asioista joista et tunnu hirveesti tietävän. | |
![]() 07.05.2005 19:40:20 | |
Sun kannattais ehkä vielä miettiä ennenkuin sotket minkäänlaista rahaliikennettä sun musiikkitouhuihin. Tai tilaa vaikka Teostosta niitten prosyyrit... Aika kovaa melua pidät asioista joista et tunnu hirveesti tietävän. Koska en teoston toiminnasta tiedäkään, siksi kysyin. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 07.05.2005 19:53:00 (muokattu 07.05.2005 19:57:16) | |
Kuinka paljon? Mitä maksoivat? Tuliks ne se 60-70 een päälle? Kuinka paljon? Maksettinko se ton 60-70m een päälle? Siis, koko keikasta maksettiin n. 400mk. Eikä mitään muuta. Se ei tullut minkään päälle eikä alle :) Teillä siis ei ollut laulukamoja tai muutakaan siihen viittaavaa? Vai maksoittekste kakskybää kavereille niistä? Oli vissiin rikkaat kaverit, kun eivät tartte mitään huolto- tai hankintavähennyksiä? Veikkaan kumminkin, ettei kannata luottaa aina semmoseen tsäkään vaan kannattaa miettiä oikeat kulut. Siis, tuolla keikalla esiintyi 4 bändiä. Siellä oli keikan järjestäjän puolesta kamat, me tultiin paikalle, soitettiin soundcheck, soitettiin keikka ja lähdettiin kotia kohti. Emme siis itse joutuneet järkkäämään keikkaa vaan sen järjestäjä oli PA:n, rummut yms yms hommannut sinne. En tiedä mistä ja mihin hintaan, en kysellyt :) Aika halvat autot, jos lyhennykset ja polttoaineet on 200 markkaa 140 kilsalta. 6-7l/100km... 100mk polttoaineeseen per auto. Sillä päästiin sinne ja takaisin. Et muuten vieläkään vastannut siihen, että kenen pitäisi sun mielestäsi maksaa Kentin telttakeikan kulut, jos yleisön ei pidä. Pääomasijoittajan? Yleisön. Hinnoistahan voidaan aina vääntää kättä puoleen tai toiseen :) Halusin vain sanoa että mielestäni 30e oli aika paljon keikasta :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 07.05.2005 19:58:20 | |
Yleisön. Hinnoistahan voidaan aina vääntää kättä puoleen tai toiseen :) Halusin vain sanoa että mielestäni 30e oli aika paljon keikasta :) Liikaa roudareita? Liika kallis keikkapaikka? Ruotsin hintataso liian korkea? Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. | |
![]() 07.05.2005 20:11:54 | |
Siis, koko keikasta maksettiin n. 400mk. Eikä mitään muuta. Se ei tullut minkään päälle eikä alle :) Ahaa, te siis maksoitte ne lihikset ja bisset. Oisit heti sanonut, riittoisa nelisatanen. Siis, tuolla keikalla esiintyi 4 bändiä. Siellä oli keikan järjestäjän puolesta kamat, me tultiin paikalle, soitettiin soundcheck, soitettiin keikka ja lähdettiin kotia kohti. Emme siis itse joutuneet järkkäämään keikkaa vaan sen järjestäjä oli PA:n, rummut yms yms hommannut sinne. En tiedä mistä ja mihin hintaan, en kysellyt :) Niin, eli sulla ei ole aavistustakaan kuluista. 