Leper Messiah 27.04.2005 22:11:32 | |
---|
no isä soitti pienenä meille deep purple ja raittisia vinyyliltä... ja sitten muutama vuosi eteenpäin, siinä ysärin puolessavälissä kovaa valuuttaa olivat rednexin sex & violins ja semmareiden sampo texas. näistä kaikista vain hienoja muistoja. ainiin ja tietysti scatman. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Joakim- 27.04.2005 22:54:49 (muokattu 28.04.2005 14:46:24) | |
---|
Broidi kuunteli Guns N' Rosesia sillon kun se tuli, ja sitten kun se greatest hitsin mainos tuli tv:stä, tuli mieleeni kaikenlaisia lapsuuden muistoja. Ostin sen ja kuunneltuani sitä vähäsen aikaa ja ostin loputkin GNR ceedeet ja uskomattoman paljon muistoja tuli mieleeni niistä biiseistä, kuten Axl laulaa Sweetchild o' minessa: reminds me of childhood memories, tulee muistot myös minunkin mieleeni. Tuleehan niitä muistoja muistakin eri biiseistä, mutta ei niistä sen enempää. Edit: Siistin vähäsen. |
Jzci 28.04.2005 01:23:11 | |
---|
Offtopikkia kylläkin mutta hauskaa mielestäni. Mä olin joku ~2v kakara, Nirvana oli just pinnalla. Totta jösses Nirvanan keikkoja/videoita näkyi myös telkussa laajalti. Isä kerto tässä taannoin, että siihen aikaan katselin telkasta aina pelkkää Nirvanaa. Yhtään mitään en tiennyt musiikista, ja telkasta en muuta kattellut kuin Nirvanaa. Moshailin sitten nappulana siellä tv:n edessä taustalla Smells like teen spirit.... :) Kaikkea sitä pienenä tekee. Mulla on samanlainen kokemus, bändi vaan oli mun kohdalla dingo :) Minä en tosin osannut edes kävellä tuossa vaiheessa ja olin aina ryöminyt tv:n eteen hulluna joraamaan ja heilumaan lattialle. |
armadillo 28.04.2005 01:35:30 (muokattu 28.04.2005 01:36:39) | |
---|
Baddingin Ikkunaprinsessa-kappaleen soidessa tulee aina mieleen mökkireissut Datsunin takapenkillä noin 6-7 vuotiaana. Sitä samaa kasettia vanhemmat soittivat vuodesta toiseen... Silloin kesät olivat kuumia ja kaikki oli helpompaa. Life is a vacuum cleaner, it sucks. |
Meisseli 28.04.2005 11:23:26 | |
---|
Äitillä oli kasetti missä oli ainakin seuraavat biisit: Lasten mehuhetkin lumi teki enkelin eteiseen ja vuonna 85. Tykkäsin kovasti. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net |
HaloOfFlies 28.04.2005 13:36:42 | |
---|
Sex Pistols: Anarchy In The UK Tämä nostattaa aina sävärit ja näen itseni 6-vuotiaana kuuntelemassa tätä isän kasettimankasta. Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe |
sikanaama 28.04.2005 13:56:16 (muokattu 28.04.2005 13:58:39) | |
---|
Muistan Pepe Wilbergin Rööperiin piisin ku se kasetti oli autossa. Sitten se "506 ikkunaa" piisi tuli ennen aina, kenen lie. Timo Turpeisen Liehuva liekinvarsi tuo mieleen poliisi teeveen ja metsässä makavaan punatakkisen kuolleen keski-ikäisen miehen, ahistava muistikuva. Lambada piisi tuo mieleen automatkoja Helsinkiin äidin kanssa. Kaikki liittyy ysikytluvun alkuun. Harakalla kolme suurta munaa on. |
pira 28.04.2005 14:04:51 | |
---|
Sitten se "506 ikkunaa" piisi tuli ennen aina, kenen lie. Miljoonasade. Vibrato lähtee syrämmestä. |
Mortal Jane 28.04.2005 18:00:51 | |
---|
Timo Turpeisen Liehuva liekinvarsi tuo mieleen poliisi teeveen ja metsässä makavaan punatakkisen kuolleen keski-ikäisen miehen, ahistava muistikuva. Joo, niin olikin. Minusta tuntui aina pahalta sen miehen kohtalo. Ja ahdistavalta tosiaan kans. "Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä" -Tulenkantajat- |
Eemil 28.04.2005 20:10:00 | |
---|
Kyllähän näitä riittää. Megadethia kuulin ekan kerran mökillä kun radiosta tuli Symphony Of Destruction. Hei, mä muistan tänkin. Mä kuulin ekaa kertaa A tout le monden kun Youthanasia oli tullut. Kuulin sen vielä valkoisesta paskasta radiostamme ja ihmettelin että ennen en ole noin hyvää biisiä kuullutkaan. Siinä ensi kontakti Megadethiin. "Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles
K100 #2
Ärlä #018 |
Roger 29.04.2005 19:56:18 | |
---|
