Aihe: Valettujen Elacin-tulppien yhteistilaus PART II
1 2 3 4
-Q-
16.11.2004 13:51:55
En nyt sano että Elacinit olisivat huonot, mutta saatattepa katua jälkeenpäin jos ette edes ota asioista selvää.

Minä olen nyt vähän kahden vaiheilla, kun Mikko Lankinen (ML-suojainpalvelu) lupaili näiden Elacinin muusikkomallienkin todennäköisesti sopivan kypärän alle. Eihän se kuvissa paljon isommalta näytäkkään, mutta vaikeampi hahmottaa kun ei ole tuota "käytössä" -kuvaa

Onhan se hyvä Finfonicin loistava asiaspalvelu kiva asia, mutta ei se tee tulpista yhtään sen parempia, vai? Mikä on se ehdottomasti parempi asia Finfonicilla kuin Elacinilla, että kannataa jäädä odottelemaan mahdollista kimppatilausta/alennusta heidän putiikistaan? Tuo "vulkanointi"? Käyttöiässä ei kuitenkaan ollut suurta eroa. Tuo monitori -mahdollisuus myöhemminkin on kiinostava asia, mutta entäs pelkkinä tulppina?
mart-t
16.11.2004 14:38:15
Ei millään pahalla, mutta vähä on ilmassa "Ostetaan Levikset kun ne on Levikset"-meininkiä...

Ei millään pahalla, mutta vähä on ilmassa "Älkää ostako Leviksiä kun ne on Levikset"-meininkiä...

Ihan mielenkiinnosta: Kuinka paljon sulla on käyttökokemusta molemmista merkeistä?
Sanokaa mulle ihan suoraan - oonko mä liian lyhyt?
Wiitala
16.11.2004 16:19:14
Kuinka paljon sulla on käyttökokemusta molemmista merkeistä?

Elacineista on käyttökokemusta sen verran että ymmärsi kääntyä FinFonicin puoleen. Ja FinFonicista taas useampia vuosia.

Pyydän nyt anteeksi jos joku näistä vihjauksista suuttuu, mutta ei pelkkä "Elacin"-nimi tee tuotteesta sen parempaa kuin muistakaan. (Eikä kyllä FinFoniceistakaan...) Mutta ajattelin nyt vain ilmoittaa tämän tosiasian, että useat musiikin kanssa tekemisissä olevat laitokset ovat kääntyneet juuri FinFonicin puoleen. Elacin on kyllä valetuissa tulpissa se kärkinimi, enkä yhtään ihmettelekään. Ei minulla henk.koht ole Elacineista valittamista. Ainoat kaverini jotka ovat valetuista tulpista valitelleet ovat olleet pettyneitä juuri Elacineihin (itse tulppiin, sekä asiakaspalveluun)... Tottakai itse päätätte parhain päin, mutta halusin vain ilmoittaa että tämmöinen vaihtoehto on olemassa, ja tietääkseni yksiäkään FinFonicin tulppia ei ole palautettu.

Anteeksi vielä kerran, taidan vain kirjoitella turhan provosoivasti ja tiukasti asioista jotka jokainen ratkaisee aivan itse. Onnea kuitenkin hankinnoille, kuulo on törkiän tärkiä asia.
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
mart-t
16.11.2004 19:42:03
Elacineista on käyttökokemusta sen verran että ymmärsi kääntyä FinFonicin puoleen. Ja FinFonicista taas useampia vuosia.

Onnea kuitenkin hankinnoille, kuulo on törkiän tärkiä asia.

Ok, ei siinä mitään - tieto on aina tervetullutta :)

Se tossa oli minunkin pointtini, että kunhan ihmiset vain suojaisivat sitä kuuloaan, vaikka sitten Peltoreilla. Niitä vaurioita kun ei yleensä huomaa kuin vasta liian myöhään.

Toi 150 euroakin voi (varsinkin nuorella opiskelijalla) tuntua isolta summalta, mutta jos se vastaa esim. 1-3 ravintolailtaa, niin...
Jimi Henri
16.11.2004 19:58:21 (muokattu 16.11.2004 19:58:50)
Ei millään pahalla, mutta vähä on ilmassa "Ostetaan Levikset kun ne on Levikset"-meininkiä... En nyt sano että Elacinit olisivat huonot, mutta saatattepa katua jälkeenpäin jos ette edes ota asioista selvää. Minulle se on yks ja hailee kummat otatte, koitan vain valottaa vaihtoehtoja... : )

Vaihtoehdot on tietysti hyvä selvittää. Elacinit ja Finnfonicit tulevat joka tapauksessa maksamaan suunnilleen saman verran. Käsittääkseni Elacin on se ensimmäinen, josta Finnfonic on kopio. Molempien merkkien edustajat ovat varmoja oman tuotteen ylivertaisuudesta( yllättäen :) ). Finnfonicissa on "vulkanointi" ja Elacineissä "valosten materiaali on löysää ja tehty yhdestä kappaleesta".

Elacineista on käyttökokemusta sen verran että ymmärsi kääntyä FinFonicin puoleen. Ja FinFonicista taas useampia vuosia..... Ei minulla henk.koht ole Elacineista valittamista.

