Aihe: Laitatko levyn samaan koteloon, josta sen otit?
1 2 3 4 5
Kimmo72
30.03.2005 12:54:15
Laitatko levyn samaan koteloon, josta sen otit?

Itselläni on huono tapa aina levyä vaihtaessa laittaa juuri kuunneltu levy, seuraavaksi kuunneltavan levyn koteloon.

Näin levyt kiertävät, eikä juuri koskaan ole oikeaa levyä oikeassa kotelossa.

Sitten kun oot järjestyksessä kuunnellu kaikkia ni sittenhän ne palaa oikeaan järjestykseen jossain vaiheessa... hmm.. no niin.

Itse laitan kyllä omiin koteloihinsa, mutta ne levyt onkin sitten koteloinensa ympäri kämppää.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
...And Justice For All
30.03.2005 13:28:43
Laitan yleensä omaan koteloonsa.
Jos nyt on kotelo hukassa niin tungen lätyn lähimpään cd-soittimeen.
Sisko raivoo aina kun se löytää Iron Maidenin levyjä stereoistaan. :D
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Juugeli
30.03.2005 14:53:03
No totta kai. Aina. Ja levyjen pitää olla aakkosjärjestyksessä hyllyssä. Jos järjestys menee sekaisin, sekoan ja kaikki räjähtää. Ni.
IHKK #3, IMIK #28, ÄRLÄ #020 Pastilli?
Tympee Huttunen
30.03.2005 14:55:18
Se on kyllä etten missään nimessä säilytä levyjä aakkosjärjestyksessä. Kamalaa siirtää jokaista levyä telineestä jos hankkii vaikka A-teensien levyn.
el Bastardo
30.03.2005 15:00:17
Levyt oikeisiin koteloihin ja aakkosjarjestykseen, nain on toimittava tai epajarjestys hairitsee. Muuten kamppa saa olla kuin pahin sikolatti, kunhan levyt vaan on ruodussa. No, yleensa kylla kerailen erinaisia cd-pinoja sinne tanne, ja vaariin koteloihin latyskoita joutuu silloin talloin. Jarjestyksen pitaminen tuntuu mulle aina olevan 'pitais' -tyyppista toimintaa.
ltg
30.03.2005 15:04:04

Itselläni on huono tapa aina levyä vaihtaessa laittaa juuri kuunneltu levy, seuraavaksi kuunneltavan levyn koteloon.

Sama juttu minulla. Ja sitten on näitä levyjä ilman koteloita, kun jäävät lojumaan pinoon siihen soittimen viereen. Etsi siinä sitten viisikymmentä koteloa levyille.
Joidenkin mielestä groove saattaa jossain elämänvaiheessa olla lämmintä pissiä lahkeessa. On sanomattakin selvää, että olen eri mieltä.
Kiviniemi
30.03.2005 16:32:12 (muokattu 30.03.2005 16:32:48)
Itse en voisi kuvitellakaan laittavani levyn vääriin kansiin, kerran puolipakonomaisessa tilanteessa näin tehneenä ja levyn "hukanneena" tietää ettei se ole hyväksi terveydelle. Ja yleensä, kuten aika moni täällä näköjään myös, käännän sen levyn oikein päin siihen kelkkaan, mutta levyhyllyni ei kylläkään ole aakkosjärjestyksessä vaan ehkä pikemminkin tyylijärjestystä noudattelen, eli rankemmat ylähyllylle ja siitä sitten keveten alemmille. Yhden esittäjän levyt ovat aina julkaisujärjestyksessä peräkkäin. Kyllähän tuosta on palautetta kuulunut, mutta jos naisväki pitää niin perhanan tarkkaa huolta oman vaatekaappinsa järjestyksestä ja kaiken mualiman kukkien kasteluista, niin ohan se kumma jos ukko ei saa omista levyistään huolehtia samalla tavalla.=)
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
moderndrummer88
30.03.2005 17:32:38
ennen oli tapana, mutta sitten huomasin että levyistäni 90% oli väärissä kansiossa ja kerran otin ja siivosin ne oikeisiin koteloihin ja sitten tuli toinen paha tapa-jätin levyjä lojumaan ympäriinsä no nyttemin olen pikkuhiljaa tuostakin päässyt...
Tärbä-tärbä-kosh
konehes
30.03.2005 18:03:38
Pyrin laittamaan omaan koteloonsa ja HETI kun otan levyn pois soittimesta. Olen huomannut, että jos yhden levyn jättää kiiressä vaikka pöydälle, niin kohta siinä on kymmenen levyä.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Ussr
30.03.2005 18:32:15