6-7l/100km... 100mk polttoaineeseen per auto. Sillä päästiin sinne ja takaisin. Mistä se auto siihen tupsahti? Luojan lahjana? Yleisön. Hinnoistahan voidaan aina vääntää kättä puoleen tai toiseen :) Halusin vain sanoa että mielestäni 30e oli aika paljon keikasta :) Mitenkä, jos sulla on semmonen periaate, että keikasta pitää tulla niin paljon, että saat vielä bisseäkin vetää keikkaliksalla, niin miksi muilla pitäisi olla eri tavoin? Sähän olit kumminkin harrastelija? Sä tossa sanoit vielä uudestaankin se, että jos ei menesty, niin pitää vaihtaa ammattia. Sit sä myös tuossa siteerauksessa ruikutat, kuinka lipunhinta on kova. Toisaalla sä selität, kuinka sä et viitsisi mitenkään maksaa edes levyistä, koska ne ovat kalliita. Siksi sä waretat. Toisaalta, sä olet myös selittämässä, kuinka pääomasijoittajat antavat rahaa menestyville artisteille. Siitä huolimatta sä itse haluat keikoistasi itsellesi täppiä käteen. Jibii. | |
![]() 07.05.2005 20:29:29 | |
Niin, eli sulla ei ole aavistustakaan kuluista. Järjestäjän kuluista tässä tapauksessa, ei... omista kuluista kyllä. Mistä se auto siihen tupsahti? Luojan lahjana? Voi kuule, en mie rupea monen tonnin autoja soittamisella rahoittamaan. Autot on ostettu ihan eri rahoilla... olkoon se sitten luojan tai jonkun muun lahja. Mitenkä, jos sulla on semmonen periaate, että keikasta pitää tulla niin paljon, että saat vielä bisseäkin vetää keikkaliksalla, niin miksi muilla pitäisi olla eri tavoin? Sähän olit kumminkin harrastelija? No, minun mielestäni noihin kuluihin kuuluu aina tuo setti. Sallin sen kaikille muillekin. Tiedän että kalja ei maksaa 2000e. Ollaan siis vähän eri lukemissa kuin jotkut Destiny's Child diivat jotka haluavat backstagelle vaikka mitä... esim. golfautoa millä pääsee backstagelta lavalle, nahkasohvia, telkkuja, ruusuja ja ties vaikka mitä. Joku koppa kaljaa on mielestäni sellainen "perus"... harrastelijallekin :) Sä tossa sanoit vielä uudestaankin se, että jos ei menesty, niin pitää vaihtaa ammattia. Sit sä myös tuossa siteerauksessa ruikutat, kuinka lipunhinta on kova. Mikä tässä on se yhteys? Kyllä mulla on varaa maksaa vaikka 1000e lipusta jos todella haluaisin. Ei minun maksukyvyllä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä jotkut pyytävät lipuistaan. Kaikilla vain ei ole saman verran rahaa laittaa viihteeseen, esim. opiskelijat, lapset jne jne. Toisaalla sä selität, kuinka sä et viitsisi mitenkään maksaa edes levyistä, koska ne ovat kalliita. Siksi sä waretat. Ahaa... nyt olen jo warettajakin. HUH HUH... suorastaan naurettavaa tuo sinun vuodatus. Tuosta levyhyllystä löytyy reilu 1000 täysin originaalia CD:tä, joku 800 vinyyliä, c-kasetteja (siis originaaleja) on vinot pinot sängyn alla jne jne. Turha siis tulla puhumaan paskaa tänne. Sinussa on näköjään kuuron ja sokean tuomarin vikaa kun syytöksiä satelee :) Sanonpahan vaan että ostaisin huomattavasti enemmän levyjä jos ne olisivat halvempia. Nykyään ostan vain yhden kiekon per viikko... jos olisivat halvempia voisin ostaa vaikka 2 taikka 8 viikossa. Toisaalta, sä olet myös selittämässä, kuinka pääomasijoittajat antavat rahaa menestyville artisteille. Siitä huolimatta sä itse haluat keikoistasi itsellesi täppiä käteen. Haluan kulut katetuksi, eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos siitä leipätyön saisi. Taas oletat vähän mitä sattuu. Bisnesmaailmassa isoja yrityksiä rahoitetaan ulkopuolelta. Voidaanko artistia pitää yrityksenä? Jos sinulla olisi