Teijo K. 15.04.2005 09:34:00 | |
---|
Ehdottomasti perinteinen muovi-jewelcase, eikä hyllyvä pahvikansi! Ööö perinteinen muovikansi? Jotenkin hekotuttaa tota, sori. Joko CD-levyjä on tehty niin pitkään, että voi puhua perinteisestä yhtään mistään? Pahvikansia on kuitenkin tehty levyihin likimain sata vuotta kohtsillään. (Ei otettavaksi ryppyotsaisesti tämä.) |
Vilhelmus 15.04.2005 09:35:33 | |
---|
Jotenkin hekotuttaa tota, sori. Joko CD-levyjä on tehty niin pitkään, että voi puhua perinteisestä yhtään mistään? Ei välttämättä. Pahvikansia on kuitenkin tehty levyihin likimain sata vuotta kohtsillään. Mutta kotelo on aivan erilainen kuin CD-levyssä. (Ei otettavaksi ryppyotsaisesti tämä.) Eini. |
AP 15.04.2005 09:43:36 | |
---|
Molempi parempi. Muovisissa katkeaa ne saranat älyttömän helposti, jos lootan tiputtaa vahingossa. Samoin tuplalevyjen muovikannet on vähän virityksen tapaisia kyllä. Pahvikotelot taas nuhjaantuvat muuten. Itsellä on noita muovisia kyllä enempi; pahvisina vain joku CMX ja Elviksen pari bootlegia. K100 #7
Ärlä #011 |
Lord of the strings 15.04.2005 09:50:11 | |
---|
Muovikansista pidän enemmän. Pahvisina löytyy ainakin Nightwish - Wishmaster ja AC/DC - If You Wanna Blood. En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Saher-leivokset IHKK #14| Pastilli? |
gandar 15.04.2005 09:55:57 (muokattu 15.04.2005 17:50:46) | |
---|
Pahvikannet (digipak) löytyvät kahdesta levystäni, Beastie Boys - Hello Nasty ja Alexi Tuomarila Quartet - Voices of Pohjola. DBS:ään tutustuin Mikrobitin Huvi- & Hyötyromppu 2005:ssa, ja pidin systeemiä todella epäkäytännöllisenä. Yleensä ostan levyn miettimättä tarkemmin sen kansia, mutta minulla pahviset ovat rispaantuneet käytössä kulmista ja kun en ehtinyt LP-sukupolveenkaan enää mukaan, niin nostalgia on minulle se muovikansi. Muovikansi sopii cd-telineisiin, ei rispaannu sinne laittaessa, ei rispaannu kulmista, kestää damagea jonkin verran (joo, lohkeaa herkemmi kuin pahvi, mutta on se kuitenkin profiloitunut minulle luotettaamaksi) ja on muutenkin "kivempi pakkaus", jonka lisäksi siinä on IMHO parempi systeemi kansilehdykälle kuin noissa pahvisissa. Ceci n'est pas une signature |
sepeli 15.04.2005 10:09:10 | |
---|
Pahvi. Yhtään pahvikantta ei ole itselläni rikki mennyt käytössä. Paitsi Dinosaurus Stereophonicus, jonka koira joskus söi. Muovikansia on halkeillut. Pahvi näyttääkin paremmalta. sormi rectumissa tästä eteenpäin | IMIK #22 |
carnation 15.04.2005 13:58:01 | |
---|
Jos on valittavana jompikumpi, yleensä otan sen digipackin, varsinkin silloin jos siinä on vielä jotain bonustrackeja sun muita mitä ei normaaliversiosta löydy. Jewelcasessa on hyvä puoli se, että kansien rikkoutuessa ne voi aina vaihtaa. Pahvikannen keskiö (missä levy on kiinni) jos menee rikki, niin se vähän ketuttaa ja onkin kaikinpuolin hankalampi tapaus. Onneksi noita ei ole omassa käytössä juurikaan hajonnut, mutta auta armias kun katsot kirjaston levyjä joita muutenkin kohdellaan miten sattuu. Varsinkin on pahvikotelo on sitä mallia, jossa cd sujautetaan pahvitaskuun kuten vinyyleissä aikoinaan, niin levy on yleensä täynnä naarmuja ja sormenjälkiä ja täytyy aikamoisesti taiteilla sen levyn kanssa ettei omassa käyttössä vahingoitu. Sitä kun on niin tarkka näissä hommissa =) "Etsin itseäni, mmm." |
Pitkavirta 15.04.2005 14:21:13 | |
---|
Pahvi. Tunnelmaa, eikä hajoa lattialle tippuessa. Tosin muovikannet voi vaihtaa, mutta pitää osata olla varovainen! Paffikantisina löytyy äkkiseltään Incubus - ACLOTM Husky Rescue - Country Falls Maj Karma - Sodankylä Damn Seugulls - One Night At Sirdie's Jarmo Saari - Solu Pelle Miljoona - Brooklyn-Dakar ... |
hörhö 15.04.2005 14:34:30 | |
---|
Pahvit ovat nätimpiä ja kivempia. En muista, mitä mulla on pahveissa, mutta muutamia. Kaikenlisäksi pahvit tuntuvat kestävämmiltä. Mä saa muovit aina hajoomaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
Defrayer 15.04.2005 14:53:50 | |
---|
Muovi, näin yleisesti ottaen. Pahvikotelollisen ostan jos haluamani levy sellaisessa on. Mutta jos olisi molemmanlaisina...varmaan muovi, jotenkin hieman "jämäkämmän" oloinen, ei rönsyile. "This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16. |
