Aihe: Laulajan painoarvo bändeissä joita kuuntelet
1 2 3
Drumminghen
25.02.2005 09:21:24
Laulu on minulle todella tärkeää musiikissa. Ja tietenkin myös sanoitukset.. Ei hirveästi iske mikään instrumentaalimusiikki. Mutta tietenkin on poikkeuksia aina :) Laulu on tietenkin vain yksi instrumentti, mutta se on parhaiten esillä. Hevimusa ei myöskään innosta minua, kun en pidä sellaisesta "örinälaulu"-tyylistä..
Minuun uppoaa persoonalliset lauluäänet ja laulutyylit, esim. Justin Hawkins on rock ;D
-Sanoitko sinä kotkot vai kuulinko minä väärin?
jazzmies
25.02.2005 11:07:15
Mutta ajattelet nyt lähinnä taidemusiikin kehitystä, kyllähän maalaisbakkanaaleissa varmaan ne laulajat on ollut keskipisteenä.

En tarkottanut taidemusiikkiia tai populaarimusiikkia erillisinä, vaan globaalin tai muutein järjestelmällisesti levitetyn musiikin kannalta. Siinä tapauksessa Metallica, Caruso ja Wagner kuuluvat samaan kategoriaan, koska niitä on levitetty laajalle ammattimaisesti ja niitä on myös aikanansa paljon kuunneltu. Monet soitinmusiikkisäveltäjät elivät köyhinä omana aikanaan kansan hakeutuessa vokaalimusiikin pariin, mutta niukkuudesta huolimatta soitinmusiikki oli arvostettua 1600-1800 välisen ajan. Olet oikeassa, että pakanallinen ja paikallinen musiikki on ollut aina laulettua, koska eipä taida maailmasta löytyä musiikkikulttuuria, jossa ei lauleta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)