Aihe: Hyvä bändi, mutta todellisessa elementissään vasta livenä?
1 2 3 4
Kimmo72
30.01.2005 23:43:54
Kingston Wall
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Viceroy
31.01.2005 08:36:44

Death Angel - viime kesän keikka muutti taas maailmaani. Bay Area -jutut tosiaan varmaan toimi(i) paremmin livenä, kuten Deathrace King tossa mainitsikin.

Erittäin paljon odotan myös Judas Priestin näkemistä, tällä kertaa Halfordin kanssa! (joo meen Halfordin kanssa kattomaan)
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
ten
31.01.2005 09:11:56
Suburban Triben valloittavuus selkisi minulle vasta nähtyäni bändin livenä ihan omalla keikallaan. Yhden festarikeikan olin sitä ennen kuunnellut, mutta se meni vähän ohi. Erityisesti tämän laulaja-misen energisyys säväytti. Jätkä hyppi ja kaatuili kuin viimeistä päivää ja sai yleisön mukaan hienosti. Pakko päästä taas uudestaan subbareiden keikalle.

Juu itsekin Provinssissa näin ekaa kertaa livenä ja siellä kyllä vakuutti! En tiedä onko levylle laitettu ollenkaan niitä huutoja mitä Tuomi livenä vetää, mutta ehdottomasti kannattaisi. Kuulosti meinaan sen verran kovalta!
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Zammy
31.01.2005 09:24:48
Pakko mainita Opeth. Osaa pojat ainaki soittaa.

Ihmetyttää hieman tuo valinta. Opeth varmaan sinänsä hyvä bändi livenä, mutta poijjaat soittaa aika yks yhteen levymeiningillä. Joten mun mielestä live ei tuo mitään erityistä lisäarvoa soittoon, tietty fiilikset on aina keikalla kovat.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
-Spade-
31.01.2005 09:42:13
Melrose ja Sweatmaster.
Mongo mogo!
gogo
31.01.2005 11:55:17
Uusi Hanoi Rocks! Lacu rummuissa, Connie Bloom kitarassa ja AC bassossa. Oliko kukaan muu todistamassa tämän viikonlopun Tavastian keikkoja! Kovassa iskussa on bändi...

Eturivissä tuli oltua perjantaina. Olihan se ihan kova, tosin parempiakin vetoja olen Hanoilta nähnynnä. Esim. Ruisrock 2003. Aika perusmeiningiltä vaikutti, Hanoin yleiseen kondikseen verrattuna. Andy skulas kyllä ihan ok, ei ollut vissiin hönössäkään tällä kertaa.
oksettaa.
DDelay
31.01.2005 12:19:49
Scratch
Jimi Tenor

ihan uskomattomia livenä. ei oikein live aktien jälkeen levyt kuulostanut miltään. ( nyt kun on aikaa kulunut , niin levyltäkin jaksaa kuunnella )
It`s all in your mind
aivokuolio
31.01.2005 12:39:23
Ruotomieli rokkaa levyllä, mutta keikoilla irtoaa päät.

Näin on.

Muita viimeisen niitin livenä iskeneitä akteja ovat mm.

Backyard Babies
The Hives
Negative (kyllä vain)
PMMP

Perskeles kun ei tule nyt mieleen mitään pienempien bändien keikkoja, sillä niillähän sitä leuat lattiaan-reaktiota useammin saa. Isommat bändit yllättävät livenä todella harvoin - ja silloinkin yleensä vain negatiivisesti.
mustan huoneen testi.
Torniojaws
31.01.2005 12:50:39 (muokattu 31.01.2005 12:54:37)

Oma bändi :P

Mutta jos muista:

