Aihe: Keikoilla kännissä vai selvispäin?
1 2 3 4 5
Juntunen
13.10.2004 10:27:45

Mulla riippuu vähän keikasta. Kotiteollisuuden keikalla oli kiva olla humalassa. Sai siitä jotenki enemmän irti. Sitten vaikka pienempien bändien baarikeikkoja seuraan mielelläni ihan vesilinjalla.
Dian - "Luotaantyöntävää"
Varaani
13.10.2004 11:02:32
Selvinpäin, totta munassa.
Jani The Rock
13.10.2004 11:10:55

Ja ärsytettyä niitä jotka bändin tosissaan haluavat nähdä. On muuten uskomattoman ärsyttävää tuommoiset liian kännissä olevat tyypit jotka vain päättömästi heiluvat ympäriinsä ilman mitään järkeä.

Kyllä minä ainakin mielellään muistankin niistä keikoista jotain.

Juuri näin.

Ei paljon tee mieli mennä keikoille, kun mesta on täynnä kännisiä örvelöitä "pitämässä hauskaa". Niille voisi olla joku oma karsina tai panssarilasiseinäinen koppi, jossa ne voisivat riehua ja haastaa riitaa ihan vain keskenään.

Mahdoton yhtälöhän tää tietysti on, kun keikkapaikat rahottaa toimintansa viinanmyynnillä.
Don`t mess with the countryboys
Notefix
13.10.2004 11:48:22

Usein tulee yleisönä oltua keikoilla selvinpäin...yks kalja ehkä korkeintaan. Mulla ei korvat jotenkin pelaa juoneena.

Siitä olen samaa mieltä, että keikat alkaa luvattoman myöhään nykyään. Niinpä usein tuleekin jätettyä väliin. Mutta ehkä se onkin toivottavaa, koska en ole sitä tuottavaa yleisöä ravintoloille.
My name is Baron, Notefix Baron "
Tellervo
13.10.2004 12:16:11
Rahaa palaa keikkaan, kun pitää dokata koko ilta.

No höps, amatöörien touhua tuollainen. Keikoilla dokataan vain ilmaisia juomia, ei muita :)

Pitäisikö useammin olla keikkoja, joissa ei ole mahdollisuutta ryypätä? Tuleeko siitä yleisökato? Miksi?

Kyllähän se niin on että jokainen on vastuussa omasta ryyppäämisestään tai ryyppäämättömyydestään, vaikka olisi juomaa tarjolla. Itse otan ihan mielelläni rentouttavan rohkaisuryypyn ennen keikkaa ja pari rentouttavaa sen jälkeen, mutta mikään välttämättömyys tämä ei ole. Useasti olen keikkaillut selvistä päin, vaikka yleisö ja muu bändi olisi ollut kännissä. Ei ongelma. Jos on ongelma, pitää katsoa peiliin eikä kaljahanoihin päin.
Multa muutes kannattaa kysyä neuvoa. En sekoita tunteita asioista tekemiini päätöksiin laisinkaan. – JCM 900
Tellervo
13.10.2004 12:17:38 (muokattu 13.10.2004 12:17:56)
Ja jos puhutaan yleisössä olemisesta selvin päin, niin sekään ei ole mikään ongelma. Usein näin tuppaa käymään, kun keikat ovat viikolla ja myöhään. Jos aikoo seuraavana aamuna töihin, suht selvistä päin on bändiä diggailtava. Ja jos se on hyvä bändi, musiikki humalluttaa kyllä ihan tarpeeksi!
Multa muutes kannattaa kysyä neuvoa. En sekoita tunteita asioista tekemiini päätöksiin laisinkaan. – JCM 900
ercciman
13.10.2004 12:33:32
Klubikeikoilla tulee yleensä juotua jonkin verran, toisin kuin isommilla keikoilla, joilla käyn harvemmin.
xoxoxoxo
Aukikco
13.10.2004 12:56:06

Enpä ole ikinä tainnut keikalla kännissä olla, enkä kyllä tule olemaankaan kun en nykyään alkoholia juurikaan harrasta. Itseäni häiritsee suuresti känninen riehuminen; käyttäköön jokainen mitä päihteitä haluaa, niin kauan kun osaa kontrolloida omaa käytöstään.

