Aihe: 28 tutkintapyyntöä nettipiratismista..
1 2 3 4 540 41 42 43 44
leka
12.04.2005 21:58:14
Nyt on vähän sellainen olo, että kaikkia joilla on maiharit vainotaan siksi että joku niiden käyttäjä oli potkinut mummoa. Aivan ääliömäistä toimintaa minun mielestäni. Aloitan jonkun kansanliikkeen kohta.

Pikemminkin niin, että kaikkia jotka on vaan vähän potkinut mummoa syytettäisiin törkeästä pahoinpitelystä...
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Lähikauppias
12.04.2005 22:08:24

Pikemminkin niin, että kaikkia jotka on vaan vähän potkinut mummoa syytettäisiin törkeästä pahoinpitelystä...

Niin, no. Siinä tapauksessa että mummolla on ollut paha kihti ja olen tarkkaan harkitulla jalkatöytäisyllä parantanut sen.

Olen nimittäin tukenut musiikkiteollisuutta melko runsaasti enemmän osteltuani uusien löytöjeni levyjä, kuin mitä olisin levyihin tuhlannut jos en ko. bändejä olisi mistään ikinä kuullut.
www.johnnysuperhero.tk
I could have been a famous singer if I had someone else's voice But failure's always sounded better Let's fuck it up, boys Make some noise.
leka
12.04.2005 22:11:14 (muokattu 12.04.2005 22:13:38)
Niin, no. Siinä tapauksessa että mummolla on ollut paha kihti ja olen tarkkaan harkitulla jalkatöytäisyllä parantanut sen.

Olen nimittäin tukenut musiikkiteollisuutta melko runsaasti enemmän osteltuani uusien löytöjeni levyjä, kuin mitä olisin levyihin tuhlannut jos en ko. bändejä olisi mistään ikinä kuullut.

jepjep, minäkään en olisi tiennyt kuinka hyviä Sonyn laitteet on ennenkuin varastin sellaisen... Nyt olen ostanut vaikka mitä Sonyn vehkeitä :P

EDIT. Mutta siis jakaminen siis on se laittomuus. Imurointi on muuten vaan moraalitonta
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
duane
12.04.2005 22:13:43
Ok, en taida harkita alanvaihtoa. Kylmä ja raskaat laatikot ei oo mun juttu.
:-D

Kuullostaa roudarin hommilta... Miten pääsee pakastetöihin?
Roudarikin on ihminen.
Pitkavirta
12.04.2005 22:13:46
jepjep, minäkään en olisi tiennyt kuinka hyviä Sonyn laitteet on ennenkuin varastin sellaisen... Nyt olen ostanut vaikka mitä Sonyn vehkeitä

HAha! Aika osuvasti sanottu, vaikka en ihan täysin samaa mieltä olekaan.

Musta se on parasta, että artisti laittaa klippejä levitykseen (nettisivuilleen). Tosin ite ostin just The Who:n levyn yhden waretetun biisin perusteella.
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Hyi, kakkaa!!1
DJKaaos
12.04.2005 22:15:56
Olihan tossa juttua, että vajaan parin sadan biisin jaostakin on laitettu juttu vireille. Ja oikeudenkäynnin on voinut välttää mikäli maksaa juuri sen 28e/biisi.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
kede
12.04.2005 22:20:19
70 gigaa ei ole myöskään vielä paskaakaan. Mullakin on lähes sen verran tavaraa mp3sina koneella. Yli 400 gigaa taas alkaa olemaan jo ihan kohtuullinen määrä, (olettaen että ne jakaa) mutta senkin voi vielä helposti tuplata ennenkun alkaa olemaan "pelimies" noissa jakeluhommissa.
Super-Jari
12.04.2005 22:22:25
28e/biisi on kyllä hassu summa jos jaossa on esim 100gigaa musiikkia.
I love the smell of daisies in the morning
- Lilarcor
Super-Jari
12.04.2005 22:23:59
Miten sitten jos omistaa kaiken mitä jakaa? Siis levy löytyy hyllystä?
I love the smell of daisies in the morning
- Lilarcor
Exhausted
12.04.2005 22:26:50 (muokattu 12.04.2005 22:29:04)

kyllähän musiikin latailu vaikuttaa tosiaan niinkin päin, että löytää uusia bändejä joilta sitten ostaa levyjä. itsellä ainakin on niin. kyllä hyvät levyt pitää pyrkiä ostamaan aitona, ainakin niin paljon kun rahapussi antaa myöten (opiskelijan budjetit...).

varastamis- ja pahoinpitelyvertaukset ovat ontuvia, koska biisin lataaminen ei aiheuta välitöntä haittaa kenellekään. kun biisin lataa niin se ei häviä sieltä toisen koneelta.
Ozzman
12.04.2005 22:30:28
Miten sitten jos omistaa kaiken mitä jakaa? Siis levy löytyy hyllystä?

