Aihe: Kaikkien aikojen muusikko legendoista
1 2 3
monotone
26.11.2004 21:31:30

Jos meininki on tämä, niin mikä saa artistin hyväksymään tällaisen? Onko niiden pakko pitää tuollainen tuottaja vai mikä siinä on?

Jos minä menisin tekemään levyä, niin en kyllä hyväksyisi tuollaista. Vaikka levystä tulisikin parempi, niin miten se tekisi siitä yhtään enempää minun levyäni? Jos haluan soittaa toisten biisejä, yritän päästä studiomuusikoksi ja jos taas haluan tehdä oman levyn, niin siinä vaiheessa minulla pitää olla valta päättää siitä, minkälainen siitä levystä tulee.

Bat out of hell oli käytännössä Jim Steinmainin levy joten ei siinä laulajalla ihmeitä ollut sanottavana. Varsinkin kun ekaa levyä oltiin tekemässä.

Erikoinen detalji tuon yhteistyön tiimoilta, luin jostain, oli suunniteltu jatko tuolle hitti levylle. Kun itse Mr. Loaf lähti rundaamaan levyn menestyksen myötä, jäi Steinman säveltämään jatkomestariteoksia. Steinmanilla oli tapana rakentaa teoksensa siten, että ne huipentuivat laulajan rekisterin mukaan. Eli siihen ylimpään ääneen mihin laulaja kykeni. No, Meatloafin rekisteri oli tiedossa kappaleita sävellettäessä, mutta tämä ennen kiertuetta. Kiertueelta palattuaan Meatloafin ääni olikin ikäänkuin murekkeena eikä kyennyt laulamaan Steinmanin laatimia kliimakseja lainkaan. Steinman tekikin tästä sitten oman soololevytyksen, josta kyllä päätyi muutamakin kappale tuohon Bat out of hell II'lle useita vuosia myöhemmin. Go figure...
"Bluusta Teksaksesta - siinä on tyyltä!"
Paijukainen
28.11.2004 18:30:41
Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi tuottajan merkitystä.

Mitä muuta sitä voi ajatella kuullessaan Tiktakkia Gimmeliä ja muita tekemässä tehtyjä (bändikoulut,kilpailut jne.)

Hyvinhän nuo myy.Puree kohderyhmään.
soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)