Yritän ainakin. Kuitenkin soittimen päällä lojuu nytkin 5 levyä ja koteloistakin löytyy välillä yllätyksiä kun levyt eivät olekaan löytäneet sitä omaa paikkaansa.
Love it to Death Punk!
The Freakdolls
Levylista
HB
30.03.2005 20:16:53
Kyllä tulee aina ja ehdottomasti pistettyä levy oikeaan koteloonsa.
Pyrin myös siihen, että levyt ovat hyllyssä esittäjän mukaan aakkosjärjestyksessä ja saman esittäjän levyt ilmestymisjärjestyksessä. (Varsin huonon nimimuistini ansiosta saatan mielessäni "prosessoida" jonkun kappaleen etsimisen esim. näin: Amorphis toinen levy kolmas biisi, vaikka käytännössä muistankin levyn ja ehkä biisinkin nimen.)
Tämä järjestys ei tosin pysy kauhean kauaa, vaan levyjä (koteloissaan) alkaa kertyä pöytien päälle pinoiksi ja silloin tällöin pitää järjestää kaikki uudestaan..

Ärsyttää muuten suuresti, kun ystäväni omistaa varsin kattavan ja hyvän levykokoelman, enkä siellä käydessäni löydä yhtään mitään, sillä levyt eivät koskaan ole oikeissa koteloissaan. Sama ongelma vaivaa kyllä ystäväänikin, mutta hän ei tunnu välittävän siitä. Ärsyttävää..
...And Justice For All
30.03.2005 20:18:43
Kyllä tulee aina ja ehdottomasti pistettyä levy oikeaan koteloonsa.
Pyrin myös siihen, että levyt ovat hyllyssä esittäjän mukaan aakkosjärjestyksessä ja saman esittäjän levyt ilmestymisjärjestyksessä. (Varsin huonon nimimuistini ansiosta saatan mielessäni "prosessoida" jonkun kappaleen etsimisen esim. näin: Amorphis toinen levy kolmas biisi, vaikka käytännössä muistankin levyn ja ehkä biisinkin nimen.)
Tämä järjestys ei tosin pysy kauhean kauaa, vaan levyjä (koteloissaan) alkaa kertyä pöytien päälle pinoiksi ja silloin tällöin pitää järjestää kaikki uudestaan..

Ärsyttää muuten suuresti, kun ystäväni omistaa varsin kattavan ja hyvän levykokoelman, enkä siellä käydessäni löydä yhtään mitään, sillä levyt eivät koskaan ole oikeissa koteloissaan. Sama ongelma vaivaa kyllä ystäväänikin, mutta hän ei tunnu välittävän siitä. Ärsyttävää..

Ärsyttävää se on jos ettii kaverin hyllystä levyä ja kaikki on väärissä koteloissa.
Taidanpa minäkin laittaa aakkosjärjestykseen levyt niin löytyy.
Hohhoijaa, Metallicaa 55 levyä, ykstoikkonen levyhylly.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Tumocs
30.03.2005 20:33:15

Joskus laitan tai sitten en. Pyrin aina laittamaan. Miulla ei kyllä yleensä ole väärästä kotelosta niin paniikkia, vaan siitä että meneekö ne ollenkaan koteloon. Levy tykkää hyvää kun on kuukauden pyörinyt pöydällä kaikkien paskojen alla ynnä päällä.
Olen sekaisin, enkä osaa keksiä uutta allekirjoitusta itselleni.
Chemo
30.03.2005 20:34:55

Paljon helpommalla pääsee kun laittaa tavarat saman tien omille paikoilleen. Ja levyt oikeisiin kuoriin.