Ussr 15.04.2005 15:12:41 | |
---|
Digipack ehdottomasti, jos vaan on saatavilla. Miinuspuolena tietty kuluminen mutta enpä yleensä kanniskele koteloita mukanani vaan levyt löytyy cd-kansiosta. |
carlos 15.04.2005 16:19:11 | |
---|
Halvempi. I can't hide but I can run for miles |
Pedroz 15.04.2005 16:46:17 (muokattu 15.04.2005 16:48:32) | |
---|
Black Sabbathin past lives cdn pahvikannet on siistit! ja mukana tuli niin julistetta kuin plektraakin. ja musiikkikin on täydellistä. 5 tähden paketti. suosittelen. Miinusta se, että kotelo on liian paksu normaaliin levyhyllyyn laitettavaksi. Plekun kanssa menin tekemään sen virheen, että soitin sillä. Poikkihan se meni, tosin basson kanssa. Kaveri on saanut sen hajoamaan kitaraa soittamalla. Yleisesti ottaen tykkään pahvikantisista/digipakeista. Past Livesin ohella löytyy Metallican St. Anger, Liekin Magio, Echobrain-debyytti, Opethin Still Life, Ramones-tribuutti, Rammsteinin Sehnsucht, Turbonegron Apocalypse Dudes ja kolme neljäsosaa Sigur Rós -kokoelmastani. Ja sitten niitä Soundeja. *Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta |
Isodee 15.04.2005 18:21:03 | |
---|
Pahvia kannatan, ei ole ainakaan vielä käytössä hajonnut. Pahvikansista mainittakoon Queenin "Night at the opera" vinyl replica-versio, joka on siis nimensä mukaan pienennetty versio alkup.pahvikotelosta. Hienot. |
moottorisaha 15.04.2005 18:26:30 | |
---|
Riippuu levystä. Pahvikantisuus on tosin siitä perseestä, että kun ne kannet kastuvat tai menevät muuten vain paskaksi, niitä on hieman paha lähteä uusimaan. Perus muovikotelon saa uusittua parissa sekunnissa. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Mimi 15.04.2005 19:24:00 | |
---|
Kyllä valitsen mieluummin pahvisen. Anttilassa oli Teräsbetonin muovi ja pahvi samanhintaiset, ostin pahvin... On se vaan jotenkin niin mukavan tavallinen ratkaisu... Tosin nuhjaantuu helpommin kuin muovi. Itsellä toistaiseksi onnistunut pitämään ihan ok:ssa kunnossa, mutta kyllä ne pikkuhiljaa nuhjaantuu, sano kuka tahansa mitä tahansa. Myös yksi semmoinen edellä jo manittu gbs/dbs/mikä lyhenne se olikaan kotelo löytyy, Sue cd vuodelta x on pakattu moiseen ja aluksi ihmettelin, mutta totesin varsin toimivaksi ja kekseliääksi ratkaisuksi... Mitähän mulla on muita levyjä pahviin pakattuna... Ainakin: Him-Greatest lovesongs... Gjallarhorn-Sjofn Thunderstone-Thunderstone ja The Burning COB-Trashed, Lost & Strungout ep Nickelback-The Long Road, jolla on pari bonusta, toisella niistä bonusbiiseistä soittaa muuten Dimebag Darrel kitarasoolon, mikäli nyt en totaalisen väärin ole tulkinnut sitä hemmetin koteloa... No, muita en nyt muista, katsokaa levylistasta, siellä pitäisi lukea... Ihan HUONO(kili)! Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne" |
Tmp 16.04.2005 01:06:45 | |
---|
Kyllä yleensä valitsen pahvikantiset("yleensä", kerran päässyt valitsemaan :), just koska ne ei oo niin tavallisia. Tuntuu levy jotenkin erikoisemmalta ja arvokkaammalta. Jos olet omistanut jonkun levyn pahvikuoressa ja saat sitten sen käsiisi muovipakkauksessa niin tuntuu aika halvalta se muovi. Pahvissa on arvokkuutta! Muovikansien ehdoton plussa on käytettävyys. Helpompi ottaa levy pois ja laittaa sitään(puhutaan siis kokopahvisista koteloista), ja jos kotelo menee rikki niin sen pystyy helposti, nopeasti vaihtamaan. Halvalla. Itse teen niin että käytän pahvikansi ainoastaan kotona. Jos vien levyjä pois niin toiseen koteloon(tai semmoseen laukkuun mihin saa 20 levyä). Ihan hyvin ne on pysynyt. Mielestäni ne kotelot saakin vähän kulua. Siitä näkee että ne on käytetty. Keräilijät erikseen. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
vjvesa 16.04.2005 15:21:08 | |
---|
Pahvikannet ehdottomasti. Ovat vaan tyylikkäämmät ja jotenkin aidomman oloiset. Pahvikantisia cd-levyjä löytyy hyllystä lähemmäs 50kpl. Drink or Die |
hanuristi 16.04.2005 16:38:49 | |
---|
Pahvi. No osaan kyllä lentää, mutta en kirjottaa!Ai göö? IHKK #1 , MEKKALA #6 |
meiju 16.04.2005 22:58:26 | |
---|
pahviset on ehdottomasti parhaita. Mulla on zen cafe ja apocalyptica. Ja Piina Jatkuu... |