Aihe: CDON.com
1 2 3 4 524 25 26 27 28
timwee
23.09.2004 12:00:46
Ei ole ikinä ollut mitään ongelmia firman kanssa. Kerran yksi todella harvinainen levy vähän viipyi, tuli jälkilähetyksenä ilman erillisiä kuluja.
sormunen
23.09.2004 12:05:28

CDON:ilta oon tilannut 7 kertaa ja kaksi kertaa saanut väärät levyt. Aika kova prosentti, enkä oo näköjään ainoa tämän ketjun perusteella.

Oon mielenkiinnolla lukenut tätä(kin) ketjua postimyynnistä ja munst tässä on luettavissa selkeästi: hinnat ovat halvat, koska töissä ei ole riittävästi ihmisiä. Jos töihin palkattaisiin riittävästi jengiä, hinnat nousisivat. Mielenkiintoista onkin: nousisivatko ne oikeasti eli per virheetön toimitus? Virheellinen toimitus kun ei musta ole toimitus ollenkaan vaan se on sutta.

Vähän sama kuviohan on noissa vempeleissä, missä pitäisi olla suomenkieliset käyttöohjeet ja niissä on konekäännökset, jotka joku vaihto-oppilas on tarkastanut.

Aika monet tuntuu olevan muissakin vastaavissa asioissa sitä mieltä, että hintaansa nähden toimii, mikä musta on vähän omituinen ajatuskuvio, koska jos hinnan laskiessa myös tuote huononee, niin eihän se hinta oikeasti mihinkään laske.
Blue Moon
23.09.2004 15:10:00 (muokattu 23.09.2004 15:10:31)

Virheellinen toimitus kun ei musta ole toimitus ollenkaan vaan se on sutta.

Jep. Kaikki tietää (pitäisi ainakin tietää?) että reklamaatiot on helevetin huonoa "bisnestä".

CDON:in alhaisista posti- ja pakkauskuluista sen verran, että CDON:in pussukka tarkoittaa myös niitä hajonneita CD-kuoria, joista tässäkin ketjussa on mainintoja. Ne postimyyjät, joita mä käytän, pakkaa levyt kunnolla. Totta kai kulut on yleensä vähän isommat (vaikken maksa tuttujen myyjien kanssa esim. postiennakkoa) mutta levyt tulee myös ehjinä perille.
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
leka
23.09.2004 15:21:53
tänään tuli 8 levyä + deeveedee. (ihan ehjänä)
palindromi-imordnilap
iske siat lekalla keltaiseksi
Firon
23.09.2004 15:38:19
Jep. Kaikki tietää (pitäisi ainakin tietää?) että reklamaatiot on helevetin huonoa "bisnestä".

CDON:in alhaisista posti- ja pakkauskuluista sen verran, että CDON:in pussukka tarkoittaa myös niitä hajonneita CD-kuoria, joista tässäkin ketjussa on mainintoja. Ne postimyyjät, joita mä käytän, pakkaa levyt kunnolla. Totta kai kulut on yleensä vähän isommat (vaikken maksa tuttujen myyjien kanssa esim. postiennakkoa) mutta levyt tulee myös ehjinä perille.

Nykyään CDON pakkaa tuotteet hiukan paremmin, eli pehmustettuun kirjekuoreen. Aikasemmin kun lähettivät sellaisessa pelkässä pahvisysteemissä, niin cd-kansista oli lähes aina levyn pidike hajalla.
Marlowe
23.09.2004 17:13:44
Viimeisten viiden vuoden ainaka olen tilannut CDOnilta levyjä aivan liian monta kertaa, ja vain yhden kerran tilauksen kanssa on sekoiltu. Tilaustani karhuttiin, vaikka levyt eivät tulleet perille. Sähköpostin vaihdolla asiasta sitten selvittiin, ja kyllähän se pakettikin sitten jälkijunassa perille tuli (noin puolentoista kuukauden odottelun jälkeen).

CDOnin paketin saapumista saa toki odotella parhaassakin tapauksessa tuollaisen viikon verran, ja aika usein osaa tilauksesta ei pystytä toimittamaan lainkaan. Vääriä levyjä ei lähetykseeni ole koskaan osunut.

Kokonaisuutena olen tyytyväinen kyseiseen puljuun. Kilpailukykyiset hinnat ja hyvät valikoimat tekevät jo paljon. Kouluarvosanaksi antaisin 9 miinus.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Wiitala
23.09.2004 18:46:42
Ja taas tupsahti läjä levyjä neljässä päivässä. Kaikki oikeita, kannet ehjiä, yksi jälkitoimitus joka saapuu huomenna. En ymmärrä miten joillain sitten homma menee ihan käteen... Asiakaspalvelukin toimii moitteettomasti, sähköposteihin vastataan (työaikana) tunnin sisällä.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
DJ Lattialuukkukoira
25.09.2004 02:39:29
Ihan helvetin ärsyttävä lafka, CD:n ja kansien palaset saa suunnilleen poimia lattialta kuoren avaamisen jälkeen...
OLEN BLÖÖSIN ÅRJA!
carlos
26.09.2004 09:26:22
menin juuri tilaamaan tuolta,ensimmäistä kertaa, ja sitten luin näitä :D
eli on odotettavissa,että ne levyt paukahtaa siihen aikaan postiluukusta sisään,mitä antoivat ymmärtää,tai sitten sieltä tulee 3 karhunkirjettä peräkkäisinä päivinä ja levyjä ei kuulu koskaan?
Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat.
leka
26.09.2004 10:08:19
menin juuri tilaamaan tuolta,ensimmäistä kertaa, ja sitten luin näitä :D
eli on odotettavissa,että ne levyt paukahtaa siihen aikaan postiluukusta sisään,mitä antoivat ymmärtää,tai sitten sieltä tulee 3 karhunkirjettä peräkkäisinä päivinä ja levyjä ei kuulu koskaan?