miljardi euroa niin olisiko aivan päätöntä investoida esim. Iron Maideniin jos saat heidän tuloista jonkun prosentuaalisen osan (esim. osinko-tyyppisesti). Onko tällainen bisnestoiminta täysin vierasta musabisneksessä? Ehkä minun pitää sitten lanseerata joku uusi menetelmä :) Jibii. Jipii todellakin... kannattaa lopettaa tuollainen syyttely ja leimaaminen heti alkuunsa. Jos paskaa haluat puhua niin jostain paikkakunnan räkälästä varmaan löydät samanhenkistä porukkaa. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 07.05.2005 20:48:27 | |
Bonecrusherhan on ilmiselvästi aloitteleva manageri jolle musabusiness on ihan vielä pikkusen uutta ja outoa. Ai niin,Bonecrusher.Kiitos pikaviestistäsi.En kuitenkaan voi alkaa sinulle selventämään koko suomalaisen musiikkibusineksen tulonjakautumista pikaviestitse.Sinuahan sitäpaitsi ei raha kiinnosta. Siperia opettanee.... | |
![]() 07.05.2005 20:51:57 (muokattu 07.05.2005 20:53:38) | |
Ai niin,Bonecrusher.Kiitos pikaviestistäsi.En kuitenkaan voi alkaa sinulle selventämään koko suomalaisen musiikkibusineksen tulonjakautumista pikaviestitse.Sinuahan sitäpaitsi ei raha kiinnosta. En nyt tässä rupea ketään puolustelemaan, tai kenenkään puolelle menemään. Mutta aika naurettavaa, että pikaviestin sisällön tuot tällä palstalla julki. Meilläpäin pikaviesteihin on vastattu pikaviestein. EDIT: vielä kun tarkoituksesi on olla ivallinen Bonecrusheria kohtaan. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. | |
![]() 07.05.2005 20:57:50 | |
Järjestäjän kuluista tässä tapauksessa, ei... omista kuluista kyllä. Öö...tä? Mistä sä luulet sen järjestäjän repäisevän rahansa? Voi kuule, en mie rupea monen tonnin autoja soittamisella rahoittamaan. Autot on ostettu ihan eri rahoilla... olkoon se sitten luojan tai jonkun muun lahja. Mitenkähän mahtaa olla sillä rekkafirmalla, joka tuo sen Kentin teltan tänne? Joku koppa kaljaa on mielestäni sellainen "perus"... harrastelijallekin :) Ja sen kopan maksaa siis...kuka? Haluan kulut katetuksi, eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos siitä leipätyön saisi. Aivan. Kenekä sä sen oletat maksavan, jossei lipuista saa periä hintaa? Bisnesmaailmassa isoja yrityksiä rahoitetaan ulkopuolelta Öööö...tä? kannattaa lopettaa tuollainen syyttely ja leimaaminen heti alkuunsa. Jos paskaa haluat puhua niin jostain paikkakunnan räkälästä varmaan löydät samanhenkistä porukkaa. Hei, älä nyt loukkaannu. Kerro mieluummin esmes joku kulurakenne mistä tahansa keikasta. Jospa saisit siitä graduaihetta... | |
![]() 07.05.2005 20:58:34 | |
Sinuahan sitäpaitsi ei raha kiinnosta. Siperia opettanee.... Kiitos itsellesi... ei minua raha sillä tavalla kiinnostakaan (että hakemalla hakisin maksimaalista voittoa). Mutta mielummin maksan sovinnolla maksut alta pois kuin myöhemmin sitten sanktioiden kanssa :) Sovellan samaa systeemiä laskujenkin kanssa. Ajattelin vain että jos jollain olisi ollut tuosta mcd:stä, sen teostoista ja promoamisesta tietoa niin ei tarvitsisi kahlata Teoston matskuja läpi. Yleensä tuollainen omakohtainen kokemus on huomattavasti parempi, kuin