Ei se vaikuta asiaan. Se jakaminenhan siinä laitonta on.
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Pitkavirta
12.04.2005 22:30:42
kyllähän musiikin latailu vaikuttaa tosiaan niinkin päin, että löytää uusia bändejä joilta sitten ostaa levyjä. itsellä ainakin on niin. kyllä hyvät levyt pitää pyrkiä ostamaan aitona, ainakin niin paljon kun rahapussi antaa myöten (opiskelijan budjetit...).

mä ostin just peitsamon ja goo goo dollsin levyt, jotka löytyy myös poltettuina. Lisää pitäis hommata tolla tapaa. Ei ne levyt niin paljon maksa, kun osaa ettiä. noi molemmat oli jotain 7e/kpl

toisaalta stereophonicsin J.E.E.P:n voisin polttaa, kannet on mutta levy hävinnyt mystisesti.
the 666 club #1
Hyi, kakkaa!!1
Pitkavirta
12.04.2005 22:32:28
varastamis- ja pahoinpitelyvertaukset ovat ontuvia, koska biisin lataaminen ei aiheuta välitöntä haittaa kenellekään. kun biisin lataa niin se ei häviä sieltä toisen koneelta.

mut kato ku sä varastat siltä artistilta. tai jaat toisen omaa
the 666 club #1
Hyi, kakkaa!!1
möhköfanttimies
12.04.2005 22:34:14
Mitenköhän ne korvaukset menee elokuvista ja peleistä? Jos on 28e/biisi.
"If bullshit was music, that fellow would be a brass band." Paddy Crosbie.
Exhausted
12.04.2005 22:35:17

mut kato ku sä varastat siltä artistilta. tai jaat toisen omaa

no mutta jos lataan vaikka, sanotaan nyt puolalaista postrockia. jos latausmahdollisuutta ei olisi, en kuulisi bändiä ikinä koska en uskalla maksaa 20 euroa levystä jota en ole kuullut, enkä siis osta levyä. mutta sitten kun lataan biisin tai pari, ehkä koko levyn ja kuuntelen. saatan pitää kuulemastani ja ostaa levyn. jos taas en pidä, en osta levyä eikä kukaan häviä koska en olisi ostanut levyä muutenkaan.
Mikael
12.04.2005 22:35:35 (muokattu 12.04.2005 22:38:07)

Mitäs luulette ihmiset: kumpaa on enemmän?

A: Biisin lataaminen johtaa ostopäätökseen.
B: Biisin lataaminen johtaa siihen, että ko levyä ei osteta.

Ja miten luulette ton jakautuvan?

Itse veikkaan että reilusti yli 90% imuttelijoista on niitä, jotka eivät ikinä tule ostamaan lataamaansa äänitettä. Siis kaikista imuttelijoista. Tämän palstan käyttäjät ovat suurimmaksi osaksi jonkin sortin musiikin harrastajia/ammattilaisia, joten me emme edusta edes kovinkaan kummoista vähemmistöä. Sillä perusteella että täällä muutama hassu tyyppi on imuttelullaan edistänyt joidenkin valittujen artistien levymyntiä ei ymmärrettävästikään ole kovin suurta merkitystä kokonaisuuden kannalta.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Exhausted
12.04.2005 22:35:46

Mitenköhän ne korvaukset menee elokuvista ja peleistä? Jos on 28e/biisi.

niin, tai joistain kalliimmista ohjelmistoista. mistä tuo 28 euroa on muuten laskettu?
MV
12.04.2005 22:36:33
EDIT. Mutta siis jakaminen siis on se laittomuus. Imurointi on muuten vaan moraalitonta

Tuokin on jotenkin vähän ristiriitaista kun kuitenkin pitää olla jonkunverran jaossakin että pääsee kunnon "apaijlle" latailemaan.Oletettaen että imutetaan esim. dc:llä.

Mutta joo, hyvä hommahan tämä on...Kylllä jotain pitää alkaa jumalauta tekemään jo pikkuhiljaa...
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Exhausted
12.04.2005 22:37:40

Itse veikkaan että reilusti yli 90% imuttelijoista on niitä, jotka eivät ikinä tule ostamaan lataamaansa äänitettä. Siis kaikista imuttelijoista. Tämän palstan käyttäjät ovat suurimmaksi osaksi jonkin sortin musiikin harrastajia/ammattilaisia, joten me emme edusta edes kovinkaan kummoista vähemmistöä. Sillä perusteella että täällä muutama hassu tyyppi on imuttelullaan edistänyt joidenkin valittujen artistien levymyntiä ei ymmärrettävästi ole kovinkaan suurta merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Tunnen kyllä valitettavasti näitäkin tyyppejä jotka lataavat kaiken musiikkinsa eivätkä ole juuri koskaan ostaneet mitään levyjä. heidän toimintaansa en tue mitenkään. pidän itselleni jopa suorastaan jokseenkin oikeutettuna latailla silloin tällöin musiikkia, kun ostan säännöllisesti levyjä, ja käyn keikoilla. onhan se epäoikeudenmukaista että kaikkea musiikkia ei soiteta radiosta. popin kuuntelijat pääsevät helpommalla.
dazed
12.04.2005 22:38:26
On se ihme etteivät ne saa enempää käyttäjiä "haaviin".

Ei tarvitse kun avata DC++ ja joka hubilla on satoja käyttäjiä joiden kovalevyille pääsee katsomaan..Gigamäärät liikkuvat 500-1 Gigaa..

Ei ne minkään 200 kappaleen takia ala soitteleen.
I`m not a great player, but I can make it howl.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)