Aihe: Pentti Hietanen - Rock
1 2 3 4 5 6 7 8
Flash
03.04.2005 13:47:25

Kitarasoolot todella olivat todella tyylikkäitä.

Tyylikkäitä ehkä, mutta silti ihan persiistä. Kyllä tuli Blackmorea yms. ikävä. Vaikka onkin studiomuusikko, niin voisi silti yrittää edes hieman pistää itseänsä likoon.
There Is A Light That Never Goes Out
Miikathebest
03.04.2005 15:05:23

Joo kyllä se oli erittäin suuri pettymys... aiemmin olin kuullut penttin vetävän pumbzibumissa sen ccr:n i put a spell on you:n, ja se kyllä oli jotain aivan uskomattoman hienoa... mutta mutta... tämä eilis iltainen ei ollut sitä nähnytkään... tuntui siltä että äijät vaan jarrutteli koko ajan.
Alussa kuulosti ihan siltä kuin se ultimaterumpali Nykänen olisi juurikin aiheuttanut sen laahaavan meiningin.
Ja se Smoke on the waterin riffi... eikös se ole niin helppo soittaa... mutta kun ei se konservatoriohomppeli sitäkään osannut kunnolla vetää. Ja soolot ja kaikki... ei tule kesää... ei se hammond äijäkään mitään osannut... se whiter shade of pale:kin se kuulosti että olisi soittanut ihan väärin ja tylsästi.

Since you've been gone... kuunnelkaa alcatrazin live versio siitä... se kun päällimmäisenä oli mielessä, niin ei kuulostanut oikein miltään tuokaan versio.

Tuli mieleen että eihän ne vanhukset osaa vetää kunnolla... mutta eihän ne edes olleet kovinkaan vanhoja... Deep purplen 2000-luvunkin smoke on the water hakkaa tuon 6-0, jotta ei se ole siitä iästä kiinni.

Voi voivoivoivoivoiv kun oli laiskaa soitantaa... kyllä se taisi mennä "nuotilleen" hyvin, mutta nuotit ovatkin ihan perseestä.

Kiitos!
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
oulukyllosa
03.04.2005 15:42:21

Joo en tykänny.HC-CCR/Fogerty-fanina minua tympii aina nuo samat jutut.Esim Bad Moon Risingista oli hukattu SE olennainen juttu.Missä biisin tärkein juttu eli ne hienot fillit.Entäpä se soolo sitten?!?!Hyi! Creedence ei toimi noin isona ja sliipattuna juttuna.Vaikka kyllähänhän ne vanhemmat naishenkilöt siellä yleisössä nousee ihan villiin näillä iskelmä-CCR-versioillakin.Vahvistui taas että on se Fogerty ollu CCR:n aikaan helvetin kova laulaja.Vaikka kuin osais Hietanenkin laulaa niin millä sen sielukkuuden siihen taiot.Lienee tosin tyhmää osottaakin sitä.
-play some skynyrd, man!-
Epämuusikko
03.04.2005 16:37:29
Milloin on tällainen konsertti ollut? Perkele, Pena on kunnon mies. Hänen Lahden PvVmSk:n kanssa tehneitä keikkoja todistaneena voisin sanoa, että viihdelaulajaksi aika suht' uskottavasti vetelee rockiakin. En tiedä kuuluiko tämä tv-veto samaan kärkikastiin sillä MISSASIN SEN!
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
samppa2
03.04.2005 17:28:08
Kylläpä Heinä veteli kunnon sooloja! Hela ois saanut jäädä himaan!
MK73
03.04.2005 18:02:51
Olen huvittuneena ja yllättyneenä seurannut tätä keskustelua. Miten mokoma konsertti jakaa mielipiteitä noin jyrkästi. Hienoja juttujahan tommoset ovat... olkoon sitten vaikka viihderokkia, ei kenenkään "oikean rokkarin" tarvitse siitä närkästyä. Kova jätkähän Pena on, kun sillä on pokkaa vetää musaa laidasta laitaan.

Niin ja Anssi Nykänen on ollut Suomen työllistetyin studiorumpali jo yli 15 vuotta. Sitä karmeaa suu auki soitettua komppia voimme kuulla lähes 400:lla virallisesti julkaistulla äänitteellä. Miten se on mahdollista? :)
chromazone
03.04.2005 19:43:19
Lähinnä huvittaa minuakin. Täällä on kyllä osaaminen kohdillaan... Kasatkaa hei joku allstars tästä porukasta ja menkää vetään, kuuloistais varmaan TOSI HYVÄLTÄ....
Kukko
03.04.2005 19:49:54

Jep! Siinä oli vähän mallia kaikille tämän palstan wannabekyllämätiedänmuusikoille...
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
JS
03.04.2005 20:02:09 (muokattu 03.04.2005 20:02:47)
Jep! Siinä oli vähän mallia kaikille tämän palstan wannabekyllämätiedänmuusikoille...

Lähinnä huvittaa minuakin. Täällä on kyllä osaaminen kohdillaan... Kasatkaa hei joku allstars tästä porukasta ja menkää vetään, kuuloistais varmaan TOSI HYVÄLTÄ....