Mutta joo, alkoholi ei todellakaan ole se päihde, jonka vaikutuksen alaisena haluan livemusiikkia kuulla... :)
Volle
13.10.2004 12:56:55
Riippuu vähän keikasta. Jos on menossa halvalle keikalle pogoilemaan ja pitämään hauskaa, otetaan tietty vähän pohjiakin, niin ei tarvi juoda baarissa kallista juomaa. Sanoisin, että näillä keikoilla on usein hemmetin hyvä fiilis, varsinkin, kun pogoilevaa porukkaa on tarpeeksi. Jos taas on menossa kuuntelemaan ja katselemaan jotakin "parempaa" artistia, voi bändiä odotellessa ottaa ehkä yhden kaljan, mutta ei juuri enempää. Mutta en oikein tiedä onko se nyt sitten bändin kannalta kovin hienoa, että yleisö istuu pöydissä ja vain katselee. Riippuu tietenkin musiikkityylistä. Jatsiklubille sellainen sopiikin, mutta rokkikeikoilla, joita itse käyn yleensä katselemassa, olisi mun mielestä suotavaa, että yleisö olisi mukana menossa, mikä aika harvoin Suomessa tuntuu olevan mahdollista ilman alkoholin tuomaa näennäistä rohkeudenlisää.
Nam.
C
13.10.2004 14:00:04
Mulle keikoilla juominen ei ainakaan ole mikään ongelma. Klubikeikoilla tykkään ottaa muutaman oluen, isommilla areenoilla vähän vähemmän. Pääsääntönä ehdottomasti se, että perslärveillä en viitsi pilata keikkailtaa, en omaani enkä muiden.

Yleensä ainakin pääkaupunkiseudun klubeilla meininki on aika hyvä (riippuen toki osin bändistä ja viikonpäivästä), porukalla on näköjään samantyyppinen asenne kuin mulla. Tai vaikka oltaisiin kännissä, niin musasta nauttiminen on silti se pääasia.

Rasittavimpiin kännikusipäihin olen törmännyt stadikkakeikoilla, Metallica ehkä pahimpana esimerkkinä.
Paskimmillaankin heavy on parasta!
jussiohman
13.10.2004 15:34:13
Ja ärsytettyä niitä jotka bändin tosissaan haluavat nähdä. On muuten uskomattoman ärsyttävää tuommoiset liian kännissä olevat tyypit jotka vain päättömästi heiluvat ympäriinsä ilman mitään järkeä.

..ja jos tästä joku nipo kehtaa vähänkään mennä mainitsemaan, saa kilotolkulla vittuilua/paskaa ylleen tyyliin: "no mee sä hieno ihminen istumaan sinne kirjakerhoos istumaan vittu anteex et mä oli känisä rokkikeikalla ja loukkasin sun herkkiä tunteita". Ei sillä, ettei kännissä saa kännissä olla, olenhan itsekkin. Mutta että siellä ollaan miten sattuu ja jos vetää toista vahingossa turpaan, ei siitä saa mainita koska silloin on tylsä no-life pillittäjä.
ja paskan kuset
Tympee Huttunen
13.10.2004 18:45:06 (muokattu 13.10.2004 20:11:32)

Kyllä minä ainakin mielellään muistankin niistä keikoista jotain.
__

Taidat tuntea minut hyvinkin, kun tuollaisia päästelet? Ymmärrän kyllä, että tuollainen vituttaa, mutta älä minua siitä syyttele.

Tyypit heti rinnastaa pienen riehumisen siihen, että vetää toisia turpaan. Enhän mä nyt sellaista tarkoittanut. Kyllä sellainen kunnon meininki yleisössä kuuluu asiaan. Pientä tönimistä jne. Eikä siihen edes suurin osa tarvitse alkoholia toisin kuin minä. Tai ainakin se on hauskempaa ja siedettävämpää niin.

edittiä, että luin tuon yhden jutun väärin.