Kysyn ihan mielenkiinnosta enkä vittuillakseni: Ymmärsit vaihtaa merkkiä Finnfoniciin, mutta Elacineistä ei ole valittamista? Oletko huomannut jotain eroja? Minkä takia vaihdoit jos ei ole valittamista? Mä ku oo sen verta tylsä kaveri etten usko kun lukuja ja perusteltua tekstiä. Ootsä joku Finnfonicin kaupparatsu kun noin tyrkytät niitä? ;)

Edelleen olen Elacinien kannalla, koska henkilökohtaisesti tunnen niiden tyytyväisiä käyttäjiä.
Talk Less Play More
mart-t
16.11.2004 23:26:35
Edelleen olen Elacinien kannalla, koska henkilökohtaisesti tunnen niiden tyytyväisiä käyttäjiä.

Joo, sama täällä.

Haluaisin vielä lisätä, että mulla on fantom - ei motif. Musta tää on vähän sama asia.
chief
17.11.2004 17:10:59
Tuossa on vielä sen edellisen tilauksen viestiketju:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=62136&o=0
Häh?
Super-Jari
17.11.2004 19:18:09
Onhan se hyvä Finfonicin loistava asiaspalvelu kiva asia, mutta ei se tee tulpista yhtään sen parempia, vai?

Todellakin. Laitoin viimeviikolla kysymystä tulpista suoraan puljulle ja vastausta ei ole kuulunut. Voihan se olla että niillä on siellä kovakin kiire, mutta tuskin sentään niin kova ettei ehdi sähköpostiin vastata.
Jimi Henri
18.11.2004 15:41:04
ylös.
Talk Less Play More
gator
21.11.2004 14:06:26 (muokattu 21.11.2004 14:17:01)
Mä oon mukana tässä juu. Millon tilaus lähtee ja millon maksellaan.
Vai oonko jo myöhässä???
Niin vielä piti sanomani et mulle on ihan sama kummasta paikasta tilataan. varmaan molemmat ihan jees.
Can t stop!
21.11.2004 15:18:45
Olen ajatellut hankkia jommat kummat tulpat elacin tai finfonicin. Tarkoituksena olisi hankkia siihen ne kuulokkeet/monitorit. Käykö noihin kiinni jotkut muutkin niiden omat kuulokkeet?
Mase
21.11.2004 17:44:20
Mä hommasin jo omani Kuo-medistä ilman kimppa-alennusta ja nyt yksien treenien perusteella hankinta oli hintansa väärti. 15dB vaimentavat(ER-15) siis otin ja tuntuvat riittävän hyvin rokkibändin treeneissä(möykkäävät rokkibändit on sitten erikseen). Pitää testata noita parin viikon päästä soittokeikalla, mutta uskon että soveltuvat myös keikkakäyttöön toisin kuin aiemmin käyttämäni kuusitulpat(EAR Ultratech), jotka demppaavat yläpäätä liikaa... Laulaminen valetuilla tulpilla oli aluksi aika kummallista, koska kallosta välittyvä ääni tulee omaan korvaan kovempaa kuin kuusitulpilla vedettäessä, mutta toisaalta nyt pystyy paremmin laulamaan stemmoja kuin ennen vaikka monitorointi olisikin vähän viturallaan. Kyllä tuohon kalloäänijuttuunkin äkkiä tottui ;) siis suosittelen valettuja tulppia...
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Jimi Henri
21.11.2004 17:45:26 (muokattu 21.11.2004 17:55:22)
Mä oon mukana tässä juu. Millon tilaus lähtee ja millon maksellaan.
Vai oonko jo myöhässä???
Niin vielä piti sanomani et mulle on ihan sama kummasta paikasta tilataan. varmaan molemmat ihan jees.

Lue ensimmäinen viesti. Vasta kolme on sitovasti ilmoittautunut. Viestiä mulle ohjeiden mukaisesti ja olet messissä.
Talk Less Play More
Jimi Henri
28.11.2004 19:46:40
puolet kasassa.
Talk Less Play More
mart-t
23.12.2004 16:20:46
puolet kasassa.

Tätä vois varmaan nostaa. Tulpat kannattaa ostaa. Ja hyvää joulua!
Bluesmies
23.12.2004 18:24:53
Ne kestää isältä pojalle.

=4 vuotta?!?!?!?!?
Uusi musiikkinäyte profiilissa.
Super-Jari
23.12.2004 21:52:16
Todellakin. Laitoin viimeviikolla kysymystä tulpista suoraan puljulle ja vastausta ei ole kuulunut. Voihan se olla että niillä on siellä kovakin kiire, mutta tuskin sentään niin kova ettei ehdi sähköpostiin vastata.

Ei ole muuten vieläkään vastausta tullut. Hyvä paikka.
Jättääkö kukaan pyyhkimättä ikinä?
Tunnustan, että joskus muutama vuosi tuli unohdettua, sitten mietin, että miksi takapuoli oli kostea, housut oli hieman ulosteessa...
- KMT
drumm
24.12.2004 00:19:00
Ottamatta sen kummemmin kantaa eri merkkien paremmuuteen, voin lampimasti suositella Mikko Lankista ja ML-Suojainpalvelua asiakaspalvelun perusteella. Lankinen hommasi minulle uudet suodattimet tulppiin tosi lyhyella varoitusajalla. Nain joulunaluskiireessa ja vielapa perjantai-iltana virka-ajan jalkeen se oli minusta aika esimerkillista toimintaa. Sain vielapa alennusta, pyytamatta, koska olin asioinut firmassa aiemminkin. Muutenkin ihan asiallisen oloinen kaveri.
Teijo K.
24.12.2004 10:51:13

Ei ole muuten vieläkään vastausta tullut. Hyvä paikka.

Nyt katsotaan vastaako ne ollenkaan.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Edward
28.01.2005 09:46:24

Vieläköhän saataisiin jengiä kasaan?
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)