Kasataas vaan... Mä soitan yhellä kädelläkin Purplea uskottavammin kuin se säälittävänsurkea kitaristi...
So Sayeth the Dark Lord Of Shred kalamies#20 >-)))>
Ossi
03.04.2005 20:02:58

No voi perkeles! Nauhoitin tuon mutta noiden murskakritiikkien perusteella tulin vetäneeksi siihen päälle jo jonku elokuvan.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
oulukyllosa
03.04.2005 21:23:33

No ei kai sitä nyt hyvänen aika oo kukaan väittäny että suu auki soittaminen vaikuttas varsinaiseen soittoon.Typerän näköistä korkeintaan.
-play some skynyrd, man!-
gypsi
03.04.2005 21:34:31
Kasataas vaan... Mä soitan yhellä kädelläkin Purplea uskottavammin kuin se säälittävänsurkea kitaristi...

Ai niinkö? No kivat sulle.
Teijo K.
03.04.2005 21:38:59

No pistähän näytettä esille.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Ossi
03.04.2005 21:43:50

No ei kai sitä nyt hyvänen aika oo kukaan väittäny että suu auki soittaminen vaikuttas varsinaiseen soittoon.Typerän näköistä korkeintaan.

Kaikkeen tottuu. Son ollu tommonen aina.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Ostinaatio
03.04.2005 22:31:31

Pitäisikö elokuvakriitikoillekkin sanoa, että "mitäs arvostelet teeppä itte ensin tuollainen elokuva ja näyttele kaikki roolit"?

En minä oikein ymmärrä, että miksei vaan yleisökin voi vertailla eri esitysten sujuvuutta tai koveresityksen siedettävyyttä toiseensa, ilman että itse tarvitsisi osata paremmin.

Onko se niin, että sellaiset ihmiset jotka eivät yhtään osaa musiikkia soittaa saavat kuunnella vaan huonoa musiikkia, koska eivät itsekkään osaisi parempaa tehdä?

Omituista.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
guitarmonkey
03.04.2005 22:34:05 (muokattu 03.04.2005 22:34:43)

Montako kitaristia tarvitaan vaihtamaan sähkölamppu?

V: 300. Yksi vaihtaa ja loput 299 katsoo vierestä ja toteaa
"Mä olisin tehnyt ton paljon paremmin"
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
chromazone
03.04.2005 22:52:35 (muokattu 03.04.2005 22:53:30)
Onko se niin, että sellaiset ihmiset jotka eivät yhtään osaa musiikkia soittaa saavat kuunnella vaan huonoa musiikkia, koska eivät itsekkään osaisi parempaa tehdä?

Ei ole. Listamusiikista päätellen kovin moni ei sitä vaan tiedä:)

(Does humour belong to muusikoiden.net?)
Mr. Mustard
03.04.2005 23:10:57
. Biisivalinnat oli tylsiä, tosi itsestäänselviä. Pelkkää "classic rockia" melkeinpä. No, hyviä biisejähän ne...

Ehkä tuommoisen konsertin vetäminen on taloudellinen riski, joten kappalevalinnat ovat sovinnaisia, suuren yleisön helpommin sulateltavissa olevia. Täytyy ajatella sitäkin, että varmaan moni yleisöstä oli Hietasen fani hänen klassisen taustansa takia. Liian persoonalliset rock-valinnat saattaisivat karkoittaa Hietasen-fanit pois. Ja Ehkäpä Hietanen halusi ensin tunnustella, miten tämmönen ison bändin rokkiprojekti otetaan vastaan, ehkä myöhemmin on tulossa jotain persoonallisempaa. Ekan biisin aikana näki, että kaveria jännitti hieman...

Aika tiukkoja kriitikkoja täältä löytyy. Muistakaa sekin, että TV:n kautta keikat eivät välttämättä välity ihan samanlaisina kuin paikan päällä. Ei se mun mielestä nyt niin läpisurkea ollut, esim. kyllä siitä Burn vedosta pystyi nauttimaan.

Tuntuu hieman epäreilulta, kun heti ruvetaan vertaamaan Blackmoreen ja Gillaniin, kun alkuperäiset biisit on iskostunut mieliin studiossa viimesen päälle hiottuihin versioihin. Ja varmaan se Purple nykykuntoisenakin niitä paremmin veivaa, kun ne on soittanut niitä samoja biisejä yhdessä koko ikänsä. Hietanen ei siis ole ihan samalla viivalla taustabändinsä kanssa, joten vertailu on hieman epäreilua...HIEMAN;)

Kyllä minä kannustaisin Hietasta pysymään rock-harrastuksessaan, sillä kaikessa oppii lisää kun kokemusta karttuu ja intoa riittää.
"Life is what happens to you while you´re busy making other plans" - John Lennon.
Mikael
03.04.2005 23:26:33

Mä yritin... mut ei nyt saatana - ylivoimaisesti karseinta soopaa mitä oon pitkän aikaan nähnyt/kuullut. Firmarokin ruumiillistuma koko show.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
KTR
03.04.2005 23:39:19
No toisella korvalla tuli seurattua tuota ohjelmaa. Kyllä siitä ROCK oli kuitenkin aika kaukana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)