Niin ja vielä sen verran, että riippuu toki keikasta miten paljon siellä riehuu.
TiMiTheShiT
13.10.2004 19:13:00
ei keikalla kuulu juoda! ei jaksa tanssia niin hyvin.... ja hyvä musiikki korvaa juomat etc. tuotteet... kyllä kaataan ehtii keikan jälkeenkin.....
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
Steve McBeach
13.10.2004 19:38:37
Suurimman osan keikoista olen katsastanu selvinpäin. Ei oo mulle mikään ongelma, vaikka tykkäänkin juoda. Oon vaan sen verran pihi, että mua ei huvita maksaa Tavastialla kaljasta viittä euroa (vai oliko se 4.5), jos olen sisäänpääsystä maksanu jo 20 euroa. Ja ihan samalla tavalla jaksan eturivissä heilua, olin selvinpäin tai en.

Selvinpäin olemisessa on myös se hyvä puoli, että pääsee autolla keikalle ja takaisin, tosin autolla liikkuessani monesti huijaan baarissa näkyville tutuille, että oon kännissä, koska ei kiinnosta heittää niitä himaan.

Kyllähän sitä joskus on hauska juoda pari kaljaa tai enemmänkin kun keikan käy kattomassa, ja kyllä se yksi kalja, jonka jälkeen voi vielä autolla ajaa tulee monesti juotua, jos on semmoinen olo ettei tarvi väsymystä pelätä.

Festareillakin olen enimmäkseen ollut selvinpäin, semmoista pientä maistelua vaan. Lukuunottamatta Ilosaarirockia 2003 ja tämän vuoden Ankkarockin lauantaita.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
MagicMushroom
13.10.2004 22:58:16
Ei mulla ainaskaan oo mitään tarvetta ostaa alkoholia vaan sen takia että sitä nyt sattuis oleen saatavilla. Ja muutenkin... säälittävää, jos ei osaa pitää hauskaa ilman alkoholia.
This is what happens when I let the injured half of my brain have its way. -Johanna, a.k.a MagicMushroom
Deep Shadow
13.10.2004 23:03:17
Kyllä minä viihdyn keikoilla selvinpäinkin. Ennen keikkaa voi halutessaan kaljan tai pari ottaa, mutta ei minua oikeastaan edes kiinnosta kauheassa tuubassa mennä keikalle.

Festareillakin olen ihan hienosti pärjännyt ilman viinaakin, koska minulle se tärkein juttu on ne bändit. Toisekseen, yleensä ne hieman liikaa juoneet aiheuttavat vain hämminkiä siellä yleisössä. Toinen miinuspuoli tuossa juomisessa on se, että muistot keikasta saattavat jäädä varsin hämäriksi...
~Nyt sanat on sanottu, laulut on laulettu, aamun koittaessa ilta jo hämärtää~
Olwer
14.10.2004 10:22:30

Keikoilla on mukawa olla niin tuubassa kuin myös selwinpäin. Soittamassa tai kattomassa. Riippuu tietenki fiiliksistä mutta itte tykkään kyllä römpsötellä aika roimastikki joskus x)
Juomatta oleminen ei oo ongelma ja waikka tuubassa oiski ni ei sitä silti riitaa tartte haastaa tai olla muutenkaan mikään hirweä känni-ääliö. Monet ei kylläkään waan osaa kontrolloida itteään enää sen muutaman tuopin jälkeen, walitettawasti, mikä sitten johtaa siihen örwäily waiheeseen:
Mutta näinhän se on että kännissä ja kihloissa on mukawa olla:)
Deep Shadow
14.10.2004 11:01:08
Pienikin kalja-alue auttaa heti, vaikkei siellä kukaan kävis, tai sieltä ei edes näkyis lavalle asti (kuten Tampereen Pakkahuoneella). Kaikki poliisitoiminta syö fiilistä, olipa kuinka periaatteellista tahansa.

Tuo Pakkahuone on itseasiassa hyvä esimerkki siitä, miten hommat kannattaa hoitaa. Baarin puolelta ei näe lavalle, mutta siellä on kuitenkin screenit mistä keikkaa voi seurata, jos haluaa muki kädessä musiikista nauttia. Ja ainakin Nightwishin keikalla oli myös salin puolella pieni anniskelualue, josta kyllä näki lavallekin..
~Nyt sanat on sanottu, laulut on laulettu, aamun koittaessa ilta jo hämärtää~
merisiili
14.10.2004 13:26:31
Keikalle mennään kuuntelemaan musaa! Sen ryyppäämisen voi hoitaa ihan erikseen.
Henko
14.10.2004 13:38:39

Siltä väliltä. Toisinaan myös vesiselvänä.
If it's too loud, you're too old.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)