Muistan kun hankin Queenin Greatest Hits 2:n ja Radio GaGa:ta kuunnellessa tuli outo fiilis että "onko tääkin biisi näiden" muistan kuulleeni kohdan "all we hear is radio gaga, radio gugu..." monta kertaa aikaisemmin. Toinen samaan bändiin liittyvä muisto on kun Jyväskylässä tavaratalo Alfan näyteikkunoissa roikkui oudon näköisiä levyjä joissa neljä päätä oli sulautuneet yhteen. Eli vuosi oli 1989 ja levy Queenin Miracle. "I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969. |
Roberto 29.04.2005 20:53:08 | |
---|
Queen - Night at the Opera Osasin foneettisesti ulkoa 6-vuotiaana, sittemmin ostin faijalle uuden kopion alkuperäispainoksesta puhkisoitetun tilalle. Aika hyvä levy. Muita sekalaisia mitä tulee mieleen on Ottawanin Hands Up, F.R. Davidin Words, Kissin ekat levyt, Saragossa Bandin Agadou, Elviksen Aloha from Havaiji ym. Onhan noita, moni on semmonen suora teleportti johonkin tiettyyn hetkeen. |
moderndrummer88 29.04.2005 21:27:25 | |
---|
queen- bohemian rhapsody, kuulin ensimmäisen kerran kun yksin kuuntelin autossa joskus naperona, tykkäsin siitä kovasti silloin mutta eihän sitä sopinu julkisesti sanoa koska kuulosti aivan siltä että tuossa olisi naislaulaja ja samuli edelman iässähän semmosia ei kuunnella :) mainstream=painstream |
Stain 29.04.2005 21:51:26 | |
---|
Hehee.. muistan kun olin pieni, joskus 90-luvun alussa niin automatkoilla kuunneltiin aina Kirkaa. Mikähän kasetti lienee ollut. Biisejäkin muistan selvästi, ainakin Leijat ja Varrella virran. Sitten siinä oli sellainen kova rokkibiisi. Come on people now
smile on your brother everybody get together
try to love one another right now |
rheinone 30.04.2005 01:16:05 (muokattu 30.04.2005 01:46:13) | |
---|
Meille hommattiin levarikin vasta 1975! Meille se tuli -74, ja juhlan kunniaksi perheessä jokainen sai pari toivomaansa älppäriä. Alice Cooperin School's Out ja Billion Dollar Babies olivat ekat levyni, ja ovat edelleen suosikeitani nyt 39 vuotiaana samoin kuin silloin 8 vuotiaana. Koulussa oli hirvee skaba siitä kumpi on kovempi, Slade vai Cooper. Ennen levysointinta meillä oli kelamankka, johon oli äänitetty mm. Sweetiä. Poppa Joe oli mun suosikkipiisi, ja olinkin pettynyt kun toivomaani jotain Sweetin kokoelmaa ei ollut vinyylinä juuri silloin saatavilla. Joulun alla oltiin faijan kanssa tennispalatsin anttilassa, ja jäin ihailemaan Heepin juuri ilmestyneen Magician's Birthdayn kantta. Faija sitten meni ostamaan sen mulle joulu- vai oliko se synttärilahjaksi. Olin kauhean pettynyt, musa oli mielestäni hirveää tuubaa. Mutta jeesus, kyllä sitä levyä sitten myöhemmin onkin soitettu... No sitten samana vuonna -74 ystävystyin erään heebon kanssa jonka faija oli duunissa suuressa levy-yhtiössä. Kaverin faijalla, joka teki siis ammatikseen tekstejä, oli hyllymetreittäin älppäreitä, mutta eihän meillä skideillä ollu lupa niitä soitella. C-kasettimankka oli silloin kova juttu, ja Hurriganesin Roadrunner ja Status Quon Quo soivat mankassa vuorotellen. On se jotenkin hupaisaa että musiikkimaku, vaikka onkin muuttunut ja hakenut laajuutta ja variaatioita vuosien varrella, on palannut juuri sinne mistä alkoikin. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Rakkikoira 30.04.2005 07:38:38 (muokattu 30.04.2005 07:42:36) | |
---|
Mutsin Alice Cooperin Trash LP:n kansi. Oli mielestäni hieno ja pelottava. Katselin sitä usein. Joskus 91. http://www.alicecooper.com/discography/trash.html (Meni vähän ohi aiheen) Kasetti jossa oli mm. Rappiolla ja Baarikärpänen, tykkäsin, mutta myin pois ja ostin karkkia. Joskus 92? Moottoritie on kuuma, joskus kesällä 93, tykkäsin, mutta en ymmärtänyt sanoista mitään. |
Fat Tony 30.04.2005 10:11:05 | |
---|
Toto - Hold The Line Tästä tykkäsin joskus 5 vuotiaana. Sen iän jälkeen oli Toto ihan unohtunut. Tässä sitten joku päivä tuli jostain mieleen, että voisi kuunnella Totoa kun en ollut aiemmin kuullut. Näin ainakin luulin. Kun Hold The Line pärähti soimaan niin tuli melko mahtavat fiilikset. Oli pakko taas kuunnella tän topikin innoittamana |
dakota 30.04.2005 10:45:12 | |
---|
Terry Jacksin (?) kammotus Seasons in the Sun. Silloin mielestäni maailman paras biisi, itkuakin taisi tulla väännettyä. |
Necromuru 01.05.2005 14:51:48 | |
---|
Led Zeppelinin Living Loving Maidista tulee lapsuusfiilis kun isä sitä kuunteli. Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin. |