Mä muuten pidän levyjäni hyllyssä aihejärjestyksessä; mulla on esim. kaikki surfiin liittyvä yhdessä paikassa, Ramonesiin liittyvä yhdessä paikassa jne. Tästä seuraa eräitä asioita joita jotkut saattaisivat pitää omituisina: esimerkiksi Misfitsien Project 1950-levyn paikka on Ramones-kohdassa, Markyn soolotuotannon jatkeena, eikä siellä missä on muita Misfits-levyjä. Hyvin suuri osa levyistä kylläkin säilyy isossa pahvilaatikossa, kun ne eivät mahdu hyllyyn eivätkä ole aktiivikuuntelussa.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Torniojaws
01.04.2005 19:23:05

Se on kyllä etten missään nimessä säilytä levyjä aakkosjärjestyksessä. Kamalaa siirtää jokaista levyä telineestä jos hankkii vaikka A-teensien levyn.

Oletko kokeillut uutta tuotettamme? Uusi Extra Care CD-teline on mullistava keksintö, jossa nuo iänikuiset vaivat uusien CD'iden ostossa korjaantuvat. CD-telineessä ei ole kiinteitä paikkoja levyille, vaan jokainen on kosketuksessa toiseen ja liikkuu sivuttain hyllyssä ilman esteitä.

;)
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
orjake
07.04.2005 13:35:03
Ehdottomasti samaan koteloon
Testicles, one, two...
peltikojootti
07.04.2005 13:50:43
Jotkut kaverit kyllä on joskus sanonu että "nehän on vaan levyjä" kun oon joskus sanonu että laitatte sitten ne levyt heti koteloon ja takaisin hyllyyn kun vaihdatte.

Mutta kun kaataa vahingossa kaverin kaljan, kuulee lukematonta kiroilua.. jos siihen heittäisin että "sehän on vain yksi kalja"
-en usko että tulisi positiivisia sanoja takaisin..

Levyihin, aina oikeassa kotelossa oikeassa paikassa. silloin tällöin saattaa levy ehkä parikin jäädä koteloineen soittimen päälle muutamaksi päiväksi. Olen guru hajoittamaan cd-levyjen koteloita.
Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla.
Fuzzball
07.04.2005 14:49:05
Käsi pystyyn täällä näin. Totta hemmetissä kaikkien levyjen pitää aina olla omissa koteloissaan levyhyllyssä omalla paikallaan (aakkos- / ilmestymisjärjestys). Paitsi jos levy on soittimessa. Silloin kotelo voi hetken aikaa hengähtää soittimen päällä. Esim. vaate- tai astiakaapilla ei ole sitten niin väliä. (Omakuvassani levyhyllyni, vaatekaappia ette tahdo nähdä).

Handu heiluu täälläkin...tosin mulla on se vaatekaappikin järjestyksessä,ainakin melkeen.Sekalaista kamaa siellä on helvetisti,joka ei ole järjestykessä,mut vaatteet on niillä paikoilla miten ne olen asetellutkin.
"I want more than life has to offer"
Defrayer
07.04.2005 14:52:45
Samaan koteloon, ehdottomasti. En siedä ollenkaan sitä etten ensin pitkän ajan koteloa etsittyäni löydäkään sen sisältä oikeaa cd:tä.

Levytelineessä levyt ovat lähinnä parhausjärjestyksessä, ja sen päällä ovat uusimmat levyt, jotka eivät mahdu telineeseen. No tästäpä päästään sillä että teen teknisen työn tunneilla cd-tornin. Sitten alan järjestämään aakkosjärjestykseen lättyjäni.
"This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16.
Fuzzball
07.04.2005 14:55:08

Uusi levy laitetaan soimaan ja sitä kuunnellaan samalla,kun siirrellään sille paikkaa hyllyssä.
"I want more than life has to offer"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)