veikkaan vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa
palindromi-imordnilap
iske siat lekalla keltaiseksi
carlos
26.09.2004 13:56:35
no sitä mäkin toivon.
meitu
26.09.2004 14:13:52

Yhden kerran olen käyttänyt kyseistä lafkaa ja taidan tilata toistekin, oli nimittäin nopeaa, halpaa ja toimivaa.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
Mark-Ken
26.09.2004 15:26:44
Levyjen kannet aina rikki. Kerranki löytyi ympäri rappukäytävää kansien säpäleitä.

Ynh.
Seppe
26.09.2004 15:37:23

Perjantaina tupsahti taas kolme levyä ja dvd. Kaikki ehjänä.. Hyvähyvähyvähyvä!!!
Terveys on pohjimmiltaan hitain tapa tehdä kuolemaa
Härski
26.09.2004 16:13:29
Kyllähän tuolta on tullut tilattua jonnin verran levyjä. Muutama särö on ollut joissain koteloissa, mutta muuten ovat olleet kunnossa. Mua ei kyllä haittaa paljoa, vaikka olisi vähän huonommassa kunnossa se kotelo. Pääasia, että levy on ehjä ja toimii ja mahdolliset sisäkannet ja vihoset ovat ehjiä. Nopeus, edullisuus ja helppous ovat ne syyt, miksi CDONia käytän. Pitänee laittaa jossain vaiheessa taas tilausta peliin.
aku.miettinen
26.09.2004 18:11:37
CDON.com on loistava kauppa, paitsi levyjen kannet ovat melkein aina rikki. Varsinkin SLayerin. Decade of Aggressionin kannet o aika paskana, mutta en oo jaksanu valittaa. Muuten ei oo mitään pahaa sanottavaa kyseisestä firmasta.
lxi
26.09.2004 18:24:30
Ainoa tähänastinen CDon-tilaukseni onnistui hyvin, jälkitoimitukseen jäi yksi levy ja se tuli kun tuli, ei kohtuuttomalla viiveellä kuitenkaan.

Kotelot menevät kansainvälisissä tilauksissa aina paskaksi, siinä suhteessa CDon ei ole ainutlaatuinen. Bonusta on kuitenkin se, että yhdellä sähköpostiviestillä saa tilattua pyydetyn määrän uusia koteloita veloituksetta.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
el Bastardo
26.09.2004 18:40:15
Itse itseäni lainaten, os. "Mullehan kävi tässä kesällä tällä tavoin:"

Postimies kävi, ja toi varsin mukavan musiikillispaketin; uunituoreen Soundin sekä joku aika sitten CDON.comista tilaamani levyt. Max Romeon War Ina Babylon ja Horace Andyn Skylarking olivat juuri sitä mitä pitikin, mutta Sizzlan Da Real Thing aiheutti pikkaisen ihmetystä.

Itse kotelo oli nuhjuinen ja naarmuinen, parilla halkeamallakin maustettu. Varsinainen ylläri oli kuitenkin sisäpuolella: varsinaisen Da Real Thing -levyn lisäksi kotelossa oli cd-rw, johon oli tussilla kirjoitettu "Bobo Ashanti" (Sizzlan levyjä sekin). Eli siis selvä kotipolttoinen piraatti, joka kaiken lisäksi oli vielä hävyttömän likainen data-puolelta. Toimi kuitenkin soittimessa. :)

Kotelolla ei liene väliä, uuden saisi kun asiasta mainitsisi CDONille, mutta vähän ihmetyttää tuo extralevy. Olisi hauska tietää mikähän senkin tarina lienee... Ehkä joku ystävällinen sielu halusi vain muistaa uskollista asiakasta. Pitänee varmaan infota lafkaa jos jaksaa.

Ja lähetin sähköpostia, mihin vastasivatkin ja lähettivät palautuskuoren. En kuitenkaan jaksanut alkaa palauttelemaan levyjä, vaan annoin asian olla. Lafkan asiakaspalvelua pitää kyllä erikseen kehaista, sen verran nopeaa ja asiallista toimintaa on. Saiskohan aidot kannet tuohon Bobo ashantiin jos kauniisti pyytäis... ;)
slowdive
26.09.2004 21:22:00
Useamman vuoden jo tilannut, parisen tilausta kuukaudessa keskimäärin. Määrään nähden mokia sattunut äärettömän vähän. Joskus erikoisemmat tilaukset hieman viipyneet.
Ennen kannet jostain halkeili, mutta nykyäänhän levyt tulee pehmustetussa pussissa.
carlos
26.09.2004 21:41:07
eipä mua haittais,vaikka levynkannet oliski rikki. onhan niitä ylimääräisiä tuolla vaikka millä mitalla..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)