että tavaa niitä prosyyrejä jotka kuitenkin jättävät sovellettavuudelle ja tulkinnalle varaa :) No mutta... jos tämä thread nyt on mennyt tällaiseksi niin ehkä selviämme kaikki helpommalla ja kaikille tulee hyvä fiilis kun minä tämän seuraavan lauseen päräytän ilmoille: ANTEEKSI, OLIN JA OLEN AINA VÄÄRÄSSÄ! (tämänkö te halusitte kuulla?) Mielipiteeni ja ideani ovat huonoja ja vääriä, täällä ei kaivata toista näkemystä asiaan vaan teidän näkemyksenne ja mielipide on ainoa oikea. Kiitos kuitenkin!!! Olihan tämä niin kauan hauskaa kun sorrutaan syyttelemään kun ei enää muuta keksitä. Olkaa huoleti, Bonecrusherilla on sentään pokkaa myöntää virheensä ja kunnioittaa toisia. Hyvää kesää ja parempaa tulevaisuutta itse kullekin. Harmi kun tykkäisin keskustella asioista ja kuunnella erilaisia näkemyksiä mutta se taitaa olla mahdottomuus. Tykkään kirjoitella omia ajatuksia tänne mutta nähtävästi olen ajatuksineni ja asenteineni aivan väärässä paikassa. Anteeksi sitä kaikkea! Sarkasmia ja ironiaa, huumoria ja angstia, vuodatusta ja kettuilua... jep jep. Kukin ottaa omalla tavallaan... "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 07.05.2005 21:14:12 | |
Kiitos itsellesi... ei minua raha sillä tavalla kiinnostakaan (että hakemalla hakisin maksimaalista voittoa). Mutta mielummin maksan sovinnolla maksut alta pois kuin myöhemmin sitten sanktioiden kanssa :) Sovellan samaa systeemiä laskujenkin kanssa. Ajattelin vain että jos jollain olisi ollut tuosta mcd:stä, sen teostoista ja promoamisesta tietoa niin ei tarvitsisi kahlata Teoston matskuja läpi. Yleensä tuollainen omakohtainen kokemus on huomattavasti parempi, kuin että tavaa niitä prosyyrejä jotka kuitenkin jättävät sovellettavuudelle ja tulkinnalle varaa :) Ennemkin sanoisin että minun tai jonkun muun mielipide jättää tulkinnalle varaa kuin Teoston prosyyrit. Kyllä ne kannattaa ihan itse lukea niin ei ole sitten kuulopuheiden varassa. Sen verran voin vannoa että Teostolle ei makseta mitään veroja.Teosto kyllä pidättää tilittämästään korvauksesta veron ja maksaa valtiolle. Palkkatulon mukaan muuten...pääomasijoituksia havittelevien ei siis kannata satsata helpon verotuksen varaan. | |
![]() 07.05.2005 22:43:00 | |
Siperia opettanee.... Jep, tossahan se oli! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" | |
![]() 08.05.2005 00:16:35 (muokattu 08.05.2005 00:23:42) | |
ANTEEKSI, OLIN JA OLEN AINA VÄÄRÄSSÄ! (tämänkö te halusitte kuulla?) Mielipiteeni ja ideani ovat huonoja ja vääriä, täällä ei kaivata toista näkemystä asiaan vaan teidän näkemyksenne ja mielipide on ainoa oikea. Hei kamoon, älä nyt viitti heittäytyä vielä marttyyriksikin. Se ei pue ketään. Mieti mieluummin edes kerran joku asia, ennenkuin postaat "toisen mielipiteen". Näetsen, näissä asioissa sulla ei ole mitään "toista mielipidettä" vaan sä et selkeästi (a) tiedä tai (b) et halua tietää. PS EDIT: Pitää sen verran täsmentää, että mikä mahtaisi olla sun BC "toinen mielipiteesi" esimerkiksi Kentin telttamestareiden palkoista? Tai botskin rahtimaksuista? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)