Aihe: Maailman hienoimmat levykaupat
1 2 3
aleksi
08.12.2005 12:02:28
Just eilen loysin sattumalta Disk Union nimiseen levykauppaan taalla Tokiossa. Todella intiimi 7-kerroksiseksi levykaupaksi. Portaikko on kuin Swampin jo edesmennyt punkjulisteisiin vuorattuna, ja itse kerrokset taas ovat sellaisia Stupidon kokoisia puljuja, joissa jokaisessa on muutama henkilokunnan jasen ja hyva levyvalikoima. Tuon paamajan lisaksi Disk Unionilla on myos viisi genre-erikoistunutta pienempaa myymalaa ihan tuon emonsa vieressa noin kilometrin sateella. Harmittaakin ihan pirusti, kun mulla ei ollut eilen hajuakaan missapain kaupunkia olin, kun noi loysin. Tuloksetta ehdin jo kerran kayda paikkaa hakemassa.

Itse kanssa tyksin enemman intiimeimmista levykaupoista kuin suurista mohkaleista. Kai taallakin on sellainen Virgin Megastore, samoin Tower Records, joka oli kylla ainakin valikoimaltaan ihan hyva.
"Open hands to the wind."
nenä
08.12.2005 16:49:35
Nuo Lontoon HMV ja Virgin tekivät kyllä vaikutuksen -- lienevätkö enää samanlaisia kuin käydessäni vuonna 1995.

Kyllä ovat vieläkin aika vaikuttavia laitoksia nuo..kaikkea on paljon ja pikkasen päälle.

Eipä niiden levytarjonta kovin laajaa ole. Samat cd-lätyt saa Helsingistäkin pari kauppaa läpi käymällä. Haeskelemiani erikoispainoksia ja Import:eja saa Stupidostakin paremmin.
Antsa
08.12.2005 16:56:08
Lahden Misirlou
We were some where near Barstow on the edge of the dessert when the drugs began to take hold...
Stupido
27.07.2008 23:01:18
Tukholman vanhassakaupungissa on aivan loistava progeen erikoistunut liike nimeltä Mellotronen. Keltainen jäänsärkijä on tuossa suhteessa ihan ok, mutta Mellotronenille se häviää selkeästi. Sieltä löytyy sekä CD:nä että vinyylinä sellaista tavaraa, jota ei välttämättä Suomesta saa lainkaan. Myös bootleg-osastoa on myynnissä aika kattavasti, vaikka en bootlegien myyntiä kannatakaan. Progefanin unelmapaikka joka tapauksessa. Jollain Airon Musiikilla ei ole mitään jakoa tässä vertailussa.

Pari viikkoa sitten kävin parikin kertaa kokeilemassa Mellotronenin ovea mutta liike taisi olla kiinni. Onko mitään tietoa onko se suljettu kokonaan vai onko kauppias vain kesälomalla? Nuo hipithän Tukholmassa heräävät aina vasta puoliltapäivin joten kävin siinä iltapäivällä katsomassa mikä on meno mutta ei.
Volume up to eleven
stickyfinger
27.07.2008 23:12:12
Ukin musiikki...

Eiku.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
jazzmies
27.07.2008 23:22:51
Ei voi mitään, mutta amazon.co.uk marketplace on erittäin uskottava paikka valikoimiensa suhteen. Hinnatkin ovat kohdallaan eikä taustalla soi klassinen eikä mökä. Henkilökunta laittaa nopeasti näytteet soimaan linkistä napsahduttamalla ja asiakaspalautetta kerätään. Tavarat on myös helposti löydettävissä.

Kyllä mä oon nähnyt myös Nykin ja Lontoon paratiisit. Isoja kauppoja ovat nuo, mutta enemmän kyllä jää nettikaupoista tavaraa satimeen.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. - Kailis 2008 -
ode47
27.07.2008 23:34:52
Nykissä Virgin Megastore. Siellä on koko alakerta DVD-levyjä ja puoltoista kerrosta CD-levyjä. Jos et muualta löydä ettimääs, niin sinne.

Sitten Broadwaylla oli toinenkin. Nimeä en juuri nyt muista, mutta toisella puolella katua ehkä n. 100 m päässä, myydään levyjä kaikista genreistä, LUE:alkuperäispainoksia! Vitriinissä on sitte Elviksen käyttämää hajuvettä, ja muuta sälää. Ehdottomasti käynnin arvoinen paikka.
Marshallga
28.07.2008 06:41:48
Keltainen jäänsärkijä on tehnyt parhaimman vaikutuksen tähän mennessä hinnaston ja tarjontansa suhteen. Harmi että Helsinki on niin pirun kaukana täältä.
"Support music, not rumors."
Chunga
28.07.2008 09:31:33

Vaikka Äxä saapui helsinkiin, hommaan levyni edelleen särkijästä. Myyjien mukaan x ei ole vaikuttanu asiakaskuntaan ja myyntiin lainkaan. hyvä näin.

särkijän tekee mahtavaksi hinnat, eräänlainen niukkuus, joka vähentää valinnan vaikeutta, kuitenkin kaikkien valintojen ollessa taatusti hyviä. ei sitä oikein osaa selittää... Lontoon megastoret ja muut vakuuttavat kyllä suuruudellaan, mutta mielummin hommaan levyni kaupasta jossa on suhteessa enemmän hyviä levyjä.

harmittaa, etten juurikaan muista ulkomaiden levykaupoista mitään, mutta olen tässä kesän lopuksi menossa nykkiin. eiköhän sieltä jokunen levy lähde mukaan.
ei voi mennä pieleen!
Mr. Speed
28.07.2008 10:22:39
Kyllä omat suosikit Suomen mittakaavassa ovat Keltainen Jäänsärkijä Helsingissä, ja sitten Kouvolan pieni mutta piskuinen Peltirumpu!
F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein
Mr T
29.07.2008 13:08:44
Amsterdamin Fame ja Concerto ovat varsin päteviä liikkeitä. Kummastakaan en ole vielä joutuntu tyhjin käsin poistumaan.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
ötzi
29.07.2008 16:13:51
Kuopion Levykauppa ÄX, rento meno ja kattava levyvalikoima
Nintendo on aina määränny, määrää ja tulee määräämään. -Samu S.
Sälski
31.07.2008 03:32:31

Tukholman ''horrorshop'' tai joku vastaava. Täynnä vitun asiallista matsukua: Wanhoja brutaaleja kauhuelokuvia, saatananpalvontaan - ja okkultismiin liittyvää kirjallisuutta ja muuta sälää, kaikkea todella rarea merchendiseä; paitaa, hihamerkkejä, kirjoja ja tietysti todella vakuuttava kokoelma CD, DVD sekä vinyylilevyä. Lempikauppani ehdottomasti. Kuka tunnustaa käyneensä?
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
Feggy
31.07.2008 09:00:27

Pariisin Gibert Joseph.

Tämä. Ja Tukholman Micke's Serier.
Ozzyneito
31.07.2008 14:26:29

Suurimman vaikutuksen tähän asti on tehnyt Prahan aivan vanhan kaupungin keskellä erään porttikongin päässä sijaitseva pieni levykauppa. Painottuu pääasiassa punkkiin, cd-valikoima olematon eikä vinyyleitäkään ole kuin muutama sata. Mutta kun lähti selaamaan sitä alternativehyllyn (toinen oli siis punkkihylly) vinyyliosastoa niin n. 80% levyistä olisi tehnyt mieli poistaa mukaan. Keskimäärin yksi levy maksoi jotain vajaa 15e.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Feggy
31.07.2008 14:47:33

Tietääkö muuten joku levykauppoja Krakovassa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)