Sonata Arctica (2001 Kemin Lumilinnassa)
Dream Theater (Budokan DVD, tajuttoman kova meininki)
Joe Satriani (2004 Helsinki, jos levyllä on meininki, niin livenä on sitten jo tosimeininki)
Rammstein (2001 Helsinki)
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Dutteri
31.01.2005 13:06:58
Nyt tulisi mieleen Joe Satriani. Tosin itse en ole paikan päälle päässyt ihailemaan, mutta kuitenkin herran livemeininkiä olen päässyt todistamaan livetallenteiden takia. Hyvän näköstä!
Joskus sitä saattaa herätä keskellä yötä ajattelemaan sitä hämmentynyttä onttouden tunnetta, joka on täynnä koloja, jotka eivät koskaan täyty..IMIK #13 Pastilli?
jussiohman
31.01.2005 13:27:34
Abs. Nol. on livenä paras bändi mitä olen nähnyt. Suljettukin - livekin nostaa ko. levyn vaikuttavuudessaan potenssiin 2,43.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Planetist
31.01.2005 13:28:27
Abs. Nol. on livenä paras bändi mitä olen nähnyt. Suljettukin - livekin nostaa ko. levyn vaikuttavuudessaan potenssiin 2,43.

Olen samaa mieltä joka sanan kanssa.
-------------- "If i go insane, please don't put your wires in my brain" - Pink Floyd - If -------------- Pastilli?
PomppoK
31.01.2005 15:00:00

The Dana Fuchs Band.
Eh Heh Him.
Artist
31.01.2005 16:05:11 (muokattu 31.01.2005 16:05:39)
Uusi Hanoi Rocks! Lacu rummuissa, Connie Bloom kitarassa ja AC bassossa. Oliko kukaan muu todistamassa tämän viikonlopun Tavastian keikkoja! Kovassa iskussa on bändi...

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=28&t=80976&o=20&co=0

Tuosta löytyy jotain kommenttia keikasta (kun scrollaa sivua vähän alaspäin)

TikTak on mun mielestä livenä paljon parempi kuin levyllä. Ja 22 Pistepirkko parhaimmillaan on livenä levymeininkiä parempi. Itse asiassa, useimmat niistä bändeistä jota kuuntelen lienevät livenä parempia kuin levyllä (ainakin jos keikka on onnistunut), ei ainakaan äkkiä tule mieleen yhtään bändiä joka olisi levyllä paljon parempi. Toki, useimmat diggailemani bändit on ihan riittävän hyviä levylläkin.
Henni
31.01.2005 17:20:11
Backyard Babies on erinomainen, aktiivinen ja tosi energinen livenä, nam!

Ja Melrose oli kyllä super hyvä muutama viikko sitten Tavastialla.
Pelsi
31.01.2005 18:29:25
Narnia! Oli aika tiukkaa menoa Keuruulla viime lauantaina. Levyillä aika peruspoweria, mutta livenä pudotti persiille. Laulaja Christian Rivel kirkui välillä kuin Halford ikään, kerrankin falsettia missä on munaa.

Maininta myös TikTakille.
Kalamies #3 >-)))>
Chemo
31.01.2005 19:31:30

Ramones. Ketkäs täällä ehtivät näkemään Ramot livenä?
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Defrayer
31.01.2005 19:55:56
Kaikki tähän mennessä näkemäni bändit :P Ei niitä kovin monia ole, mutta meininki tuntuu olevan todella kova esim. Mokomalla, Timo & Triolla, Machine Manilla. Ja Ruoskalla ;)
"This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16.
Chrissie
31.01.2005 20:06:23
Seminaarinmäen Mieslaulajia ei ehkä voi sanoa ihan bändiksi, mutta ei se kauaksi siitä mene. Ja niitten liveshow:han ovat aivan vertaansa vailla! Toinen kova mieleentuleva oli Ultra Bra.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. "Another day, another wish: don't want my life to be like this..." Client - Radio
Sperm Donor
31.01.2005 20:06:54
Ehkä vähän hölmöä mutta silti sanon AC-DC.
Käsittämätön livesetti, ei turhia biiseja, pelkkiä hittejä, toki nykyisin kun sen on nähnyt useamman kerran niin ei enää yllätä.
Mutta ei taatusti petäkkään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)